Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ:Ειδική Αγορήτρια ΚΚΕ...Ξεδοντιάζετε και πετάτε στα σκουπίδια το Συμβούλιο Μεταθέσεων..στήνετε μηχανισμούς παρακολούθησης στο Λιμενικό που δεν τελεί υπό τις εντολές εισαγγελέα!



Τον λόγο έχει για δεκαπέντε λεπτά η κ. Διαμάντω Μανωλάκου, Ειδική Αγορήτρια από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ: Αν και η Ελλάδα σχεδόν από παντού βρέχεται από θάλασσα, διαθέτει ένα πλούσιο κι όμορφο νησιωτικό σύμπλεγμα, θα μπορούσε να τα αξιοποιεί και να τα αναπτύσσει σε όφελος του λαού.
Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει και οι περισσότερες διαμαρτυρίες των νησιωτών είναι για έλλειψη πλοίων συγκοινωνίας. Γιατί; Γιατί στον καπιταλισμό, λιμάνια και υποδομές της χώρας δεν είναι λαϊκή περιουσία ούτε είναι ενταγμένα στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, αλλά υποτάσσονται στις ανάγκες του κεφαλαίου.
Αυτός, λοιπόν, που έχει προνόμια και κέρδη είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο, από την εκμετάλλευση εργαζομένων και υποδομών, με καθοριστικές μάλιστα παρεμβάσεις , πολιτικές και οικονομικές, στο εσωτερικό και στις διεθνείς σχέσεις της χώρας, ενισχύοντας τους δεσμούς της ντόπιας αστικής τάξης με τα ιμπεριαλιστικά κέντρα των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΝΑΤΟ.

Γι’ αυτό, όσοι δεν το ξέρετε να το μάθετε, ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ενταγμένος στον στρατηγικό σχεδιασμό των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων, σαν το τέταρτο όπλο του ΝΑΤΟ.  
Διορθώνετε εσείς κάτι απ’ αυτά, μέσα από το νομοσχέδιο, υπέρ των λαϊκών αναγκών; Μα, διαιωνίζετε την ίδια πολιτική και γι’ αυτό είναι ταξικό υπέρ των εφοπλιστών και αυταρχικό, που εντείνει την εκμετάλλευση των ναυτεργατών, αλλά και τη χειραγώγηση των εργαζόμενων στο Λιμενικό Σώμα.
Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι στην παγκόσμια κατάταξη της ναυτιλίας, ακόμα και μέσα στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης. Δεν γνώρισαν κρίση. Ανέκτησαν απώλειες, αύξησαν χωρητικότητα του στόλου και τα κέρδη τους, μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, με χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, σαρωτικές αλλαγές στην κοινωνική ασφάλιση, φοροληστεία, συνθήκες γαλέρας για εκατόν πενήντα χιλιάδες ναυτεργάτες και με προκλητικές φοροαπαλλαγές και νέα προνόμια που συνεχίζονται.      
Και ό,τι έχει μείνει, κύριε Δρίτσα, στους ναυτεργάτες είναι χάρη στους αγώνες τους. Τίποτα δεν χαρίζεται.   
Και τώρα έρχομαι σε μια σειρά άρθρων.
Ικανοποιείτε αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αξιοποιήσατε και χρησιμοποιήσατε σαν άλλοθι το ναυάγιο στη Σαλαμίνα του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», την τεράστια οικολογική ρύπανση και το εκτεταμένο λαθρεμπόριο καυσίμων όχι για να διορθώσετε ελλείψεις, κενά, αδυναμίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος, αλλά για να συνεχίσετε την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων υποβαθμίζοντας παραπέρα τον κλάδο ελέγχου εμπορικών πλοίων. Δεν τον αναβαθμίζετε.
Από τις προηγούμενες κυβερνήσεις μειώθηκε δραστικά το προσωπικό, ο εξοπλισμός, οι υποδομές, οι έλεγχοι πλοίων, οι ταχυμετρήσεις ελασμάτων. Όμως, και μέσα φορτοεκφόρτωσης, μηχανήματα και άλλα ανατέθηκαν σε νηογνώμονες και άλλες ιδιωτικές μετοχικές εταιρείες, που βεβαίως ελέγχουν οι εφοπλιστές.
