Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ : Όσες φορές και αν το κοιτάξαμε, όσες φορές και αν το είδαμε, με όποιους και αν μιλήσαμε αυτό που μας είπαν είναι να αποσυρθεί όλο και να ξαναφτιαχτεί.





ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή):

Ευχαριστώ πολύ κυρία Πρόεδρε. Θα ξεκινήσω με το μέρος Α΄, Επιθεωρητές, Ελεγκτές. Σας έχουμε προτείνει από την πρώτη Επιτροπή νομοτεχνικές βελτιώσεις, να αλλάξει το «πιστοποιημένοι», να γίνει «εντεταλμένοι». Έχουμε μιλήσει με πολύ κόσμο που ασχολείται με τις επιθεωρήσεις και με διάφορα άλλα πράγματα και με την ναυτική διαιτησία, γιατί στην μετάφραση θα δημιουργηθούν πάρα πολλά προβλήματα. Γιατί το «πιστοποιημένο» αυτό που λένε όλοι, είναι ότι εννοείται και έτσι πρέπει να είναι. Όπως λέτε στην Αιτιολογική Έκθεση «παρέχεται ένας πλήρης και σαφές θεσμικό πλαίσιο για τα προσόντα και την πιστοποίηση». Σαφές και πλήρες ήταν στην διαβούλευση. Έτσι όπως το έχετε φέρει τώρα με τις αλλαγές που έχετε κάνει, ούτε πλήρες ούτε σαφές είναι. Επίσης, πλέον δεν έχουν καμία αρμοδιότητα.

Επειδή μιλάτε και έχετε κάνει κύριε Κουρουμπλή πολλές ανακοινώσεις γενικά για τον Πειραιά και για την ναυτική διαιτησία που νομίζω ότι όλοι το ακούσανε με μεγάλη χαρά και μεγάλη ευχαρίστηση αυτό, βλέπουμε ότι με κάποιες διατάξεις που περνάτε, σίγουρα δεν βοηθάνε πάνω σε αυτή την κατεύθυνση. Οπότε σαφές δεν είναι το μέρος Α΄ και πιο κάτω θα σας εξηγήσω και το γιατί.
Να θέσουμε και το θέμα του άρθρου 8 για παράδειγμα, το οποίο δεν ορίζονται τα σχολεία όπως πριν στη διαβούλευση. Επίσης, δεν καθορίζονται ποιος θα κάνει τι, όπως ήταν στο άρθρο 11, στη διαβούλευση, που τώρα το έχετε αλλάξει και όλα πάνε πολύ διαφορετικά και με πολύ περίεργους τρόπους.

Κεφάλαιο Γ΄ Επαναπροσδιορισμός ελάχιστων προσόντων επιθεωρητών. Με το άρθρο 7 την τροποποίηση να διαθέτουν σχετικό πτυχίο ΑΕΙ, ΤΕΙ, το οποίο θεωρούμε ότι είναι φυσικό και καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας. Μια παρατήρηση που έκαναν ορισμένοι άνθρωποι που ασχολούνται με επιθεωρήσεις κ.λπ. είναι να βάλετε γλώσσα εργασίας.

Στο άρθρο 15 Καταργούμενες Διατάξεις του ν.4150/2013, έχετε καταργήσει το κομμάτι που λέει «ο Υπουργός…» στις παραγράφους 4, 5 και 6. Εδώ τις παραγράφους τις καταργείτε, ότι όμως έχει σχέση με το Λιμενικό και τις μετατάξεις κ.λπ. έχετε επαναφέρει το «Υπουργός». Θα επανέλθω στο συγκεκριμένο θέμα και αργότερα. Θα σας θυμίσω ότι στην Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων λέει στο κομμάτι 2 «τη θεώρηση και την ανανέωση των προβλεπόμενων πιστοποιητικών ασφαλείας και άδειας λειτουργίας των πλοίων». Αυτό ήταν ένα από τα καθήκοντα της Επιθεώρησης.

