Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου 2017

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ τ.ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΑΛΣ ΔΗΜΗΤΡΗ Α.ΣΑΙΤΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ : "ΤΟ ΝΕΟ σχέδιο εξακολουθεί να βρίθει θεσμικών ατοπημάτων. "



Με το δεδομένο ότι το σχέδιο νόμου "φάντασμα"που εδώ και πάνω από δυο χρόνια "καρκινοβατούσε" λόγω των αντιδράσεων, έφθασε πλέον στη Βουλή προς ψήφιση και επειδή η γνώση αποτελεί το ισχυρότερο όπλο μας, παρεμβαίνω για μια ακόμη φορά επισημαίνοντας τι θα επιφέρει η ψήφιση του τόσο στον οργανισμό όσο και στα στελέχη του.

Έχω ξαναπεί ότι οι θεωρίες άσχετων αλλά και κάθε άλλη παραπληροφορούσα φιλολογία περί ενός εξαίρετου και αξιοκρατικού σ.ν. δεν ευσταθούν.

ΤΟ ΝΕΟ σχέδιο εξακολουθεί να βρίθει θεσμικών ατοπημάτων.


Το μόνο διαφορετικό από τις πολλές εκδοχές του, είναι κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις ώστε να περάσει τα διάφορα στάδια που απαιτούνταν, έως την τελική παρουσίαση του και η πρόσθεση νέων διατάξεων με αρνητικό πρόσημο π.χ αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τον κλάδο της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων,μεταφορά της υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων κλπ

Ας δούμε λοιπόν τι προτείνουν. Τι προτίθενται τελικά να νομοθετήσουν.


1.Πρωτοπορούν και
προτείνουν την συμπερίληψη ενός νόμου, του 3983/2010 που αφορά στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, που απευθύνεται σε μια άλλη δομή, με άλλα χαρακτηριστικά, άλλη κουλτούρα και σε μια άλλη πραγματικότητα από πλευράς διοικητικής μέριμνας.

2.Πρωτοπορούν και δίδουν την αρμοδιότητα στον Υπουργό, να μεταθέτει όπως εκείνος κρίνει.

3. Πρωτοπορούν ακυρώνοντας κατ ουσία τα συμβούλια τοποθετήσεων – μεταθέσεων, μετατρέποντάς τα από αποφασιστικά, σε γνωμοδοτικά.

4.Πρωτοπορούν διαχωρίζοντας τους Αξιωματικούς σε πατρίκιους και πληβείους, τροποποιώντας ως ενιαίες τις οργανικές θέσεις Αξιωματικών ειδικοτήτων εις βάρος Αξιωματικών άλλων προελεύσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την μεταξύ τους ιεραρχική εξέλιξη και κυρίως την δημιουργία αντιπαλότητας.

5.Πρωτοπορούν διαχωρίζοντας τους Αξιωματικούς σε πατρίκιους και πληβείους, επιτρέποντας με μια σειρά διατάξεων και στο όνομα της υπαιτιότητας της Υπηρεσίας, οι Αξιωματικοί Ειδικότητας – Τεχνικοί – Οικονομικοί – Νομικοί- να μπορούν να διεκδικούν θέσεις εξωτερικού χωρίς να απαιτείται να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια όπως συμβαίνει με τους Αξιωματικούς προέλευσης ΣΝΔ, δημιουργώντας για άλλη μια φορά αντιπαλότητα μεταξύ τους.

6.Πρωτοπορούν και ζητούν από ανώτερους Αξιωματικούς (Λιμενάρχες, Διοικητές, Κυβερνήτες, Ιπτάμενους κλπ) προκείμενου να υπηρετήσουν σε θέση Ναυτιλιακού Ακολούθου να υποβληθούν προηγουμένως σε έλεγχο καταλληλότητας αντίστοιχο με αυτόν που υπόκεινται τα στελέχη προκειμένου να φέρουν πυροβόλο όπλο.

7. Πρωτοπορούν διαχωρίζοντας τους Αξιωματικούς σε Αξιωματικούς κατηγορίας Υπουργείου και σε Αξιωματικούς κατηγορίας Λιμεναρχείου.

8.Πρωτοπορούν κι ενώ υφίσταται νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης, αντί να το ενισχύσουν, περιγράφουν και νομοθετούν για ένα νέο ασαφές και κατά το δοκούν.

9.Πρωτοπορούν καθώς την στιγμή που όλοι οι άλλοι (ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ,ΕΛ.ΑΣ., Π.Σ.) δίνουν την δυνατότητα στα στελέχη τους , λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, εφόσον το επιθυμούν, να παραμείνουν εργαζόμενοι,αυτοί επιδεικτικά τις αγνοούν και παρά την θέλησή τους, τους σπρώχνουμε στην αποστρατεία και στις συντάξεις πείνας.

10. Πρωτοπορούν δημιουργώντας νέα νομοθεσία και μόνο για τους εργαζόμενους στου Υπουργείο Ναυτιλίας, απαγορεύοντας τους το δικαίωμα στην εργασία μετά τη σύνταξη, την ίδια στιγμή που υφίσταται συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο που θέτει όρους και προϋποθέσεις για όλους τους συνταξιούχους.

11.Πρωτοπορούν επιτρέποντας την Απόσπαση στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μόνο για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα με απόφαση του Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ μετά από γνώμη του οικείου Συμβουλίου Μεταθέσεων. Η σχετική αρμοδιότητα του Υπουργού μπορεί να μεταβιβαστεί με απόφαση του συνολικά ή για κατηγορίες στελεχών. Μάλιστα η απόσπαση για προσωπικούς λόγους θα είναι δυνατή κατ` εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν, με ότι αυτό συνεπάγεται.

