Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ:Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας..έχετε χάσει εντελώς την επαφή σας με το ευαίσθητο κομμάτι της ναυτιλίας, το οποίο νομίζετε ότι διοικείτε.



Κύριε Πλακιωτάκη, έχετε τον λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και πραγματικά αναρωτήθηκα αν έχετε αίσθηση των όσων λέτε και υποστηρίζετε ή έχετε χάσει εντελώς την επαφή σας με το ευαίσθητο κομμάτι της ναυτιλίας, το οποίο νομίζετε ότι διοικείτε.
Σε εκείνη τη συζήτηση ξεκινήσατε την ομιλία σας, επαναλαμβάνοντας τη γνωστή σας ατάκα, που εδώ και μήνες παπαγαλίζετε, περί αφηγήματος στον χώρο της ναυτιλίας, «δεκατέσσερις στόχοι για τη ναυτιλία».
Δεν σας κρύβω ότι έψαξα στο λεξικό για τον όρο αυτό, γιατί μου προξένησε πραγματικά το ενδιαφέρον. Τα ευρήματα της έρευνας με άφησαν κυριολεκτικά άναυδο.
Αναρωτιέμαι, κύριε Κουρουμπλή: Γνωρίζετε πραγματικά τι σημαίνει ο όρος «αφήγημα»; Γνωρίζετε ότι ο όρος αυτός είναι κατασκεύασμα των ανθρώπων της πολιτικής επικοινωνίας, μέσω του οποίου κατασκευάζουν ιστορίες και μύθους για πρόσωπα ή προϊόντα;

Επειδή είμαι σίγουρος ότι δεν γνωρίζετε, σας επισημαίνω ότι ο όρος «αφήγημα» χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσουμε κάθε πεζό λογοτεχνικό κείμενο που αφηγείται μια ιστορία. Οπότε τι μας φέρνετε εδώ στη Βουλή; Ένα μυθιστόρημα που μας αφηγείται διάφορες ασυνάρτητες ιστορίες και φαντασιώσεις που υποτίθεται ότι επιλύουν ζητήματα ναυτιλίας.
Επιπλέον, μας είπατε ότι πρέπει να ολοκληρώσουμε το συγκεκριμένο νομοθέτημα, που θα αποδειχθεί λειτουργικό, πρακτικό, αποτελεσματικό.
Κύριε Κουρουμπλή, σας ρωτώ ευθέως: Για ποιους -αναρωτιέμαι- θα αποδειχθεί πρακτικό, αποτελεσματικό και λειτουργικό; Για αυτούς που προσπαθείτε να εξυπηρετήσετε ή για εσάς που φιλοδοξείτε να συγκεντρώσετε υπερεξουσίες στο πρόσωπό σας και να λειτουργήσετε ως μονάρχης της ελληνικής ναυτιλίας;
Ας δούμε, όμως, πώς προέκυψε το παρόν νομοθέτημα, το οποίο είναι απαύγασμα υπουργικής απόφασης και επιτροπής από το 2013. Ρωτήστε τα στελέχη του κλάδου επιθεώρησης εμπορικών πλοίων και θα σας πληροφορήσουν ότι το νομοθέτημα ήταν έτοιμο τα τελευταία δυόμισι χρόνια, το οποίο καθόριζε τα προσόντα, αλλά και πιστοποιούσε τους επιθεωρητές Κράτους Σημαίας, καθώς και κωδικοποιούσε διατάξεις περί κάθε κατηγορίας επιθεωρητών.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Θ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΜΑΡΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ)
Εσείς τι κάνατε; Εξαιρέσατε τους επιθεωρητές Κράτους Σημαίας. Για αυτό θα επανέλθω αργότερα, διότι εδώ παρουσιάζεται η εξής αντίφαση. Ενώ καταργούμε τους επιθεωρητές Κράτους Σημαίας, γιατί δήθεν υπάρχει το ασυμβίβαστο μεταξύ του ελέγχου και ελεγχόμενου -αυτό δεν είπατε στην πρωτολογία σας;- την ίδια ώρα, όμως, δεν εξαιρείτε τους πιστοποιητές επιθεωρητές εταιρειών και πλοίων βάσει του Κώδικα ISPS και ISM. Απάντηση σε αυτό έχετε; Δεν έχετε.