Συνεχίζετε εσείς, κουκουλώνοντας ελλείψεις και ευθύνες που έχετε, και τώρα παρουσιάζετε ότι δίνετε λύσεις. Ποιες; Αναθέτοντας στους ιδιώτες την αρμοδιότητα ελέγχου της ασφάλειας όχι μόνο όλων των πλοίων, αλλά και μικρών σκαφών, που θα αναγκαστούν να πληρώσουν στον ιδιώτη. Δηλαδή, αντί να βελτιωθεί η λειτουργία του κλάδου ελέγχου εμπορικών πλοίων, που έχει προβλήματα και είναι γνωστό, αντί να πάρετε μέτρα για κατάλληλη στελέχωση, εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού, εφαρμογή διαδικασιών επαλήθευσης του ελεγκτικού έργου και τη διενέργεια ελέγχων στους νηογνώμονες, που λειτουργούν ανεξέλεγκτα, οι λύσεις σας είναι να δοθούν όλα στους νηογνώμονες, όλα στο κεφάλαιο.
Έτσι ικανοποιείτε τις απαιτήσεις για περισσότερα προνόμια στους εφοπλιστές και για μεγαλύτερα κέρδη: Καταργώντας τον μοναδικό κρατικό φορέα ελέγχου και εξασφαλίζοντας όλες τις αρμοδιότητες στους νηογνώμονες.
Φυσικά συμμετέχουν σε αυτές και εφοπλιστές για να πουλάνε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, δηλαδή ο ελεγχόμενος θα είναι και ελεγκτής.
Δεν προβλέπεται πουθενά έλεγχος από κρατικούς επιθεωρητές της ποιότητας των επιθεωρήσεων στα πλοία που διενεργούν οι επιθεωρητές των νηογνωμόνων. Οι μόνοι τακτικοί έλεγχοι είναι αυτοί που θα γίνονται μέσα από τα γραφεία τους. Για τους ελέγχους των πλοίων που οι νηογνώμονες πιστοποιούν δεν γίνεται ιδιαίτερα αναφορά, κάτι που τονίσαμε. Είναι αμφίβολο αν σε τέτοιες συνθήκες τα πιστοποιητικά τους θα ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων. Ουσιαστικά ανοίγετε φάμπρικα παραγωγής και αποστολής πιστοποιητικών από τα γραφεία των νηογνωμόνων. Μάλιστα, δεν πιστοποιούνται επιθεωρητές για ναυπηγικό, μηχανολογικό και άλλον τομέα. Αυτό το ακούσαμε και από φορείς.
Τι ανέχεστε ακόμα και διατηρείτε; Το φακέλωμα των ναυτεργατών. Πώς; Στο Μητρώο των Ναυτεργατών -και καταθέτω αντίγραφο για να το δείτε- τα κριτήρια εγγραφής και διαγραφής από το μητρώο αξιοποιούνται έτσι ώστε να μαζεύονται ναυτικά φυλλάδια, να μην γράφονται άνεργοι ναυτεργάτες στο ΓΕΝΕ, να κρύβεται η ανεργία και να χτυπιούνται και οι αγωνιστές ναυτεργάτες.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Διαμάντω Μανωλάκου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών)
Εμείς σας λέμε είναι απαράδεκτο μέσα στο ναυτικό φυλλάδιο -και δείτε το από αυτό που καταθέσαμε- και στις υποδομές της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων του Υπουργείου Ναυτιλίας να αποθηκεύεται και στις υποδομές των εφοπλιστών να περιλαμβάνεται και η αιτιολόγηση απόλυσης του ναυτεργάτη με χαρακτηριστικό κώδικα, που έχουν καταγγείλει όλα τα ναυτεργατικά σωματεία και που αποτελεί τον ατομικό κινητό φάκελο του κάθε ναυτεργάτη.