Γενικά πάνω στο κεφάλαιο Α’, η Αρχή είναι φυσικό πρόσωπο, για αυτό σας τονίζουμε και το ξανατονίζουμε για τη συγκεκριμένη νομοτεχνική, οπότε εντεταλμένα για να διεξάγουμε τους ελέγχους. Αυτός είναι ο λόγος που σας το λέμε από την αρχή και το φωνάζαμε από τη διαβούλευση. Επίσης, υπάρχει και ένα κενό στα συγκεκριμένα άρθρα που θα δημιουργηθούν πάλι προβλήματα σε σχέση με τις τεχνικές μελέτες. Οι τεχνικές μελέτες δεν προσδιορίζονται και δεν καθορίζεται ότι θα τις κάνουν τα τεχνικά επιμελητήρια, γιατί μόνο αυτοί μπορούν να κάνουν τεχνικές μελέτες.
Μέρος Β’, στο άρθρο 17 σας το ξαναλέμε για άλλη μια φορά 7μελή -τα πολυπληθή σχήματα πάντα είχαν πρόβλημα με τη συγκρότησή τους- και να υπάρχει η πλειοψηφία άνω των 4 μελών. Τα άρθρα 21 – 25 φυσικά και τα βλέπουμε θετικά, αλλά θα πούμε ότι αργήσατε 2,5 χρόνια. Τα βλέπαμε στην διαβούλευση εδώ και 1,5 χρόνο, κυβερνάτε 2,5 χρόνια και επιτέλους ήρθανε. Θα αναφέρω μία συμπλήρωση, μία παράληψη που έχετε κάνει. Ζητάμε Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης στο Καστελόριζο. Το είχαμε πει και στον κ. Δρίτσα παλαιότερα. Μόνο αυτό το κομμάτι, μόνο στο Καστελόριζο θα μπορέσουμε να δείξουμε τα δόντια μας στους Τούρκους.

Το μέρος Γ΄, το οποίο, αν μη τι άλλο από την πρώτη στιγμή, όσες φορές και αν το κοιτάξαμε, όσες φορές και αν το είδαμε, με όποιους και αν μιλήσαμε αυτό που μας είπαν είναι να αποσυρθεί όλο και να ξαναφτιαχτεί. Μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, υπάρχει ένας γενικός χαμός στη νομοθεσία, αν θυμάμαι καλά είναι 6 Υπουργικές Αποφάσεις, 6 Π.Δ. και πόσα άλλα, κανονιστική κ.λπ.. Έγινε μία προσπάθεια, αλλά στην ουσία επαναφέρεται το, Υπουργός για να πάρετε την ευθύνη, όπως λέτε, αλλά στην επιθεώρηση, γιατί δεν υπάρχει Υπουργός να παίρνει την ευθύνη, που είναι και σύμφωνα με τον Κώδικα δημοσιοναυτικού δικαίου, ότι ο Υπουργός έχει την ευθύνη; Δεν είναι ακριβώς έτσι.

Γενικά με το κεφάλαιο Γ’ σε ό,τι έχει σχέση με το Λιμενικό με όσους μιλήσαμε και όπως το είδαμε εμείς σας ζητάμε να το αποσύρετε και να το ξαναφέρετε ως ένα νομοσχέδιο, γιατί μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή στο θέμα της Ομοσπονδίας. Υπάρχει και μία ΕΔΕ και αυτοί που προσπαθήσανε να προωθήσουν κάποια πραγματάκια αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν και από ότι έχουμε μάθει έχουν κάποια προβλήματα άλλης φύσεως.


