Κατέπλευσε στο λιμάνι της Πάτρας το τελευταίας τεχνολογίας ερευνητικό / καταδυτικό σκάφος EDT Protea το οποίο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα πλοήγησης / τοποθέτησης

Dynamic positioning (DP 3).

Οι αισθητήρες αναφοράς θέσης του εν λόγω πλοίου, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες ανέμου, αισθητήρες κίνησης και γυροσκόπια (μαγνητικές πυξίδες), παρέχουν πληροφορίες στον υπολογιστή πλοήγησης του σκάφους σχετικά με τη θέση του αλλά και το μέγεθος και την κατεύθυνση των περιβαλλοντικών δυνάμεων (κύματα, θαλάσσια ρεύματα και άνεμοι) που επηρεάζουν τη θέση του κατά την διάρκεια των αποστολών του σε ακραίες θαλάσσιες συνθήκες και περιβάλλοντα που επιτάσσουν την απρόσκοπτη θέση του σε σχέση με τις εργασίες που επιτελεί σε τεράστια θαλάσσια βάθη έως 3,000 μέτρων αλλά και δίπλα σε παράκτιες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις που η απόκλιση θέσης πρέπει να είναι μικρότερη των 1-2 μέτρων .
To EDT Protea έρχεται μετά από σχεδόν 3 μήνες υποθαλάσσιας δουλειάς στον Διαδριατικό Αγωγό (TAP) όπου συμμετείχε στην προετοιμασία τoυ βυθού για την υποδοχή του αγωγού στην περιοχή του Αγίου Φωκά (San Foca) της επαρχίας Λέτσε της Γκρέτσια Σαλεντίνα εν αναμονή της επόμενης φάσης των έργων εγκατάστασης βοηθητικών υποθαλασσίων τεχνικών έργων του αγωγού.
Οι Έλληνες ιδιοκτήτες και το μάνατζμεντ της εταιρίας EDT με έδρα την Κύπρο αλλά και με γραφεία στην Πάτρα επέλεξαν το λιμένα Πατρών για τον ελλιμενισμό του πλοίου εν αναμονή της επόμενης φάσης του προγράμματος.
Η επιλογή αυτή έρχεται χρονικά και σαν ψήφος εμπιστοσύνης στο Λιμάνι της Πάτρας και την Διοίκηση του ΟΛΠΑ που προσπαθεί τα τελευταία πέντε χρόνια να φέρει την υλικοτεχνική βάση υποστήριξης των γεωτρήσεων του Πατραϊκού και κατ' επέκταση όλου του Ιονίου και Κυπαρισσιακού και για τέτοιου είδους ειδικών σκαφών στην Πάτρα.
  tempo24.news