Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΟΡΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ:Ας μη κοροϊδευόμαστε θέλετε πελατειακές σχέσεις και δέσμιο το προσωπικό του ΛΣ!



ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ(Ειδική Αγορήτρια του ΚΚΕ):

 Με το παρόν νομοσχέδιο υποστηρίζετε ότι πάτε να λύσετε υπάρχοντα προβλήματα. Ωστόσο σε μία σειρά ερωτημάτων που έθεσε το ΚΚΕ, δεν απαντήσατε και δυστυχώς διαιωνίζονται προβληματικές καταστάσεις, αλλού τις συγκαλύπτετε και αλλού μισολύνετε ζητήματα.

 Ωστόσο το κύριο είναι ότι εξυπηρετείτε ότι σας ζητάει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, από την αρμοδιότητα ελέγχου και ασφάλειας όλων των πλοίων στις ανώνυμες εταιρείες των νηογνωμόνων που είναι μέτοχοι, μέχρι τη χρηματοδότηση των εφοπλιστικών ενώσεων από το κεφάλαιο ναυτικής εκπαίδευσης. Και να σας πω δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά με αυτό το νομοθέτημα, αφού είναι στα πλαίσια έντασης της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης Ε.Ε. – Εφοπλιστών και στον κλάδο της ναυτιλίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Τώρα πάω πιο ειδικά στο μέρος Α’ που αφορά τους επιθεωρητές και ελεγκτές λιμένων. Καταψηφίζουμε και τα 15 άρθρα του, ουσιαστικά είναι προσαρμογή με τις οδηγίες της Ε.Ε. και ειδικά της οδηγίας 35/1999. Ωστόσο, η ασφάλεια των πλοίων σχετίζεται με το αναγκαίο προσωπικό, δηλαδή με την κάλυψη των οργανικών συνθέσεων του κάθε πλοίου. Και εσείς όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις μειώνετε το προσωπικό, για να έχουν περισσότερο κέρδη οι εφοπλιστές.
Στο δεύτερο μέρος που ρυθμίζονται ζητήματα ναυτιλίας, ασφάλειας και αστυνόμευσης προσωπικού του Λιμενικού Σώματος κλπ, καθώς και για τους προσωπικούς ραδιοφάρους. Θα αναφερθώ σε ορισμένα άρθρα. Το άρθρο 16 είναι χαρακτηριστικό ότι υιοθετούνται οι προτάσεις για τον περιορισμό ευθύνης των εφοπλιστών για ναυτικές απαιτήσεις ή και αποζημιώσεις για απώλεια ζωής ή σωματικές βλάβες.

Φυσικά, είναι σε αναντιστοιχία με τις προτάσεις του ταξικού εργατικού κινήματος που σας έχουν κάνει και τις ξέρετε. Δείχνει ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, με την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών, τις συνεχείς μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των καραβιών και τα απάνθρωπα ωράριο που φτάνουν μέχρι και 72 ώρες δουλειάς την εβδομάδα, έχουν και την δική σας υπογραφή. Είσαστε και εσείς με τους εφοπλιστές δεν υπολογίζετε τις δραματικές επιπτώσεις που έχουν στην αύξηση των εργατικών ατυχημάτων, βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια την ζωή των επιβατών και των ναυτεργατών όπως και την ρύπανση του περιβάλλοντος. Γιατί κριτήριο είναι το καπιταλιστικό κέρδος.

Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο άρθρο 19, που αφορά την τροποποίηση του κώδικα δημοσίου ναυτικού δικαίου. Αναφερθήκατε κύριε Υπουργέ, και είπατε ότι αυξήθηκε η 4ετία σε 5ετία και είναι καλό. Είναι καλό αλλά δεν αλλάζει το ερώτημα που εμείς σας θέσαμε και απάντηση δεν πήραμε. Δηλαδή, ότι έχει στοιχεία φακελώματος των ναυτεργατών αφού ανοίγει και κλείνει η στρόφιγγα για το ναυτεργατικό δυναμικό, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εφοπλιστών. Στο μητρώο των ναυτεργατών θα σας φέρω και αντίγραφο για να το δείτε, τα κριτήρια εγγραφής και διαγραφής από το μητρώο, αξιοποιούνται έτσι ώστε να μαζεύονται ναυτικά φυλλάδια, να μην γράφονται οι άνεργοι ναυτεργάτες στο ΓΕΝΕ να κρύβεται η ανεργία και να χτυπούν πρωτοπόρους αγωνιστές ναυτεργάτες. 

Είναι πρόκληση πραγματικά, ότι μέσα στο ναυτικό φυλλάδιο και στις υποδομές της υπηρεσίας ναυτικών μητρώων του Υπουργείου Ναυτιλίας, αποθηκεύεται και στις υποδομές των εφοπλιστών και περιλαμβάνεται η αιτιολόγηση απόλυσης του ναυτεργάτη. Με χαρακτηριστικό κώδικα που έχουν καταγγείλει όλα τα ναυτεργατικά σωματεία. Και που αποτελεί το ατομικό κινητό φάκελο για κάθε ναυτεργάτη.

Το άρθρο 20 είναι πρόκληση, παρεμβάσεις σε περιβαλλοντικές ευαίσθητες περιοχές ακόμα καιNATURA να αντιμετωπίζονται με τόση ελαστικότητα. Τελικά ακόμα και να ρυπαίνουν δεν πληρώνουν. Θα ψηφίσουμε ωστόσο τα άρθρα 21 με 25, που αφορούν τους ραδιοφόρους. Είναι αυτός ο φορέας χρήσιμος και έπρεπε να έχει γίνει. Συνολικά λοιπόν θα έλεγα σε αυτό το κεφάλαιο για επιθεωρητές και ελεγκτές του Υπουργείου Ναυτιλίας, ότι μετά από τραγικά ναυάγια από το EXPRESS SAMINA μέχρι το πρόσφατο το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2, έχει υποβαθμιστεί παραπέρα ο ρόλος του κλάδου ελέγχου εμπορικών πλοίων, μειώθηκε το επιστημονικό προσωπικό, ο εξοπλισμός και οι υποδομές. Την ανάγκη ενίσχυσης και ανάπτυξης του τόνισαν και πολλοί από τους φορείς που είχαν καλεστεί κανείς δεν είπε ενάντια και για την υποβάθμισή του. Δυστυχώς, οι έλεγχοι πλοίων, ταχυμετρήσεις ελασμάτων, μέσων, φορτοεκφόρτωσης μηχανήματα μηχανών και άλλα, ανατέθηκαν σε νηογνώμονες και άλλες ιδιωτικές μετοχικές εταιρείες που ελέγχουν εφοπλιστές, δηλαδή, προετοιμαζόταν το έδαφος για τις αναθέσεις στις ανώνυμες εταιρείες τους νηογνώμονες μέσω και της απαξίωσης του κλάδου ελέγχου εμπορικών πλοίων.

Επιπλέον, δεν θεσπίζεται καμία διαδικασία που θα εφαρμόζεται και για τον έλεγχο του έργου των νηογνωμόνων. Δεν προβλέπεται πουθενά ο έλεγχος από κρατικούς επιθεωρητές της ποιότητας των επιθεωρήσεων στα πλοία, που διενεργούν οι επιθεωρητές των νηογνωμόνων. Οι μόνοι κρατικοί έλεγχοι, είναι αυτοί που θα γίνονται στα γραφεία των νηογνωμόνων. Για τους ελέγχους των πλοίων που οι νηογνώμονες πιστοποιούν δεν γίνεται καμία ιδιαίτερη αναφορά.

