Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017

ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΑΠΑΝΤΑΜΕ...


ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ


Με αφορμή δημοσιεύματα αναφορικά με την αντίθεση της ΠΕΑΛΣ στα περισσότερα άρθρα του σ/ν απαντώ κυρίως προς τον κύριο εμπνευστή τους πρώην πρόεδρο και ΤΑΜΙΑ της ΠΟΕΠΛΣ κ. ΚΥΡΑΝΗ Κ. και την παρέα του ... 
Θα σας συνιστούσα κ. Κυρανη κ. να είστε λιγότερο λαλίστατοι αναφορικά με την ΠΕΑΛΣ  .



Κατανοώ ότι  ως στενοί συνεργάτες  της πολιτικής ηγεσίας και συνδημιουργοί του εξαίσιου κατά την άποψη σας  σ/ν δεν είναι εύκολο  να κρύψετε τη χαρά σας αλλά δεν κατανοώ σε τι σας ωφελεί να μιλάτε  για την ΠΕΑΛΣ και για ζητήματα που αφορούν Αξιωματικούς .


Άλλωστε η ΠΕΑΛΣ πέραν του άρθρου για τη στρατιωτική θητεία για το οποίο ζήτησε την επέκταση του σε όλους δε νομίζω να είναι εμπόδιο στις διατάξεις που αφορούν τους ΥΠΑΞ και ΛΦ όπως η Εισαγωγή τους μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, η Βαθμολογική εξέλιξη αποφοίτων 33ου και 34ου ΣΔΥΛΣ, η Αλλαγή Δελτίων Ταυτότητας ,Αποστρατευτικός βαθμός προερχόμενων από σχολή Λ/Φ.

Σε κάθε περίπτωση  επειδή προφανώς εκτός ότι δεν τα πάτε καλά με την αριθμητική ίσως δεν τα είστε καλός  και με την ανάγνωση 
σας ενημερώνω ότι αν  είχατε διαβάσει το υπόμνημα που καταθέσαμε λίγο πριν την συνεδρίαση θα γνωρίζατε ότι αναφέρουμε σε αυτό ότι η μη παρουσία μας αποτελεί έκφραση της έντονης δυσαρέσκειας και διαμαρτυρίας μας για τον «αποκλεισμό» μας (βλέπετε είχατε φροντίσει και για αυτό ) στην επί 2 χρόνια διαμόρφωση του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου του ΥΝΑΝΠ και για το ότι καμιά πρότασή μας δεν έγινε δεκτή , καμιά εισήγησή μας δεν ελήφθη υπόψη και συνεπώς   δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε για κορυφαία θεσμικά ζητήματα που φέρνουν πίσω το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του, ιδιαίτερα τους Αξιωματικούς Λ.Σ. που εκπροσωπεί μόνο η ΠΕΑΛΣ αν κρίνω από τη στάση σας αυτά τα 2 χρόνια στα ζητήματα των αξιωματικών , όπως είναι αυτά των μεταθέσεων, των μετατάξεων, της ιεραρχικής εξέλιξης, του πειθαρχικού δικαίου, της αξιολόγησης, της αποκοπής αρμοδιοτήτων από το Λ.Σ., της μεταφοράς υπηρεσιών σε άλλο φορέα, της εισαγωγής των Αξιωματικών στο Λ.Σ., τις τοποθετήσεις σε θέσεις εξωτερικού, της επιλογής στρατιωτικής ηγεσίας, της τροποποίησης των οργανικών θέσεων,  την απαγόρευση του δικαιώματος των Αξιωματικών Λ.Σ. στην εργασία μετά την αποστρατεία τους, την δημιουργία Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών ΥΝΑΝΠ και λοιπά τα οποία δε μας βρίσκουν σύμφωνους και δεν τα στηρίζουμε όπως δυστυχώς εσείς επιλέξατε να κάνετε . 

Επίσης σας ενημερώνω μιας και δεν το αναφέρω στην επιστολή  δυσαρέσκειας - και αντίθεση μας για τα παραπάνω άρθρα , που καταθέσαμε στη ΒΟΥΛΗ  ότι στην επιλογή της  μη παρουσίας μας συνέβαλε έστω και ελάχιστα η δική σας παρουσία για τη στήριξη όλων αυτών των παραπάνω άρθρων αλλά και η συμβολή σας στον αποκλεισμό των αιτημάτων των Αξιωματικών ΛΣ  .