Τώρα ερχόμαστε στα θέματα του θαλασσίου τουρισμού. Όλοι αναγνωρίζουμε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένα από τα αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτει η πατρίδα μας. Μάλιστα. Πότε θεσμοθετήθηκε το συγκεκριμένο τέλος πλοίων; Θεσμοθετήθηκε το 2013. Με τη λογική που σας ανέφερα, εμείς θεσμοθετήσαμε το συγκεκριμένο τέλος με την προϋπόθεση της λειτουργίας,  πρώτον, του Μητρώου Πλοίων, το οποίο ακόμα το περιμένουμε. Είπατε ότι είναι έτοιμο. Θα το δούμε. Θα δούμε, επίσης και πώς θα λειτουργήσει και αυτό μετά από δυόμισι ολόκληρα χρόνια.
Καταργήσαμε όλες τις επιβαρύνσεις που αφορούν τα σκάφη αναψυχής. Καταργήσαμε, για παράδειγμα, τον φόρο πολυτελείας εισαγωγής. Τι έκαναν όλοι; Πολύ απλά, πήγαιναν και αγόραζαν τα σκάφη στο εξωτερικό. Άρα, είχαμε μηδενικά έσοδα περί του συγκεκριμένου τέλους.
Εσείς τώρα επαναφέρετε τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ανεβάζετε τον ΦΠΑ στο 24% για όλες τις δραστηριότητες που γίνονται αυτή τη στιγμή στις μαρίνες και επιπλέον μας λέτε στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ότι περιμένετε να εισπράξετε 15.000.000 ευρώ από το συγκεκριμένο τέλος.
Κύριε Κουρουμπλή, εγώ σας λέω –και το υπογράφω- ότι όχι μόνο δεν θα εισπράξετε 15.000.000 ευρώ, αλλά κινδυνεύετε να απωλέσετε έσοδα από εργοδοτικές εισφορές, από φόρο εισοδήματος, από ΦΠΑ, από απώλειες εργασίας ναυτικών, από απώλειες σε έσοδα στις τοπικές κοινωνίες, πολύ περισσότερα απ’ ό,τι προσδοκάτε να πάρετε από το συγκεκριμένο τέλος.
Επίσης, κοροϊδέψατε τον Πρόεδρο των μαρινών. Του είπατε ότι για τα σκάφη τα οποία είναι σε ακινησία στις μαρίνες δεν θα υπάρχει αυτό το τέλος. Μιλήσατε, μάλιστα, γι’ αυτά τα σκάφη λέγοντας ότι είναι «παρκαρισμένα». Και τα σκάφη τα οποία ελλιμενίζονται στις μαρίνες θα πληρώνουν και αυτά που πλέουν. Βέβαια και με τη νομοτεχνική βελτίωση την οποία καταθέσατε, προφανώς και τα συγκεκριμένα σκάφη θα πληρώνουν το συγκεκριμένο τέλος. Μάλιστα, δεν κάνετε μόνο αυτό, αλλά επαναφέρετε και αναχρονιστικές διατάξεις οι οποίες είχαν καταργηθεί με τον ν. 4256/2014 από τον κ. Βαρβιτσιώτη.
Τι θέλετε, λοιπόν; Θέλετε σώνει και καλά, μέσα στο λιοπύρι, οι επισκέπτες της χώρας μας να στοιβάζονται στις ουρές, προκειμένου οι λιμενικές Αρχές να επιθεωρούν τα ναυλοσύμφωνα και να δίνουν την άδεια απόπλου. Τέτοιες ρυθμίσεις ψηφίζουμε. Αυτά δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο. Είναι τριτοκοσμικού τύπου ρυθμίσεις.
Επίσης, ο ναυλωτής είναι υποχρεωμένος –προσέξτε να δείτε το καταπληκτικό- στο ναυλοσύμφωνο, το οποίο υπογράφεται έξι μήνες πριν, να αναφέρει τον αριθμό των επιβαινόντων, αυτούς που θα αποβιβάσει στα λιμάνια επιβίβασης και αποβίβασης. Δηλαδή, αν αλλάξει η σύνθεση, τι θα γίνει; Πολύ απλά, έχασε! Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Εγώ, κύριε Κουρουμπλή, σας κατέθεσα μία συγκεκριμένη πρόταση, την οποία είπα και στους συμβούλους σας να τη δείτε. Δείτε νομοθετικά πλαίσια που υπάρχουν σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες, όπως είναι η Κροατία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία και αντί να επιβάλετε το συγκεκριμένο τέλος, για τα πλοία με ξένη σημαία ορίστε φορολογικό αντιπρόσωπο, δικηγόρο ή λογιστή, ο οποίος μπορεί να αποδίδει τον ΦΠΑ, χωρίς την προϋπόθεση δημιουργίας υποκαταστήματος πλοιοκτήτριας εταιρείας στην Ελλάδα. Δείτε αυτήν την πρόταση και ακυρώστε το τέλος, διότι την ίδια ώρα που επιβάλλετε το συγκεκριμένο τέλος, την ίδια ώρα αποκρατικοποιείτε τις μαρίνες στη χώρα. Συμβιβάζονται αυτά τα δύο; Προφανώς και όχι.
