Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ: ΤΟ "ΑΦΗΓΗΜΑ" ΣΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΤΑΚΤΩΣ ΕΙΡΗΜΕΝΕΣ ...ΔΕΝ ΛΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ..



ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ (Εισηγητής της Ν.Δ.):

 Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Εισαγωγικά, θα ήθελα να ξανά τοποθετηθώ και να πω ότι πρόκειται περί ενός νομοθετήματος, το οποίο αποτελείται από σκόρπιες σκέψεις και απόψεις, οι οποίες δεν λύουν, αλλά αντίθετα, δημιουργούν περισσότερα προβλήματα και ιδιαίτερα, στο χώρο της ανταγωνιστικότητας του θαλασσίου τουρισμού.

Επίσης, το νομοσχέδιο είναι γεμάτο από άρθρα, για τα οποία δεν υπάρχει καμία προηγούμενη μελέτη σκοπιμότητας, με αποτέλεσμα αντί να φαίνεται ότι δημιουργούμε ή δρομολογούμε λύσεις για την επίλυσή τους, τουναντίον – είμαι, απολύτως, βέβαιος - ότι θα δημιουργήσουμε πολλαπλάσια προβλήματα. Και εξηγούμαι γι' αυτό.



Ο κ. Υπουργός είπε ότι με το νομοσχέδιο αυτό «τολμάμε, ότι χαράζεται μια εθνική ναυτιλιακή πολιτική». Εγώ, πραγματικά, δεν αντιλαμβάνομαι σε τι συνίσταται αυτή η εθνική πολιτική. Βέβαια, του αρέσει του κ. Υπουργού να χρησιμοποιεί την αγαπημένη του λέξη «το αφήγημα».
Όμως, δεν μας έχει πει, μέχρι σήμερα, ή δεν έχει νομοθετήσει περί του αφηγήματος ή δεν έχει δώσει συγκεκριμένες λύσεις για τα θέματα της Ναυτιλίας. Δεν είδαμε πουθενά αναπτυξιακές διατάξεις, που θα δώσουν ώθηση στη Ναυτιλία. Τώρα, οι διευθετήσεις μικρο-έργων, στα λιμάνια, μπορεί να είναι αναγκαίες, αλλά δεν αγγίζουν τα προβλήματα της Ναυτιλίας.

Αντίθετα, στο νομοσχέδιο είδαμε πλήθος αστυνομικών διατάξεων ή άλλων διατάξεων, που απαιτούν την έκδοση πολλών Προεδρικών Διαταγμάτων, Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και Υπουργικών Αποφάσεων, προκειμένου, κάποτε, να εφαρμοστούν.


Κύριε Κουρουμπλή, έρχεστε, εδώ, στη Βουλή και τι ζητάτε; Πρακτικά, ζητάτε λευκή εξουσιοδότηση. Έτσι κατανοείτε, εσείς, τον δημιουργικό διάλογο; Εισάγετε διατάξεις μερικής κρατικοποίησης της Ακτοπλοΐας, χωρίς πλοία - και είναι σημαντικό αυτό να το πούμε - και χωρίς να συζητάτε με αυτούς, που μπορεί να διαθέσουν πλοία, ενώ γνωρίζετε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αποτυχημένο, είναι αντί-κοινοτικό, είναι αντισυνταγματικό. Αυτά, τώρα, που μας λέτε, μπορεί να είναι ένα πρώτης τάξεως αφήγημα για τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν αφορούν, όμως, στο ελάχιστο, την ανάπτυξη της Ναυτιλίας μας.

