Απελευθέρωση απολύσεων, υπαγωγή των εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο, απαλλαγή της υποχρέωσης των σχολαρχών να δηλώνουν όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, προκαλούν τις αντιδράσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Την πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων προβλέπει σχέδιο νόμο του υπουργείου Παιδείας, προκαλώντας τις σφοδρές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά. Μεταξύ άλλων, προβλέπει απελευθέρωση απολύσεων, υπαγωγή των εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο, απαλλαγή της υποχρέωσης των σχολαρχών να δηλώνουν όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.Το σχέδιο μπορεί να προβλέπει την «εποπτεία» της ιδιωτικής εκπαίδευσης απο το υπουργείο Παιδείας, αλλά οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών εντάσσονται στο εργατικό δίκαιο.  Επίσης, οι ιδιοκτήτες δεν θα είναι υποχρεωμένοι να  δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες των σχολείων τους και θα έχουν «άνεση» στην επιλογή  διευθυντών και υποδιευθυντών.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση η υπουργός κυρία Κεραμέως τόνισε οτι αποτελεί το συμπλήρωμα για την αναβάθμιση του ιδιωτικού σχολείου»  και προκειμένου να  διορθωθούν «οι στρεβλώσεις, ο ασφυκτικός έλεγχος, ο συγκεντρωτισμός, ο κρατικός παρεμβατισμός, η ακαμψία και ο περιορισμός των πρωτοβουλιών».

Μεταξύ άλλων, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να διαμορφώνουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού του υπουργείου Παιδείας) και να παρέχουν επιπρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες στις δράσεις, εκτός όρων και ημερών λειτουργίας των σχολείων. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί θα  εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του ωραρίου τους με πρόσθετη αμοιβή ή παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης και να δουλεύουν με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Συγκεκριμένα, προβλέπεται:

– Ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν την δυνατότητα να διαμορφώσουν όπως θέλουν στα διευρυμένα τμήματα τους.Δυνατότητα μετεγγραφών μαθητών από ένα σχολείο σε άλλο εάν κάτι τέτοιο ζητηθεί.Απελευθέρωση του εσωτερικού κανονισμού των σχολείων, χωρίς συνεχείς ελέγχους από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης κάθε περιοχής με ελέγχους μόνο νομιμότητας, όχι σκοπιμότητας.

– Αυτονομία των σχολείων στη διαχείριση των εγκαταστάσεών τους. Τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν και πάλι την δυνατότητα να διαχειρίζονται τις εγκαταστάσεις τους τις απογευματινές ώρες, με την διοργάνωση φροντιστηρίων, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, νοικιάζοντας τις για εκπαιδευτικές συναντήσεις ή ότι άλλο επιλέξουν. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι δραστηριότητες αυτές των επιχειρήσεων είχαν περιοριστεί δραστικά καθώς υπήρχε αυστηρός έλεγχος.

– Προβλέπεται η δυνατότητα συστέγασης σχολείων με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, φροντιστήρια κ.λπ. και απασχόληση των εκπαιδευτικών τους σ αυτούς αν το επιλέξουν.Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση τα κριτήρια που θα θεσπιστούν στα σχολεία. Συμβάσεις αορίστου χρόνου για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Καταργείται έτσι, το καθεστώς της «διετίας» μετά από την οποία έπρεπε να προσληφθούν μόνιμα ή όχι οι εκπαιδευτικοί. Κατ' επέκταση και απολύσεις με απλή καταγγελία σύμβασης. Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης των εκπαιδευτικών σε απογευματινές δραστηριότητες με πρόσθεση αμοιβή. Δυνατότητα αν θέλουν να εργάζονται και σε άλλα κέντρα γλωσσών ή να εργάζονται αν θέλουν και το καλοκαίρι.

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων

Στο μεταξύ η ΟΙΕΛΕ (Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί) έστειλαν εξώδικο προς την υπουργό Παιδείας για τη -όπως οι ίδιοι λένε- εξαιρετικά σοβαρή, αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών, ότι η ΝΔ χρηματοδοτείται από συγκεκριμένους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και ότι αυτοί που διοικούν το υπουργείο Παιδείας είναι, επί της ουσίας, οι εκπρόσωποι των σχολαρχών.

Τι λένε οι ιδιοκτήτες των σχολείων

Απαντώντας οι ιδιοκτήτες των σχολείων αναφέρουν: ''Η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ έχει επιδοθεί μέσω των γνωστών πολιτικών και επικοινωνιακών φερέφωνών της σε λυσσαλέα και πανικόβλητη προσπάθεια να βάλει εμπόδια στο νέο νομοσχέδιο, τη μεταρρύθμιση που πρόκειται να απεγκλωβίσει την ιδιωτική εκπαίδευση από αγκυλώσεις και στρεβλώσεις του παρελθόντος και να υλοποιήσει την αυτονομία της σχολικής μονάδας, αναβαθμίζοντας το σχολικό περιβάλλον για τους μαθητές. Στην προσπάθεια αυτή, το τελευταίο εικοσιτετράωρο έχει επιδοθεί σε πόλεμο λάσπης με δύο άξονες: αφενός με ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών» σχετικά με τη χρηματοδότηση κάποιων εταιριών προς το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και αφετέρου «καταγγέλλοντας» την (όχι κρυφή) επικοινωνία του ΣΙΣ με τους εκπροσώπους των θεσμών. Αντιλαμβανόμαστε τον πανικό της ΟΙΕΛΕ, αλλά οφείλουμε να υπενθυμίσουμε:

• Οι χορηγίες εταιριών και ιδιωτών προς τη ΝΔ ήταν μια διαδικασία διάφανη και γινόταν με τα σχετικά παραστατικά, όπως συμβαίνει σε όλες τις δημοκρατικές κοινωνίες και γι’ αυτό είναι γνωστή και δημόσια. Ακριβώς επειδή ήταν διάφανη, γι’ αυτό και κάποιες εκπαιδευτικές εταιρίες συμμετείχαν. Δεν θα συμμετείχαν ποτέ, για παράδειγμα, αν η ροή χρήματος γινόταν μέσω λιβανέζικων offshore.

• Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, τα ιδιωτικά σχολεία πίεζαν μέσω της «τρόικας» για μεταρρυθμίσεις και... καμάρωνε ότι σε όλη τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του δεν συνομίλησε με τα ιδιωτικά σχολεία (ενδεικτικό της αντίληψής του περί Δημοκρατίας). Επειδή δίπλα στον κ. Τσίπρα καθόταν ο κ. Γαβρόγλου, τέως Υπουργός Παιδείας, θα μπορούσε, ίσως να του θυμίσει ότι το απόγευμα της 10ης Μαϊου 2017, όταν η διαπραγμάτευση με τους «θεσμούς» ήταν στην κόψη του ξυραφιού, ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε από το προεδρείο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων να πάει εκτάκτως στο Υπουργείο, με προειδοποίηση δύο ή τριών ωρών. Τι μας ζήτησε; Τι ανταλλάγματα μας πρόσφερε; Ποιος αρνήθηκε κάθε αντάλλαγμα αλλά με υπευθυνότητα «έβαλε πλάτη» ώστε να κλείσει η διαπραγμάτευση; Ήταν σε γνώση του τότε πρωθυπουργού κ. Τσίπρα αυτή η συνάντηση ή και σε αυτή την περίπτωση δεν λειτούργησε ως «παιδονόμος»;''.

https://www.ethnos.gr/