Παραθέτουμε το περιεχόμενο επιστολής αναγνώστη του limenikanea.gr [χωρίς δικά μας σχόλια] σχετική με την πορεία των πραγμάτων στην Ηετιώνεια Ακτή - Δραπετσώνα...


Αγαπητά Λιμενικά Νέα,

Ίσως δεν είμαι ο μόνος σταθερός και καθημερινός επισκέπτης της ιστοσελίδας σας, που έχω παρατηρήσει ότι τελευταίως δεν εκδηλώνεται η ίδια μαχητικότητα σε απόψεις και γνώμες ή κριτικές ή σε άλλα κείμενα για τα προβλήματα που είχαν τεθεί και παραμένουν στο χρονοντούλαπο του της ιστορίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και στο Λιμενικό Σώμα.

Ορθώς δίδεται ιδιαίτερο βάρος στα θέματα του προσοδοφόρου για την της Εθνική μας Οικονομία κλάδου της Ναυτιλίας, κλάδος ο οποίος σαφώς και δεν έτυχε απολύτως καμιάς στήριξης από την πολιτεία τα πρόσφατα χρόνια.

Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι για το ζήτημα της στήριξης της εθνικής οικονομίας και εκτίναξης αυτής με εφαλτήριο μεταξύ άλλων και τον τομέα της Ναυτιλίας απαιτείται, ως εξίσου σημαντική και ουσιαστική στρατηγική στο επιχειρησιακό σχέδιο, να δοθεί το ανάλογο βάρος στις προσπάθειες για την επίλυση προβλημάτων τόσο του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας όσο και των ίδιων των συντελεστών της ανάπτυξης των ναυτιλιακών και λιμενικών δραστηριοτήτων.

Η αυτό-αξιολόγηση, η βελτίωση της λειτουργίας των διοικητικών δομών  με την εισαγωγή της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και η θεσμοθέτηση απλούστευσης διαδικασιών αποτελούν προκλήσεις και προτεραιότητες άμεσης δράσης που ακόμη αναμένουν την αποκτηθείσα και σε εξέλιξη συνολικότερη δυναμική των δράσεων και πολιτικών  .

Από την μέχρι σήμερα πορεία των πραγμάτων στην Ηετιώνεια Ακτή Δραπετσώνα, δεν είναι τόσο πολλά τα θετικά μηνύματα ενεργοποίησης του μηχανισμού απέναντι στη συνεχή απραξία του παρελθόντος και δημιουργείται η αίσθηση ότι όλα κινούνται ακόμη σε ρυθμούς εκπτώσεων μέσα στη νέα δυναμική προσπάθεια.  

Πως λέμε Black Friday;

Θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε επί το «ελληνικότερον»  Μαυρο-Παρασκευή και μάλιστα με πραγματικές και όχι «ψεύτικες» εκπτώσεις.

Η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω από αρκετά στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, είναι ότι όλα κινούνται με τους ρυθμούς των κινηματογραφικών ταινιών δημιουργών… ενός φιλμικού μελαγχολικού σύμπαντος. 

Οι αργοί ρυθμοί των πλάνων, το υπομονετικό ξετύλιγμα των ιστοριών και της εξέλιξης , είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά στον ιδιαίτερο αυτό κινηματογράφο. Ομιχλώδη τοπία, με έντονα τα στοιχεία….. του νερού και της φύσης. Όλα αυτά κι άλλα πολλά μπορεί να τα απολαύσει κανείς στα στατικά πλάνα που σημάδεψαν τις ταινίες αυτού του είδους , στα οποία υποβόσκει μοναξιά, μελαγχολία και μια αποξένωση αλλά σίγουρα δεν θα τα απολάμβανε και στη ναυτιλία μας.

Αναρωτιέμαι μήπως ο «σκηνοθέτης» δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο και να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες, ώστε να μην  χάσει το πλεονέκτημα του “timing”  για την προώθηση των απαιτούμενων αλλαγών.

Να υπενθυμίσουμε, ότι το τελευταίο διάστημα πολλά «χαριτωμένα» ακούγονται για  την τοποθέτηση φραγμάτων, λουκάνικων  στην θάλασσα και άλλα για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, από ανθρώπους που ίσως θέληση να έχουν και δυνατότητα να επηρεάσουν την λήψη αποφάσεων  αλλά δεν έχουν την ανάλογη εμπειρία  με το αντικείμενο λόγω μηδέποτε ενεργής συμμετοχής και απασχόλησης στα δρώμενα των καιρών μας .

Έτσι αίφνης κουβέντες και συζητήσεις για μεταφορά του Λ.Σ. προς τα βόρεια προάστια των Αθηνών και εκτός «των ξύλινων τειχών».

Η όποια αδράνεια τροφοδοτεί στο έπακρο την ανάπτυξη τέτοιας παραφιλολογίας με τεράστιο αντίκτυπο στο ηθικό  των οργανικών μονάδων του Λ.Σ. που είναι επιφορτισμένες μεταξύ άλλων στην εκπλήρωση της αποστολής  στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα της χώρας και της Ε.Ε.

Ως ενδεικτικό παράδειγμα αναφέρεται ότι δεν ταράζει τα «λιμνάζοντα ύδατα» της τελευταίας πολιτικής που βίωσαν τα στελέχη του Λ.Σ  το γεγονός ότι, ενώ έχει περάσει πάνω από ένας μήνας από τις Έκτακτες Κρίσεις, ακόμη να τοποθετηθούν νέα πρόσωπα σε κρίσιμες υπηρεσίες.

Δηλαδή αναφέρεται κάτι αυτονόητο, που θα έπρεπε να γίνει σχεδόν αυθημερόν.

Αυτό όμως που όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν, είναι ότι θα πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια βελτίωσης της λειτουργίας των Υπηρεσιών του Υπουργείου, ώστε να υπάρχει θετικό αντίκτυπο στην Ναυτιλία μας με το ανάλογο όφελος για τον Έλληνα πολίτη και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα.

 

Αν αδρανήσουμε ίσως δοθούν δικαιώματα να ανακατευθούν «στα του οίκου μας» διάφοροι αυτόκλητοι  τρίτοι.

Αποφασιστικότητα και θέληση χρειάζεται.

Χρειάζεται όμως και συ-στράτευση όλων για τον  ίδιο σκοπό.

 

Ο πολιτικός προϊστάμενος θα πρέπει να στηριχθεί στο έργο του αλλά και να ενθαρρύνει την προσπάθεια αυτή.

 

Πιστεύουμε, ότι  δεν υπάρχει καιρός για  άλλες καθυστερήσεις.

 

 

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.