Για πρώτη φορά οι Αφοί Τέφα, επενδυτές της «ΠΡΕΒΕΖΑ ΜΑΡΙΝΑ» μιλούν για όλους και για όλα και συγκεκριμένα για την Μαρίνα, το στολίδι πλέον της Πρέβεζας.

Σε μια εφ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησαν σε δημοσιογράφους εχθές το μεσημέρι, ανοίγουν τα χαρτιά τους και κάνουν πλέον γνωστά στο κοινό της Πρέβεζας, όλα τα ζητήματα που έχουν προκύψει με την Μαρίνα. Από την υπογραφή της σύμβασης έως και σήμερα.

Απαντούν σε ερωτήματα που απασχολούν το κοινό και τους πολίτες της πόλης, ενώ ξεκαθαρίζουν βασικά θέματα για τα οποία, όπως φαίνεται, κάποιοι θέλησαν από την αρχή της υπογραφής της επένδυσης, να βάλουν εμπόδια.
 


 

Από τα όσα λέχθησαν ξεκαθαρίστηκε με σαφήνεια ποιοι ήταν αυτοί που εξ αρχής δεν ήθελαν αυτό το έργο, ποιοι στην ουσία «φρενάριζαν» και το κάνουν μέχρι σήμερα την τουριστική ανάπτυξη της Πρέβεζας.

Και για όλους θα μείνει η απορία. Ποια συμφέροντα εξυπηρετούν και γιατί προκαλούν αυτό το «πάγωμα» σε ότι νέο και σύγχρονο πρόκειται να γίνει, ενώ οι ίδιοι δεν έχουν παρουσιάσει κάποιο αξιόλογο έργο ανάπτυξης.

Επιρρίπτουν τις ευθύνες στο Δ.Λ.Τ. και τη Λιμενική Επιτροπή που μέχρι σήμερα δεν έχει αδειοδοτηθεί η Μαρίνα και δεν μπορεί να λειτουργήσει στο 100% των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ αναφέρονται και σε διοικήσεις του Δ.Λ.Τ. που προκάλεσαν μέχρι και σήμερα εμπόδια καθώς και στον νύν Δήμαρχο Πρέβεζας Χρήστο Μπαΐλη αλλά και στον πρώην Μιλτιάδη Κλάπα.

Μιλώντας με σκληρή γλώσσα οι Αφοί Τέφα, κάνουν λόγο για ανικανότητα προέδρου του Δ.Λ.Τ. αλλά και του νυν Δημάρχου ενώ εξέφρασαν την πρόθεσή τους να στραφούν κατά παντός υπευθύνου για την καθυστέρηση της υλοποίησης της επένδυσης, κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων ένδικων μέσων και την απαίτηση ικανοποίησης κάθε ηθικής και οικονομικής βλάβης που υπέστεισαν όλ αυτά τα χρόνια. Θέματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η νέα Δημοτική Αρχή, παρακαταθήκη της προηγούμενης!!!

Έγινε αναλυτική αναφορά στα του κυματοθραύστη και τα ζητήματα που προέκυψαν, στις μετοχές που παραχωρήθηκαν δωρεάν στο Δ.Λ.Τ. και λόγω της αδιαφορίας του δεν συμμετείχε στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και έτσι σχεδόν μηδενίστηκαν ενώ κάνουν λόγο και για αθέμιτο ανταγωνισμό με τον τρόπο λειτουργίας και ελλιμενισμού σκαφών στο παραλιακό μέτωπο.

Αναφέρθηκαν σε γκρίζα διαφήμιση για την Πρέβεζα μέσω διαδικτύου, ενώ εξήγησαν τι ακριβώς έχει συμβεί με τον οικίσκο της ΔΕΗ.

Μίλησαν για το εμπορικό λιμάνι που εδώ και 30 χρόνια λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντική άδεια ενώ απαγορεύεται να κάνει εκφόρτωση χύδην φορτίων.

Έκαναν λόγο για έναν ανεξήγητο «πόλεμο» και από ανθρώπους του λιμανιού τη στιγμή που όπως είπαν, ποτέ δεν εναντιώθηκαν στο λιμάνι, επιρρίπτοντας ευθύνες και πάλι στον Δήμαρχο και στη Λιμενική Επιτροπή που δεν τους συμπαραστάθηκε και δεν φρόντισε να γίνει γνωστή η αξία της επένδυσης.