Ας αναφερθούμε τώρα στα θέματα που έχουν να κάνουν με την αγαπημένη σας λέξη, τη λέξη «διαφάνεια». Προσέξτε να δείτε διαφάνεια: Για την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου απαιτείται η έκδοση μεγάλου αριθμού κανονιστικών πράξεων, όπως έντεκα Προεδρικά Διατάγματα, έξι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, δεκατέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις. Επιπρόσθετα δε, για την εκτέλεση των προβλεπομένων διαδικασιών ή τη διεκπεραίωση θεμάτων που προβλέπονται από τις διατάξεις του νομοσχεδίου, απαιτείται η έκδοση τεσσάρων Προεδρικών Διαταγμάτων, οκτώ Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και βέβαια ο Υπουργός να ενεργεί δια της εκδόσεως τριάντα πέντε Υπουργικών Αποφάσεων.

Κύριε Κουρουμπλή, έρχεστε εδώ και τι ζητάτε; Πρακτικά ζητάτε «λευκή εξουσιοδότηση». Βεβαίως, όμως, υπάρχει και η διάταξη του άρθρου 130. Τι λέει αυτή; Στην ουσία με υπουργική απόφαση ζητάει ο Υπουργός εξουσιοδότηση να νομιμοποιήσει εγκυκλίους που έχουν εκδοθεί στο παρελθόν.
Κύριε Κουρουμπλή, θα μας πείτε επιτέλους ποιες είναι αυτές οι εγκύκλιοι; Να τις δούμε. Να έρθουμε να τις δούμε, να τις αξιολογήσουμε. Άλλη περίπτωση διαφάνειας!
Ερχόμαστε τώρα στα θέματα προσωπικού. Τι σας είπαμε; Υπάρχει το Προεδρικό Διάταγμα 33/2009. Δεν το είπα εγώ. Το είπαν οι ομοσπονδίες και των υπαξιωματικών και των αξιωματικών: να έρθουμε να βελτιώσουμε, να τροποποιήσουμε το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα.
Σας είπα ότι επί ημερών μας ήταν έτοιμο προεδρικό διάταγμα για το πειθαρχικό δίκαιο, το οποίο είχε πάρει όλες τις υπογραφές από όλες τις υπηρεσίες. Γιατί δεν φέρνατε το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα να το τροποποιήσουμε ή να το βελτιώσουμε;
Εδώ, όμως, τι κάνετε με το άρθρο 26; Το διάβασα, κύριε Κουρουμπλή, πολλές φορές. Εσείς, φαίνεται, δεν το έχετε διαβάσει. Προσέξτε να δείτε τι λέει. Λέει: «Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής τοποθετούνται, μετατίθενται και αποσπώνται, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας…». Και συνεχίζω, γιατί μου λέτε ότι δεν συνέχισα, λέει: «…με την οποία κυρώνονται οι αντίστοιχοι πίνακες».
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Τονίστε το.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Ναι, θα το ακούσετε τώρα όλα. Ακούστε να δείτε. Καταρχήν, γιατί κυρώνονται; Γιατί κυρώνονται; Ο Αρχηγός δεν κυρώνει τις αποφάσεις του Συμβουλίου Μεταθέσεων;
Κύριε Κουρουμπλή, τόσο σέβεστε…
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Να κάνουμε έναν διάλογο;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Θα τα ακούσει, κύριε Δρίτσα. Αγχώνεστε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε Πλακιωτάκη, μην ξεκινάτε διάλογο, γιατί ανοίγει η όρεξη.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Τόσος σεβασμός για τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος; Τόσος σεβασμός; Σας παρακαλούμε πολύ!
