Το μεγάλο στοίχημα για τις εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας είναι η επαρκής και λειτουργική σύνδεση των λιμένων με το σιδηρόδρομο. Αυτό το έχουν καταλάβει όλοι και το διατυμπανίσουν όλοι.

Ο πρώην πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και νυν πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Κωνσταντίνος Μουτζούρης, στο πλαίσιο της υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ και του Πανεπιστημίου, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα των συνδυασμένων μεταφορών και στις συνέργιες λιμένων και σιδηροδρόμου, αναδεικνύοντας τις περιπτώσεις του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Ηγουμενίτσας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, κουστούμι και εσωτερικός χώρος

Από αριστερά: Γ. Κακουλάκης, Θ. Βούρδας, Κ. Μουτζούρης

Εάν και είναι κοινή παραδοχή ότι στην Ελλάδα έχουν σημειωθεί μεγάλες καθυστερήσεις στη σύνδεση των λιμένων με το σιδηρόδρομο, είναι προφανές ότι τα στελέχη της εγχώριας σιδηροδρομικής και λιμενικής «οικογένειας» έρχονται όλο και πιο κοντά, αντιλαμβανόμενα ότι τα συμφέροντα τους είναι συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά, έχοντας ολιστική αντίληψη για το πώς η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε «εμπορευματικό κόμβο» μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την τοποθέτηση του πρώην προέδρου της ΡΑΛ και την συνεργασία του Πανεπιστημίου με τον ΟΣΕ εξήρε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.