Στο τρίτο μέρος, είναι τα άρθρα 26 μέχρι 51 είναι οι μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετατάξεις. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και με το δίκιο τους ζητούν την απόσυρση των περισσοτέρων άρθρων γιατί από τη διάταξη που αφορά τις μεταθέσεις, μετακινήσεις και αποσπάσεις, πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού. 

Μας είπατε ότι δεν το κατανοούμε αυτό και εσείς τι προσπαθείτε να κάνετε; Να κρύψετε αυτό που με σαφήνεια αναφέρεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 26, ότι όλες οι μεταθέσεις, μετακινήσεις και αποσπάσεις προσωπικού γίνονται με απόφαση του Υπουργού. Να σας πω έτσι δημιουργούνται οι πελατειακές σχέσεις. Να το διαβάζουμε εμείς λάθος να το διαβάζουν και οι συνδικαλιστές λάθος που τους ενδιαφέρει άμεσα; Πόσοι το διαβάζουν λάθος και σε τελική ανάλυση γιατί δεν το γράφετε με πολύ σαφήνεια; Ας μη κοροϊδευόμαστε θέλετε πελατειακές σχέσεις και δέσμιο το προσωπικό του ΛΣ. Αυτός είναι ο λόγος.

Επίσης, αντιγράφετε διατάξεις από το ισχύον ΠΔ που αφορούν τα κριτήρια μεταθέσεων και όλα τα άλλα τα παραπέμπετε σε ένα νέο ΠΔ, που θα εκδοθεί μέσα σε 4 μήνες και θα ρυθμίσει ουσιαστικά το σύστημα των μεταθέσεων. Ακόμα και στα άρθρα για το σύστημα αξιολόγησης είναι ανεπαρκές, αναχρονιστικό και αναξιοκρατικό. Με το άρθρο 37, παραπέμπετε για το σύστημα αξιολόγησης να εκδίδεται ΠΔ και πάλι με πρόταση του Υπουργού και γνώμη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού, το οποίο θα καθορίζει τα κριτήρια αξιολόγησης χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων συνδικαλιστικών φορέων.

Και εδώ, έρχεται και η κυβέρνηση να εξαγγείλει και απειλή ότι εντός 4 μηνών θα καταρτίσει νέο ΠΔ-πάντα μιλάω για το άρθρο 37-μέχρι να εκδοθεί θα εφαρμόζεται το ισχύον ΠΔ. Εμείς θεωρούμε ότι σε αυτά τα άρθρα, δεν θεσμοθετείται ένα αξιοκρατικό σύστημα μεταθέσεων που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του προσωπικού και των λαϊκών οικογενειών τους, αλλά και του κοινωνικού συνόλου. Αντίθετα, δημιουργούνται έντονα προβλήματα στο προσωπικό του ΛΣ, γι’ αυτό καταψηφίζουμε όλα τα άρθρα του τρίτου μέρους από το 26 έως 51.

Στο τέταρτο μέρος 52 με 57. Ζητάμε την απόσυρση του άρθρου 52, γιατί ενισχύεται η πρόθεση της κυβέρνησης να προσαρμόσει ακόμα περισσότερο το μηχανισμό του Λιμενικού, στη σύγχρονη αποστολή που είναι ενταγμένη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής στρατηγικής ασφάλειας της ευρωπαϊκής υπηρεσίας εξωτερικής δράσης και του ΝΑΤΟ, με τη παραπέρα στρατιωτικοποίηση του προσωπικού του ΛΣ και την ενίσχυση με την EYROPOLL και την FRONTEX.