Πιστεύουμε ότι, με τις συγκεκριμένες διατάξεις που περνάτε και με τις αλλαγές που έχουν γίνει από τη διαβούλευση, θα φέρετε ένα μεγαλύτερο μπάχαλο από αυτό που υπήρχε ήδη. Να σας κάνουμε μία πρόταση επειδή λέτε για τη διαφάνεια. Εμείς δεν θα κολλήσουμε αυτή τη στιγμή στο θέμα, ο Υπουργός. Μεταθέσεις, μετατάξεις, κρίσεις τα πάντα να πηγαίνει στο γραφείο του εκάστοτε Υπουργού ο φάκελος σφραγισμένος. Να μην ανοίγεται ο φάκελος και απλώς να υπογράφει. Έχουν γίνει πράγματα τρελά. Έχουν βρεθεί μπιλιετάκια πάνω σε φακέλους όλα αυτά τα χρόνια.


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Κύριε Κούζηλε, αν μου επιτρέπετε μισό λεπτό, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Διαβάστε καλά την διάταξη. Αυτή την παρανόηση έκανε και ο κ. Πλακιωτάκης. Η διάταξη λέει ουσιαστικά ο Υπουργός κυρώνει την απόφαση των οργάνων. Λέει με απόφαση του Υπουργού; Κυρώνει την απόφαση των οργάνων, ότι έρχεται σε σχέση με μετατάξεις ουσιαστικά κυρώνει τις αποφάσεις των οργάνων. Για όνομα του Θεού, τουλάχιστον στο σχολείο μάθαμε λίγα ελληνικά.


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή):
Έπρεπε να πείτε και εσείς τη γνώμη σας πάνω σε αυτό, αλλά, επειδή το διαβάσαμε πάρα πολύ καλά, το είδαμε πάρα πολύ καλά και μιλήσαμε με πάρα πολύ κόσμο και ανθρώπους, που δεν είναι μόνο στις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις, έχουμε αυτήν την άποψη. Και επειδή, έχουμε τα κακά προηγούμενα - πιστεύω, σας έχουν ενημερώσει για το τι γινόταν και επειδή, παλιά, ήσασταν και στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., θα θυμάστε τι γινόταν και τι πιέσεις θα υπήρχαν. Γι' αυτό, ζητάμε σφραγισμένο φάκελο. Πώς έγινε και αποστρατεύθηκαν άνθρωποι, στις τελευταίες Κρίσεις; Εμείς μάθαμε ότι βρέθηκαν «μπιλιετάκια», επάνω και έλεγαν « καλό παιδί, αλλά πολύ μπλε».

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Παρακαλώ, κύριοι συνάδελφοι, μην τον διακόπτετε. Συνεχίστε, κύριε Κούζηλε.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή): Στην ουσία, αυτό που κάνετε, τα Συμβούλια, έτσι όπως κάνετε το Κεφάλαιο Α, είναι να γίνετε, στην ουσία, γνωμοδοτικά Όργανα.

Κεφάλαιο Β του Μέρους Γ. Αξιολόγηση Στελεχών. Τα προσόντα των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, τα οποία θα διέπονται από τις αρχές της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας. Λοιπόν, επειδή μαθαίνουμε και τα νέα από τους διαδρόμους, ένας από αυτούς, που έχει ΕΔΕ (Ένορκη Διοικητική Εξέταση), αυτήν τη στιγμή, πρώην μέλος της Ομοσπονδίας, έβγαινε και έλεγε ότι «ο τάδε Πλωτάρχης θα πάρει μετάθεση, γιατί το θέλω εγώ». Τώρα έγιναν αυτά. Αυτά γίνονται τώρα, πριν από τις εκλογές της Ομοσπονδίας. Πώς το ήξερε αυτός; Γι' αυτό λέμε, αλλάξτε το πλαίσιο, υπάρχουν πολλά «παραθυράκια» και με αυτό τον τρόπο, έτσι όπως το κάνετε, δεν το αλλάζετε, στην ουσία.
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): (ομιλεί εκτός μικροφώνου) Όχι, το αλλάζουμε. Με αυτόν τον τρόπο, το αλλάζουμε.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή):Διαφωνώ κάθετα, κύριε Σαντορινιέ.