Με την ευκαιρία αυτή καλό θα ήταν μιας και ποτε δεν το πράξετε να τοποθετηθείτε κάποια στιγμή και για τις παρακάτω απορριφθέντες προτάσεις της ΠΕΑΛΣ ή τουλάχιστο να τις διαβάσετε μια φορά ώστε και να ενημερωθείτε αλλά και να ξέρετε γιατί τόσο εσάς όσο και κάποιους άλλους .....σας θεωρούμε συνυπεύθυνους   . 
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ... ΓΡΑΦΕΤΕ ΙΣΤΟΡΙΑ   .! ΑΛΛΑ ΣΕ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΙΔΑ ...



Συγκεκριμένα, τοποθετούμαι επί των άρθρων επιγραμματικά :
ΜΕΡΟΣ Γ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α 
• Άρθρα 26 - 27 – 28 -29- 30
Τοποθετήσεις - Μεταθέσεις
Εμμένουμε στην απόσυρση των άρθρων. 
Η ΠΕΑΛΣ έχει υποβάλλει απόψεις επί νέου σχεδίου π.δ. όπως της είχε ζητηθεί τουλάχιστον εδώ και ενάμισι χρόνο από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ.
Το εν λόγω σχέδιο τύγχανε καθολικής αποδοχής (στρατιωτικής ιεραρχίας και του έτερου συνδικαλιστικού φορέα) και αντιμετώπιζε τις όποιες δυσλειτουργίες του π.δ. 33 (Κώδικας Μεταθέσεων) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
Θεωρούμε ότι το προαναφερόμενο π.δ. θα μπορούσε εκ νέου να τεθεί ως βάση διαλόγου για έναν νέο Κώδικα Μεταθέσεων.
Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε την μετατροπή του συμβουλίου τοποθετήσεων -μεταθέσεων σε γνωμοδοτικό καθώς τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) θα τοποθετούνται, μετατίθενται και αποσπώνται, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  .
• Άρθρα 31-32-33-34-35-36
Μετατάξεις
Για τις μετατάξεις υφίσταται σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, η αντικατάσταση του οποίου με τα παραπάνω άρθρα δεν μας βρίσκει σύμφωνους.
Οι Αξιωματικοί απόφοιτοι της Σχολής Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που μετατάσσονται σε κενές οργανικές θέσεις Αξιωματικών ειδικότητας ή κατηγορίας Σ.Ν.Δ., εντάσσονται στην αντίστοιχη επετηρίδα με το βαθμό που κατέχουν, αλλά μετά τους υπηρετούντες ομοιοβάθμους τους. Οι μετατασσόμενοι εξομοιώνονται πλήρως με τους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην επετηρίδα των οποίων εντάσσονται, ως προς τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους, πλην αυτών της μετάταξης. Σε αυτούς εφαρμόζονται οι ίδιες διατάξεις σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες. Ο χρόνος παραμονής στο βαθμό, πριν τη μετάταξη για τους μετατασσόμενους με τον κατεχόμενο βαθμό, προσμετράται για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
• Άρθρο 37 
Αξιολόγηση στελεχών Λ.Σ.
Επισημάναμε ότι υφίσταται σχετικό νομοθετικό πλαίσιο (π.δ. 81/2012) για το οποίο προτείνουμε την τροποποίησή του κι ως εκ τούτου διαφωνούμε με το αόριστο άρθρο σύμφωνα με το οποιο
Τα ουσιαστικά προσόντα των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αξιολογούνται με σύστημα αξιολόγησης, το οποίο διέπεται από τις αρχές της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας, με βάση την επαγγελματική ικανότητα των στελεχών και την αποδοτικότητά τους.
 Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και γνώμη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού, καθορίζονται, ακόμα και κατά παρέκκλιση από κάθε σχετική διάταξη νόμου, τα ουσιαστικά προσόντα των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η κλίμακα διαβάθμισης των κριτηρίων αξιολόγησης και των κριτηρίων προαγωγής, οι προϋποθέσεις αξιολόγησης, το αντικείμενο και τα κριτήρια αξιολόγησης, ο χρόνος, η συχνότητα, ο τύπος, η διαδικασία και τα όργανα αξιολόγησης, τα δικαιώματα και οι εγγυήσεις υπέρ των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε σχέση με αυτήν, οι διαδικασίες υποβολής και εξέτασης των διοικητικών προσφυγών και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
 Αν μετά τη μετάθεση το στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. χαρακτηρισθεί εκ νέου και οποτεδήποτε ως «απαράδεκτο», εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 34 και 42 του π.δ. 81/2012 (Α’ 139).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ 
• Άρθρα 38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50-51 
Πειθαρχικός Έλεγχος στελεχών Λ.Σ.