Για τα υπόλοιπα άρθρα που αφορούν το πρόγραμμα προμηθειών, θα εκφραστούμε με το παρών. Να τονίσω ότι τον προγραμματισμό μπορεί να τον κάνετε ωστόσο, οι ελλείψεις είναι πολλές. Κόβετε από βασικές ανάγκες για να τροφοδοτείτε τις ανάγκες των επιχειρηματιών για περισσότερη κερδοφορία. Και μετά απορείτε όταν λέμε ότι το νομοσχέδιο και η πολιτική σας είναι ταξική. Εδώ έχουν φτάσει στο σημείο με δική σας ευθύνη στο ΛΣ, να μην έχουν σε μερικές περιπτώσεις ανταλλακτικά ή βενζίνη όταν αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να σώζουν πρόσφυγες, να κυνηγούν λαθρέμπορους και ναρκέμπορους. Δεν γίνεται να μην έχουν ταχύπλοο ή καύσιμα και να εξαναγκάζονται να ζητούν χορηγίες ή ακόμα και να βάζουν από την τσέπη τους, όταν ο μισθός μειώνεται και η φοροληστεία και η φοροεπίθεση εντείνεται.

Στο μέρος Ε΄, άρθρα 58 έως 75, ψηφίζουμε τα περισσότερα ή εκφραζόμαστε με το «παρών».Καταψηφίζουμε τα άρθρα 65, 66, 72 και 75, ωστόσο θέλουμε να πούμε περισσότερα για το άρθρο 65. 

Η διάταξη αυτή αναγνωρίζει ως χρόνο προαγωγής τη στρατιωτική θητεία, σε αντίθεση με τα γενικώς ισχύοντα, δηλαδή ότι η θητεία αναγνωρίζεται μόνο ως συντάξιμη και εμείς συμφωνούμε με αυτό. Εδώ, όμως, αν θα ισχύσει να αναγνωρίζεται και για την προαγωγή, ανατρέπεται η ιεραρχία, γιατί δύο στελέχη, ένας άνδρας και μία γυναίκα, που προσλήφθηκαν την ίδια ημέρα, θα έχουν διαφορετική εξέλιξη. 

Οι ρυθμίσεις αυτές οδηγούν στη διάκριση ανδρών και γυναικών ως προς την ιεραρχική εξέλιξη, όταν το 40% του προσωπικού είναι γυναίκες. Εδώ υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι είναι φωτογραφική διάκριση, ότι είναι αποσπασματική ρύθμιση για την αναδρομική προαγωγή ενός σχολείου ή σειράς από το προσωπικό και η δημιουργία αντιπαράθεσης μεταξύ του προσωπικού και πελατειακές σχέσεις. 

Εξάλλου, έγινε πολύ καθαρά και από την ΠΕΑΛΣ ειδική αναφορά, που λέει ότι το άρθρο 65, όπως έχει διαμορφωθεί, αφορά 300 στελέχη του Λιμενικού Σώματος και αποτελεί διακριτική μεταχείριση σε βάρος των γυναικών στελεχών του Λιμενικού και άνιση μεταχείριση μεταξύ των υπολοίπων ανώτερων στελεχών του Λιμενικού Σώματος. Σας διαβάζω ακριβώς τα λόγια τους.


Σε ό,τι αφορά το μέρος ΣΤ΄, άρθρα 76 έως 78, θεωρούμε το άρθρο 76 πρόκληση, δηλαδή τον τεμαχισμό του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε ζώνες, σπάζοντας τον ενιαίο χαρακτήρα της ακτοπλοΐας, επιδεινώνοντας έτσι την κατάσταση που επικρατεί στην εξυπηρέτηση των νησιών. Δημιουργείται ως άλλοθι η σύνδεση των λιμανιών των νησιών, αλλά και των νησιών με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας, μέσα από συμπράξεις ναυτιλιακών εταιρειών με φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, δηλαδή, δημιουργείτε ΣΔΙΤ. Ακριβώς αυτή είναι και η θέση του Συνδέσμου Εφοπλιστών Επιβατικού Ναυτιλίας. Έτσι είναι, αφού πάνω από 1 δισ. ευρώ είναι η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος για τη χρηματοδότηση του Κράτους προς τους εφοπλιστές με όχημα τις άγονες γραμμές, αφού την περίοδο μόνο 2001 με 2017 πήραν 1 δισ..

