Βυθούλκας Διονύσης

Γεμάτα αναχώρησαν τα πλοία από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου το περασμένο τριήμερο ενώ η έξοδος των εκδρομέων αναμένεται να κορυφωθεί το πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου.

Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού Σώματος, από την Παρασκευή έως την Κυριακή από Πειραιά για νησιά Κυκλάδων, Βορείου Αιγαίου, Δωδεκάνησα και Κρήτη έγιναν 81 δρομολόγια πλοίων μεταφέροντας 80.808 επιβάτες. Για Αργοσαρωνικό έγιναν 143 δρομολόγια με 27.953 επιβάτες. Επιπλέον το ίδιο χρονικό διάστημα από Ραφήνα έγιναν 46 δρομολόγια με 27.953 επιβάτες και από Λαύριο 20 δρομολόγια με 7.271 επιβάτες.

Ωστόσο στο «Βήμα» έφτασαν καταγγελίες από επιβάτες που διαμαρτύρονταν για κακές συνθήκες σε πλοία, όπως τεχνικά προβλήματα σε κλιματιστικά σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες στα καταστρώματα και έλλειψη θέσεων λόγω πολύ μεγάλου αριθμού επιβατών ενώ, όπως μας έλεγαν, είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και μέλη πληρωμάτων τούς παρότρυναν να προχωρήσουν σε υποβολή παραπόνων μήπως βελτιωθεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Οι εκλογές της 7ης Ιουλίου τροποποίησαν το πρόγραμμα πολλών εκδρομέων που σχεδίαζαν νωρίτερα να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές με αποτέλεσμα να τις ξεκινούν αυτή την περίοδο. Ωστόσο στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών θεωρούν φυσιολογική την κίνηση αυτή τη περίοδο.

Παράλληλα εξέφραζαν την εκτίμηση βάσει των ως τώρα στοιχείων που έχουν για τον Ιούλιο πως αναμένεται αύξηση 3%-5% στην κίνηση σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο ασφαλή συμπεράσματα θα εξαχθούν μετά το τέλος της θερινής τουριστικής περιόδου.

Ως προς την αύξηση αυτή, όπως λένε χαρακτηριστικά, την «απορροφούν» κυρίως οι Κυκλάδες που αποτελούν και πόλο έλξης κάθε καλοκαίρι για τους ξένους αλλά και τους Ελληνες.

Αναφορικά με τους ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής σημείωναν πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα να βρουν εισιτήρια, ωστόσο θα πρέπει να μεριμνήσουν έγκαιρα να «κλείσουν» για την επιστροφή. «Εάν δεν βρουν σε κάποιο πρωινό δρομολόγιο θα βρουν σίγουρα απόγευμα ή εάν δεν βρουν τη μια μέρα θα βρουν την άλλη. Εξάλλου εφέτος έχουν δρομολογηθεί και επιπλέον πλοία όπως ταχύπλοα για Κυκλάδες και έτσι εξυπηρετείται μεγαλύτερος αριθμός επιβατών» υπογράμμιζαν.

Ως προς τις τιμές των εισιτηρίων έλεγαν ότι οι νησιώτες έχουν αρχίσει να επωφελούνται από τη διαδικασία του μεταφορικού ισοδύναμου ενώ οι «εποχιακοί» επιβάτες ανακαλύπτουν και χρησιμοποιούν εκπτωτικά πακέτα των ακτοπλοϊκών εταιρειών (τα βρίσκει κανείς στις ιστοσελίδες της κάθε εταιρείας) και τις προσφορές μέσα από προγράμματα επιβράβευσης όπως το Seasmiles. Επίσης σημαντικές εκπτώσεις παρέχουν και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Επιπλέον, επιβάτες πλοίων συγκεκριμένων εταιρειών έχουν στη διάθεσή τους και διαδικτυακό έλεγχο εισιτηρίων (Web check-in) κερδίζοντας χρόνο κατά την επιβίβαση.

Μια από αυτές τις προσφορές για εκπτώσεις παρείχε εφέτος το καλοκαίρι η Attica Group, η οποία μέσω των εταιρειών Blue Star Ferries και Hellenic Seaways «στηρίζει για 4η συνεχή χρονιά την προσπάθεια αναστροφής του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε στα νησιά του Αιγαίου που επλήγησαν περισσότερο από την προσφυγική κρίση, και σε συνεργασία με τις Δημοτικές Αρχές και τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων, προσφέρει έκπτωση 30% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών που θα επιλέξουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές τα νησιά Λέσβο, Χίο, Λέρο και Κω. Η έκπτωση ισχύει από 14/06/19 έως 30/09/19 και αφορά σε όλες τις κατηγορίες επιβατικών εισιτηρίων, ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, με την προϋπόθεση οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίζουν στα κατά τόπους συνεργαζόμενα πρακτορεία αποδεικτικό, το οποίο να επιβεβαιώνει τουλάχιστον 4 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο κατάλυμα σε κάποιον από τους συγκεκριμένους προορισμούς».

Εν τω μεταξύ, εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στο λιμάνι του Πειραιά από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής σε συνεργασία με μέλη της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδας. Διανεμήθηκε η επικαιροποιημένη Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών της Ακτοπλοΐας, στην οποία περιγράφεται με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων το νομικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των επιβατών, που θεσπίστηκε με τον Νόμο 3709/2008 και επικαιροποιήθηκε με τον Νόμο 4150/2013, ενώ επίσης διανεμήθηκε το φυλλάδιο με τα διατιμημένα προϊόντα που πρέπει να πωλούνται από τα κυλικεία των πλοίων εσωτερικών γραμμών.

Στην ιστοσελίδα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής www.hcg.gr και συγκεκριμένα στην ενότητα «Σας ενδιαφέρει», έχουν αναρτηθεί τόσο η επικαιροποιημένη Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών της Ακτοπλοΐας όσο και το φυλλάδιο επιβάτη με τα διατιμημένα προϊόντα της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδας. Τα συγκεκριμένα έντυπα, οι ταξιδιώτες μπορούν να τα προμηθεύονται και από το Γραφείο της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδος, που λειτουργεί στην Πύλη Ε8 του λιμένα Πειραιά.

https://www.tovima.gr/2019/07/31/society/o-aygoust...