Προτείνουμε την απόσυρση των εν λόγω άρθρων και όπου απαιτείται την τροποποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου.
Πειθαρχικός προϊστάμενοι των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι:
ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Οι πειθαρχικές ποινές των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. διακρίνονται σε συνήθεις και καταστατικές:
α. Οι συνήθεις πειθαρχικές ποινές, κατά σειρά βαρύτητας, είναι:
(1) η επίπληξη,
(2) ο περιορισμός,
(3) η κράτηση,
(4) η φυλάκιση.
β. Οι καταστατικές πειθαρχικές ποινές είναι:
(1) η πρόσκαιρη παύση,
(2) η προσωρινή απόλυση,
(3) η απόταξη,
(4) η αποβολή.
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θεσπίζεται «Κανονισμός Πειθαρχίας» περί πειθαρχικών παραπτωμάτων και ποινών καθώς και συνήθων και καταστατικών πειθαρχικών ποινών του συνόλου του προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και καθορίζονται οι λοιπές ρυθμίσεις της διαδικασίας, των αρμοδίων οργάνων, των ενδικοφανών προσφυγών, καθώς και κάθε άλλου σχετικού θέματος
ΜΕΡΟΣ Δ
• Άρθρο 52-53-54-55-56-
Στρατηγικός Επιχειρησιακός σχεδιασμός Λ.Σ.
Διαφωνούμε να διαμορφώνεται η δομή σε προσωπικό και μέσα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Δομή Δυνάμεων). με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥ.Σ.Ε.Α.), που λαμβάνεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
ΜΕΡΟΣ Ε
Θέματα προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ.Τ.
• Άρθρο 58
Επιλογή στρατιωτικής Ηγεσίας
Προτείνουμε την απόσυρση του άρθρου.
Να τροποποιηθεί η λέξεις  "οποτεδήποτε¨ και "Αρχιπλοιάρχων¨"
Για την κρίση οποτεδήποτε προς αποστρατεία των Αντιναυάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αρμόδιο είναι το Ανώτατο Συμβούλιο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το οποίο αποφασίζει με τη διαδικασία του π.δ. 38/2012 (Α' 75) καθώς και του παρόντος προεδρικού διατάγματος. Οι Υπαρχηγοί Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής επιλέγονται μεταξύ των εν ενεργεία κατά το χρόνο επιλογής Υποναυάρχων και Αρχιπλοιάρχων που προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, που συμπληρώνουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους επιλογής τα γενικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα. Όταν κενώνεται μόνον η θέση του αρχαιότερου Υπαρχηγού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, το αρμόδιο για την επιλογή Συμβούλιο Κρίσεων, αποφασίζει μεταξύ του νεότερου Υπαρχηγού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και των εν ενεργεία, κατά το χρόνο επιλογής, Υποναυάρχων και Αρχιπλοιάρχων που προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και συμπληρώνουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους επιλογής τα γενικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα για την πλήρωση της θέσης αυτής.».
• Άρθρο 64
Τροποποίηση Οργανικών Θέσεων
Προτείνουμε την τροποποίηση των οργανικών θέσεων σε ότι αφορά στην επέκταση των ενιαίων θέσεων και για τους Αξιωματικούς ΛΣ προέλευσης ΣΝΔ από τον βαθμό του Σημαιοφόρου έως του Αντιπλοίαρχου, όπως ακριβώς προβλέπει το εν λόγω άρθρο και για τους Αξιωματικούς απευθείας κατάταξης. Σε διαφορετική περίπτωση διαφωνούμε με το εν λόγω άρθρο.
 2. Οι περιπτ. (α), (β), (γ), (δ), (ε), (στ), (ζ), (ια), (ιγ), (ιε), (ιστ) και (ιζ) της παρ. 2 άρθρου 75 του π.δ.103/2014 αντικαθίστανται ως εξής:
 Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Τεχνικοί, απευθείας κατάταξης ή από μετάταξη, ενενήντα τρεις (93), οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
Αρχιπλοίαρχοι: μία (1)
Πλοίαρχοι: τρεις (3)
Αντιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι, ενιαίες: ογδόντα εννέα (89),
στ) Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Οικονομικοί, απευθείας κατάταξης ή από μετάταξη, είκοσι μία (21), οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
Αρχιπλοίαρχοι: μία (1)
Πλοίαρχοι: δυο (2)
Αντιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι, ενιαίες: δεκαοκτώ (18),
ζ) Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Νομικοί, απευθείας κατάταξης ή από μετάταξη, δεκατέσσερις (14), οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
Αρχιπλοίαρχοι: μία (1)
Πλοίαρχοι: δυο (2)
Αντιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι, ενιαίες: έντεκα (11),
• Άρθρο 65
Υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας
Προτείνουμε την απόσυρση ή τροποποίηση του άρθρου.