Ερχόμαστε, τώρα, στα θέματα, τα οποία έθεσε και ο κ. Υπουργός, λέγοντας ότι και η Ν.Δ. - τάχα μου – ήρθε, στη Βουλή, με προδιάθεση και προκατάληψη, να κάνει στυγνή - όπως την ονομάτισε- αντιπολίτευση και βεβαίως, με θέσεις και σκέψεις ‘ατάκτως ειρημένες’

Κύριε Υπουργέ, στο Μέρος Γ, υπάρχει Κεφάλαιο Β, με θέμα την αξιολόγηση στελεχών του Λιμενικού Σώματος της Ελληνικής Ακτοφυλακής. ΤΙ δουλειά, τώρα, έχουν τα άρθρα 58,59, 65, 68,70, στο Μέρος Ε, καθώς και το άρθρο 133, στο Μέρος ΙΑ, που ενώ πραγματεύονται θέματα που έχουν σχέση με την αξιολόγηση, προαγωγή των στελεχών, που πραγματεύεται το Κεφάλαιο Β του Μέρους του Γ; Τι δουλειά έχουν, τώρα, τα άρθρα 74 (Θέματα Λιμενικής Αστυνομίας) και 75 (Τροποποίηση του νόμου 4058/2012), που αφορούν Θέματα για τις Άδειες Ένοπλων Φρουρών, στα Πλοία, στο Μέρος Ε, που το τιτλοφορείτε ως «Θέματα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής»; Μήπως δεν έχετε αντιληφθεί ότι αυτοί οι φρουροί δεν είναι στελέχη του Λιμενικού Σώματος;

Επομένως, όσο καλή διάθεση και αν έχουμε, μας φέρνετε ένα νομοσχέδιο, που, κυριολεκτικά, είναι συναρμολογημένο. 

Όποιος έμπαινε, πρώτος, στο γραφείο σας, αμέσως, υιοθετούσατε την άποψη του.

Επίσης, έχω να σας πω ότι, επειδή γνωρίζω πάρα πολύ καλά την επαγγελματική επάρκεια των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, αμφιβάλλω αν αυτές τις διατάξεις, σάς τις έφεραν υπηρεσιακοί παράγοντες.



Πάμε στο θέμα της πιστοποίησης επιθεωρητών.

Όταν κύριε Υπουργέ, δεν υπάρχει πιστοποίηση επιθεωρητών κράτους-σημαίας, πως θα ελέγχει και πώς θα ελέγχετε τη διατήρηση των υψηλών στάνταρτ ποιότητας για την ελληνική σημαία; Γνωρίζω βέβαια πολύ καλά γιατί το κάνετε αυτό και θα επανέλθω σε συνδυασμό με τον μετασχηματισμό του Κέντρου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.

Όμως, αυτά κύριε Υπουργέ είναι πολύ σημαντικά ζητήματα και επειδή ακριβώς θα παρουσιαστεί η ανάγκη να πιστοποιήσετε επιθεωρητές κράτους-σημαίας, να ξέρετε ότι πολύ σύντομα, επειδή ακριβώς η διάταξή σας περί μετασχηματισμού του Κέντρου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων δεν θα λειτουργήσει, θα αναγκαστείτε να το κάνετε.

Μας είπατε επίσης, αναφορικά με τις τροποποιήσεις-συμπλήρωση κανονισμών, ότι για πρώτη φορά δεσμεύετε τις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν τα ζητήματα- και αναφέρομαι στο κεφάλαιο Β στα άρθρα 16 έως 25- να τις θέσει στην κρίση και στην βάσανο της αρμόδιας επιτροπής.
Κύριε Υπουργέ, στο μέρος Β, αν παρατηρήσει κανείς θα δει: Πρώτον, διατάξεις που αναφέρονται στην υιοθέτηση, στην εσωτερική έννομη τάξη αποφάσεων διεθνών Οργανισμών, θα δει διατάξεις που αναφέρονται στην απογραφή και διαγραφή των ναυτικών, θα δει διατάξεις για την έκδοση κανονισμών λιμένων. Δηλαδή, μέσα σε μια ενότητα περιλαμβάνετε τόσα θέματα, που καμία σχέση δεν έχουν μεταξύ τους.