Στο Κεφάλαιο Β, στο Σύστημα Αξιολόγησης Στελεχών του Λιμενικού Σώματος. Το θεωρούμε ένα γενικόλογο και ένα αχρείαστο άρθρο.

Στο Κεφάλαιο Γ, Πειθαρχικός Έλεγχος Στελεχών. Το Λιμενικό Σώμα, μέχρι στιγμής, ανήκει στο Στρατιωτικό Πειθαρχικό Κώδικα. Έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες να το αλλάξετε, αλλά, ευτυχώς, δεν τα έχετε καταφέρει. Πώς γίνεται ο Πειθαρχικός Προϊστάμενος να είναι πολιτικό προσωπικό; Πώς γίνεται ο Πειθαρχικός Προϊστάμενος να είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου; Έχει πολλά εσωτερικά πειθαρχικά όργανα το Λιμενικό Σώμα. Εσείς, αυτό, που κάνετε αυτή τη στιγμή, είναι να προσπαθείτε να αποστρατικοποιήσετε το Λιμενικό. Το Λιμενικό υπάρχει, με αυτή τη δομή, από το 1919.

Ιεραρχία, Οργάνωση, Θέσεις, Κρίσεις, Μετατάξεις Προσωπικού Λιμενικού Σώματος. Όλα αυτά είναι δύο νόμοι, δύο Υπουργικές Αποφάσεις, έξι Προεδρικά Διατάγματα, -για να καταλάβετε την πολυνομία και τα «παραθυράκια», που υπάρχουν, αυτήν τη στιγμή.

Γενικά, για το Κεφάλαιο Γ, πιστεύουμε ότι θα δημιουργηθεί ένα πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα, στο Λιμενικό Σώμα. Ήδη, υπάρχουν αντιδράσεις και ωφελημένος δεν θα είναι, στην ουσία, κανένας.
Μέρος Δ. Στρατηγικός Επιχειρησιακός Σχεδιασμός του Λιμενικού Σώματος. Το είπα και στην προηγούμενη συνεδρίαση, για το άρθρο 52, «Δομή Δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος». Μιλάμε για ένα υποστελεχωμένο Λιμενικό Σώμα, που, όπως λέτε, θέλετε να κάνετε αναδιάρθρωση, αναδιαμόρφωση, κ.τ.λ.. Δύο προτάσεις σε αυτό:

Η πρώτη, αλλάξτε το νόμο του Μητσοτάκη, που είχε δώσει, τότε, ως Υπουργός και ανεβάστε την Οργανική Σύνθεση του Λιμενικού στις 10500, όπως ήταν με το «νόμο Μουσουρούλη», τον 4150/2013. Αφού, από τη στιγμή που θα υπάρχει και η Σχολή, μέσω Πανελληνίων, θα έχουμε μία συνεχή ροή και θα μπορέσει να γίνει αυτό, σε βάθος τριετίας.



ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ(Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Πόσες θέσεις κατήργησε ο κ. Μητσοτάκης;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ(Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου «Χρυσή Αυγή»):Κατήργησε 3.500 και αν βάλουμε και το πόσοι βγήκαν στη σύνταξη, μιλάμε για άλλες 1.500 και γι' αυτό υπάρχει- αν θυμάσαι σας το είπα και την προηγούμενη φορά- ότι από κει που ήταν 10.500 με τον ν.4150 και με πρόβλεψη το Λιμενικό Σώμα να γίνει Ακτοφυλακή με τις 14.000 περίπου άτομα και να εκσυγχρονιστεί και ο στόλος των ΠΑ και να μεγαλώσει, βρεθήκαμε αυτή τη στιγμή να έχουμε κάτω από 7.000 και δεν ξέρουμε ακόμα πόσοι θα βγουν στη σύνταξη, γιατί υπάρχει και αυτό το πρόβλημα.
Τα έχουμε πει και από την προηγούμενη συνεδρίαση, αυτά νομίζω, αλλά το θέμα είναι, εσείς από δω και πέρα τι θα κάνετε για να το αλλάξετε αυτό, γιατί γνωρίζετε πολύ καλά- και νομίζω ο κ.Δρίτσας το χειρίστηκε αυτό- ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με τα νησιά και αναγκαστήκαμε τότε όλοι να λέμε πως θα γίνει και βγήκαν, αν θυμάμαι καλά, έκτακτες μεταθέσεις γιατί υπήρχε σοβαρότατο πρόβλημα στα νησιά και έπρεπε να στελεχωθούν τα Λιμεναρχεία των νησιών.