Το άρθρο όπως έχει διαμορφωθεί αποτελεί διακριτική μεταχείριση σε βάρος των γυναικών στελεχών Λ.Σ. και άνιση μεταχείριση μεταξύ των υπολοίπων ανδρών στελεχών του Λ.Σ. (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1)
• Άρθρο 70
Ειδικά – τυπικά προσόντα προαγωγής
Να συμπεριληφθεί στο άρθρο κι η Υπηρεσία ΚΣΕΔ Λ.Σ.– ΚΕΠΙΧ Λ.Σ. στις υπηρεσίες που λαμβάνονται υπόψη για την προαγωγή στο βαθμό του Πλωτάρχη ΛΣ.
• Άρθρο 73
 Εκπροσώπηση στελεχών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Να διαγραφούν οι φράσεις «και εκλέγονται από την Γενική Συνέλευση των ανωτέρω φορέων αντίστοιχα» και των δύο περιπτώσεων
ΜΕΡΟΣ Ζ΄
• Άρθρο 79
Μεταρρύθμιση του συστήματος εκπαίδευσης στελεχών Λ.Σ.
Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην εισαγωγή Αξιωματικών Λ.Σ. μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων καθώς κατά την άποψή μας δεν υπάρχει και δεν έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα προσπάθειες για κατάλληλη κτιριακή υποδομή, για κατάλληλη εκπαιδευτική ύλη, για κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτικό προσωπικό για την επιχειρούμενη εφαρμογή εισαγωγής μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων. 
Η εισαγωγή των Αξιωματικών ΛΣ πρέπει να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ, ώστε να παραμείνει η δυνατότητα άντλησης ανθρώπινου δυναμικού με πτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, και πτυχία ΑΕΝ τους οποίους έχουν αποκτήσει αφενός αδαπάνως για το Κράτος και αφετέρου μπορείς να επικεντρωθείς σε ειδικότητες που χρειάζεσαι μέσω μιας κοινής εκπαίδευσης και μια κοινής επετηρίδας. Η επιπρόσθετη ακαδημαϊκή αλλά και στρατιωτική εκπαίδευσή τους παρέχεται από την Σχολή ΣΝΔ η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να συνεχιστεί.
Για τα δε στελέχη Υπαξιωματικούς ΛΣ και Λ/φ προτείνουμε μεταβατική διάταξη μέχρι την 1η έξοδο από την σχολή δηλ. 3-4 χρόνια καθώς το μεγάλο διάστημα 3-4 ετών που απαιτείται για την αποφοίτησή τους έχει ως συνέπεια την μη πρόσληψη νέων στελεχών.  
Θα πρέπει επίσης να υπάρξει νέα ρύθμιση για εισαγωγή στην σχολή Υ/Ξ (ταχύρυθμη) μόνο μέσα από τους υπηρετούντες στο Σώμα ή την εισαγωγή του μέσω ΑΣΕΠ για την διατήρηση των ανάλογων ειδικοτήτων που απαιτούνται για την λειτουργία του Σώματος. (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2)
ΜΕΡΟΣ Ι 
• Άρθρα 107-108-110 
Μετασχηματισμός συστήματος εποπτείας πλοίων
Διαφωνούμε σε κάθε περίπτωση με τα άρθρα. Η διατήρηση του Τοπικών Κλιμακίων Επιθεώρησης Πλοίων είναι επιβεβλημένη.
Στο άρθρο 107 και στις παρ. 1&2 να διαγραφούν οι λέξεις ´´……οι Λιμενικές Αρχές καθώς και τα τοπικά κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων´´. Επίσης στο άρθρο 1 παρ.2 μετά τις λέξεις´´ στο πεδίο εφαρμογής του μέρους αυτού δεν συμπεριλαμβάνονται να προστεθούν οι λέξεις ´´ Οι επιθεωρητές των τοπικών κλιμακίων Επιθεώρησης (ΤΚΕΠ), τα προσόντα των οποίων καθορίζονται στο ΠΔ 345/2000 ´´ Διατάξεις που αφορούν στα τοπικά κλιμάκια επιθεώρησης πλοίων´´.
