Τρίτη, 19 Δεκεμβρίου 2017

ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ Απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή στις δηλώσεις των κ.κ. Βαρβιτσιώτη και Πλακιωτάκη στη Βουλή






Η ΝΔ και κυρίως τα στελέχη της που ασχολούνται με τη Ναυτιλία θα πρέπει κάποτε να καταλάβουν ότι απαιτείται σοβαρότητα. Ότι με τις ψεύτικες εντυπώσεις που προσπαθούν να δημιουργήσουν οι κ.κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Γιάννης Πλακιωτάκης δεν εξυπηρετείται η ναυτιλιακή πολιτική.

Είναι πάρα πολλά αυτά που αγνοεί ο κ. Βαρβιτσιώτης. Βασικά αγνοεί τι είναι η Ναυτιλία και πώς λειτουργεί. Αλλιώς δε θα ρωτούσε τι δουλειά έχει ένας υπουργός Ναυτιλίας στους Lloyd’s. Αγνοεί ότι οι Lloyd΄s δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, και κλείνει τα μάτια στο ότι η Ελληνική Ναυτιλία δραστηριοποιείται σε όλον τον κόσμο. Άρα ο Υπουργός Ναυτιλίας είναι υποχρεωμένος να πηγαίνει σε όλον τον κόσμο για να στηρίζει την Ελληνική Ναυτιλία. Εκτός αν προτιμά να κάνει πολιτική από το λιμάνι.


Ο κ. Βαρβιτσιώτης, όπως είπε κάποτε κι ένας αρχηγός του, «είναι και λίγο ψευτάκος». Αλλιώς δεν εξηγείται η δήλωσή του ότι σε 18 μήνες παρέλαβε «δύο μεγάλα πλοία». Να του θυμίσουμε λοιπόν ότι παρέλαβε την επισκευή του ΠΑΘ 050 και όχι το πλοίο. Να του θυμίσουμε ακόμα ότι ήταν παρών στην τελετή παραλαβής του ΠΑΘ 090, το οποίο παρέλαβε ο κ. Δρίτσας. Ο κ. Μουσουρούλης είχε προκηρύξει το διαγωνισμό για την κατασκευή του πλοίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε υπογράψει τη σύμβαση για την κατασκευή του πλοίου, και ο κ. Δρίτσας το παρέλαβε όταν το πλοίο ήρθε. Όλοι γνωρίζουν ότι δεν χτίζονται σε 18 μήνες πλοία, για το Ελληνικό Δημόσιο, όπως αφήνει να εννοηθεί με τη δήλωσή του ο κ. Βαρβιτσιώτης. Άρα προσπαθεί, με ψέματα, ότι δήθεν παρέλαβε «δύο μεγάλα πλοία», να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Επίσης φαίνεται ότι ξέχασε το Υπουργείο Ναυτιλίας, μόλις η ΝΔ πέρασε στην αντιπολίτευση. Αλλιώς ο κ. Βαρβιτσιώτης θα είχε έρθει στο Υπουργείο, θα είχε ρωτήσει και θα γνώριζε ότι μέχρι στιγμής έχουν γίνει τα εξής:

Ολοκληρώθηκε η συντήρηση επιπέδου W5 κύριων μηχανών του ΠΑΘ/ΛΣ 070 αξίας 550.000,00 € με χρηματοδότηση από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ), καθώς και η προμήθεια ανταλλακτικών και κυρίων μηχανών για τα ΠΛΣ, αξίας περίπου 1.800.000 €, με χρηματοδότηση από το ΤΕΑ και από το Πράσινο Ταμείο

Στο πλαίσιο των έκτακτων δράσεων του ΤΕΑ χρηματοδοτήθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι προμήθειες υγειονομικού και φαρμακευτικού υλικού καθώς και αναδιπλούμενων σχεδιών συνολικής αξίας 650.000,00 €. Τα υλικά αυτά έχουν ήδη διανεμηθεί στις Λιμενικές Αρχές Ανατολικού Αιγαίου για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των υφιστάμενων μεταναστευτικών ροών.

Προκηρύχτηκε διαγωνισμός για την προμήθεια δύο (02) παράκτιων περιπολικών πλοίων άνω των 30μ. προϋπολογισθείσας αξίας 30.000.000,00 € με δικαίωμα αγοράς επιπλέον δύο (02). Ήδη το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει το δικαίωμα αγοράς για ακόμα ένα σκάφος αφού εγκρίθηκαν 15.000.0000 ευρώ από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. Η κατάθεση των προσφορών ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες.

Ως τα τέλη Ιουνίου 2018 αναμένεται η παράδοση οκτώ (08) οχημάτων μεταφοράς αστυνομικών σκύλων Κ-9 αξίας περίπου 200.000 €, με χρηματοδότηση από το ΤΕΑ, ενώ εντός του Α΄ εξαμήνου 2018 αναμένεται η απόκτηση οκτώ (08) αστυνομικών σκύλων, αξίας 25.000 €, προκειμένου να συνδράμουν στο δύσκολο και απαιτητικό έργο της δίωξης ναρκωτικών.

Ολοκληρώνονται οι επισκευές των αντιρρυπαντικών σκαφών, ενώ αρχές του 2018 θα έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις αξίας περίπου 160.000 ευρώ για την προμήθεια πλωτού φράγματος, απορροφητικών υλικών και λοιπού εξοπλισμού.