Επειδή θα κριθείτε αυτή τη στιγμή πάνω σε αυτό το θέμα, γιατί υπάρχει μια πολύ μεγάλη αγωνία για το τι θα γίνει από δω και πέρα στο Λιμενικό Σώμα- δεν μιλάω τώρα για το κεφάλαιο Γ, αλλά μιλάω για την οργάνωση του Λιμενικού Σώματος- δεν πιστεύουμε ότι θα μείνετε μόνο στο συγκεκριμένο άρθρο. Γιατί σε ερώτηση που είχα καταθέσει το 2015, υπήρχε πρόβλημα και με την ιεραρχία. Για παράδειγμα, μόλις έγινε αυτό με τη διοικητική απόφαση της μεταρρύθμισης, με υπογραφή «Κυριάκος Μητσοτάκης» από κάτω, πάγωσαν όλες οι προαγωγές, με αποτέλεσμα να γίνεται ένα χάος μες στο Λιμενικό, κανείς δεν ήξερε πότε θα πάρει προαγωγή, πότε θα πάρει μετάθεση και όλα αυτά έμειναν πίσω δύο χρόνια. Αυτό πρέπει να διαχειριστείτε αυτή τη στιγμή.

Πηγαίνω προς το μέρος Ε, για τα θέματα Προσωπικού. Έχετε δύο θετικά- τα οποία πρέπει να λέγονται και τα θετικά πάντα- το άρθρο 66, το οποίο το ζητάνε και εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια τα «βατράχια» του Λιμενικού και το άρθρο 69, με το οποίο είχα και ασχοληθεί εγώ με Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και το θυμάμαι από το 2014. Τα καλά πρέπει να λέγονται πάντα.
Διαφωνούμε κάθετα με το άρθρο 67, με το οποίο θα ασχοληθεί ο Κοινοβουλευτικός μας κυρίως στην Ολομέλεια.

Σχετικά με το άρθρο 71, για το Λιμεναρχείο του Αγίου Όρους. Είναι θετικό, να σας θέσουμε όμως και ένα άλλο ερώτημα- μάλλον θα το γνωρίζετε- αλλά είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί. Στο Άγιο Όρος υπάρχει ένα πλωτό, το οποίο λέει ότι μένει στο Άγιο Όρος. Με το υπάρχον σύστημα που υπάρχει σε ολόκληρη τη Χαλκιδική, να μην υπάρχει κεντρικό Λιμεναρχείο και να μην υπάρχουν πλωτά, αναγκάζεται το πλωτό του Αγίου Όρους να περιπολεί σε όλη τη Χαλκιδική θα το καλοκαίρι γνωρίζετε πολύ καλά το τι τουρισμός υπάρχει για το τι γίνεται.
Σχετικά με το άρθρο 65, για τον υπολογισμό χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό ζητάμε μία προσθήκη, η οποία, θα λέει «η εφαρμογή του παρόντος άρθρου έχει αναδρομική ισχύ για όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που έχουν εκπληρώσει τη στρατιωτική τους θητεία και αυτή αποτέλεσε ουσιαστικό και τυπικό προσόν κατάταξης τους στο βαθμό που φέρουν». Για να μπορέσουν να είναι καλυμμένοι όλοι.