Επίσης, υποτίθεται ότι ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος είναι ο θεματοφύλακας της νομιμότητας πέρα και πάνω από οποιαδήποτε κομματική ή πολιτική σκοπιμότητα.
Όμως, κύριοι της Κυβέρνησης, είναι προφανές. Ο κ. Κουρουμπλής έχει θητεύσει στη μεγάλη του ΠΑΣΟΚ σχολή των ρουσφετιών. Αυτό το παρελθόν του, του λαϊκισμού και του πελατειακού συστήματος, προφανώς και τον καταδιώκει.
(Θόρυβος από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)
Είπε ο κ. Δρίτσας ότι εμείς δεν θα ανεχθούμε για δεκαεπτά χρόνια τον ίδιο λιμενάρχη. Αυτό δεν είπατε; Δεν το είπατε; Ακούστε τώρα να δείτε. Με την τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 30 δίνει τη δυνατότητα παραμονής στον τόπο επιλογής του πάνω από τα οκτώ έτη. Ιδού η μεγάλη διαφάνεια του κ. Κουρουμπλή.
Δηλαδή προσέξτε. Ο κύριος Υπουργός θα κυρώνει τις μεταθέσεις. Ποιων θα κυρώνει τις μεταθέσεις; Των «ημετέρων» προφανώς. Κατά τα άλλα, έχουμε διαφάνεια και αξιοκρατία. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για τις περιπτώσεις αξιοκρατίας και για τις μεταθέσεις και για τις μετατάξεις.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Πάλι μισή τη διαβάσατε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Κύριε Κουρουμπλή, εσείς είστε αδιάβαστος. Είστε ο μεγαλύτερος εκφραστής του πελατειακού συστήματος. Είναι γνωστό αυτό.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Γραμμή Άδωνι είναι αυτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Σας παρακαλώ μην αρχίζετε τον διάλογο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Τώρα ερχόμαστε στην πρόσληψη προσωπικού μέσω πανελληνίων εξετάσεων.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Ο ελληνικός λαός είναι ο κριτής. Άλλοι βγαίνουν Βουλευτές με τρεις χιλιάδες και άλλοι με ογδόντα.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Ο ελληνικός λαός προφανώς είναι ο κριτής. Δεν αντέχετε την επιχειρηματολογία μου. Το κατανοώ. Τι να σας κάνω;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Συνεχίστε, κύριε Πλακιωτάκη.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Πάμε τώρα για την πρόσληψη προσωπικού μέσω πανελληνίων εξετάσεων. Μάλιστα λέει: «Ώστε να λειτουργήσουν ακαδημίες για την πρόσληψη προσωπικού μέσω πανελληνίων εξετάσεων από το έτος 2018-2019». Μάλιστα!
Κύριε Κουρουμπλή, μας φέρατε εδώ προγράμματα σπουδών; Μας φέρατε οικονομοτεχνική μελέτη; Μας φέρατε κανονιστικές πράξεις, εξουσιοδοτικές διατάξεις για το πώς θα λειτουργήσουν αυτές οι σχολές;
Εδώ πάτε στην Κάλυμνο –βέβαια, είναι και η περιοχή του κυρίου Υφυπουργού- και υπόσχεστε σχολή Εμπορικού Ναυτικού. Πάτε στην Αλεξανδρούπολη και υπόσχεστε ακαδημία. Εμείς θα συμφωνήσουμε στο θέμα της ακαδημίας. Όμως, πείτε μου εσείς πώς θα λειτουργήσουν όλα αυτά;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Θα ψηφίσετε τη διάταξη;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Προφανώς δεν μπορούμε να την ψηφίσουμε. Όταν είναι λόγια του αέρα, πώς να την ψηφίσουμε τη συγκεκριμένη διάταξη; Σας ρώτησα: Με ποιες διαδικασίες θα προσλαμβάνονται οι αξιωματικοί ειδικοτήτων; Δεν μας απαντήσατε.