Είπαν επίσης για το «περιβόητο τρίγωνο» στο οποίο θα πρέπει να ελλιμενίζονται τα σκάφη του δημοσίου αλλά και για τα τσίγκινα παραπετάσματα και για ποιο λόγο αυτά δεν έχουν ακόμα απομακρυνθεί.

Τέλος αναφέρθηκαν και στο έργο της Χίου το οποίο όπως είπαν θα ολοκληρωθεί σε χρόνο ρεκόρ λέγοντας πως «Οι Χιώτες μας αγαπήσανε περισσότερο…», ενώ μίλησαν και για τις ενέργειες για να προχωρήσει το μάστερ πλάν του λιμανιού που έχει «παγώσει» με ευθύνη Δημάρχου.

Εξέφρασαν την άποψη πως για πολλούς η υπομονή τους θεωρήθηκε αδυναμία, ενώ εξαπέλυσαν βολές κατά του Δημάρχου Χρήστου Μπαΐλη θεωρώντας τον ως τον βασικό «υπεύθυνο» της καθυστέρησης του έργου αλλά και για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει όλη η διαδικασία έως τώρα όπως και τον κ. Κλάπα κάνοντας ακόμα και λόγο για «… καβάλημα καλαμιού…».

Ηλίας Τέφας: Για λόγους ψηφοθηρικούς, μας βάλανε σε διαδικασίες άσκοπες και χρονοβόρες

Ξεκινώντας, στην τοποθέτησή του, ο Ηλίας Τέφας τόνισε πως το θέμα της Μαρίνας χρονίζει.

«Ο διαγωνισμός έγινε το 2008 και αισίως το 2019 μπορούμε να πούμε ικανοποίηση ότι έχουμε τελειώσει. Παρ όλα αυτά όμως ακόμα και σήμερα στερούμαστε άδεια λειτουργίας για πράγματα που τα θεωρώ ασήμαντα» υπογράμμισε σημειώνοντας πως το βασικό ζήτημα που έχει προκαλέσει και την μεγαλύτερη καθυστέρηση είναι το θέμα σχετικά με τον «περιβόητο κυματοθραύστη».

Όπως είπε, η χοροθέτηση της Μαρίνας, η προκήρυξη καθώς και η σύμβαση που έγινε με το Λιμενικό Ταμείο, καθόριζε τη θέση του κυματοθραύστη στο σημείο το οποίο έχει εκτελεστεί και με τον τρόπο που εκτελέστηκε.
 


 

Έκανε λόγο για ενστάσεις που έγιναν από τους εμπλεκόμενους στο εμπορικό λιμάνι με τη στήριξη όπως είπε και της πρώην προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Παρθενίας Καζάκου αλλά και του Δημάρχου Χρήστου Μπαΐλη.

«Κατ εμέ για λόγους ψηφοθηρικούς, μας βάλανε σε διαδικασίες άσκοπες και χρονοβόρες. Για πράγματα τα οποία ήταν αυτονόητα» είπε συγκεκριμένα.

Και συνέχισε «Σήμερα η επένδυση που στερείτε άδειας λειτουργίας διότι ο νυν πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και ο Δήμαρχος, δεν ξέρω εάν θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω ανικανότητα, ή ότι έχουν κάποιους λόγους, δεν υπογράφουν πράγματα αυτονόητα τη στιγμή που η Μαρίνα έχει ολοκληρωθεί. Δεν θα αφήσουμε τα πράγματα ως έχουνε. Θα στραφούμε κατά παντός υπευθύνου που καθυστέρησε την υλοποίηση της επένδυσης και θα απαιτήσουμε οποιαδήποτε βλάβη και ηθική και οικονομική. Σημασία έχει για εμάς ότι το έργο έχει τελειώσει και η ικανοποίηση μας ότι έχει γίνει αποδεκτό» είπε ο Ηλίας Τέφας συμπληρώνοντας πως θα τοποθετηθεί εν ευθέτω χρόνο και για άλλα πράγματα.