Πραγματικά, δεν γνωρίζετε τι είναι όλες αυτές οι διατάξεις, δεν γνωρίζετε το περιεχόμενο όλων αυτών;

Στο άρθρο 18 τι κάνετε;

Παρέχεται η δυνατότητα, οι υποχρεωτικοί διεθνείς κανόνες και αποφάσεις οργανισμών για τη χώρα, να υιοθετούνται στην εσωτερική Έννομη Τάξη με απόφαση του Υπουργού.
Τι γινόταν μέχρι σήμερα;

Αυτές όλες οι υιοθετήσεις νόμων γινόταν με νόμο και όχι με υπουργικές αποφάσεις., δηλαδή, αφαιρείτε από την Βουλή αυτή τη αρμοδιότητα;

Κύριε Υπουργέ, εδώ δεν είναι κομματικό ακροατήριο, εδώ είναι Βουλή και οφείλετε να είστε ενημερωμένος για τη διάταξη αυτή και να μην αναφέρετε μεγαλόστομα πράγματα που δεν ισχύουν κυριολεκτικά.

Πάμε τώρα στις μεταθέσεις προσωπικού.

Κύριε Δρίτσα, όταν ήσασταν Υπουργός στο συνέδριο της ΠΟΕΠΛΣ στην Ρόδο, στις 13/5/2016, είχατε αναφέρει ότι τις μεταθέσεις πρέπει να τις κάνει το Αρχηγείο και όχι ο Υπουργός.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ(Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Αυτό ακριβώς κάνουμε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ(Εισηγητής της Ν.Δ.): Δεν τα γνωρίζετε καλά κύριε Δρίτσα. Στο άρθρο 26 αναφέρετε: «Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, τοποθετούνται, μετατίθενται και αποσπώνται με απόφαση του Υπουργού». Η αντιγραφή σε νόμο των κριτηρίων μεταθέσεων, που προβλέπονται στο ισχύον προεδρικό διάταγμα περί μεταθέσεων, σε τι ακριβώς εξυπηρετεί;

Να σας πω εγώ, σε τι εξυπηρετεί. Το πνεύμα της νομοθετικής σας παρέμβασης είναι ακριβώς, η δημιουργία πελατειακού συστήματος, με το πέρασμα της αρμοδιότητας στον ίδιο τον Υπουργό. Αν ήταν διαφορετικό, κύριε Υπουργέ, γιατί δεν προβήκατε σε διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον προεδρικό διάταγμα;

Σας ανέφερα και στην ακρόαση των Φορέων, ότι όσον αφορά το προεδρικό διάταγμα με τις πειθαρχικές διατάξεις για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, που σας παραδόθηκε εδώ και δύο χρόνια και ήταν υπογεγραμμένο από όλες τις Υπηρεσίες και είχαν συμφωνήσει, γιατί δεν το προχωρήσατε;

Σε αυτή μου την ερώτηση συμφώνησε η παριστάμενη Ομοσπονδία, η ΠΟΕΠΛΣ, και βεβαίως με γραπτό της υπόμνημα, η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος.

 Παρόμοιες βέβαια διατάξεις ισχύουν και για τις αξιολογήσεις, αλλά και για τις μετατάξεις και προσέξτε να δείτε, στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται, ότι καμία μετάθεση δεν μπορεί να αποφασιστεί από μονομελές

Κύριε Υπουργέ, ο Υπουργός είναι πολυμελές Όργανο;

Έρχομαι τώρα στα ζητήματα εισαγωγής στελεχών στο Λιμενικό Σώμα. Προχωράει ο κ. Υπουργός στην κατάθεση μιας διάταξης, η οποία δεν έχει μελετηθεί, δεν υπάρχει κόστος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δεν υπάρχουν καθηγητές και εγώ ερωτώ:

Πώς θα δημιουργούνται ναυπηγοί, μηχανολόγοι, κυβερνήτες και πλοίαρχοι σκαφών, νομικοί αλλά και οικονομικοί αξιωματικοί; Από τις σχολές που δεν υπάρχουν; Ακόμη και εάν υπήρχαν οι σχολές αυτές, πώς θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν τον Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τη Νομική, τις Ακαδημίες εμπορικού ναυτικού; Ξέρετε ότι το αντικείμενο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, εάν δεν το έχετε αντιληφθεί στα εκατό χρόνια λειτουργίας του, το λιμενικό σώμα έχει δύο πόδια, το ένα πόδι είναι η προστασία των θαλασσίων συνόρων της χώρας μας και το δεύτερο πόδι είναι η εξυπηρέτηση της εμπορικής ναυτιλίας, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας. Εσείς, τι πάτε να κάνετε με αυτή τη διάταξη, χωρίς κανένα απολύτως σχεδιασμό; Μήπως προσπαθείτε να επαναφέρεται το αποτυχημένο πείραμα του 2009, 2012. Κύριε Υπουργέ, να έρθετε και να μας πείτε ευθέως αν είστε υπέρ της πολιτικοποίησης του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Έρχομαι τώρα στο θέμα της ενεργοποίησης του μητρώου τουριστικών πλοίων, το τέλος πλοίων και τις διατάξεις που αφορούν στον θαλάσσιο τουρισμό. Κύριε Υπουργέ, το τέλος αυτό θα επιβαρύνει όλα τα σκάφη που θα πλέουν, ακόμα και αυτά που θα ελλιμενίζονται στις μαρίνες και κακός το διατυπώσατε στην τελευταία συνεδρίαση των φορέων ότι αυτά που είναι σε ακινησία δεν θα πληρώνουν. Όλα, θα πληρώνουν. Είμαι βέβαιος ότι επειδή ακριβώς από τη διεθνή εμπειρία έχει προκύψει ότι όποτε εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο τέλος, έχει ως αποτέλεσμα τη φυγή σκαφών, για παράδειγμα, στην Ιταλία το 2012 όταν επιβλήθηκε παρόμοιος φόρος έφυγαν 25.000 σκάφη. Για να είμαι, επίσης, απολύτως κατανοητός με παράδειγμα, ένα σκάφος 13 μέτρων, θα καταβάλει 1.248 ευρώ το έτος, όταν το ετήσιο τέλος ελλιμενισμού στη μαρίνα της Κω, για παράδειγμα, είναι 2.670 ευρώ και στη μαρίνα της Λευκάδας είναι 4.610 ευρώ. Αυτό σημαίνει επιβάρυνση του ελλιμενισμού 46,7% και 27% αντίστοιχα. Πότε τα κάνετε, κύριε Υπουργέ, όλα αυτά;


 Την ίδια ώρα που επιβάλλεται το συγκεκριμένο τέλος, την ίδια ώρα αποκρατικοποιείτε τις μαρίνες. Βέβαια, τώρα τελευταία ανακαλύψατε τον όρο αποκρατικοποίηση, πριν μιλούσατε για ξεπούλημα λιμανιών, ξεπούλημα αεροδρομίων, τώρα σιγά-σιγά έρχεστε και πρακτικά υιοθετείται τη δική μας πολιτική. Όμως, την κάνετε λάθος. Αντί να δημιουργείται κίνητρα, αντί να αντιγράφεται άλλες ανταγωνίστριες χώρες όπως η Ιταλία, η Κροατία, η Τουρκία, πάνω στην κινητροδότηση πλοίων αναψυχής εσείς επιβάλλεται συνεχώς νέους φόρους. Το πλοίο έχει προπέλες και όπου βρίσκει κατάλληλο επενδυτικό περιβάλλον, φεύγει. Αυτό πρέπει να έχετε κατά νου. Εάν φύγουν πλοία, όχι δεν θα εισπράξετε 15 εκατομμύρια, που ευελπιστείτε βάσει του υπομνήματος, αλλά θα χάσετε πολλαπλάσια έσοδα και από τις επιχειρήσεις που έχουν αναλάβει τη διαχείριση των τουριστικών λιμένων και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους χώρους των τουριστικών λιμένων και από τους Έλληνες ναυτικούς, τα πληρώματα των σκαφών αναψυχής και από τους απασχολούμενους στο χώρο αυτό και βεβαίως, από τις τοπικές κοινωνίες. Άρα, τα έσοδα που θα απωλέσετε είναι πολλαπλάσια, είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Τώρα, ερχόμαστε στις ρυθμίσεις που υποτίθεται διευκολύνουν την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Αυτές οι ρυθμίσεις δεν υπάρχουν πουθενά παγκοσμίως και όχι μόνο δεν θα λύσουν προβλήματα, αλλά θα δυσχεραίνουν το πλαίσιο λειτουργίας του θαλάσσιου τουρισμού. Με την παράγραφο 6, του άρθρου 95, εισάγεται μια παγκόσμια πρωτοτυπία, η υποχρέωση αναφοράς στο ναυλοσύμφωνο κάθε μελλοντικής επιβίβασης-αποβίβασης πελατών και ο σχετικός λιμένας επιβίβασης-αποβίβασης.