• Άρθρο 114
Ενίσχυση της διαφάνειας σε θέματα αρμοδιότητας ΥΝΑΝΠ
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην απαγόρευση του δικαιώματος των Αξιωματικών ΛΣ στην εργασία μετά την αποστρατεία τους σύμφωνα πάντα με τις διατάξεις που προβλέπονται για όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου στην υφιστάμενη σχετική νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη την πρόωρη, όχι τη αίτηση τους, συνταξιοδότηση των Αξιωματικών ΛΣ και την αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσης – λαμβανομένων υπόψη της οικονομικής κατάστασης της Χώρας και των ασαφών κριτηρίων βάσει των οποίων κρίνονται οι Αξιωματικοί.
Σε κάθε περίπτωση η παρ. 4 του άρθρου 114  πρέπει να αφαιρεθεί.
• Άρθρο 115
Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών ΥΝΑΝΠ
Δηλώνουμε αντίθετοι με την δημιουργία Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου με αυξημένες αρμοδιότητες, οι οποίες κατά την άποψή μας έρχονται σε σύγκρουση με τις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, δημιουργώντας παράλληλα προβλήματα καθώς η δράση της θα αφορά ένα ένστολο στρατιωτικά συντεταγμένο Σώμα Ασφαλείας και πιθανώς να οδηγεί στην κατάργηση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων ή την συγχώνευση της με τις Εσωτερικές Υποθέσεις του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, ενέργεια με την οποία επίσης διαφωνούμε.
Συνιστάται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπηρεσία, με τον τίτλο «Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Σ.Ε.Ε.- Υ.ΝΑ.Ν.Π.) επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης). Το Σ.Ε.Ε.- Υ.ΝΑ.Ν.Π. υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π. στελεχώνεται με αποσπάσεις υπαλλήλων του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ.,
Οι επιχειρησιακοί στόχοι του Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π. είναι οι εξής:
α) η συστηματική παρακολούθηση και ο έλεγχος των δραστηριοτήτων των υπηρεσιακών μονάδων του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, με σκοπό τη λήψη μέτρων, όπου τούτο απαιτείται.
β) ο εντοπισμός και η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, με τη διενέργεια τακτικών και εκτάκτων ελέγχων.
γ) η διενέργεια τακτικών και έκτακτων διαχειριστικών και οικονομικών ελέγχων των δημοσίων υπηρεσιών και των κρατικών νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Οι διαπιστώσεις συνοδεύονται με πρόταση: α) για τη διεξαγωγή ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.), αν υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες για τη διάπραξη πειθαρχικού αδικήματος, β) για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του υπαιτίου, αν υφίστανται τουλάχιστον αποχρώσες ενδείξεις για την ευθύνη του, γ) για τη λήψη άλλων μέτρων, αν ο υπαίτιος δεν υπόκειται σε πειθαρχικό έλεγχο.
• Άρθρο 116
Αξιοποίηση στελεχών σε θέσεις εξωτερικού
Διαφωνούμε με το άρθρο, αιτούμαστε την απόσυρσή του και προτείνουμε την επανεξέτασή του και την ένταξή του στο νέο π.δ. περί μεταθέσεων.
Σε διαφορετική περίπτωση προτείνουμε την αυστηρή τήρηση της διετίας και την εκτέλεση των διαταγών κατά τους θερινούς μήνες. Ο τυχόν πέραν της διετίας χρόνος που θα προκύπτει από την εφαρμογή, προτείνεται να κατανεμηθεί σταδιακά μεταξύ του παραδίδοντος και παραλαμβάνοντος Αξιωματικού. 
Για την περ. 3 προτείνεται η ισχύς των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου σχετικά με την πιστοποίηση του άρθρου 3 του παρόντος του νόμου να αρχίζει τέσσερα έτη από την δημοσίευση του παρόντος και όχι δύο.
Επιπρόσθετα διαφωνούμε στην υποβολή σε έλεγχο καταλληλότητας των Αξιωματικών για τους οποίους εκδίδεται διαταγή μετάθεσης στις Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων. 
Για τα κριτήρια μετάθεσης των Αξιωματικών προέλευσης ΣΝΔ πρέπει να υπάρξει μεταβατικό στάδιο εφαρμογής για τους ήδη υπηρετούντες με το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και του Πλοιάρχου (π.χ. Καλή γνώση Αγγλικής Γλώσσας ή της χώρας που πρόκειται να μετατεθούν, πιστοποίηση του άρθρου 3 του παρόντος σχεδίου νόμου). 
