Έφτασε η «ημέρα της κρίσης» για το (νέο) master plan του ΟΛΠ, καθώς σήμερα συνεδριάζει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Το νέο master plan του ΟΛΠ περιέχει συνολικές επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ξεχωρίζει η κατασκευή ενός τέταρτου προβλήτα για εμπορευματοκιβώτια, με ετήσια χωρητικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αλλά και μικρότερες εμπορικές χρήσεις στο νέο σταθμό της κρουαζιέρας.

Για το θέμα του ναυπηγείου και της ναυπηγοεπισκευής (άδεια ναυπηγείου), φαίνεται ότι εξευρέθηκε ένας προσωρινός συμβιβασμός, έως ότου παρθούν οι τελικές αποφάσεις του ΣτΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ, στη δεύτερη συνεδρίαση της (την 1η Ιουλίου), αποδέχτηκε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κάποιες από τις πρόσθετες επενδύσεις του master plan (οι υποχρεωτικές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους), όπως το logistics center, το 5ωρο πάρκινγκ στο car terminal και τη δημιουργία ξενοδοχείων, απορρίπτοντας την ναυπηγοεπισκευή για mega yachts και τη λειτουργία ναυπηγοεπισκευής σε συγκεκριμένες ζώνες.

«Η επένδυση αυτή, που αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα, στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνηση μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό», ανέφερε, σε πρόσφατη δήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός έχει καταγγείλει ότι το νέο master plan συζητείται, χωρίς να έχει υπάρξει δημόσια διαβούλευση.

metaforespress.gr