Επίσης, υιοθετούνται στο νομοσχέδιο οι προτάσεις για τον περιορισμό ευθύνης των εφοπλιστών για ναυτικές απαιτήσεις ή αποζημιώσεις για απώλεια ζωής ή σωματικές βλάβες. Και, βέβαια, σε «επιτροπάτα», όπως η Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων, βάζετε σαν μαϊντανό αυτούς που έχουν τους παχυλούς μισθούς. Ναι, αυτούς βάζετε σαν εκπροσώπους.
Φυσικά όλα αυτά είναι σε αναντιστοιχία με τις προτάσεις του ταξικού εργατικού κινήματος. Δείχνει ότι και η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ με την εντατικοποίηση δουλειάς των ναυτεργατών, τις συνεχείς μειώσεις των οργανικών θέσεων των καραβιών και τα απάνθρωπα ωράρια, που φτάνουν μέχρι τις 72 ώρες δουλειάς την εβδομάδα έχουν τελικά και την δική σας υπογραφή.
Είστε με τους εφοπλιστές και δεν υπολογίζετε τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχουν αυτά στην αύξηση εργατικών ατυχημάτων βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών, όπως και τη ρύπανση του περιβάλλοντος, γιατί κριτήριο είναι το καπιταλιστικό κέρδος και όχι οι ανάγκες του ανθρώπου.
Όμως, ακόμη και όταν δουλεύουν και δεν πληρώνονται οι εργαζόμενοι -και μιλάω για το άρθρο 78, να σημειώσω ότι αφορά μόνο πληρώματα, ενώ θα έπρεπε να βάλετε και υπαλλήλους γραφείων, γιατί και αυτοί είναι απλήρωτοι- δεν δίνετε κάτι παραπάνω από τα ισχύοντα για την απληρωσιά των εργαζομένων. Δηλαδή δεν θα περνούν το σύνολο των αποδοχών, αλλά μόνο τον βασικό μισθό, δίχως επιδόματα και άλλες απολαβές. Γι’ αυτό σας ευχαριστούν και οι πλοιοκτήτες.
Εμείς καταθέσαμε τροπολογία για την καταβολή όλων των αποδοχών, αλλά και του δικαιώματος της ποινικής εκδίκασης, με παράσταση πολιτικής αγωγής υπέρ του εργαζομένου, για να υπάρχει αποτέλεσμα. Διαφορετικά, αν δεν τα πάρετε υπόψη, θα εκφραστούμε με το «Παρών». Το θεωρούμε μισό.
Τα κέρδη των εφοπλιστών εξυπηρετούνται και με το δικαίωμα που δίνετε σε πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι 24 μέτρα να επιτρέπεται να εκναυλώνονται, χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Όμως, μπαίνει σε κίνδυνο η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Όπως είναι απαράδεκτο 30, 40 και 50 χρόνων καράβια, που είναι πλωτές βόμβες, να μεταφέρουν ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ προ πολλού θα έπρεπε να έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια για παλιά σίδερα, όταν έχουμε ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, με πείρα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά Ελευσίνας, στη Ζώνη, στο Πέραμα και στη Σύρο και είναι παροπλισμένο. Τελικά, αυτή είναι η δίκαιη ανάπτυξή σας;
Και για τους άνεργους ναυτεργάτες, όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, τον Σεπτέμβριο του 2017 από τους χίλιους τετρακόσιους πενήντα εννέα άνεργους, το επίδομα το έπαιρναν μόνο εκατόν εβδομήντα πέντε, δηλαδή το 12%.