Το άρθρο 64 αφορά στην τροποποίηση των οργανικών θέσεων. Όσο δεν υπάρχει έμψυχο δυναμικό ό,τι και να κάνουμε δεν θα λειτουργήσει τίποτα, σε ένα λιμενικό σώμα με πολλές ελλείψεις.
Το 2015 είχε δημιουργηθεί το θέμα με τα ΠΑΘ, στο οποίο αναφέρθηκε πολύ σωστά και ο κ. Δρίτσας, το είχαμε συζητήσει στον κοινοβουλευτικό έλεγχο και σε επίκαιρη ερώτηση. Δεν λύνεται το εξής θέμα, βλέπουμε κάποιους διαγωνισμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και τους παρακολουθούμε, από εκεί και πέρα όμως κάποια path που είχαν παραγγελθεί, γιατί δεν είναι μόνο τα Κροάτικα. Με τι διαδικασία είχαν παραγγελθεί τα ισραηλινά; Αυτό το είχατε ψάξει; Το λέω αυτό γιατί όλοι διαμαρτύρονται και λένε ότι έχουμε τρία path και αυτή τη στιγμή αυτό που μαθαίνουμε και ακούμε είναι ότι τα συγκεκριμένα δεν μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, έτσι όπως πρέπει και δεν ήταν αυτός ο ρόλος τους. Αυτό που έχουμε μάθει είναι ότι κάποιοι πήγαν τότε και είπαν «υπογράψτε, γιατί ήδη τα έχουμε πάρει». Μπορείτε να λύσετε αυτά τα προβλήματα;


Μέρος Στ, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα. Σε σχέση με το άρθρο 76, προγραμματικές συμβάσεις, ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας. Πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει, ειδικά το δίκτυο μικρών νησιών και ειδικά να συνδεθούν τα μικρά νησιά μεταξύ τους. Έχουμε πολλά παραδείγματα και υπάρχει και στο BBC, αν θυμάμαι καλά, όπου έχουν κάνει για δήμους, οι οποίοι έχουν πάρει μικρά σκάφη και κάνουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια, έχουν αναφέρει στον διεθνή τύπο πώς καταφέρνουν και κρατάνε ζωντανά τα μικρά νησιά. Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη θα βοηθήσει. Θα ήθελα μια μικρή παρατήρηση, εάν μπορείτε να το διευκρινίσετε, θα είναι μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς;

Με το άρθρο 77, η τροποποίηση του 2932 νομίζουμε ότι κινείται προς θετική κατεύθυνση.
Στο άρθρο 78, ο κ. Δρίτσας θα το θυμάται λίγο καλύτερα μιας και είχε ξεκινήσει να το φέρει στη διαβούλευση, στο οποίο λέμε ναι. Υπάρχει, βέβαια, ένα κενό στο συγκεκριμένο κομμάτι και δεν γίνεται να το καλύψουμε όλο, αλλά τουλάχιστον υπάρχει το στοιχειώδες πλέον.
Μέρος ζ΄, μεταρρύθμιση του συστήματος εκπαίδευσης του λιμενικού σώματος. Το είχαμε συζητήσει ξανά το 2016 και το 2015 με Υπουργό τον κ. Δρίτσα, με επίκαιρη ερώτηση και κοινοβουλευτικό έλεγχο. Ήταν κάτι που το ζητάγαμε και εμείς για τις πανελλήνιες, είναι κάτι που μπορεί να είναι και ξεχωριστό κομμάτι. Όμως, πρέπει να λυθεί το πρόβλημα στέγασης, γιατί δεν ξέρουμε εάν πληροί τις προϋποθέσεις η Σχολή Λιμενοφυλάκων στον Πειραιά και εάν θα υπάρχουν τουλάχιστον τα προβλεπόμενα. Όσον αφορά στην Ακαδημία του λιμενικού σώματος, είναι μια άλλη κουβέντα, αλλά έρχεται και κολλάει εδώ. Από το 2015 μέχρι τώρα, περιμέναμε να έχει γίνει κάτι με την Ακαδημία. Βλέπαμε ότι περιμένατε να βρείτε χώρο, δηλαδή να γίνει κάποια παραχώρηση χώρων, εξεύρεση πόρων, τροποποίηση κανονισμών εκπαίδευσης.