Γιάννης Τέφας: Πόσο αντιφατικά ήταν τόσα χρόνια τα πράγματα επί προεδρίας κ. Καζάκου

Στη συνέχεια ο Γιάννης Τέφας παίρνοντας τον λόγο αναφερόμενος και εκείνος στην καθυστέρηση αδειοδότησης του έργου, είπε πως «Από το 2018 με την απόφαση του κυματοθραύστη, χωρίς να κάνω αναφορά στα προηγούμενα χρόνια για τις παρεμβάσεις του κ. Κλάπα, τρέχαμε δευτεροβάθμιες, τριτοβάθμιες επιτροπές για να επαναφέρουμε το έργο στη θέση του».
 


 

Έκανε λόγο για την πρόθεση του πρώην προέδρου του Δ.Λ.Τ., Βαγγέλη Συγκούνα, για την πρόθεσή του να τακτοποιηθούν κάποια ζητήματα, παρά το γεγονός πως είχε παρθεί απόφαση για τον κυματοθραύστη που ορίζεται σαφώς η θέση του.

«Θα πρέπει να αποδώσουμε στον κ. Συγκούνα, πρώην πρόεδρο του Δ.Λ.Τ. που κατά τη διάρκεια της θητείας του, εμείς τουλάχιστον σαν επενδυτές διαπιστώσαμε πως υπήρχε και πρόθεση και αποφασιστικότητα σε πολλά πράγματα τα οποία στο τέλος τον αναγκάσανε, μη αντέχοντας αυτή την πίεση για τα θετικά, να αποχωρήσει.

Επί προεδρίας κ. Συγκούνα πάρθηκε η απόφαση για τον κυματοθραύστη. Και λέει: [αποφασίζει ομόφωνα, εγκρίνει την κατασκευή του κυματοθραύστη μήκους 20 μ και πλάτους 65 μ στο δυτικό κρηπίδωμα διότι σύμφωνα με την εγκεκριμένη κυματική μελέτη που συνέταξε το Δ.Λ.Τ. με αυτήν επιτυγχάνεται πλέον σημαντική βέλτιστη των κυματικών συνθηκών της λιμενολεκάνης]».

Και συνέχισε ο Γιάννης Τέφας «Η θέση αυτή [προσέξτε για να δείτε πόσο αντιφατικά ήταν τόσα χρόνια τα πράγματα επί προεδρίας κ. Καζάκου], η θέση του κυματοθραύστη προσδιορίζεται από την 23.8.17 σύμβαση παραχώρησης του τουριστικού λιμένα Πρέβεζας. Αυτό προβλέπονταν. Και έχοντας αυτή την απόφαση έπρεπε να υποβάλλουμε μια αίτηση τροποποίησης χοροθέτησης. Αυτή υποβλήθηκε στο υπουργείο τουρισμού το 2018. Από το 2018 τον Ιούνιο έως και σήμερα δυστυχώς ζητείται από το υπουργείο τουρισμού μια απλή γνωμοδότηση σε ότι αφορά στην υλοποίηση του έργου όπως έχει. Και σύμφωνα με την απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής. Δυστυχώς έως και σήμερα αυτό δεν έχει γίνει».

Με λίγα λόγια, η γνωμοδότηση της Λιμενικής Επιτροπής είναι και αυτή που στην ουσία θα κάνει τις διαδικασίες να ξεκινήσουν για την αδειοδότηση του έργου.

Αξίζει αν σημειωθεί επίσης πως το Δ.Λ.Τ., όπως υπογράμμισε και ο κ. Τέφας «ως φορέας διαχείρισης του ευρύτερου λιμένα που εντάσσεται και η Μαρίνα, είναι και συνέταιρος. Είχε κάθε λόγο, σαν συνέταιρος να συνδράμει στην κατεύθυνση να αρχίσει το έργο να λειτουργεί. Δυστυχώς αυτό δεν έχει γίνει μέχρι τώρα».

Οι μετοχές

Το θέμα των μετοχών είναι ένα ακόμα ζήτημα το οποίο πρέπει να ξεκαθαρίσει.

Αρχικά, όπως ορίζονταν και από την σύμβαση το Δ.Λ.Τ. είχε λάβει και μάλιστα δωρεάν, το 5% των μετοχών του κεφαλαίου ίδρυσης της εταιρίας που έφτανε [το κεφάλαιο] στις 60.000 ευρώ. Έκτοτε το Δ.Λ.Τ. δεν συμμετείχε σε καμία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και δεν παραβρίσκονταν στις γενικές συνελεύσεις αν και είχε κληθεί, πέραν της απόφασης να συμμετάσχουν το 2016 στην αύξηση του κεφαλαίου με κατάθεση χρημάτων στο παρακαταθηκών κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Όπως είπε ο κ. Τέφας για τις μετοχές του 5%,

«είναι πολύ λυπηρό που θα το πω [προφανώς θα εκτεθούν κάποιοι άνθρωποι], όχι με δική μας προτροπή αλλά με δική τους διότι λέγανε και ξελέγανε.