Και ρωτάμε: Γιατί δεν υιοθετείτε την πρόταση των ναυτεργατικών σωματείων να καταθέσουν στο ΓΕΝΕ τις καταστάσεις πληρώματος, το σύνολο των ελληνόκτητων πλοίων και σε κάθε αντικατάσταση του πληρώματος να ναυτολογούνται από το ΓΕΝΕ όλοι οι ναυτεργάτες με συλλογικές συμβάσεις εργασίας και κοινωνικοασφαλιστική προστασία; Δεν το υιοθετείτε, γιατί κοστίζει στους εφοπλιστές. Τους φροντίζετε, όμως, να παίρνουν τα φιλέτα μέσα από τον τεμαχισμό του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε ζώνες, σπάζοντας τον ενιαίο χαρακτήρα της ακτοπλοΐας και επιδεινώνοντας έτσι την κατάσταση που κυριαρχεί στην εξυπηρέτηση των νησιών.
Και να σας πω και κάτι που πρέπει να το μάθουν όλοι. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίζει τακτική σύνδεση των νησιωτών με την ενδοχώρα. Εσείς πάτε να φτιάξετε σχήματα ξεπερασμένα από τη δεκαετία του ’80 που χρεωκόπησαν στην κυριολεξία και ως υπαίτιους χρέωσαν εργαζόμενους και κατοίκους των νησιών. Και αυτό το σχήμα είναι δοκιμασμένο και στην Ελλάδα και στη Γαλλία και χρεωκόπησε.
Εμείς, δεν είμαστε μικρόψυχοι να υποστηρίξουμε έστω και το λίγο καλό. Ξέρουμε την αγωνία των νησιωτών. Όμως, εσείς δημιουργείτε ως άλλοθι τη σύνδεση των λιμανιών των νησιών, αλλά και των νησιών με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας, μέσα από συμπράξεις ναυτιλιακών εταιρών με φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Δημιουργείτε, δηλαδή, ΣΔΙΤ. Ακριβώς αυτή είναι η θέση του Συνδέσμου Εφοπλιστικών Επιβατικού Ναυτιλίας. Έτσι είναι, αφού έχουν πάρει 1.000.000.000 ευρώ, που είναι αφαίμαξη λαϊκού εισοδήματος, μέσα από τη χρηματοδότηση του κράτους από το 2001 μέχρι το 2017, με όχημα τις άγονες γραμμές. Έτσι είναι! Τους εφοπλιστές τους επιδοτείτε. Αλίμονο από τον κόσμο!
Σε ό,τι αφορά το Λιμενικό Σώμα, μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις γίνονται με απόφαση του Υπουργού κι ας λέτε ό,τι θέλετε. Ξεδοντιάζετε και πετάτε στα σκουπίδια το Συμβούλιο Μεταθέσεων. Δεν θεσμοθετείτε ένα αξιοκρατικό σύστημα μεταθέσεων, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του προσωπικού, των οικογενειών τους και του κοινωνικού συνόλου. Αντίθετα, δημιουργείτε περισσότερα και εντονότερα προβλήματα.
Πρέπει να υπάρξει εκπροσώπηση στα Συμβούλια Μεταθέσεων από τους εκλεγμένους των συνδικαλιστικών φορέων, που όπως είπανε στην ακρόαση των φορέων, περίμεναν να δουν διατάξεις για θέματα που τους βασανίζουν, όπως τη λειτουργία παιδικών σταθμών, την κάλυψη του οικονομικού κόστους των μετακινήσεων και όχι να γίνονται μεταθέσεις των ενδιαφερομένων με αίτηση τους, χωρίς να δικαιούνται οδοιπορικά έξοδα.
Αναμφίβολα απαιτείται η αναμόρφωση της νομοθεσίας. Εμείς δεν συμφωνούμε με το υπάρχον σύστημα, αλλά πρέπει να υπάρχει ένα σύγχρονο σύστημα μεταθέσεων, όπως το ζητούν και οι εκπρόσωποι των Eνώσεων.
Τι κάνετε εσείς; Προωθείτε διατάξεις πελατειακών σχέσεων με δέσμιο το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος. Μάλιστα, με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που δώσατε, πολλά σημεία τα χειροτερεύετε ακόμα πιο πολύ.
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση προσωπικού, το σύστημα είναι ανεπαρκές, αναχρονιστικό και αναξιοκρατικό. Υπάρχουν «φωτογραφικές» διατάξεις που αφορούν θέματα εξέλιξης του προσωπικού και εύλογα μπαίνουν ερωτήματα, αφού δεν ρυθμίζονται ενιαία και συγκροτημένα.