Τι θα γίνει με το θέμα των προσλήψεων, το οποίο έρχεται και το καλύπτει το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά στην ουσία δεν φτάνει. Θα υπάρξει ένα άλλο κενό, όπως αναφέρθηκε και πριν με θέμα εξειδικευμένου προσωπικού, νομικούς από ΑΕΝ, ναυπηγούς. Όλοι αυτοί θα μπαίνουν μέσω ΑΣΕΠ; Έχετε κάποια άλλη πρόβλεψη; Πηγαίνω γρήγορα στο θέμα με το μέρος Ι’ «Θέματα Πολιτικού Προσωπικού». Πιστεύουμε ότι το άρθρο 84, στην ουσία αυτό που θα φέρει θα είναι περισσότερο γραφειοκρατία, ήδη υπάρχει, ελέγχονται από πολλές μεριές. Όλο το προσωπικό να μου πει ότι υπάρχει και το θέμα, ότι υπάρχει ροή χρήματος στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στην ουσία φέρνει χρήμα, με 97% του ΑΕΠ, αλλά στην ουσία φέρνει γραφειοκρατία. Υπάρχουν εσωτερικοί έλεγχοι που γίνονται, το οποίο το βλέπουμε ανώφελο. Θα σας εξηγήσω, γιατί θα πούμε όχι στο άρθρο 85. Γιατί με όλα τα προηγούμενα που σας είπα δεν υπάρχει ελληνική ακτοφυλακή, για εμάς Λιμενικό Σώμα.
Στο άρθρο 81, δεν θα επαναλάβω για το χρόνο για τους ωρομίσθιους το προσωπικό του ΚΕΣΕΝ και των διάφορων σχολών δεν θα επαναλάβω τις θέσεις ΠΝΟ, νομίζω σας το είπανε και εκπρόσωποι της ΠΝΟ και εγώ στην πρώτη συνεδρίαση. Ρύθμιση θεμάτων γενικής γραμματείας, ναυτιλιακής πολιτικής.
Με το άρθρο 88, συμμετοχή των λιμενικών ταμείων στην ΕΛΙΜΕ και σε διεθνείς ενώσεις λιμένων. Μετά τη διαβούλευση και την αλλαγή που έχετε κάνει, πιστεύουμε ότι δεν δημιουργούνται περιορισμοί πλέον και έχει λυθεί και αυτό το πρόβλημα που υπήρχε, με το ποσό συμμετοχής.
Σε σχέση με το άρθρο 90, ότι έχει σχέση πλέον με κάποια λιμάνια που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, είμαστε κάθετα αντίθετοι. Θα επαναλάβω τη δήλωσή σας και του κ. Λαμπρίδη τη δήλωση του Γενικού Γραμματέα που είπατε ότι πλέον δε θα πωλούμε, θα παραχωρούμε. Τι σας έκανε και αλλάξατε αυτή τη γνώμη; Γιατί στο ΤΑΙΠΕΔ μέσα αυτό που υπήρχε για τα 12 περιφερειακά λιμάνια, ήταν πώληση. Τώρα βλέπουμε ότι μιλάτε μια άλλη γλώσσα στην ουσία. Τι σας έχει κάνει, γιατί και αυτό ήταν το σχέδιο στην αρχή και πριν το 2012 και αυτή ήταν και η πρακτική. Παραχωρούσε ο Οργανισμός Λιμένων ένα κομμάτι σε μια εταιρεία, το δούλευε για 5 χρόνια, για 1 χρόνο, ανάλογα τη σύμβαση. Φυσικά και είμαστε θετικοί στη συμμετοχή στην ……..της ……….. Ενεργοποίηση μητρώου τουριστικών πλοίων, εδώ χρειάστηκαν 2,5 χρόνια για να γίνει όλο αυτό.