Σας είπα ότι το Λιμενικό Σώμα έχει δύο πόδια. Το ένα πόδι είναι η προστασία των θαλασσίων συνόρων και το άλλο πόδι είναι η εξυπηρέτηση, η ανταγωνιστικότητα της εμπορικής ναυτιλίας. Εσείς τι θέλετε σώνει και καλά; Να ρίξετε το επίπεδο των αξιωματικών; Και γιατί δεν ακολουθείται η διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ πτυχιούχων από τις σχολές ΑΕΙ και ΑΕΝ; Ορίστε, μια πρόταση. Και προσέξτε να δείτε: Δεν περιλαμβάνεται μεταβατική διάταξη. Και αν δεν είναι έτοιμες οι ακαδημίες, τι θα γίνει; Δεν θα προσλαμβάνουμε στο Λιμενικό;
Κατά τα άλλα, είναι ένα καλά μελετημένο νομοσχέδιο, το οποίο έχει απόλυτη συνοχή, επιλύει όλα τα ζητήματα της ναυτιλίας. Και προσέξτε: Όταν στη διεθνή ναυτιλία τρέχουν διατάξεις οι οποίες θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου, όταν περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες θα επηρεάσουν τη ναυτιλιακή δραστηριότητα σε θέματα περιβάλλοντος, όταν τρέχουν διατάξεις οι οποίες θα επηρεάσουν την αντικατάσταση των πλοίων και στην εσωτερική αγορά, όταν, για παράδειγμα, χρειάζεται η αναμόρφωση της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης, ο κύριος Υπουργός μας εισηγείται τέτοιου είδους διατάξεις, οι οποίες βεβαίως είναι απολύτως κενές περιεχομένου.
Ερχόμαστε τώρα στον κύριο Υφυπουργό.
Κύριε Σαντορινιέ, καταλαβαίνω ότι έχετε μια αγωνία να εξυπηρετήσετε την εκλογική σας περιφέρεια. Όμως, θέλω να σας πω ότι η επιχείρηση να καταστήσετε τους ΟΤΑ και τις Περιφέρειες πλοιοκτήτες είναι ένα μοντέλο το οποίο έχει αποτύχει. Είχαμε την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία της Σύμης. Είναι υπερχρεωμένη και έχει υπαχθεί στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα. Η Εταιρεία «Τήλος 21ος αιώνας» βρίσκεται και αυτή σε εκκαθάριση. Η Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία της Καλύμνου, παρά τις επιδοτήσεις που λαμβάνει, παρουσιάζει σημαντικό παθητικό, ενώ στην Εισαγγελία της Κω εκκρεμούν μηνυτήριες αναφορές από την προηγούμενη δημοτική αρχή του νησιού για διαχειριστικά σκάνδαλα.
Ενώ, δηλαδή, γνωρίζετε ότι αυτή η διαδικασία είναι και αντικοινοτική και αντισυνταγματική, προχωράτε στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Και εμείς σας είπαμε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι ο απόλυτος ορισμός της κρατικοποίησης στον χώρο της ναυτιλίας. Πού είναι τα πλοία; Έχετε πλοία; Εδώ δεν συζητάτε με αυτούς που έχουν πλοία. Και προσπαθείτε να δρομολογήσετε και να ενώσετε τα νησιά, χωρίς πραγματικά να έχετε κανένα σχέδιο.
Κι εγώ σας κάνω την εξής πρόταση: Γιατί δεν μειώνετε τον ΦΠΑ στα εισιτήρια; Γιατί δεν αυξάνετε το κονδύλι στις άγονες γραμμές; Η Νέα Δημοκρατία έχει καταθέσει και τροπολογία, την παράταση παραμονής του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Έτσι θα στηρίξετε τους νησιώτες. Θα τους στηρίξετε με κρατικά κονδύλια για να επιδοτούμε πλοιοκτήτες, ανώνυμες δημοτικές και περιφερειακές υπηρεσίες; Έτσι εννοείτε εσείς την ανάπτυξη;
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Το ποσοστό των άγονων γραμμών…
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Καταλαβαίνω ότι μιλάω σε ώτα μη ακουόντων.
Ερχόμαστε τώρα στον μετασχηματισμό -ωραία έκφραση- του κλάδου επιθεώρησης εμπορικών πλοίων. Πώς προέκυψε τώρα αυτό; Είχαμε το ναυάγιο, για το οποίο βεβαίως ακόμα δεν έχει εξαχθεί κάποιο πόρισμα. Υπάρχει πόρισμα, κύριε Κουρουμπλή;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Να παρέμβω στην Εισαγγελία για να το βγάλει; Έλεος.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε Υπουργέ, θα έχετε την ευκαιρία στην ομιλία σας να απαντήσετε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Εσείς, όμως, τι κάνετε;
ΠΡΟΕΔΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε Πλακιωτάκη, μην ανοίγετε διάλογο, γιατί ήδη έχετε υπερβεί τον χρόνο σας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Τα ερωτήματα είναι ρητορικά.
