Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα για την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ.

Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση του Οργανισμού αναφέρουν πως μέσα στον Ιανουάριο έχουν προγραμματισθεί κάποιες συναντήσεις της νέας διοίκησης υπό τον Yu Zenggang και κατόπιν αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, σημειώνοντας πως «το βασικό σενάριο είναι να προχωρήσουν τα έργα ως έχουν» ενώ υπογραμμίζουν πως θα ήταν έκπληξη οποιαδήποτε ανατροπή προς αυτή την κατεύθυνση.

Προτεραιότητα, επαναλαμβάνουν, παραμένει το έργο της νότιας επέκτασης, δηλαδή η επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας και ξεκαθαρίζουν πως δεν τίθεται θέμα ακύρωσης της επένδυσης αλλά ο τρόπος υλοποίησής του. «Τις επόμενες μέρες θα αποφασισθεί το πώς και όχι το εάν θα γίνει», επισημαίνουν χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται πως πληροφορίες που κυκλοφορούν στην αγορά εδώ και λίγο διάστημα αναφέρουν πως ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού. Κάτι που πάντως μένει να φανεί στην πράξη.

Σε κάθε περίπτωση, το 2020 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά εκκίνησης των κατασκευών, με δεδομένο ότι στο master plan περιλαμβάνονται και μια σειρά από υποχρεωτικές επενδύσεις που δεσμεύουν τους νέους μετόχους του Οργανισμού ενώ συνδέονται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Ένα ποσοστό, το οποίο έχει προπληρώσει η Cosco με την συμφωνία του 2016 και επρόκειτο να μεταβιβαστεί το 2021.

Από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες ανέρχονται σε 293 εκατ. ευρώ έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων ο προβλήτας πετρελαιοειδών, η αγορά και εγκατάσταση της νέας πλωτής δεξαμενής καθώς επίσης και η αγορά και ανανέωση εξοπλισμού και εκβαθύνσεις. Υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί έργα αξία 70 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ στη διοίκηση, Θανάσης Λιάγκος αναβαθμίστηκε και ανέλαβε τον άμεσο έλεγχο της προόδου του επενδυτικού έργου του ΟΛΠ.

Στο μεταξύ, με σημαντική άνοδο αναμένεται να κλείσει το 2019 για τις δραστηριότητες του ΟΛΠ. Μάλιστα, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο ξεπεράστηκε το όριο των 5.000.000 εμπορευματοκιβωτίων (TEUs), φέροντας το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα 4 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης και στα 25 μεγαλύτερα του κόσμου. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΠ πριν από 10 χρόνια ο ΟΛΠ δεν ήταν καν στα 15 πρώτα της Ευρώπης και είχε μόλις την 93η θέση στον κόσμο.

mononews.gr