Δηλαδή ο ναυλωτής θα πρέπει να ξέρει έξι μήνες πριν, ποιοι θα είναι οι φίλοι του, οι συγγενείς του, οι φιλοξενούμενοί του, ποιοι θα επιβιβαστούν, αποβιβαστούν και να αναγράψει λεπτομερώς τα στοιχεία αυτών στο ναυλοσύμφωνο. Αν αλλάξει γνώμη δυστυχώς ατύχησε. Με το δεύτερο στοιχείο της ίδιας διάταξης, αναφέρεται ότι ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής, μπορεί να είναι και κυβερνήτης ή πλοίαρχος του σκάφους, κατά τη διάρκεια των ναύλων αγνοώντας ότι στις περισσότερες φορές πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής, είναι η εταιρεία για παράδειγμα ΝΕΠΑ. Δηλαδή πως επομένως ένα νομικό πρόσωπο θα ασκεί την διακυβέρνηση, ποιος θα κάνει αυτό για λογαριασμό του. Η διάταξη αυτή κύριε Υπουργέ, είναι ενδεικτική του ερασιτεχνισμού και της άγνοιας του Υπουργείου και του σχετικού αντικείμενου.

Επίσης, με την παράγραφο 8, το άρθρο 95 εισάγεται η επαναφορά των γραφειοκρατικών διατάξεων για τη θεώρηση, κατάσταση επιβαινόντων. Διατάξεις που είχαν καταργηθεί με το νόμο 4256/2014. Επίσης, με την ίδια διάταξη, ο πλοίαρχος υποχρεούται να προσυπογράψει και ουσιαστικά να εγγυάται την ορθότητα αυτού. Έχει άραγε κύριε Υπουργέ, ο πλοίαρχος νομικές και ουσιαστικές γνώσεις να ελέγχει την νομιμότητα και την ορθότητα της ναύλωσης; Ακόμα ο πλοίαρχος, υποχρεούται ουσιαστικά να κάνει έλεγχο ταυτοπροσωπείας σε όλους τους επιβαίνοντες. Η ίδια διάταξη απαγορεύει την ολική μεταβολή της κατάστασης επιβαινόντων, με απειλή ακυρότητας της ναύλου. Δηλαδή, εάν ο ναυλωτής έχει ναυλώσει το σκάφος για δύο βδομάδες και επιθυμεί, κατά τη μία βδομάδα να επιβαίνουν στο σκάφος οι φίλοι του και την επόμενη βδομάδα να αποβιβαστούν αυτοί και να επιβιβαστούν μέλη της οικογένειάς του, το Υπουργείο το απαγορεύει, χωρίς να υπάρχει καμία λογική εξήγηση.

Κύριε Υπουργέ, εγώ σας είπα και στην πρωτολογία μου ότι αντί να επιβάλετε νέους φόρους, μπορείτε να αντιγράψετε νομοθετικά πλαίσια άλλων ανταγωνίστριων χωρών, δηλαδή σας είπα για παράδειγμα την εξής πρόταση και παρακαλώ τους συμβούλους σας, να τη λάβουν σοβαρά υπόψη. Η χρέωση και η είσπραξη ΦΠΑ στους ναύλους που είτε εκκινούν εκτός Ελλάδος και καταλήγουν στην Ελλάδα , είτε εκκινούν στην Ελλάδα και καταλήγουν στο εξωτερικό που φέρουν σημαία εκτός της Ελληνικής, μπορούν έχοντας υιοθετήσει νομοθετικές ρυθμίσεις που ευνοούν τη δραστηριοποίηση των παραπάνω πλοίων αναψυχής, να διορίσουν φορολογικούς αντιπρόσωπους που αποδίδουν το ΦΠΑ για λογαριασμό του πλοιοκτήτη, χωρίς την ανάγκη ίδρυσης υποκαταστήματος της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Αυτό είναι μία πρόταση την οποία την καταθέτω, για παράδειγμα για ένα πλοίο 60 μέτρων, όπου ο ναύλος είναι περίπου 600.000 ευρώ την εβδομάδα, μπορεί να αποδώσει ΦΠΑ 72.000 ευρώ.