12.Πρωτοπορούν κι ενώ υπάρχει σαφές πλαίσιο περί μετατάξεων, οι μετατάξεις πλέον θα πραγματοποιούνται με κριτήρια δημόσιου τομέα, σε ένα σρατιωτικά οργανωμένο σώμα.Νέο πεδίο λαμπρό για την εξυπηρέτηση ημετέρων.

13.Πρωτοπορούν και αγνοούν επιδεικτικά προταθείσα διάταξη για την αναβάθμιση των διπλωμάτων ΑΕΝ.

14.Πρωτοπορούν και προτού δημιουργήσουν παραγωγικές σχολές και ρυθμίσουν το σύστημα εκπαίδευσης σε αυτές, νομοθετούν την εισαγωγή των στελεχών στο Σώμα μέσω Πανελληνίων υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το επίπεδο των Αξιωματικών Λ.Σ. που ενώ μέχρι σήμερα ήταν πτυχιούχοι ΑΕΙ, κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, απόφοιτοι ΣΝΔ, πλέον θα είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

15. Πρωτοπορούν παραγκωνίζοντας τους θεσμικούς εκπροσώπους των στελεχών.

16.Πρωτοπορούν δίνοντας βήμα και επιτρέποντας σε εξωθεσμικούς να αποφασίζουν κατά το δοκούν για τα στελέχη του ΛΣ, υπέρ των μειοψηφιών.

17. Πρωτοπορούν με τη μεταφορά της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Λ.Σ. κάτω από την αντίστοιχη εκείνη της ΕΛ.ΑΣ. που υπάγεται σε άλλο Υπουργείο, χωρίς πειστική αιτιολόγηση αλλά και χωρίς να υπάρχει συνάφεια μεταξύ των δύο φορέων. Η μόνη εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε είναι εκείνη της σταδιακής ένταξης μονάδων του Λ.Σ. στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης δηλ. μιας ήπιας προσαρμογής αυτού που συνέβη το 2010, που τότε επιχειρήθηκε η μεταφορά του συνόλου του Λ.Σ. στο προαναφερόμενο Υπουργείο.

18. Πρωτοπορούν και προτείνουν νέες διατάξεις αναφορικά με τον πειθαρχικό έλεγχο των Αξιωματικών Λ.Σ. αντί να βελτιώσουν το ήδη δοκιμασμένο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.

19. Πρωτοπορούν επιχειρώντας να έχουν τον πρώτο λόγο ακόμα και στον στρατηγικό επιχειρησιακό σχεδιασμό του Λ.Σ.

20. Πρωτοπορούν και παρεμβαίνουν απροκάλυπτα ακόμη και στην επιλογή της στρατιωτικής ηγεσίας πέραν του Αρχηγού.

21. Πρωτοπορούν και νομοθετούν για μια πολύ μικρή αριθμητικά ομάδα στελεχών αγνοώντας ότι αποτελεί διακριτική μεταχείριση σε βάρος των γυναικών στελεχών του Λ.Σ. και άνιση μεταχείριση σε βάρος των ανδρών στελεχών του Λ.Σ.

22. Πρωτοπορούν και δημιουργούν μια νέα Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου με πολιτικό Προϊστάμενο οι αρμοδιότητες της οποίας έρχονται σε σύγκρουση με τις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων δημιουργώντας παράλληλα προβλήματα καθώς το αντικείμενό της θα αφορά και στο ένστολο προσωπικό.

23. Πρωτοπορούν και κατ’ ουσίαν καταργούν τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων αγνοώντας διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

24. Πρωτοπορούν και δημιουργούν μια νέα μικρή ΕΥΠ στο χώρο του Υπουργείου Ναυτιλίας, χωρίς τις αναγκαίες ασφαλιστικές δικλείδες με ότι αυτό συνεπάγεται για τον Οργανισμό και τα στελέχη.

Εν κατακλείδι αντί να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, επιχειρούν να επιβάλουν ένα νέο status κατώτερο των περιστάσεων και των αναγκών.

Γιατί γίνεται αυτό;

Πρώτον λόγω των Ιδεολογικών τους αγκυλώσεων

και

Δεύτερον γιατί θέλουν να δείξουν ότι κάνουν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ότι βρήκαν «καμένη γη», ότι αυτοί είναι οι άξιοι και οι αξιοκράτες.

Τα ίδια τους 
όμως τα κείμενα  διαψεύδουν τα επιχειρήματά τους και προτείνουν έναν Υπουργό Ναύαρχο, φέρνοντας το Λιμενικό σαράντα χρόνια πίσω, τότε που ο εκάστοτε πολιτικός προϊστάμενος κρατούσε σε ομηρία το προσωπικό και «ασελγούσε» επ’ αυτού, όλα θα γίνονται στο εξής με αποφάσεις του Ναυάρχου Υπουργού, μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις κλπ.

Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει ουδεμία αντίληψη πραγματικότητας, ορθής κρίσης και προτεραιοτήτων.

Καμία αίσθηση των πραγματικών αναγκών του προσωπικού αλλά και του οργανισμού από εκείνους που εισηγούνται.

Μεγαλύτερη θεσμική "εκτροπή" από αυτή δεν θα μπορούσε να υποστεί σήμερα το ΛΣ και το προσωπικό του.

Δυστυχώς για τον Οργανισμό και τα στελέχη, νομοθετούν σε μια περίοδο που η στρατιωτική ηγεσία φαίνεται αδύναμη και κατακερματισμένη.

Ευτυχώς όμως τούτη τη φορά έχουν "απέναντι" τους τις δυνάμεις του συνδικαλισμού του ΛΣ που αυτή την περίοδο βρίσκονται σε συμπόρευση.

Δημήτρης Α. Σαϊτάκης

τ.Πρόεδρος της ΠΕΑΛΣ


Μέλος ΔΣ
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->