Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2018

ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ «Ναυμαχία» για τα ναυάγια

Μήλον της Έριδος” αποτελούν για πολλούς επιχειρηματίες τα δεκάδες παροπλισμένα πλοία που παραμένουν εγκαταλελειμμένα επί χρόνια σε περιοχές του Πειραιά και της Ελευσίνας.
Τα πλοία αυτά που έχουν κατασχεθεί και ανήκουν ουσιαστικά στο Δημόσιο, προορίζονται για διάλυση, επιφέροντας σημαντικά χρηματικά ποσά από την πώληση τους ως σκραπ-σίδερο.

Και όμως αν και το Δημόσιο θα μπορούσε να κερδίσει μέχρι και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ανά πλοίο, ανάλογα με το είδος του ναυαγίου, το Υπουργείο Ναυτιλίας ουσιαστικά …χαρίζει αυτά τα λεφτά σε ιδιωτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν την ανέλκυση και απομάκρυνση των ναυαγίων.

Μάλιστα κάποιες εταιρείες έχουν βγάλει τα …μαχαίρια για τα “φιλέτα” των ναυαγίων που μπορούν να αποβούν προσοδοφόρα για τους ίδιους, αφού το ελληνικό κράτος απεμπολεί τα οφέλη που θα μπορούσε να έχει από την πώληση των πλοίων αυτών για παλιοσίδερα.

Το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι το τι κάνει η πολιτική ηγεσία αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας που βρίσκονται ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα και πρέπει να τηρούν ίσες αποστάσεις προς όλους.
panagia agiasou 

Χαρακτηριστική περίπτωση “φιλέτου” είναι το φορτηγό-οχηματαγωγό πλοίο “Παναγιά Αγιάσου” το οποίο ξέσυραν οι δυνατοί άνεμοι στις 18 Ιανουαρίου.

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά προχώρησε αυθημερόν σε ανακοίνωση για την “αζημίως και αδαπάνως” ανάθεση της απομάκρυνσης και καταστροφής του πλοίου. Η τελική επιλογή θα γινόταν μέσα σε χρόνο-εξπρές το απόγευμα της ίδιας ημέρας με κλήρωση που θα διενεργούνταν στο Γραφείο του Κεντρικού Λιμενάρχη Πειραιά.

Ακολούθησε αλλαγή της ανακοίνωσης με καταληκτική ημερομηνία στις 10 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ακολουθήσει τελικά η αναστολή της εσπευσμένης διαδικασίας.
Βλέπετε μέσα σε χρόνο-εξπρές λίγων ωρών οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες που είχαν εγκαίρως ενημερωθεί, θα κέρδιζαν από το πλοίο το οποίο είχε μεν μείνει έρμαιο των ανέμων, αλλά είναι εύκολη η ρυμούλκηση του σε διαλυτήριο για να την αποκόμιση πολλών χιλιάδων ευρώ από την διάλυση του…

Εντύπωση προκάλεσε, εξάλλου, η ανακοίνωση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων για απευθείας ανάθεση σε συγκεκριμένη εταιρεία της παροχής υπηρεσιών ανέλκυσης, απομάκρυνσης και καταστροφής του φορτηγού-οχηματαγωγού πλοίου “Αλκυόν” αζήμια για το Δημόσιο, ενώ είχε αναλάβει το ίδιο έργο άλλη εταιρεία. Ο πόλεμος επιχειρηματικών συμφερόντων για τα ναυάγια-”φιλέτα” μόλις ξεκίνησε…

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΗΜΤΣΟΣ
Το ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» στις 3-2-2018
 
Υποστήριξη : SITE | Αρχική | facebook
Δ.Σ © 2012. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ - limenika-nea.blogspot.com
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ Δ.Σ-Δ.Σ ΦΟΡΟΥΜ
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ ΛΣBlogger
-->