Προσωπικό Λ.Σ.: Εσωτερική κραυγή αγωνίας… Ακούει κανείς…;

Αυτά που συμβαίνουν στις μέρες μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο Λιμενικό Σώμα γενικότερα, σίγουρα είναι πρωτόγνωρα.

Από μόνη της η παραπάνω διατύπωση δικαιολογημένα θα μπορούσε να  παραπέμπει σε καινοτομίες, ανάληψη πρωτοβουλιών για ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό του Υπουργείου και του Λ.Σ με το βλέμμα στο μέλλον και στόχο την πρόοδο.

Την αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα, την ενθάρρυνση ανάπτυξης προτάσεων και πρωτοβουλιών από πλευράς του προσωπικού με σκοπό την καλύτερη μελέτη και επιλογή των προσφορότερων λύσεων  στα θέματα που αντιμετωπίζει το Υπουργείο και το Λιμενικό Σώμα.

 Μια διαδικασία, που το αυξημένων προσόντων προσωπικό του Λ.Σ την γνωρίζει καλά, επί σειρά ετών με υψηλή αίσθηση  καθήκοντος εφαρμόζει προσφέροντας  με αποτελεσματικό τρόπο τις υπηρεσίες του στον Έλληνα πολίτη.

Είναι έτσι τα πράγματα σήμερα;

Με τον όρο  «πρωτόγνωρα»  που προαναφέρθηκε, κάθε άλλο παρά τα διαδραματιζόμενα σήμερα στο Υπουργείο και το Αρχηγείο του Λ.Σ με την πρόοδο έχουν την παραμικρή  σχέση.

Αντίθετα, πλήρη οπισθοδρόμηση σε πρακτικές και τακτικές που παραπέμπουν σε δεκαετίες πίσω, όπου η   -μη γνώριμη μέχρι πρόσφατα στα στελέχη του Λ.Σ.- γραφειοκρατική αντίληψη και τυπική συμπεριφορά ενός κλασικού δημοσίου υπαλλήλου επιβάλλεται ως πρότυπο αλλά και ως άμυνα στην κάθε λογής αυθαιρεσία της Πολιτικής  και Στρατιωτικής Ιεραρχίας, αφού:

Το Υπουργείο έχει κατακλεισθεί από «ειδικούς» (πολίτες και ένστολους), που όλα τα «γνωρίζουν» και παράλληλα αμφισβητούν βλέποντας πάντα με καχυποψία  κάθε πρόταση ή ενέργεια του προσωπικού και των Υπηρεσιών.

Ειδικοί που εισηγούνται στον κάθε Υπουργό, χωρίς να αξιοποιούν την εμπειρία και  την τεχνογνωσία του προσωπικού, που υιοθετούν άκριτα των  απόψεις των αρεστών-υποστηρικτών και όχι των χρήσιμων.

«Τσούρμο» οι διάφορες φωνές ανώτατων και κατώτατων που έχουν το «χάρισμα» της χαμαιλεόντιας προσαρμογής και εξασφάλισης της εύνοιας των κρατούντων, οι οποίοι εισηγούνται ασυνάρτητα στιγμιαίες λύσεις θεσμικού χαρακτήρα σε διάφορα θέματα, θεσμοθετώντας την άγνοιά τους συνήθως  με νόμο, ο οποίος  ρυθμίζει ότι, με άλλους μεταγενέστερους  νόμους και διατάξεις, θα  λυθούν  όλα τα προβλήματα στο απώτερο μέλλον…

Αλλοίμονο σε όποιον δεν συμφωνεί ή δεν συγχνωτίζεται με  αυτήν την λογική…

 Όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν ότι για όλα ευθύνονται ΠΑΝΤΑ οι κατώτεροι. Ποτέ η πολιτική και η  στρατιωτική ηγεσία… Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι στα μέσα  κάθε Μάρτη, υπάρχουν και οι κρίσεις…

Όλοι αυτοί οι ειδικοί φτιάξανε τις διατάξεις του ν. 4504/2017, που υποτίθεται αποτελούσε κατά κάποιο τρόπο ένα νόμο πλαίσιο για τα  θέματα ναυτιλίας, θαλάσσιου τουρισμού αλλά και του Λ.Σ.

