.

Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ για το «Αγια ζώνη ΙΙ» μετά την άντληση των καυσίμων Εχουν απαντληθεί από τις δεξαμενές του 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών - Τι θα γίνει με την ανέλκυσή του και γιατί συνεχίζονται οι «φουρτούνες» στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος





Διονύσης Βυθούλκας

Δύτες συνδέουν το «Αγία Ζώνη ΙΙ» με το πλοίο ΣΥΡΟΣ προκειμένου να γίνει η απάντληση των καυσίμων

  Oλοκληρώθηκε την Παρασκευή η μεταφορά των καυσίμων από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» στο πλοίο «Σύρος» και πλέον ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ανέλκυση του ναυαγίου. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος «τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα ολοκληρώθηκε από το Δ/Ξ «ΣΥΡΟΣ» η διαδικασία της άντλησης του φορτίου του Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον Πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου «ΣΥΡΟΣ», η συνολική ποσότητα φορτίου που αντλήθηκε είναι χίλια δύο κυβικά μέτρα (1002m3). Η επίσημη καταμέτρηση των ποσοτήτων που αντλήθηκαν θα πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές.»

Ο κ. Γιάννης Φατσέας, εκπρόσωπος του Ομίλου Σπανόπουλου, ανέφερε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η οποία, χάρη στις εντατικές προσπάθειες των ανθρώπων μας και στη χρήση του πιο σύγχρονου τεχνικού εξοπλισμού, έγινε ταχύτατα και με πολύ υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας για το θαλάσσιο περιβάλλον. Τώρα, το κύριο μέλημά μας είναι να ξεκινήσουμε άμεσα τις προβλεπόμενες εξειδικευμένες εργασίες καθαρισμού των δεξαμενών φορτίου του ναυαγίου, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η ανέλκυσή του το συντομότερο δυνατόν».


Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» έχουν συνολικά απαντληθεί από τις δεξαμενές του 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών.


Στο πετρελαιοφόρο «Siros» έχουν φορτωθεί 1.002 κυβικά και άλλα 1.533 στο πετρελαιοφόρο «Lassea».


Τα πετρελαιοειδή και από τα δύο πετρελαιοφόρα αναμένεται να ξεφορτωθούν σε ειδικές δεξαμενές, αφού πρώτα υπάρξει ανάλυση για το αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά καύσιμα.


Στο σημείο του ναυαγίου θα παραμείνει ο πλωτός γερανός, καθώς σύμφωνα με στελέχη της αναδόχου εταιρείας, τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξει και καθαρισμός των δεξαμενών του βυθισμένου πλοίου.


Η απομάκρυνση του ναυαγίου


Στο μεταξύ, το επόμενο διάστημα αναμένεται να συγκληθεί η γνωμοδοτική επιτροπή που υπάρχει για θέματα ναυαγίων -συμμετέχουν εκπρόσωποι της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, της λιμενικής αρχής του εμπορικού επιμελητηρίου και του οργανισμού λιμένα- προκειμένου να γνωμοδοτήσει εντός εύλογου χρονικού διαστήματος αν το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή για το περιβάλλον και θα πρέπει να απομακρυνθεί.


Την όλη διαδικασία αναμένεται να κινήσει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, υπό την εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος.


Μιλώντας πρόσφατα ο υπεύθυνος του συντονιστικού οργάνου για τη διαχείριση του ναυαγίου και της απορρύπανσης στις παράκτιες περιοχές, υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, είχε τονίσει ότι «σκοπός μας είναι να ανελκυθεί το ναυάγιο».


Είχε αναφέρει ότι «μία από τις καινοτομίες αυτής της κυβέρνησης, είναι η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στης οποίας τη δικαιοδοσία είναι η ναυαγιαίρεση όλων των ναυαγίων που υπάρχουν στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην περιοχή του Πειραιά. Ηδη η ΔΑΛ εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και θα το καταφέρουμε» είχε τονίσει ο υφυπουργός Ναυτιλίας.


Από την πλευρά του ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος, δήλωσε ότι «πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, ο νόμος θα εφαρμοσθεί απαρέγκλιτα στο λιμάνι του Πειραιά».


Σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, «ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 2 ο κύριος του ναυαγίου (πλοιοκτήτρια εταιρεία), στην περίπτωση που το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα σε περιοχή του λιμένα, ή σε δίαυλο ή παρεμποδίζει την προσόρμιση την αγκυροβολία, προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το ανελκύσει και να το απομακρύνει εκτός του λιμένα, όπως έχει ή κατά τμήματα.


Η πρόσκληση, όπως ορίζει ο νόμος, αναμένεται να επιδοθεί από δικαστικό επιμελητή στον κύριο ή στον αντιπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.


Στην περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκπληρώσει την υποχρέωσή της, η λιμενική αρχή, υπό την εποπτεία της δημόσιας αρχής λιμένος, μπορεί να εκποιήσει το ναυάγιο ή τμήματα αυτού με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό.


Συνεχίζονται οι «φουρτούνες» στο Λιμενικό


Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεχίζονται οι «φουρτούνες» στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος σχετικά με την διαχείριση του περιστατικού της ρύπανσης ενώ συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενικών μιλώντας στο «Βήμα» σημείωναν ότι έχει προκαλέσει αίσθηση το γεγονός ότι μέχρι σήμερα ούτε η πολιτική αλλά κυρίως ούτε η φυσική ηγεσία του Σώματος έχει προστατέψει μέχρι σήμερα τον υποστελεχωμένο Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, μια υπηρεσία που παραμένει ακόμα στο παλιό κτίριο της Γρηγορίου Λαμπράκη στο Πασαλιμάνι.


Κάτι που έκανε ωστόσο με πρόσφατη ανακοίνωση του ο Σύλλογος Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος λέγοντας χαρακτηριστικά «για τη συγκεκριμένη βύθιση σημειώνουμε ότι, τουλάχιστον μέχρι και σήμερα, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί στοιχεία με τα οποία να μπορεί να τεκμηριωθεί σχετική ευθύνη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και των επιθεωρητών του, του πληρώματος ή τρίτων. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε ότι, ως διπλωματούχοι ναυπηγοί μηχανολόγοι μηχανικοί που δραστηριοποιούμαστε στο χώρο της ναυτιλίας και κατέχουμε τις ειδικές γνώσεις και εμπειρία επί θεμάτων που άπτονται των διαδικασιών επιθεώρησης και πιστοποίησης των πλοίων, συνομολογούμε το κύρος και την υπευθυνότητα που διαχρονικά επιδεικνύει, τόσο στο εσωτερικό όσο και διεθνώς, ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων ως Υπηρεσία της Αρχής του Κράτους Σημαίας της Ελλάδος, καθώς και τη γνώση, τον επαγγελματισμό και το ήθος των στελεχών του. Άλλωστε, αυτό απηχείται και στις ετήσιες υψηλότατες επιδόσεις των πλοίων υπό ελληνική σημαία, αναφορικά με το επίπεδο αξιοπλοΐας τους, όπως αυτό καταγράφεται στις ετήσιες εκθέσεις σχετικών διεθνών οργανισμών όπως το Paris MoU, σύμφωνα με τις οποίες η χώρα μας στον τομέα αυτό συνεχίζει να κατέχει διαχρονικά και σταθερά μία από τις υψηλότερες θέσεις ανάμεσα σε όλα τα κράτη του κόσμου.»


Αντιθέτως ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ανέφερε ότι «είμαστε αποφασισμένοι να διαχωρίσουμε την ιδιότητα του ελεγκτή από αυτή του ελεγχόμενου, που μέχρι τώρα ταυτίζονται μέσα στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων. Σκοπός μας είναι να επιβάλλουμε αυστηρότερες προδιαγραφές αναφορικά με τον έλεγχο των πλοίων» λέγοντας ακόμη ότι «ο έλεγχος αξιοπλοΐας θα γίνεται από τους Νηογνώμονες, των οποίων το καθεστώς λειτουργίας ζητάμε να αναβαθμιστεί, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, και θα υπόκεινται σε συνεχή έλεγχο από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων του υπουργείου».

tovima.gr



ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ

LIMENIKANEA1@GMAIL.COM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->