Μπορεί το ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθεί τα τελευταία χρόνια επισκιάζοντας σταδιακά τις αγορές μέσω του παραδοσιακού εμπορίου, όμως οι επενδυτές δεν φαίνεται να υποκύπτουν πλήρως στη γοητεία του. Οι ίδιοι πολλές φορές αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες και σε νεοφυείς επιχειρήσεις που επιχειρούν να κάνουν τα φυσικά καταστήματα λιανεμπορίου πολύ πιο «έξυπνα», στοιχηματίζοντας στη δυνατότητά τους να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών. Οπως προέκυψε και από πρόσφατη έρευνα της CΒ Insights που αναδημοσιεύει το Forbes, το 2019,  περίπου 3,7 δισ. δολ. κατευθύνθηκαν σε νεοφυείς εταιρείες που επιδιώκουν να αναμορφώσουν τεχνολογικά τα φυσικά καταστήματα. Καταγράφηκε αύξηση 60% όταν οι αντίστοιχες επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο υποχώρησαν κατά 8%. Μια τέτοια εταιρεία, η οποία προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή, φέρνοντας κυριολεκτικά το εσωτερικό των φυσικών καταστημάτων στο σπίτι του καταναλωτή, είναι η ελληνική VitrinaBox.

Πρόκειται για μια νεοφυή εταιρεία, δημιούργημα του Νικόλα Σωπύλη, η οποία αναπτύσσει για τις επιχειρήσεις ένα virtual walkthrough, μέσω του οποίου οι καταναλωτές πλοηγούνται ηλεκτρονικά μέσα στα καταστήματα και έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές, κλικάροντας πάνω στα προϊόντα που βλέπουν στην οθόνη τους. «Υπάρχει μια σημαντική τεχνολογία από πίσω, που έχει image recognition και virtual reality, ενώ τώρα εντάσσουμε και τεχνητή νοημοσύνη ώστε να μπορούν οι εταιρείες να δείχνουν στους χρήστες το σημείο όπου βρίσκονται τα προϊόντα τα οποία θέλουν να αγοράσουν», δηλώνει ο κ. Σωπύλης. Βεβαίως, η τεχνολογία αυτή δεν απευθύνεται μόνο σε εταιρείες λιανεμπορίου. Το VitrinaBox μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μεγάλα ξενοδοχεία που θέλουν να δώσουν στους πελάτες τους μια γεύση από το εσωτερικό των δωματίων, μέχρι και ιδιώτες που διαθέτουν το διαμέρισμά τους σε πλατφόρμες τύπου Airbnb. «Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου άρχισαν να ενδιαφέρονται πιο γρήγορα για την υπηρεσία μας, δεδομένου ότι τους δίνεται η δυνατότητα να αυξήσουν τα έσοδά τους. Η τεχνολογία μας όμως απευθύνεται παντού». Ο ίδιος προσθέτει ότι μέσω μιας οθόνης ενός κινητού ή ενός τάμπλετ μπορούμε να «τηλεμεταφέρουμε τον χρήστη σε οποιονδήποτε χώρο».

Η startup έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με τη Holiday Inn, την εταιρεία αθλητικών ειδών Sketchers, το Μουσείο Κοτσανά, το Crowne Plaza, την Intersport, τα Public, αλλά και τα ΙΚΕΑ. «Το 60% των επισκεπτών του ΙΚEΑ walkthrough είναι από την επαρχία και κάνουν χρήση της υπηρεσίας πάνω από 5 λεπτά». Η εταιρεία συμμετέχει και στην πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών για τη δημιουργία σύγχρονου ανοικτού εμπορικού κέντρου στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Η ενιαία αγορά που θα σχεδιαστεί θα υποστηρίζεται και από το σύστημα ηλεκτρονικής πλοήγησης του VitrinaBox, επιτρέποντας στους κατοίκους αλλά και στους τουρίστες να «εισβάλλουν» στα καταστήματα και να πραγματοποιούν τις αγορές του ηλεκτρονικά. Η startup μετράει επτά άτομα, με τον επικεφαλής κ. Σωπύλη να χτίζει επιχειρηματικά την ιδέα του τον Απρίλιο του 2017. Η δε απόφασή του δεν ήταν εύκολη, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη θέση που είχε σε μια μεγάλη εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληρωμής για να υλοποιήσει το εγχείρημά του. Ο ίδιος δεν το μετανιώνει καθώς πιστεύει ότι η τεχνολογία της εταιρείας, δηλαδή η εικονική πραγματικότητα, έχει διεισδύσει στην καθημερινότητά μας. «Η τεχνολογική επανάσταση δεν σταματάει στο κινητό, θα υπάρξει μέλλον και ιδιαίτερη εξέλιξη στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας κατακτώντας στο τέλος την καθημερινότητά μας», αναφέρει.

kathimerini.gr