Άρθρο 104 …………… Μία νομοτεχνική γιατί ξέρετε πως λειτουργεί το κράτος, είσαστε παλιός κοινοβουλευτικός, προσδιορίστε προς το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού Εφορία Ενάλιων το χρόνο που θα καθορίζουν και θα δίνουν τις μελέτες τους, γιατί για μία ……………σε ένα λιμάνι μπορεί να μας πάρει και δύο χρόνια και τα έχουμε δει αυτά, οπότε βάλτε τους χρονικό περιθώριο. Θα πρέπει να δίνουν τις μελέτες τους για να τρέχει πιο γρήγορα το θέμα.
Στο άρθρο 105, σύσταση συμβουλίου χρηστών λιμένων, ευτυχώς προβλέψατε μετά από πάρα πολύ αγώνα που κάναμε για να είναι και η ΠΕΠΕΝ μέλος.
Άρθρο 106, όπου υπάρχει χρήμα θα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα και το είδαμε με την αντίδραση του ΟΛΠ. Που δεν είναι ΟΛΠ είναι COSCO. Και το είδαμε και με την αντίδραση κάποιων άλλων διάφορων κ.λπ. οι οποίοι υπερασπίζονται την COSCO. Αυτό έχει ενδιαφέρον. Η COSCO αυτή τη στιγμή τι λέει; Ότι δεν μας ενδιαφέρει και προσβάλλεται η σύμβαση παραχώρησης. Πιστεύουμε ότι δεν είναι ακόμα έτοιμα τα εκάστοτε λιμάνια να λειτουργήσουν σύμφωνα με αυτό το συγκεκριμένο άρθρο, γιατί δεν υπάρχουν και οι δομές, αλλά τουλάχιστον γίνεται μια αρχή και πιστεύουμε ότι θα έρθει θετικά.
Έχει μεγάλη σημασία, το υπόμνημα του Ναυτικού Επιμελητηρίου. Αξίζει κάποιος να το διαβάσει. Και τελειώνω με το μέρος Ι΄, άρθρο 107, μετασχηματισμός του ΚΕΠ. Σας λέω από τώρα ότι είμαστε κάθετα αρνητικοί, γιατί όπως σας είπα και πριν για ένα γεγονός για ένα ναυάγιο όχι ρύπανση, ναυάγιο, γιατί ναυάγιο ήτανε, αλλάξατε όλη τη νομοθεσία. Προς τι αυτός ο φόβος από τη στιγμή που δεν έχει βγει ακόμα το πόρισμα; Τι έχει γίνει; Και ξέρετε θα πάρει πάρα πολύ χρόνο για να γίνει αυτό. Και το 80% με 83% σύμφωνα με τον ΙΜΟ, είναι ανθρώπινο λάθος. Περιμένετε πρώτα να δούμε τι θα γίνει και μετά νομοθετείτε.
Σε σχέση με τους νηογνώμονες στο άρθρο 110, στην ουσία πήγατε και πετάξατε ένα μπαλάκι στους νηογνώμονες όχι ότι το θέλει κανείς, όλοι είναι αρνητικοί, γιατί θέλανε να τους ελέγχει επιθεώρηση ΠΝΟ, ΣΕΕΝ, Ναυτικό Επιμελητήριο, όλοι θέλανε την επιθεώρηση και αυτό που μάθαμε εμείς και μας έκανε εντύπωση, είναι ότι δύο από τους κορυφαίους νηογνώμονες αποχωρήσανε από τη συνάντηση που είχατε όταν τους το ανακοινώσατε και δεν δεχτήκανε και αυτό που φωνάζανε και λέγανε, ότι δεν θα έχουμε εμείς την ευθύνη. Γιατί να έχουμε εμείς την ευθύνη, αφού υπάρχει κρατικός φορέας; Στη β’ ανάγνωση θα αναφέρω τα υπόλοιπα. Ευχαριστώ πολύ.
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->