Επιπρόσθετα άπαντες οι Αξιωματικοί (όλων των κατηγοριών) οι οποίοι πρόκειται να τοποθετηθούν σε έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων πρέπει να έχουν συμπληρώσει τα ίδια πραγματικά ειδικά προσόντα, τα οποία και πρέπει να επανακαθοριστούν για το σκοπό αυτό.
Δεν μας βρίσκει σύμφωνους η περ. ιβ (β) της παρ.5.
Το αρθρο του σ/ν εχει ως εξής :
Στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τα οποία αποσπώνται ή μετατίθενται σε Διεθνείς Οργανισμούς, στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων χωρών και σε έδρες ναυτιλιακών ακολούθων αναλαμβάνουν υποχρέωση παραμονής στην υπηρεσία για χρόνο ίσο με τη συνολική διάρκεια της απόσπασης ή μετάθεσης. Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ρυθμίζεται, με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όσοι εξέρχονται από το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., λόγω παραίτησης ή απόταξης ή αποστρατείας λόγω ουσιώδους έλλειψης ουσιαστικών προσόντων, υποχρεούνται να καταβάλουν υπέρ του Δημοσίου αποζημίωση ίση με το δεκαπλάσιο του γινομένου του βασικού μισθού του κατεχόμενου βαθμού επί τους υπολειπόμενους μήνες υποχρέωσης παραμονής στην υπηρεσία.
2. Τον Ιανουάριο κάθε έτους, εκδίδεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για μετάθεση σε κενές θέσεις στις έδρες των ναυτιλιακών ακολούθων. Όσοι υπηρετούν σε Υπηρεσίες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου σύμφωνα με ειδικές διατάξεις προβλέπεται υποχρεωτικός χρόνος παραμονής σε αυτές, επιτρέπεται να υποβάλλουν αίτηση για μετάθεση στις έδρες των ναυτιλιακών ακολούθων, μόνον μετά τη συμπλήρωση του χρόνου αυτού. Τον Φεβρουάριο κάθε έτους, καταρτίζονται από τη Διεύθυνση Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι πίνακες των ενδιαφερομένων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Απρίλιο κάθε έτους εκδίδονται οι διαταγές μετάθεσης.
3. Οι Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για τους οποίους εκδίδεται διαταγή μετάθεσης στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, υποχρεούνται πριν τη μετάθεσή τους, να φέρουν την πιστοποίηση της παρ. 1 του άρθρου 10, να υποβληθούν σε έλεγχο καταλληλότητας. Η ισχύς των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου σχετικά με την πιστοποίηση της παρ. 1 του άρθρου 10, αρχίζει δύο (2) έτη από τον χρόνο έναρξης λειτουργίας της Σχολής Επιθεωρητών/Ελεγκτών Διαχείρισης Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων του άρθρου 15.
4. Ο χρόνος παραμονής στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων είναι δύο (2) έτη. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντάσσονται τουλάχιστον τρεις (3) μήνες πριν τη λήξη του χρόνου παραμονής τους στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων, σε διαδικασία εκτάκτων μεταθέσεων, οι οποίες διενεργούνται, με απόφαση του Συμβουλίου Μεταθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27.
5. Για την πλήρωση των θέσεων του παρόντος άρθρου, λαμβάνονται υπόψη οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί του άρθρου 27και, επιπλέον, τα ακόλουθα κριτήρια:
α) να είναι ανώτεροι Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με βαθμό τουλάχιστον Πλωτάρχη προερχόμενοι από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών ή ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού,
β) να έχουν άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας ή πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας στην οποία πρόκειται να μετατεθούν, η οποία αποδεικνύεται με κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή αντίστοιχο τίτλο, σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001,
γ) να έχουν αξιολογηθεί ως «εξαίρετοι» ή «λίαν καλοί», κατά την τελευταία πενταετία,
δ) να έχουν κριθεί ευμενώς από τα Συμβούλια Κρίσεων, κατά την τελευταία πενταετία,
ε) να μην έχουν κριθεί ως «παραμένοντες στον ίδιο βαθμό»,
στ) να μην τελούν σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου,
ζ) να μην τελούν σε κατάσταση μακράς αναρρωτικής άδειας,
η) να μην τους έχει επιβληθεί καταστατική πειθαρχική ποινή,
θ) να μην διώκονται ποινικά για αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος,
ι) να μην έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα σε ποινή φυλάκισης για τα αδικήματα της κλοπής, της παράβασης καθήκοντος, της υπεξαίρεσης, της απάτης, της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία, της πλαστογραφίας, της δωροδοκίας, της ψευδορκίας, της ψευδούς καταμήνυσης, της συκοφαντικής δυσφήμησης, της ελευθέρωσης κρατουμένου από πρόθεση, της εκβίασης, της ληστείας, της καταπίεσης, της υπεξαγωγής, ή νόθευσης εγγράφου, των αδικημάτων κατά της γενετήσιας ελευθερίας και εγκλημάτων οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, των παραβάσεων της νομοθεσίας περί ναρκωτικών, της παράνομης οπλοφορίας ή οπλοχρησίας,
ια) να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής τα οποία προβλέπονται μέχρι και τον βαθμό τον οποίον κατέχουν, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προερχόμενους από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών ή να έχουν υπηρετήσει πραγματικά για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών σε Λιμενικές Αρχές, ή τέσσερα (4) έτη σε Λιμενικές Αρχές οι οποίες εδρεύουν στους νομούς Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, Κέρκυρας και Θεσπρωτίας, εφόσον πρόκειται για Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού,
ιβ) να μην έχουν υπηρετήσει σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου, ή σε Διεθνείς Οργανισμούς, ή στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ή σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων χωρών.