Εσείς, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό, παραχωρείτε δημόσια εξουσία στους νηογνώμονες, χωρίς καμία προηγούμενη μελέτη, χωρίς να έχετε εξασφαλίσει ούτε το δίκτυο, χωρίς να έχετε προσδιορίσει τις τιμές, με τις οποίες θα επιβαρυνθούν αυτοί που πραγματικά εξυπηρετούνται από τον κλάδο επιθεώρησης εμπορικών πλοίων. Εμείς τι σας είπαμε; Ότι υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη –ρωτήστε τους υπηρεσιακούς παράγοντες- στον κλάδο επιθεώρησης εμπορικών πλοίων που αναβαθμίζει τον συγκεκριμένο κλάδο. Πώς τον αναβαθμίζει; Διότι προσλαμβάνει περισσότερους επιθεωρητές και κράτους σημαίας. Θα είμαστε η μοναδική χώρα που δεν θα έχουμε επιθεωρητές κράτους σημαίας. Δεν θα μπορούν να επιθεωρούν τα πλοία με ελληνική σημαία. Και πανηγυρίζετε για αυτό;
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Παρακαλώ, την ανοχή σας, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε συνάδελφε, ολοκληρώστε.




ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Και τι άλλο κάνουν; Καταργούν τις εξουσιοδοτικές διατάξεις για την παράταση των πιστοποιητικών, όπως, επίσης, θέτουν –προσέξτε να δείτε- όρια ηλικίας για την απόσυρση των εφοδιαστικών πλοίων μετά το τριακοστό έτος της ηλικίας τους.
Πραγματικά, κύριε Κουρουμπλή, έχετε κάνει κάποια μελέτη επιπτώσεων; Γνωρίζετε ότι μέχρι το 2022 θα αποσυρθούν τριάντα τέτοια πλοία; Το γνωρίζετε αυτό; Το γνωρίζετε. Γνωρίζετε ότι τα συγκεκριμένα πλοία είναι διπλού κύτους βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και βάσει του Κανονισμού 530; Το γνωρίζετε αυτό; Δεν σας ενδιαφέρει κι αυτό, όπως δεν σας ενδιαφέρει ότι τριακόσιες οικογένειες θα βγουν στον δρόμο.
Και προσέξτε τώρα πώς εκτίθεται η Κυβέρνηση. Πάμε στο άρθρο 109. Η πρώτη παράγραφος αναιρείται από την τρίτη. Στην πρώτη παράγραφο -και θα το πω με παράδειγμα, για να το καταλάβει κι ο κόσμος- προσέξτε τι λέει: Ένα πλοίο το οποίο την 1/1/2009 συμπληρώνει τα σαράντα δύο χρόνια, πρέπει να αποσυρθεί. Έτσι δεν είναι; Το πλοίο διπλού κύτους, επειδή πληροί όλους τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, με την παράγραφο 3 επανέρχεται. Γιατί τι λέει η παράγραφος 3; Ότι από 1/1/2022 η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας γίνεται αποκλειστικά με πλοία τα οποία συμμορφώνονται με τα οριζόμενα στον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου του 2012, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Μας δουλεύετε εδώ; Την 1/1/2009 ένα πλοίο διπλού κύτους σαράντα δύο ετών αποσύρεται και την 1/1/2022 επανέρχεται. Μόνο εσείς τα μπορείτε να τα κάνετε αυτά τα μαγικά. Αυτό και μόνο πιστοποιεί πόσο άσχετοι είσαστε με όλα τα ζητήματα και προσπαθείτε με όλες αυτές, αν θέλετε, τις διατάξεις κυριολεκτικά να δημιουργήσετε πρόβλημα στην αγορά.
Τώρα για τους νηογνώμονες θα αναφερθώ στη δευτερολογία μου ή στη συζήτηση επί των άρθρων. Διότι, προσέξτε το καταπληκτικό…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ολοκληρώστε σας παρακαλώ με αυτό, γιατί έχετε φτάσει τα είκοσι λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Ολοκληρώνω σε ένα λεπτό. Θα καταλήξω με κάτι πιο «ζουμερό».
