Τετάρτη, 16 Αυγούστου 2017

ΦΩΤΙΕΣ: Το σύνδρομο του “στείλε ένα αεροπλάνο” και οι διαθεσιμότητες των πυροσβεστικών


Το σύνδρομο του “στείλε ένα αεροπλάνο” κυριάρχησε -και μάλλον κυριαρχεί ακόμη- ως κυρίαρχη λογική στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών στην Ελλάδα. Οι οποίες κάθε καλοκαίρι μας απασχολούν.

Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε φορά που η κατάσταση τίθεται εκτός ελέγχου η μοναδική συζήτηση που γίνεται -χρόνια τώρα- είναι για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα. “Που είναι τα αεροπλάνα, που είναι τα ελικόπτερα”; Δεν έχουμε ακούσει και πολλά για τις ελλείψεις που έχουμε στο έδαφος…

Το πυροσβεστικό αεροπλάνο μπορεί να είναι 100% αποτελεσματικό την πρώτη ώρα της φωτιάς, λένε όσοι έχουν ασχοληθεί με τις κατασβέσεις. Μετά μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στον περιορισμό της αλλά από μόνο του δεν μπορεί να την σβήσει. Στην Ελλάδα χρόνο με το χρόνο φθάσαμε να θεωρούμε ότι πυρόσβεση γίνεται μόνο με αεροπλάνα και ελικόπτερα. Γίνεται και μ΄ αυτά…

Το χειρότερο είναι ότι φαίνεται πως χρόνια τώρα,προσαρμόσαμε όλη μας τη στρατηγική στην πυρόσβεση με βάση τα πυροσβεστικά αεροσκάφη κι αφήσαμε όλα τ΄ άλλα στην άκρη. Κυρίως την πρόληψη… Οι τοπικοί άρχοντες κυρίως συνήθισαν στο να σηκώνουν το τηλέφωνο όταν η φωτιά έζωνε την περιοχή τους και να λένε “στείλε μου ένα αεροπλάνο”.

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης δεν θα μπορούσαν παρά να ΄χουν επιπτώσεις και στο θέμα της πυρόσβεσης. Είναι εξοργιστικό να διαβάζουμε περισπούδαστα σχόλια και κριτική από κάποιους που και με τα δύο χέρια ψήφιζαν ναι σε όλες τις περικοπές, ειδικά σ΄ αυτές που ΄χαν να κάνουν με τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. Και τώρα κουνάνε δάχτυλο ρωτώντας “γιατί δεν πετάνε τα αεροπλάνα”; Γιατί δεν έχουν τ΄ ανταλλακτικά που χρειάζονται και το ξέρουν πολύ καλά κάποιοι απ΄αυτούς που πάνω από τις στάχτες παριστάνουν τους …εισαγγελείς.

Δεν είναι μόνο τα ανταλλακτικά βεβαίως. Θα πρέπει να διερευνηθεί αν τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που βρίσκονται στην ΕΑΒ για συντήρηση,έχουν πράγματι καθυστερήσει υπερβολικά όπως υποστηρίζουν κάποιοι.

Πως έχει η κατάσταση σ΄ ότι αφορά τα Canadair;

ΔΥΝΑΜΗ CL-215 :11 αεροσκάφη.

Ένα αεροσκάφος στην ΕΑΒ και 2 για περιοδική επιθεώρηση, τα οποία δεν θα λάμβαναν μέρος στην τρέχουσα πυροσβεστική περίοδο.

8 CL-215 επιχειρησιακά, ανάλογα των βλαβών.

ΔΥΝΑΜΗ CL-415 :7 αεροσκάφη

Ένα αεροσκάφος στην ΕΑΒ και 2 σε περιοδικη επιθεώρηση, τα οποία δεν παίρνουν μέρος στην τρέχουσα πυροσβεστική περίοδο.

4 CL-415 επιχειρησιακά, ανάλογα βλαβών.

21 PZL Δύναμη από τα οποία 18 επιχειρησιακά.

militaire.gr
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->