Τώρα πάμε στο άρθρο 107, για την μεταρρύθμιση του κλάδου ελέγχου πλοίων. Πώς προέκυψε αυτή η διάταξη; Η διάταξη αυτή προέκυψε με αφορμή του ναυαγίου «Αγία Ζώνη 2». Ένα ναυάγιο βέβαια που ακόμα δεν γνωρίζουμε, ποια είναι τα αίτια του συγκεκριμένου ναυαγίου. Τώρα εσείς προωθείτε την μεταφορά αρμοδιοτήτων από τον κλάδο επιθεώρησης πλοίων στους νηογνώμονες, όσον αφορά την έκδοση πιστοποιητικών και επιθεώρηση των πλοίων.

Είπατε στην πρωτολογία σας, αλλά και στην ακρόαση των φορέων ότι αυτό το κάνετε για να μην υπάρχει διάσταση, μεταξύ του ελεγκτή και του ελεγχόμενου. Αυτό δεν είπατε; Γιατί όμως δεν εξαιρείτε και τους επιθεωρητές, οι οποίοι ελέγχουν με βάση τους κώδικες ISM,

ISPS; Γιατί το κάνετε αυτό; Κι εγώ σας ερωτώ, εάν δεν λειτουργήσει η συγκεκριμένη ρύθμιση παρόμοιους φόβους εξέφρασαν και οι φορείς. Δηλαδή για παράδειγμα ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο ετέθη ήταν το θέμα του δικτύου. Μπορούν οι νηογνώμονες να καλύψουν ολόκληρη τη χώρα; Αυτό είναι ένα δεδομένο. Το δεύτερο δεδομένο θα αυξηθεί το κόστος πιστοποίησης; Άλλο επίσης δεδομένο. Και αν δεν λειτουργήσουν όλα αυτά, πάρτε για παράδειγμα ένα πλοίο το οποίο θέλει να αποπλεύσει από το Καστελόριζο και δεν χρησιμοποιώ τυχαία το παράδειγμα. Πριν μέσω των τοπικών κέντρων του κλάδου επιθεώρησης, μπορούσε να πάρει πιστοποιητικό. Τώρα τι θα γίνει;

Θα περιμένει να έρθει ο επιθεωρητής από την Αθήνα με το αεροπλάνο, βάλτε κόστος διαμονής, μεταφοράς και αν θα μπορεί να το καλύψει και πότε. Άρα, χωρίς να έχετε επιλύσει τα ζητήματα πρώτον του δικτύου και δεύτερον, του κόστους που αυτό είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα προχωρήσατε στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Με το άρθρο 108, καταργείτε την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας. Για τα πλοία που δεν υπάγονται στη διεθνή σύμβαση SOLAS, το δικαίωμα του κράτους σημαίας και ξέρετε ότι η κατάργηση των παρατάσεων των συγκεκριμένων πιστοποιητικών είναι πολύ πιο αυστηρά σε σχέση πάντοτε με τις συμβάσεις SOLAS των ποντοπόρων πλοίων.