Τέλος, θα αναφερθώ και στο άρθρο 78, στο οποίο μας κάνατε και κριτική, όσο αφορά την προστασία των εργαζομένων και μας ρωτήσατε αν θα το ψηφίσουμε. Ο τίτλος είναι ψευδεπίγραφος. Το παρουσιάζετε σαν το μέγα άρθρο, δηλαδή το μεγάλο κατόρθωμα να πληρώνεται ο εργαζόμενος τον μισθό του. Δηλαδή, δεν θα έπρεπε να πληρώνεται; Είναι αυτονόητο ότι όποιος πληρώνεται πρέπει να παίρνει το μισθό. Πώς θα ζήσει χωρίς τροφή, χωρίς ένδυση, χωρίς μεταφορικά και άλλες ανάγκες; Πού βρισκόμαστε, στο δουλοκτητικό σύστημα; Τότε οι δούλοι είχαν εξασφαλισμένη τροφή, στέγη και ένδυση από το φεουδάρχη. Εδώ και δουλεύουν και παράγουν υπεραξία και δεν πληρώνονται και έρχεστε να πείτε ότι κάτι κάνατε, όμως αυτό είναι αυτονόητο.

Εμείς θα δηλώσουμε «παρών», γιατί δεν θα έχουμε αποτέλεσμα απέναντι στην πλοιοκτησία αν δεν δεχτείτε τις τροπολογίες του Κ.Κ.Ε., τις οποίες είχαμε καταθέσει και σε άλλο νομοσχέδιο με ίδιο περιεχόμενο, δηλαδή τη δήμευση της περιουσίας του επιχειρηματία που δεν πληρώνει. Σας θέτω το ερώτημα. Όταν δεν πληρώνει κάποιος, εσείς δεν βάλατε τους πλειστηριασμούς και τώρα τους πηγαίνετε και με ηλεκτρονικό τρόπο και μάλιστα όταν είναι η πρώτη κατοικία; Συνεπώς, αν δεχθείτε και τις τροπολογίες του Κ.Κ.Ε., ευχαρίστως εμείς θα το ψηφίσουμε.

Στο μέρος Ζ΄, θα ψηφίσουμε το άρθρο 79, όμως θέλουμε να λάβετε υπόψη και κάποιες παρατηρήσεις που έχουμε. Είναι μια πρόχειρη διαδικασία. Δεν παρουσιάζετε το πρόγραμμα σπουδών, τις υποδομές, την οργάνωση της σχολής, το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, αλλά τα παραπέμπετε σε προεδρικά διατάγματα. Θα ήταν πιο εξασφαλισμένο αν το παρουσιάζατε ολόκληρο. Θα συμφωνήσω με τον Εισηγητή της Πλειοψηφίας ότι χρειάζεται περισσότερη αναφορά, έκταση και συζήτηση.

Συμφωνούμε να γίνεται η εισαγωγή στις σχολές λιμενοφυλάκων, υπαξιωματικών και αξιωματικών με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Ωστόσο, παρόλο που στον τίτλο του νομοσχεδίου αναφέρεστε βαρύγδουπα στη διά βίου εκπαίδευση, όμως πουθενά στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται η ίδρυση σχολών επιμόρφωσης πάνω στα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται το Λιμενικό Σώμα, προκειμένου τα στελέχη του να έχουν επικαιροποιημένες τις γνώσεις τους, ανεξάρτητα της υπηρεσίας που υπηρετούν. Η συνεργασία με τις στρατιωτικές σχολές για μεταπτυχιακά προγράμματα δεν επιλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Λιμενικό Σώμα, που είναι σε σημαντικό βαθμό διαφορετικά από αυτά των Ενόπλων Δυνάμεων. Σταματώ εδώ και στην επόμενη συνεδρίαση θα αναφερθώ στα υπόλοιπα μέρη.



 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->