Η Ελλάδα είναι πλέον φιλική χώρα προς τις επενδύσεις και τα 10 περιφερειακά λιμάνια αποτελούν ατμομηχανές οικονομικής ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο αποτελώντας μέρος της αλυσίδας των διεθνών μεταφορών, logistics και ενέργειας.

Αυτό επεσήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τονίζοντας χαρακτηριστικά ως προς το μοντέλο αξιοποίησης τους ότι: «Εμείς δεν προχωράμε σε κανένα ξεπούλημα καμίας δημόσιας περιουσίας. Όταν παραχωρούμε ή υποπαραχωρούμε δραστηριότητες (η τελική μορφή θα προκύψει μετά τις σχετικές μελέτες) μιλάμε ουσιαστικά για ενοίκιο».

Και πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή γίνονται επενδύσεις υπό συγκεκριμένους όρους, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όλοι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα γνωρίζουν πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού διασφαλίζοντας και το δημόσιο συμφέρον, επενδύσεις και θέσεις απασχόλησης. Πρέπει να εκσυγχρονιστούν οι λιμενικές υποδομές της χώρα μας μέσω επενδύσεων. Αξιοποιούμε, εκσυγχρονίζουμε τις λιμενικές υποδομές της πατρίδας μας με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις.»

Παράλληλα είπε «προτεραιότητα θα δώσουμε στα εν εξελίξει αναπτυξιακά σχέδια που υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια. Θέλουμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι φιλική χώρα προς τις επενδύσεις με βάση το εθνικό αλλά και το ευρωπαϊκό δίκαιο σεβόμενοι τους νόμους του κράτους. Θέλουμε επίσης να αλλάξουμε την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών. Αυτό θα γίνει πρακτικά μέσα από μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας οι οποίες θα μας υποδείξουν πρακτικά με ποιο τρόπο, ποιο μοντέλο θα προχωρήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Οι συγκεκριμένες μελέτες εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους δυο με τρεις μήνες και στη συνέχεια θα έχουμε και τις οικονομικές παραμέτρους οι οποίες θα προσδιορίσουν τελικά με ποιο τρόπο θα προχωρήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία. Όλα αυτά θα γίνουν με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον, στη διασφάλιση επενδύσεων και βεβαίως στη διασφάλιση εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό.»

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στις συναντήσεις που είχε με τους πρέσβεις του Κουβέιτ και του Κατάρ και στο ενδιαφέρον που έδειξαν για τα περιφερειακά λιμάνια. Ο υπουργός τους ανέλυσε τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τους άξονες της πολιτικής για την επόμενη περίοδο και όπως είπε έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ειδικά για τα λιμάνια και για το πώς θα προχωρήσει η συγκεκριμένη διαδικασία αξιοποίησης τους.

Ο υπουργός υπογράμμισε πως τους ενημέρωσε ότι η επιθυμία είναι οι υποψήφιοι επενδυτές να γνωρίζουν τους όρους του ανταγωνισμού και να έχουν ένα «καθαρό» πεδίο μπροστά τους.

Αναφορικά με τη συνεισφορά του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε πως έχει ήδη οριστεί σύμβουλος σχετικά με την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών και αυτό που ζήτησε κατά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους τους είναι η αλλαγή στη σχετική πολιτική κατεύθυνση. Ο κ. Πλακιωτάκης επανέλαβε τη διαφοροποίηση του από το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση λέγοντας ότι «εμείς εξετάζουμε όλες τις βέλτιστες δυνατότητες αξιοποίησης του κάθε λιμανιού ξεχωριστά. Για το κάθε λιμάνι θα εξετάσουμε τις πιθανές δυνατότητες αξιοποίησης. Αυτό θα φανεί και θα προταθεί μέσα από τις μελέτες και μετά θα περάσουμε σε οικονομικά τιμήματα. Το προηγούμενο μοντέλο δεν προσδιόριζε τίποτα. Δεν γνωρίζαμε ούτε πόσες επενδύσεις θα γίνουν, ούτε τι έσοδα προσδοκά το Δημόσιο να εισπράξει…Προφανώς θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση στο πλαίσιο της κατάργησης του προηγούμενου νόμου διότι δεν μπορείς να νομοθετείς οριζόντια για όλα τα λιμάνια της χώρας.»

Για το master plan του ΟΛΠ ανέφερε πως η νέα μορφή του θα επανακατατεθεί τον Αύγουστο. 

in.gr