Βέβαια, από την  προσεκτικότερη ανάγνωση των διατάξεων του νόμου αυτού, προκύπτει ότι η  επίλυση των θεμάτων  παραπέμφθηκε στο μέλλον και εξαρτάται από την  έκδοση καμιά δεκαριά Π.Δ. και δεκάδων Κ.Υ.Α και Υ.Α., ρυθμίσεις  τις οποίες μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν τις έχουμε δει.

 Αντίθετα. Δεν έχει χρονίσει ο ν. 4504/17 (29 Νοεμβρίου 2017 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ) και ήδη με  πέντε  άλλους νόμους έχουν τροποποιηθεί σωρεία διατάξεών του.

Από ότι μαθαίνουμε, τις επόμενες μέρες πιθανόν να κατατεθεί στη Βουλή  νομοσχέδιο το οποίο θα  τροποποιεί και αυτό διατάξεις του  ν. 4504/2017!!!

Και όχι μόνο. Με το νομοσχέδιο αυτό ακούγεται ότι  θα τροποποιηθούν και  διατάξεις προηγούμενων Π.Δ. Μάλιστα τροποποιούνται διατάξεις  και ενός «αχρόνιαγου» Π.Δ. που δημοσιεύθηκε πρίν από έξι (6) μήνες.

Πρωτόγνωρα πράγματα.

 Έτσι θα έχουμε το φαινόμενο, ένα ΠΔ να μπορεί να τροποποιηθεί με άλλο Π.Δ. εκτός από κάποιες παραγράφους κάποιων άρθρων, που αυτά θα πρέπει να τροποποιούνται μόνο με νόμο.

Μύλος και κουβάρι  στη  νομοθεσία του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος και ποιος θα μπορέσει να το ξεμπλέξει…

Κανένας σχεδιασμός ή κάποιο όραμα για το μέλλον…

Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα καθεστώς ικανοποίησης μεμονωμένων επιθυμιών…

Ο ένας ανώτατος επιθυμεί να κρίνονται οι αντιπλοίαρχοι και οι πλοίαρχοι κάθε χρόνο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τις τάξεις του Λ.Σ έχουμε τελευταία περιπτώσεις αποστρατειών στελεχών χωρίς να στοιχειοθετούν οι αποστρατευόμενοι καν δικαίωμα  ελάχιστης σύνταξης.

 Θα μπορούσε κανείς να το ονομάσει αναλγησία ή στην καλύτερη περίπτωση έλλειψη σεβασμού στο προσωπικό του Λ.Σ.

Ο άλλος ανώτατος επιθυμεί δια νόμου να απαγορεύεται στο κράτος να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για τα πλοία, ρίχνοντας το ανάθεμα στους συναδέλφους του,  προσδοκώντας στο μέλλον πιθανό  ανοικτές αγκάλες των ωφελούμενων από την ρύθμιση αυτή.

Άλλος προτείνει το Λ.Σ. να έχει ως αρμοδιότητα αστυνόμευσης και στην παραλία. Να τρέχει ο κάθε λιμενικός για το κάθε αυθαίρετο και την τροχονομία στην παραλία.

 Έτσι θα μπορέσει να αυξήσει το Λ.Σ. με την ευλογία της Τρόϊκας  τις οργανικές θέσεις; Δεν ζητήθηκε η αύξηση των Οργανικών θέσεων λόγω των αναγκών της αντιμετώπισης των μεταναστευτικών ροών και θα αυξηθεί τώρα για να κάνουν οι Λιμενικοί τους τροχονόμους στις παραλίες; Ας μην μιλήσουμε για την συνειδητή απεμπόληση ολόκληρων Υπηρεσιών από το Αρχηγείο Λ.Σ. και την απώλεια Οργανικών Θέσεων..