Παρελήφθησαν δύο (02) βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων, αξίας περίπου 370.000 €, που θα συμβάλλουν στον απρόσκοπτο εφοδιασμό των επιχειρησιακών μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με καύσιμα. Η προμήθεια αυτή όπως και η προηγούμενη χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100% από τους πόρους του Πράσινου Ταμείου.

Όσον αφορά σε θέματα έρευνας και διάσωσης, βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης προσφορών ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του Ελληνικού Συστήματος Δορυφορικού Εντοπισμού για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης – Συμμετοχή στο σύστημα MEOSAR του διεθνούς Προγράμματος COSPAS-SARSAT (MEOSAR), προϋπολογισθείσας αξίας 7.200.000,00 €, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη διετή παροχή υπηρεσιών GMDSS αξίας 11.000.000 € περίπου και προετοιμάζεται η νέα διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή υπηρεσιών GMDSS για την περίοδο από 01-02-2019 έως 31-12-2021, προϋπολογισθείσας αξίας 17.500.000 € με κάλυψη των δαπανών αυτών από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου.

Υπεγράφη σύμβαση για τη Μελέτη και ανάπτυξη Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας με σκοπό τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών, αξίας 1.150.000,00 € περίπου και με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΣΠΑ 2014-2020).

Περαιτέρω, ολοκληρώθηκε η ανανέωση της σύμβασης για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη των ιπτάμενων μέσων ΛΣ με την ΕΑΒ για το χρονικό διάστημα 2016-2018, αξίας 11.900.000 €, με χρηματοδότηση από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου.
Προγραμματίζεται η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάπτυξη και εγκατάσταση Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), προϋπολογισμού 60.000.000 € το οποίο χρηματοδοτείται από το πολυετές Πρόγραμμα ΤΕΑ 2014-2020.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει απορροφήσει ακόμα 2,7 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ για τεχνολογικό και εκπαιδευτικό εξοπλισμό στις ΑΕΝ Πρεβέζης, Κεφαλληνίας, και Κύμης, καθώς και για την Ανάπτυξη Διαλειτουργικής Γεωπληροφοριακής Υποδομής για την παρακολούθηση, διαχείριση και εφαρμογή πολιτικής του θαλάσσιου χώρου.

Επίσης πρέπει να μάθει ο κ. Βαρβιτσιώτης ότι εκτός όλων αυτών, από την 01/02/2015 μέχρι 30/04/17 έχουν απορροφηθεί περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρώ, το σύνολο δηλαδή των διατιθέμενων κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για επείγουσα συνδρομή από το ΤΕΑ προς ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών του Ανατολικού Αιγαίου. Προφανώς ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν έχει διαβάσει τις σχετικές ανακοινώσεις. Επίσης συνεχίζονται οι διαδικασίες για την απορρόφηση κονδυλίων που ξεπερνούν τα 30.000.000 ευρώ. 


Και αφού δεν έρχεται στο Υπουργείο για να ρωτήσει, θα πρέπει να μάθει ο κ. Βαρβιτσιώτης ότι για το μέλλον προγραμματίζεται η διενέργεια διαγωνισμών για έργα τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΣΠΑ 2014-2020) και είναι τα εξής:

α) Εγκατάσταση Συστήματος Επιτήρησης και Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, προϋπολογισθείσας αξίας 3.500.000 €
β) Επέκταση Παράκτιας Υποδομής AIS, προϋπολογισθείσας αξίας 850.000 €

γ) Προμήθεια δέκα (10) Τ/Χ Περιπολικών Σκαφών 16-19.5 μ., προϋπολογισθείσας αξίας 26.000.000 €
δ) Προμήθεια δέκα (10) περιπολικών σκαφών πνευστού τύπου μήκους 11-12 μ., προϋπολογισθείσας αξίας 2.200.000 €

ε) Αναβάθμιση/Αντικατάσταση Υφιστάμενου Εξοπλισμού Εναέριας Επιτήρησης τριών Αεροπλάνων REIMS F-206 MALS-E.AKT καθώς και των 03 εκ των 06 Ελικοπτέρων τύπου AS365N3 της ΜΕΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., προϋπολογισθείσας αξίας 12.000.000 €.

Να έρθουμε τώρα στον κ. Γιάννη Πλακιωτάκη. Διαμαρτύρεται για το τέλος πλοίων. Μα η κυβέρνηση της ΝΔ το υιοθέτησε. Απλώς κανείς Υπουργός Ναυτιλίας δεν είχε το σθένος να το εφαρμόσει. Από το 2013 που ψηφίσατε, δεσμεύεται το ποσό στον κρατικό προϋπολογισμό, και από τότε βρίσκεται κάθε χρόνο σε εκκρεμότητα. Και για να επαναλάβουμε τα λόγια του συναδέλφου του κ. Πλακιωτάκη, του κ. Βαρβιτσιώτη, όταν οι ίδιοι ψήφιζαν το εν λόγω τέλος, «το κάναμε για να αποκαταστήσουμε την κοινωνική δικαιοσύνη. Γιατί αυτή η ρύθμιση, έτσι όπως επιβάλλεται είναι και δίκαιη και λειτουργική και μας καθιστά και ανταγωνιστικούς.» Συμφωνούμε λοιπόν κ.κ. Πλακιωτάκη και Βαρβιτσιώτη. Γι αυτό το λόγο κι εμείς το επιβάλαμε! Μόνο που εμείς το εκσυγχρονίσαμε, το μειώσαμε έως και 50% και προβλέψαμε να το πληρώνουν οι ιδιοκτήτες μόνο για το διάστημα που το πλοίο τους κινείται και όχι κατά την περίοδο της ακινησίας.

 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->