Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Το σχέδιο πρόκλησης Τούρκων στο Αιγαίο




Σε κατάληψη, ουσιαστικά, του Ανατολικού Αιγαίου για ολόκληρο το 2018 έχει προχωρήσει η Τουρκία.

Όπως αποκαλύπτουμε, η γειτονική μας χώρα πραγματοποιεί από την αρχή του χρόνου (και θα συνεχίσει μέχρι τέλους του 2018) άσκηση με πραγματικά πυρά, καταλαμβάνοντας περιοχές από τη Σαμοθράκη μέχρι το Καστελόριζο.

Οι αρμόδιες τουρκικές Αρχές έχουν εκδώσει ΝΟΤΑΜ και NAVTEX, με τις οποίες δεσμεύονται περιοχές στο Αιγαίο, προκειμένου να διεξαχθούν αεροναυτικές ασκήσεις των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Οι δεσμευμένες περιοχές βρίσκονται στα διεθνή χωρικά ύδατα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις επικαλύπτουν και την ελληνική υφαλοκρηπίδα, ειδικά στις περιοχές της Καρπάθου και του Καστελόριζου.

Πριν από μερικές μέρες, ο υδρογραφικός σταθμός της Αττάλειας μέσω των NAVTEX 203 και 208 δέσμευσε για ναυτικές ασκήσεις μια τεράστια περιοχή από την είσοδο του κόλπου της Μαρμαρίδας έως και τις δυτικές ακτές της νήσου Ρω. Ουσιαστικά, με αυτές τις NAVTEX, η Τουρκία αποκόπτει το Καστελόριζο από την Ελλάδα! Και ακόμη, με άλλη NAVTEX η Τουρκία δεσμεύει περιοχές μεταξύ Σκύρου, Ψαρών, Εύβοιας και Άνδρου, για άσκηση με πραγματικά πυρά, σε σημείο μάλιστα που εφάπτεται στο Πεδίο Βολής Άνδρου.

Η δέσμευση περιοχών στο Αιγαίο είναι σαφής ένδειξη ότι η Τουρκία κλιμακώνει τις προκλήσεις της και επιζητεί την ένταση με τη χώρα μας. Επίσης, αποτελεί πάγια τακτική της γείτονος να εκδίδει NAVTEX προκειμένου να συντονίσει κάποια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης (SAR) στο Αιγαίο, αγνοώντας τις ελληνικές Αρχές.

Η Άγκυρα επιχειρεί να ακυρώσει το ελληνικό Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, που είναι η μοναδική Αρχή αρμόδια για τον συντονισμό επιχειρήσεων SAR στην περιοχή ευθύνης της, δηλαδή εφόσον συμπίπτει με το FIR Αθηνών και πρακτικά καλύπτει ολόκληρο το Αιγαίο. Η έκδοση των NAVTEX από την Τουρκία δεν είναι μόνο προκλητική ενέργεια, αλλά είναι και παράνομη. Η Maritime Safety Committee του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού IMO καθόρισε το 1987 τις περιοχές ευθύνης για τις χώρες. Στο Αιγαίο η περιοχή ευθύνης για την έκδοση NAVTEX ανήκει στην Ελληνική Υδρογραφική Υπηρεσία από τους σταθμούς εκπομπής του Ηρακλείου και της Λήμνου. Συνεπώς, οποιαδήποτε NAVTEX εκδίδει η Τουρκία στο Αιγαίο είναι παράνομη.

Εμβολισμός σκάφους του Λιμενικού

Δεν πρόκειται για ατύχημα, που οφείλεται σε κακό χειρισμό, αλλά για σκόπιμο εμβολισμό σκάφους του Λιμενικού Σώματος στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων από σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής. Οι ζημιές που έχουν προκληθεί στην πρύμνη του σκάφους του ΛΣ, που είναι καινούργιο με υπηρεσία μόλις έναν χρόνο, ενισχύουν την άποψη ότι πρόκειται για σκόπιμη ενέργεια, με στόχο την πρόκληση θερμού επεισοδίου ή και τη βύθιση του ελληνικού σκάφους.

Το τουρκικό κατασκοπευτικό CN-235 παραβιάζει 30-45 φορές την ημέρα τον εθνικό μας εναέριο χώρο

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, το τουρκικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος CN-235 παραβιάζει τον εναέριο χώρο της Ελλάδας, κατά μέσο όρο, από 30 μέχρι και 45 φορές τη μέρα. Το σύνηθες «δρομολόγιο» του CN-235 ξεκινά πρωί-πρωί από τη Σαμοθράκη και καταλήγει στο Καστελόριζο. Στη διάρκεια της πορείας του «μπαινοβγαίνει» στον ελληνικό εναέριο χώρο, παραβιάζοντας τα όρια του εθνικού χώρου, και σε αρκετές περιπτώσεις κάτω από τα 6 ν.μ., και παραβαίνοντας, φυσικά, και τους κανόνες του FIR Αθηνών.

Η επίσημη δικαιολογία από τουρκικής πλευράς είναι ότι το αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ), τύπου CN-235, πραγματοποιεί σε καθημερινή βάση πτήση επιτήρησης κατά μήκος των μικρασιατικών παραλίων, για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών, σε συμφωνία με το ΝΑΤΟ.

