Το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης υπό τον πρόεδρο κ. Αθανάσιο Λιάγκο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Franco Nicola Cupolo θα «τρέξουν» τις διαδικασίες του διαγωνισμού για την κατασκευή του πολυσυζητημένου για την σημασία του 6ου προβλήτα.

Ειδικότερα το νέο δ.σ. του ΟΛΘ ΑΕ, που θα αναλάβει μετά την αυριανή γενική συνέλευση, αναμένεται να εγκρίνει μέχρι τα τέλη Ιουλίου τα τεύχη δημοπράτησης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ εκτιμάται πως στις αρχές Οκτωβρίου θα μπει ο εργολάβος.

Ως την ολοκλήρωση του έργου από τα μέσα έως τα τέλη του 2023 αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και από πλευράς πολιτείας το έργο της οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ.

Ωστόσο η δυναμικότητα του λιμένα αναμένεται να εξακοντιστεί στα ύψη με την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών παρεμβάσεων διασύνδεσή του με τον «σιδηροδρομικό άξονα» της Εγνατίας αλλά και με την σιδηροδρομική γραμμή που διέρχεται από την Β. Μακεδονία η ανακατασκευή της οποίας , μέχρι την ελληνική πλευρά, έχει ολοκληρωθεί .

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η υπό τον χρηματίσαντα πρόεδρο και διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού κ. Σωτήρη Θεοφάνη το σιδηροδρομικό «κομμάτι» ήταν στις πρώτες θέσεις των προτεραιοτήτων του ΟΛΘ καθώς η στρατηγική σημασία της διασύνδεσης έχει προβληθεί αλλά και συζητηθεί ιδιαίτερα την περίοδο των σχεδιασμών για την ανάπτυξη της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» με την παράλληλη διασύνδεση των λιμένων της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Εκ των στοιχείων έχει καταστεί προφανές ότι ο μέγας ρόλος του λιμένα «κρύβεται» στις συνδυασμένες μεταφορές (πλοίο- τραίνο) αλλά και στο ρόλο που μέλλεται να διαδραματίσουν προσεχώς οι feeder καλύψεις μεταξύ των λιμένων της Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.

Τέλος με το νέο προβλήτα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγει και πάλι ο κύκλος των συζητήσεων για τον ηλεκτρομηχανολογικό του εκσυγχρονισμό και εξοπλισμό.

theseanation.gr