Τι κάνετε; Τροποποιείτε με νόμο υπουργική απόφαση. Αυτά μόνο εσείς μπορείτε να τα κάνετε. Άρα, θα έχουμε το ένα κομμάτι με νόμο και το άλλο με υπουργική απόφαση.
Ερχόμαστε τώρα στο άρθρο 106. Κατ’ αρχάς, η θέση της Νέας Δημοκρατίας, για να είμαστε εξηγημένοι, είναι υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού, αλλά βεβαίως του σεβασμού και των ευρωπαϊκών και των διεθνών κανόνων. Εσείς τι κάνετε τώρα; Κατ’ αρχάς, παραβιάζετε τον Κανονισμό 352/17. Επιβάλλετε ενιαία διαχείριση σε όλα τα λιμάνια, ενώ ο Κανονισμός λέει ότι ο φορέας διαχείρισης επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θα κάνει τις αναθέσεις. Άρα ένα θέμα είναι αυτό.
Γνωρίζετε, επίσης, ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των λιμανιών δεν διαθέτει σύστημα επαρκούς εποπτείας και ελέγχου, όπως επίσης γνωρίζετε πολύ καλά και έχει κινηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαδικασία τροποποίηση της Οδηγίας 59/2000. Κύριε Κουρουμπλή, γιατί βιάζεστε; Πραγματικά, γιατί βιάζεστε; Τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών, εσείς τους διορίσατε. Εγώ τους διόρισα; Τη ΡΑΛ ποιος τη διόρισε; Εγώ ή εσείς τη διορίσατε; Τι σας είπαν; Σας είπαν να το ξαναδείτε, να υπάρχει ευρεία διαβούλευση και αντ’ αυτού, φέρνετε νομοτεχνική βελτίωση, υποτίθεται, η οποία φωτογραφίζει. Λέει: «Ακυρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς και η ρύθμιση αυτή να ξεκινήσει την 1/11», έναν μήνα πίσω. Φωτογραφίζετε, κύριε Κουρουμπλή, κάποιον;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριε Πλακιωτάκη, έχετε εξαντλήσει και τον χρόνο της δευτερολογίας σας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Καταλήγω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Εάν μιλάει ο καθένας τόσο χρόνο, δεν θα τελειώσουμε ούτε αύριο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Διότι εδώ μας επαίρεστε ότι είσαστε υπέρ της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.
Και το τελευταίο και ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε και ευχαριστώ για την ανοχή σας.
Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση παραβιάζετε τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ COSCO και ελληνικού δημοσίου.              
Σας το επισημάναμε αυτό και σας είπαμε ότι αυτό είναι κορυφαίο ζήτημα. Είναι δυνατόν…
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ολοκληρώστε, κύριε Πλακιωτάκη, σας παρακαλώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: …(Δεν ακούστηκε)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Δεν τα ξέρετε τα θέματα. Ακούστε λίγο να μαθαίνετε. Δεν τα ξέρετε τα θέματα.
Είναι δυνατόν σε έναν ιδιωτικό φορέα να επιβάλλουμε τον τρόπο της διαχείρισης των στερεών ή υγρών αποβλήτων και όταν προκύψουν περιβαλλοντικές ζημιές τελικά να απευθυνόμαστε στην ιδιωτική εταιρεία, που δεν θα έχει επιλέξει τον ανάδοχο; Μόνο εσείς μπορείτε πραγματικά να τα κάνετε αυτά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ολοκληρώστε σας παρακαλώ πολύ!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: Και καταλήγω, κύριοι της Κυβέρνησης, λέγοντας ότι μπορεί κανένας να μην παίρνει πλέον στα σοβαρά την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά έτσι όπως το πάτε, πολύ φοβάμαι ότι οδηγούμαστε και θα γίνουμε τελικά διεθνής περίγελος. Κύριε Κουρουμπλή, άνθρακας ο θησαυρός.
 Η Νέα Δημοκρατία καταψηφίζει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Θα το αναμορφώσει στο σύνολό του. Δεν απαντάτε στα καίρια ζητήματα της ναυτιλίας. Γι’ αυτό και εμείς όχι μόνο θα το καταψηφίσουμε, αλλά και θα αγωνιστούμε με την πρώτη ευκαιρία και τη δυνατότητα να το αναμορφώσουμε πλήρως.
Ευχαριστώ πολύ.
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->