Ωστόσο, από το ΓΕΕΘΑ εκτιμούν ότι το τουρκικό αεροσκάφος ασχολείται κυρίως με τη συλλογή ηλεκτρονικών δεδομένων, καθώς ο εξοπλισμός του παρέχει ανάλογες δυνατότητες παρακολούθησης ραδιοσυχνοτήτων, όχι μόνο για την αποτύπωση εικόνας επιφανείας, αλλά και για τη δραστηριότητα συστημάτων – διάταξη μάχης χερσαίων συστημάτων σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, όταν αυτά εκπέμπουν.

Στον βασικό εξοπλισμό του αεροσκάφους περιλαμβάνονται επίσης σύστημα υπερύθρων (FLIR) ASELFLIR 200, ακουστικός επεξεργαστής ηχοσημαντήρων TMS-2000, σύστημα Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM) DR3000, εντοπιστής μαγνητικών ανωμαλιών (MAD) ASQ-508(V), ζεύξεις δεδομένων Link-11 και Link-16, σύστημα ταυτοποίησης φίλου ή εχθρού (IFF) ανάκρισης/ απόκρισης APX-113 και ολοκληρωμένο Σύστημα Αδρανειακής Ναυτιλίας/ Παγκόσμιας Τοποθέτησης (INS/GPS) LN-100G. Και ακόμη, σύστημα Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM), που αποτελεί μια πλήρη πλατφόρμα ηλεκτρονικού πολέμου, ικανό να εντοπίζει και να καταγράφει την ελληνική ηλεκτρονική διάταξη μάχης.

Οι απειλές του Ερντογάν

Ειρωνικός στην απάντησή του ο πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν, ερωτηθείς για το περιστατικό στα Ίμια από δημοσιογράφους, είπε: «Υπήρξε ένα γεγονός στα Ίμια, αλλά όχι κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Δυστυχώς, οι Έλληνες πάλι απόρησαν. Τα ελληνικά πλοία πάνε κι έρχονται στα Ίμια. Μην κάνετε τέτοια πράγματα. Θα μας βάλετε σε… μπελάδες. Φυσικά, οι Δυνάμεις μας έκαναν το καθήκον τους», ήταν η απάντηση του Τούρκου προέδρου. Νωρίτερα, απευθυνόμενος σε στελέχη του κόμματος ΑΚΡ, είχε πει: «Προειδοποιούμε αυτούς που ξεπερνούν τα όρια στην Κύπρο και στο Αιγαίο να μην κάνουν το λάθος βήμα. Να μη νομίζουν ότι δεν παρατηρούμε τις κινήσεις για την αναζήτηση αερίου ανοιχτά της Κύπρου και τις κινήσεις στο Αιγαίο με τις βραχονησίδες. Εμείς προειδοποιούμε όσους κάνουν το λάθος βήμα στην Κύπρο και στο Αιγαίο να μην ξεπερνούν τα όρια».

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η εισήγηση της ελληνικής στρατιωτικής ηγεσίας είναι η ανταπόδοση κάθε τούρκικης πρόκλησης, που στρέφεται ευθέως κατά της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας. Την πρόταση των στρατιωτικών απέρριψε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εκτιμώντας ότι θα προκαλούνταν μία απολύτως ανεξέλεγκτη κατάσταση. Η ελληνική κυβέρνηση έχει επιλέξει μία ψύχραιμη στάση. Να σημειωθεί πάντως ότι από την αρχή του χρόνου οι Τούρκοι περιπολούν καθημερινά σε Ίμια και Φαρμακονήσι, έχοντας θέσει τα δύο αυτά νησιά ουσιαστικά σε κλοιό.

Πλοία του τουρκικού στόλου εμποδίζουν τις έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ

Το γεωτρύπανο Saipem 12000, της ιταλικής εταιρείας ΕΝΙ, συνεχίζει να βρίσκεται στο σημείο που σταμάτησε το βράδυ της 9ης Φεβρουαρίου, μετά την προειδοποίηση του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, να μην προχωρήσει προς το τεμάχιο 3 της κυπριακής ΑΟΖ και να απομακρυνθεί από την περιοχή, λόγω ασκήσεων του τουρκικού στόλου.

Στην περιοχή βρίσκονται έξι πλοία του τουρκικού Στόλου και ελικόπτερα, που μετέχουν σε διάφορες αεροναυτικές ασκήσεις. Η Τουρκία έχει εκδώσει συνολικά τέσσερις NAVTEX, που δεσμεύουν περιοχές της κυπριακής ΑΟΖ για τη διεξαγωγή ασκήσεων αγνοώντας αντίστοιχες NAVTEX που έχει εκδώσει η Κυπριακή Δημοκρατία, η μόνη αρμόδια Αρχή, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου.

Οι πολυεθνικές εταιρείες, που με άδεια της Κυπριακής Δημοκρατίας βρίσκονται στην περιοχή για υποθαλάσσιες έρευνες, θα επωμιστούν τώρα ένα τεράστιο οικονομικό κόστος, αφού θα καθυστερήσουν οι εργασίες λόγω προβλημάτων που δημιουργεί η παρουσία του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού στην περιοχή.

του Χρήστου Α. Καπούτση

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->