Πλέον των ανωτέρω, συνεκτιμώνται τα εξής:
α) η γνώση της επίσημης γλώσσας ή τοπικής διαλέκτου και άλλων ξένων γλωσσών, οι οποίες να έχουν καταχωρηθεί στον ατομικό φάκελο των προς επιλογή στελεχών,
β) η προηγούμενη εμπειρία ένεκα της υπηρεσίας του στελέχους σε ανάλογες θέσεις εσωτερικού.
6. Τα κριτήρια της παρ. 5 πρέπει να υφίστανται, τόσο κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης όσο και κατά την ημερομηνία έκδοσης της διαταγής μετάθεσης.
Τέλος, επισημαίνουμε την αναγκαιότητα να εισαχθούν στο σχέδιο νόμου διατάξεις, η απουσία των οποίων επιβεβαιώνει την τοποθέτησή μου από αυτό το βήμα ότι το σχέδιο νόμου δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των στελεχών Λ.Σ. και της Υπηρεσίας μας, αναφορικά με:
1) την τροποποίηση του απαρχαιωμένου και αναχρονιστικού νομικού πλαισίου διενέργειας των κρίσεων, που σε κάθε περίπτωση δεν είναι ικανό να ανταποκριθεί στην σύγχρονη εποχή και δεν εμπεδώνει το αίσθημα δικαίου του κρινόμενου, αλλά και μεταξύ των στελεχών 
2) την δυνατότητα άμεσης καταβολής προκαταβολής από το ΤΑΛΣ σε όσους αποστρατεύονται ως «ευδοκίμως τερματίσαντες» ή με την διαδικασία των κρίσεων, καθώς και την επίσπευση των διαδικασιών τόσο αναφορικά με την καταβολή της σύνταξης από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, όσο και με την άμεση υιοθέτηση του προτεινόμενου σεναρίου – ρύθμισης από το ΤΑΛΣ, που καθορίζει τις εισφορές υπέρ του ταμείου και το ποσοστό των αποδοχών για το καθορισμό του εφάπαξ βοηθήματος στους ασφαλισμένους. (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 3)
3) την αναβάθμιση των πτυχίων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
4) την ρύθμιση για τους Αξιωματικούς που έχουν αποφοιτήσει από ΑΕΝ ώστε  να μπορούν να αναβαθμίζουν και διατηρούν το δίπλωμα τους και τα πτυχία τους εν ισχύ, στα νέα πρότυπα, ως εν ενεργεία αξιωματικοί ΛΣ ή να παρέχεται η δυνατότητα αυτή έστω και μετά  την αποστρατεία τους.
5) την εξεύρεση λύσης για τους Αξιωματικούς που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΣΜΕΔΕ.
6) την βαθμολογική εξέλιξη - προαγωγή Αξιωματικών ΛΣ. και συγκεκριμένα:
α) Υποπλοίαρχων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. προέλευσης Σ.Δ.Σ.ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. οι οποίοι, ενώ κρίθηκαν προακτέοι με το από 22-04-2015 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 427 Γ'/6-5-2015), δεν προήχθησαν με το από 05-11-2015 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 1193 Γ'/25-11-2015), κατ' εφαρμογή του άρθρου 8 παράγραφος 1 του ΠΔ 81/2015 (Α' 139) και 
β) των από 13-11-2015, Υποπλοίαρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ειδικότητας Τεχνικού οι οποίοι, ενώ κρίθηκαν προακτέοι με το από 22-04-2015 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 427 Γ'/6-5-2015), δεν προήχθησαν με το από 05-02-2016 Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 156 Γ'/24-02-2016), κατ' εφαρμογή του άρθρου 8 παράγραφος 1 του ΠΔ 81/2015 (Α' 139).