Αλήθεια η επίσκεψη του κ. Υπουργού στα μέρη που διετέλεσε περιφερειάρχης ο νυν Αρχηγός, μήπως σχετίζεται με τα θέματα αυτά;

 Διαφορετικά, ίσως δεν θα ήταν λογικό, από τον  νέο Υπουργό να γίνει μια διαφορετική αξιολόγηση  για τις  προτεραιότητες και την σημειολογία της στάσης του απέναντι στην ένταση των προσπαθειών που καταβάλλουν  ανά την επικράτεια  τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος;

Διαβάζουμε από ανακοινώσεις των εκπροσώπων των στελεχών του Λ.Σ. στην 3η ΠΕΔΙΛΣ,  ότι ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε για την ενίσχυση με προσωπικό των Υπηρεσιών στην Περιφέρεια αυτή. Αλήθεια ενημερώθηκε από την στρατιωτική ηγεσία ο κ. Υπουργός από ποια δεξαμενή στελεχών θα αντληθούν αυτοί οι ανθρώπινοι πόροι;

Δεν αποκλείεται κατ΄ απαίτηση άλλου ανώτατου ο κ. Υπουργός το επόμενο  ταξίδι να το πραγματοποιήσει στην Περιφερειακή Διοίκηση που εκείνος υπηρέτησε…

Έτσι για να ακούσει από φίλους και να  αντιληφθεί ο κ. Υπουργός πόσο καλά έκανε και αυτός ο ανώτατος  την δουλειά του... στην άλλη ίσως πλευρά, στο Αιγαίο,  για να το λάβει υπόψη του ο Υπουργός την ώρα που πρέπει.

Τι μπορεί να περιμένει το προσωπικό του Λ.Σ. από ένα σύνολο  ανθρώπων, που  ασκούν χωρίς κεντρικό σχεδιασμό εξουσία, ο καθένας αντλών την δύναμή του πιθανόν  από διαφορετικά Κεντρικά πρόσωπα της  Κυβέρνησης και πιθανά  επιδιώκων και διαφορετικούς στόχους;

Τι μπορεί να περιμένει κανείς από  πρόσωπα, που  δεν τα ενώνει ο στόχος της κοινής και συντονισμένης δράσης για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος αλλά μόνο η διατήρηση ή ακόμη χειρότερα  η ενίσχυση της θέσης εξουσίας, που ο καθένας χωριστά κατέχει;

Μόνο υποσχέσεις…

Μόνο θα…

Υποσχέσεις και θα όχι με λόγια αλλά διατάξεις νόμου. Έτσι για πρωτοτυπία.

Μα τι λένε αυτές οι διατάξεις νόμου;

Μα είναι πολύ απλό: Ότι θα υλοποιηθούν οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις μελλοντικά …με διατάξεις νεότερων  νόμων και Υπουργικών Αποφάσεων…

Έτσι με βάσει και τις προβλέψεις του καζαμιακού νόμου 4504/17 τα θέματα  ιεραρχίας, αξιολόγησης και προαγωγών, των μεταθέσεων, της εκπαίδευσης, πιστοποίησης κ.λ.π. του προσωπικού θα λυθούν στο απώτερο  μέλλον, όταν και όποτε εκδοθούν τα σχετικά Π.Δ. και  Υπουργικές Αποφάσεις.

Από την μια οι νόμοι τύπου «Βουλευτής Καλοχαιρέτας»

Από την άλλη τα στελέχη του Λ.Σ. στα πρόσωπα των οποίων είναι ζωγραφισμένη η  παγωνιά, η αμηχανία, η αγωνία, η απόγνωση και η αβεβαιότητα για το αύριο…

Σε κάποιες περιπτώσεις- ευτυχώς ελάχιστες- παρατηρεί κανείς και  συμπεριφορές δουλοπρέπειας… Έτσι για να επιβεβαιώνεται ο κανόνας.

Σε όλα τα παραπάνω έχουμε επιτέλους και ένα καλό νέο.

 Με βάσει πρόσφατη τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο στην Βουλή την περασμένη εβδομάδα το Μητρώο των Τουριστικών σκαφών -μετά από αλλεπάλληλες τροποποιήσεις του  σχετικού άρθρου του ν. 4256/14- επιτέλους θα λειτουργήσει.

Για να μην έχουμε  αγωνία πότε θα αρχίσει η μερική ή ολική λειτουργία του Μητρώου αυτού, αυτό  θα μας γνωστοποιηθεί  με  έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης …

Περαστικά μας

Και του χρόνου…με υγεία.

 

Υ.Γ: Αθάνατε Χαρυ Κλυν, έφυγες νωρίς... Με τόσο υλικό επιθεώρησης …  και τι δεν θα μπορούσες να κάνεις..

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