Την σύσκεψη με τον υπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό στο ξενοδοχείο Περάκη προκάλεσε ο κ. Καπάκης με στόχο την ενημέρωση και την συζήτηση για το λιμάνι του Γαυρίου. Με δεδομένο πως εδώ και τρία χρόνια που γράφουμε συνέχεια για τα προβλήματα του λιμανιού της Άνδρου (εκβάθυνση, προβλήτες, εξωτερική προβλήτα, αδιέξοδο στα δρομολόγια, κυκλοφοριακή συμφόρηση λιμανιού Γαυρίου, αδιέξοδο του λιμανιού της Ραφήνας) ο κ. Καπάκης ουδέποτε πήρε θέση. Θεωρούμε σημαντικό πως δραστηριοποιήθηκε, έστω και τώρα προεκλογικά, για το λιμάνι της Άνδρου. Αν και κατά την τριετία της αδράνειας του ήταν και στην κυβέρνηση και κάτι θα μπορούσε να είχε κάνει. Αλλά ακόμα και τώρα θεωρούμε θετική την σύσκεψη με τον υπουργό, ο οποίος με σαφήνεια έβαλε μερικά πράγματα στη θέση τους. Στη φωτογραφία οι ομιλητές κατά το πρώτο μέρος της σύσκεψης... (φωτ. Εν Άνδρω).

 

 Στη σύσκεψη υπό τον Ν. Σαντορινιό συμμετείχαν πράκτορες του Γαυρίου, πρώην και νυν μέλη του Λιμενικού Ταμείου Άνδρου, στέλεχος της Sea Jets, ο λιμενάρχης Άνδρου και ο υπολιμενάρχης Γαυρίου, δύο βουλευτές Κυκλάδων, ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, ο έπαρχος Άνδρου και ο δήμαρχος Άνδρου. Συμμετείχαν και αρκετοί υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι (Κώστας Ίσσαρης, Δημήτρης Λάσκαρης, Άγγελος Ψήτος). Στο τελευταία λεπτά προσήλθε και ο Χ. Βουραζέρης μόνο που ρώταγε για θέματα που είχαν συζητηθεί νωρίτερα ή που δεν μπορούν να γίνουν. Στη φωτογραφία στιγμιότυπο από τους συμμετέχοντες...  (φωτ. Έν Άνδρω).

 Ο υπουργός απάντησε προσεκτικά και με ειλικρίνεια σε όλες τις ερωτήσεις και τις τοποθετήσεις. Πρότεινε να κηρυχθεί το λιμάνι σε έκτακτη ανάγκη σε συνεργασία με την περιφέρεια ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες. Μέχρι τον Ιούνιο να μπει μπροστά η διαδικασία για την εκβάθυνση η οποία όπως είπε - απαντώντας σε ερώτηση του Εν Άνδρω -  θα ξεκινήσει από Σεπτέμβριο. Συνάμα εξήγγειλε την ανάγκη ενός νέου σχεδιασμού (Master Plan - το Γαύριο ορίζεται ως λιμένας τοπικής σημασίας και συζητήθηκε το πόσο δύσκολο να οριστεί ως μείζονος σημασίας) για το λιμάνι γιατί ο υπάρχον κρίνεται ξεπερασμένος. Και ζήτησε την πρόσληψη συμβούλου που θα παρακολουθεί το θέμα των λιμανιών στην Άνδρο.

Ενώ η σύσκεψη είχε ξεκινήσει προσήλθαν ο έπαρχος Άνδρου με τον αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων Γ. Λεονταρίτη. Το αξιοσημείωτο είναι πως ο κ. Καπάκης δεν είχε φροντίσει να τον προσκαλέσει. Απλώς το έμαθε ο αντιπεριφερειάρχης τυχαία και ήρθε! Και ο ρόλος του όπως φάνηκε ήταν καίριος γιατί όλες οι παρεμβάσεις έχουν σχέση με το λιμλανι έχουν και με την Περιφέρεια.  Από τις τοποθετήσεις του Γ. Λεονταρίτη ξεχωρίζουμε την επισήμανση της αδράνειας του Λιμενικού Ταμείου Τήνου - Άνδρου ή και του Δήμου ώστε να γίνουν δύο γεωτρήσεις στο υπόβαθρο του λιμενοβραχίονα που ήταν αναγκαίες και είχαν εγκριθεί τα χρήματα χρόνια δεν έγιναν. Είπε για την διαθεσιμότητα της Περιφέρειας, αλλά και για την αδυναμία Δήμου και Λιμενικού Ταμείου να προχωρήσουν σε μελέτες και άλλες ενέργειες (φωτ. Εν Άνδρω).