Οι ανωτέρω Υποπλοίαρχοι Λ.Σ., φέρουν πλέον τον βαθμό του Πλωτάρχη αλλά με ένα χρόνο διαφορά από τους Πλωτάρχες της τάξης τους. Προτείνεται ο βαθμός τους να δοθεί αναδρομικά από 20.10.2015 προκειμένου να μην διαταραχθεί η ιεραρχική σχέση μεταξύ τους.
7) την αύξηση των οργανικών θέσεων και ακολούθως την ορθή ανακατανομή αυτών, αλλά και  την άμεση ενίσχυση κυρίως των επιχειρησιακών μέσων και των υπηρεσιών του Αν. Αιγαίου με προσωπικό φέρνοντας
8) την ρύθμιση θεμάτων κανονισμού εργασίας και πενθημέρων. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιλύονται οριστικά θέματα τα οποία έχουν αποτελέσει σημείο τριβής και λανθασμένων ερμηνειών. . (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5)
9) την ίδρυση λεσχών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην ίδρυση θεσμών στο πλαίσιο της διοικητικής μέριμνας του προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 6)
11) την ρύθμιση για το επίδομα παραμεθορίου. Να προστεθούν στο άρθρο 127 του ν. 4472/17 και  οι Νομοί Θεσπρωτίας και Κέρκυρας καθώς και η Νήσος Σκύρο στις παραμεθόριες περιοχές όπως αυτές έχουν καθορισθεί σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρο 114 του ν. 3978/11 με τον οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 24 του ν. 1892/1990.


ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΜΕΤΑ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΑΛΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ/Ν ΥΝΑΝΠ
 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΑΛΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Κυρία Πρόεδρε,
Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση.
Η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λ.Σ. ως θεσμικός εκπρόσωπος των Αξιωματικών Λ.Σ. εκφράζει με την μη παρουσία της σήμερα την έντονη δυσαρέσκεια και διαμαρτυρία της για τον «αποκλεισμό» της στην διαμόρφωση του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου του ΥΝΑΝΠ.
Σε καμία περίπτωση βεβαίως δεν θα θέλαμε να εκληφθεί η μη παρουσία μας ως απαξίωση ή διάθεση προσβολής της Επιτροπής Παραγωγής Εμπορίου και των συμμετεχόντων σε αυτή. 
Όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και μέχρι την τελευταία στιγμή σε όλα τα στάδια προσπαθήσαμε  γνήσια, με γνώση των ζητημάτων και διάθεση συνεργασίας, να συνεννοηθούμε, να συνεισφέρουμε εγγράφως και προφορικώς, με συγκεκριμένες παρατηρήσεις και προτάσεις, που δυστυχώς δεν ελήφθησαν υπόψη.
Καμιά πρότασή μας δεν έγινε δεκτή. Καμιά εισήγησή μας δεν ελήφθη υπόψη. Συνεπώς δεν μπορούμε και δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε για κορυφαία θεσμικά ζητήματα που φέρνουν πίσω το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του, ιδιαίτερα τους Αξιωματικούς Λ.Σ. που εκπροσωπούμε.

Ζητήματα όπως αυτά των μεταθέσεων, των μετατάξεων, της ιεραρχικής εξέλιξης, του πειθαρχικού δικαίου, της αξιολόγησης, της αποκοπής αρμοδιοτήτων από το Λ.Σ., της μεταφοράς υπηρεσιών σε άλλο φορέα, της εισαγωγής των Αξιωματικών στο Λ.Σ., τις τοποθετήσεις σε θέσεις εξωτερικού, της επιλογής στρατιωτικής ηγεσίας, της τροποποίησης των οργανικών θέσεων,  την απαγόρευση του δικαιώματος των Αξιωματικών Λ.Σ. στην εργασία μετά την αποστρατεία τους, την δημιουργία Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών ΥΝΑΝΠ και λοιπά δε μας βρίσκουν σύμφωνους και δεν τα στηρίζουμε.
Κυρία Πρόεδρε,
Σας καταθέτουμε σχετικό υπόμνημα ως κάτωθι και παρακαλούμε όπως περιέλθει εις γνώση των κ. εισηγητών επί του σχεδίου νόμου και των κ. βουλευτών.

https://limeniki-rota.blogspot.gr
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->