Η αποσπασματική ρύθμιση δημιουργεί αντιπαραθέσεις μεταξύ του προσωπικού, αλλά και πελατειακές σχέσεις και οι ρυθμίσεις ως προς την ιεραρχική εξέλιξη οδηγούν σε διάκριση μεταξύ ανδρών και γυναικών, όταν το 40% του προσωπικού είναι πια γυναίκες.
Εμείς σας ζητάμε την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου, γιατί αποτελεί άνιση και διακριτική μεταχείριση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, που αφορά τις γυναίκες αλλά αφορά και τους άντρες.
Επίσης, ενισχύεται η πρόθεση της Κυβέρνησης να προσαρμόσει ακόμη περισσότερο τον μηχανισμό του Λιμενικού Σώματος στη σύγχρονη αποστολή του, που είναι ενταγμένη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης και του ΝΑΤΟ με την παραπέρα στρατιωτικοποίηση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος και την ενίσχυση με την EUROPOL και την FRONTEX.
Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, αν και υπάρχει στον τίτλο του νομοσχεδίου, στο αντίστοιχο άρθρο δεν παρουσιάζετε το πρόγραμμα σπουδών, τις υποδομές, την οργάνωση της Σχολής, το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, αλλά τα παραπέμπετε σε προεδρικά διατάγματα.
Επίσης, πουθενά στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται η ίδρυση σχολών επιμόρφωσης πάνω στα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται το Λιμενικό Σώμα, προκειμένου τα στελέχη του να έχουν επικαιροποιημένες γνώσεις, ανεξάρτητα της υπηρεσίας που υπηρετούν.
Η συνεργασία με τις στρατιωτικές σχολές για μεταπτυχιακά προγράμματα δεν επιλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Λιμενικό Σώμα, που είναι σε σημαντικό βαθμό διαφορετικά από αυτά των Ενόπλων Δυνάμεων.
Όμως και στο πολιτικό προσωπικό η γενικευμένη επέκταση ωρομίσθιων καθηγητών θα οξύνει ακόμη παραπέρα την ίδια απαράδεκτη επέμβαση στη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των σχολών.
Ουσιαστικά είναι ανύπαρκτη η βασική εκπαίδευση για πολλούς κλάδους ναυτεργατών. Ζητάμε να προσληφθούν καθηγητές μόνιμοι, αορίστου χρόνου, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολών.

Ακόμα, στα άρθρα 106 και 117 δεν είμαστε αρνητικοί. Ωστόσο, δεν αντιμετωπίζετε το λαθρεμπόριο γιατί δεν ενισχύετε τη διαδικασία πετρέλευσης, ποιότητας και ποσότητας ναυτιλιακών καυσίμων.
Τελειώνω με δύο άρθρα που είναι αυταρχικά και τρομοκρατικά, το άρθρο 115 που αφορά την παρακολούθηση των πάντων και το άρθρο 132, με το οποίο στήνετε μηχανισμούς παρακολούθησης στο Λιμενικό με συστήματα καταγραφής ήχου και εικόνας στις στολές με πρόσχημα την καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Πρόκειται για μια ευρεία εξουσιοδότηση που δεν τελεί υπό τις εντολές εισαγγελέα, αλλά υπό την ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας, τη στιγμή που υπάρχει τέτοιο κλιμάκιο στην ΕΥΠ. Προκαλεί σοβαρότατες ανησυχίες αυτό το άρθρο και πρέπει να αποσυρθεί.

Συνολικά, καταψηφίζουμε επί της αρχής. Θα ψηφίσουμε ορισμένα άρθρα και τις δύο υπουργικές τροπολογίες. Ωστόσο, για τις βουλευτικές τροπολογίες θα πρέπει να μας πει ο Υπουργός ποιες αποδέχεται και θα τοποθετηθούμε στη δευτερολογία μας. 
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->