Επίσης, με το άρθρο 109, προχωράτε σταδιακά μέχρι το 2022 στη απόσυρση των εφοδιαστικών πλοίων, μετά το 30ο έτος της ηλικίας τους το οποίο βεβαίως αποτελεί ένα δρακόντειο μέτρο που επιδρά αρνητικά σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό στην ναυτιλιακή αγορά. Είπατε για παράδειγμα ότι φταίει που το πλοίο 40 ή 50 ετών, ήταν υπαίτιο γι’ αυτό είχαμε πιθανότατα και τη βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2, χωρίς αυτό να προβλέπεται από κανένα διεθνή κανονισμό. Όλα τα συγκεκριμένα πλοία τα οποία εφοδιάζουν με πετρελαιοειδή, γνωρίζετε ότι έχουν και προσαρμοστεί στους διεθνείς κανόνες-τον 530/2009-έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις ανά πλοίο που κυμαίνεται από 700.000 έως 1.500.000, θα αποσυρθούν μέχρι το 2022 περίπου 30 τέτοια πλοία-άρα, θα μείνουμε με 7–και το συνολικό κόστος προσαρμογής εκτιμάται άνω των 37.000.000 ευρώ.

Εγώ θα σας ρωτήσω κύριε Υπουργέ, δεν σας ενδιαφέρει που οι συγκεκριμένοι έχουν επενδύσει στην μετασκευή τους και προσαρμογή τους βάσει των διεθνών κανόνων; Θα μπορούν να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες στις αγορές με τη συγκεκριμένη ρύθμιση; Από την ενημέρωσή της Ένωσης Διπλωματούχων Ναυπηγών, βγήκε το συμπέρασμα ότι η πρόκληση των ναυαγίων στο 90% βάσει των διεθνών στάνταρντ οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Εσείς θα μας φέρετε επιτέλους στο Ελληνικό Κοινοβούλιο το πόρισμα όσον αφορά τη βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2, διότι προχωρείτε σε ρυθμίσεις με βάσει κάποια συγκεκριμένα γεγονότα. Μας λέτε για παράδειγμα ότι ο Κλάδος Επιθεώρησης πλοίων είναι a priori άχρηστοι, ανίκανοι. Ενώ από την άλλη, είναι ικανοί να ελέγχουν τους νηογνώμονες. Τελικά, τι ισχύει απ’ όλα αυτά;

Στο άρθρο 110, εδώ είναι το μνημείο κακής νομοθέτησης. Μέρος της υπουργικής απόφασης, τροποποιείται με νόμο αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Καταρχήν, διατηρείτε το καθεστώς του διαχωρισμού αρμοδιοτήτων μεταξύ των νηογνωμόνων που έχουν πάρει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των μικρών νηογνωμόνων, οι οποίοι δεν μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες παρακολούθησης και πιστοποίησης σε πλοία SOLAS άνω των 500 γκρόστων και βάσει των συμβάσεων του IMO. Η Κοινοτική Νομοθεσία που προβλέπει την αναγνώριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των νηογνωμόνων, είναι ο κανονισμός 391/2009.

Εσείς τώρα, με την παράγραφο 5 του άρθρου 110 της τροπολογίας, προβλέπετε ότι οι εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί της απόφασης του 2012, δηλαδή οι μικροί νηογνώμονες, που επιθυμούν να κάνουν επιθεωρήσεις του κανονισμού 391/2009 σε πλοία διεθνών συμβάσεων, μπορούν να το κάνουν εφόσον συμμορφώνονται με τον κανονισμό. Δηλαδή, εσείς εδώ παρεμβαίνετε στην ενωσιακή νομοθεσία, διότι δεν δύναται ένα κράτος - μέλος να προβαίνει με τρόπο που επιχειρεί η συγκεκριμένη διάταξη σε μονομερή αναγνώριση των νηογνωμόνων. Άρα, κύριε Υπουργέ, πρέπει πραγματικά να μας εξηγήσετε τι από όλα αυτά ισχύει και, βεβαίως, θέλουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για τα συγκεκριμένα ερωτήματα τα οποία σας έθεσα. Καταρχήν, η θέση της Ν.Δ. είναι υπέρ της διαφάνειας.