 Τις αδυναμίες του λιμανιού και την έλειψη δραστηριότητας εκ μέρους του λιμενικού ταμείου και του Δήμου επισήμανε ο κ Βασίλης Αδάμης της Sea Jets, που ειναι αυτός και η εταιρεία του που με την επιστολή τους προς το υπουργείο Ναυτιλίας και την οποία κατ' αποκλειστικότητα δημοσιεύσαμε που έθεσαν σε εγρήγορση τις διαδικασίες για την εκβάθυνση (φωτ. Εν Άνδρω).

 Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα που ακούστηκαν είναι και η πληροφορία του κ. Βόσσου για την έλειψη συνεργασίας των μελών του Λιμενικού Ταμείου των δύο νησιών! Παρεμβάσεις έκαναν και ο Κώστα Ίσσαρης και ο Δημητρης Λοτσάρης (φωτ. Εν Άνδρω).

 Ενδιαφέρουσα η παρέμβαση του Φρατζόσκου Γαλαίου για να βρεθεί τρόπος ώστε το ενδοκυκλαδικό κάθε Πέμπτη να μπορεί να πηγαινοέρχεται αυθημερόν στη Σύρο. Κάτι που και ο Λιμενάρχης και ο υπουργός, αλλά και ο δήμαρχος συμφώνησαν (φωτ. Εν Άνδρω).

 Κάπου μετά το μέσο της σύσκεψης έφτασε και ο δήμαρχος. Ευγενικός ο υπουργός τον ενημέρωσε και τον έβαλε στη συζήτηση. Το θέμα εκτός του λιμανιού του Γαυρίου περιεστράφηκε σε ενημέρωση δημάρχου και υπουργού για την διάσπαση του Λιμενικού Ταμείου που δεν αφορά την εφετινή χρονιά πια, αλλά την επόμενη. Μίλησαν για τα προβλήματα στην βόρεια προβλήτα που θέλει συντήρηση και μπορεί να γίνει τώρα με την εκβάθυνση (φωτ. Εν Άνδρω).

 Επίσης συζητήθηκαν και τα άλλα τρια λιμάνια της Άνδρου όπου διαπιστώθηκε πως στο Κόρθι και στην Χώρα δεν μπορεί να γίνει για την ώρα τίποτα μέχρι να κηρυχθεί έκπτωτος ο προηγούμενος εργολάβος να γίνουν οι επιμετρήσεις και μετά να πάμε σε επόμενη μελέτη. Δυστυχώς τα δύο λιμάνια έχουν μπλέξει όπως παραδέχτηκαν και ο υπουργός και ο δήμαρχος. Όπως έχει μπλέξει και το Μπατσί, αλλά αυτό όπως φαίνεται λιγότερο γιατί υπάρχει εδώ και 11 μήνες χρηματοδότηση, αλλά για γραφειοκρατικούς ή και για άλλους λόγους δεν έχει προχωρήσει ακόμα το έργο. Εδώ όμως οι ελπίδες ότι το έργο θα προχωρήσει είναι περισσότερες. Η συσκεψη διήρκεσε μιάμιση ώρα και ο υπουργός προσπάθησε πέρα από τα όρια μιας προεκλογικής περιόδου να θέσει μια διαδικασία που θα ξεκινήσει σωστά ώστε να προχωρήσει. Απέφυγε πολύ προσεκτικά να χρεώσει ευθύνες για το ποιος έκανε ή δεν έκανε τι. Στόχος του να δρομολογήσει κάτι από αυτά που πρέπει να γίνουν (φωτ. Εν Άνδρω)

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"