Για το άρθρο 110 σας έθεσα ερωτήματα. Καταρχήν, υπάρχει κακή νομοθέτησή. Είναι δυνατόν να τροποποιείτε με νόμο υπουργική απόφαση; Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Αυτά μόνο επί ημερών σας γίνονται. Επίσης, σας έθεσα συγκεκριμένα ερωτήματα. Επίσης, με το άρθρο 106 που αφορά τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, έθεσα συγκεκριμένα ερωτήματα και κατά την ακρόαση των φορέων και κατέληξα σε μια συγκεκριμένη πρόταση. Ήρθαν εδώ οι φορείς της αγοράς και οι φορείς διαχείρισης των λιμένων – που δεν τους διόρισα εγώ, κύριε Υπουργέ, αλλά εσείς – και είπαν να υπάρξει μια ευρεία διαβούλευση με βάση τον κανονισμό. Εδώ υπάρχουν πληροφορίες ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός, που αφορά τη διαχείρισή τους, θα τροποποιηθεί σε δύο μήνες. Γιατί, λοιπόν, εσείς βιάζεστε; Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που βιάζεστε για αυτό;

Ήρθε η νομική σύμβουλος της COSCO και μας είπε ότι παραβιάζονται οι όροι της σύμβασης παραχώρησης. Ισχύει αυτό; Διότι, αν ισχύει αυτό, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούμε τη μια μέρα να υπογραφούμε συμβάσεις παραχώρησης, να προσελκύουμε νέους επενδυτές και, από την άλλη, με δική μας υπαιτιότητα να αθετούμε, ουσιαστικά και πρακτικά, τις δικές μας αποφάσεις. Εγώ είμαι υπέρ της διαφάνειας και υπέρ του ελεύθερου ανταγωνισμού, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνεται με βάση τους διεθνείς κανόνες και τις ευρωπαϊκές συμβάσεις και, προφανώς, δεν μπορεί να γίνεται με νομοθέτηση χωρίς διαβουλεύσεις «στο πόδι». Ποιος διόρισε τους φορείς διαχείρισης των λιμένων, κύριε Κουρουμπλή, εγώ ή εσείς; Για να ξεκαθαρίσουμε, διότι η ΕΛΙΜΕ ήταν σαφής ότι χρειάζεται διαβούλευση επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Νομίζω ότι ήταν σαφής η τοποθέτησή τους.

Τέλος, μας είπε ο κύριος Υπουργός ότι δεν θα κατασκευάσουμε, λέει, κανένα σκάφος που αφορά το Λιμενικό Σώμα στο εξωτερικό. Αυτή η δέσμευση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, πως ό,τι θα αγοράσει το Λιμενικό Σώμα θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και όχι σε φαλιρισμένα ναυπηγεία της Κροατίας, αυτό το μαγικό πώς θα το κάνετε; Κοινοτικά κονδύλια και αποκλειστικότητες κατασκευής των σκαφών του Λιμενικού Σώματος στην Ελλάδα δεν συμβιβάζονται. Μπορεί ο κύριος Υπουργός και η Κυβέρνηση, εφόσον αποτελεί, βέβαια και απόφαση του κυρίου Πρωθυπουργού, να μας ενημερώσει για τον τρόπο που θα κοροϊδέψει τους «κουτόφραγκους» των υπηρεσιών της Ε.Ε.; Αυτά τα μαγικά, κύριε Κουρουμπλή, μόνο εσείς μπορείτε να τα κάνετε, εκτός και αν αποφασίσατε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να χρηματοδοτήσετε το στόλο των σκαφών του Λιμενικού Σώματος. Εδώ αλλάζουμε.

Είπατε ότι ο διεθνής οργανισμός κεφαλαίου για τις απορρυπάνσεις θα πληρώσει και ότι αναγνώρισε πως ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό το κάναμε για να περιορίσουμε τις συνέπειες της ρύπανσης. Οι οργανισμοί αυτοί δεν κρίνουν τις εγκληματικές καθυστερήσεις σας, κύριε Υπουργέ, που έγιναν για την αποτροπή της επέκτασης της ρύπανσης. Αναφέρονται στις ενέργειες απορρύπανσης και αυτό κοστολογούν και αυτό πληρώνουν. Ευχαριστώ.
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->