»Θα έπρεπε να συμμετάσχουν σε όλες τις αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου για την υλοποίηση του έργου και να παρίστανται σε όλες τις γενικές συνελεύσεις. Παρ ότι κάθε φορά έχουν ειδοποιηθεί, ποτέ μα ποτέ δεν παραβρέθηκαν.

»Το 2016 επί προεδρίας της κ. Καζάκου στο Δ.Λ.Τ. παίρνουν την απόφαση να συμμετάσχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και όχι μόνο.

Εδώ είναι το οξύμωρο. Δίνουν εντολή στον γραμματέα του Δ.Λ.Τ. να καταθέσει τα αντίστοιχα ποσά στο παρακαταθηκών και δανείων. Για τη συμμετοχή τους. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Φτάσανε σήμερα, το ποσοστό του 5% της συμμετοχής τους να έχει μηδενιστεί. Παρ όλ αυτά, τυπικά, παραμένουν συνεταίροι».

Και αναρωτήθηκε ο Γιάννης Τέφας κάνοντας λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό από πλευράς Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου «Πως είναι δυνατόν να έχουν το 5%, να ταλαιπωρούμαστε επί 10 χρόνια και μέσα σε ένα χρόνο να έχουν γεμίσει το παραλιακό κρηπίδωμα με πίλαρ, όπου ελλιμενίζονται αυτή τη στιγμή όλα αυτά τα σκάφη και να μην έχουν κλείσει το θέμα της Μαρίνας που είναι και συνεταίροι; Αυτό δημιουργεί έναν αθέμιτο ανταγωνισμό. Για μια Μαρίνα που ξεκίνησε με 4.000.000 και έχει φτάσει στα 10.000.000. εκείνοι κάνουν στην κυριολεξία πολιτική» κάνοντας λόγο για σκάφη τα οποία φεύγουν χωρίς να πληρώσουν.

«Θα διαπιστώσετε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των σκαφών που ελλιμενίζεται στο παραλιακό κρηπίδωμα φεύγει απλήρωτο. Και είναι λογικό διότι υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι, έχουν ένα ωράριο τους και όποιους προλάβανε τους προλάβανε. Όποιον δεν βρήκαν στο σκάφος την ώρα που πήγαιναν να πληρωθούν αυτός σηκώθηκε και έφυγε».

Γκρίζα διαφήμιση για την Πρέβεζα

Και συνεχίζοντας ο κ. Τέφας έκανε λόγο για γκρίζα διαφήμιση αφού στο διαδίκτυο κυκλοφορεί το «πηγαίνετε στην Πρέβεζα και δεν θα πληρώσετε»

Όπως είπε «Αν αναζητήσετε στο διαδίκτυο θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει μια τεράστια διαφήμιση γκρίζα… πηγαίνετε στην Πρέβεζα και προφανώς δεν θα πληρώσετε και τίποτε. Δεν ξέρω εάν αυτό βοηθάει τον τόπο… τουλάχιστον εμάς δεν μας βοηθάει και επιπλέον λειτουργεί αντίστροφα. Και καλούμεθα να δίνουμε 150.000 κάθε χρόνο στο Δ.Λ.Τ.. για καμία παροχή».

Οικίσκος για την ΔΕΗ

Στην συνέχεια ο Γιάννης Τέφας αναφέρθηκε στον «περιβόητο οικίσκο» των 16 τετραγωνικών, ο οποίος δεν είναι δικός τους ουσιαστικά, που προκάλεσε άλλη μια ταλαιπωρία όπως είπε για δύο χρόνια.

Όπως είπε, είχαν κάνει επιστολές προκειμένου να Για τον οποίο είχαμε κάνει επιστολές να τους παραχωρηθούν τα 16τ.μ., για να μπορέσει η ΔΕΗ να εγκαταστήσει μέσα σε αυτό τις κυψέλες τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας από την ΔΕΔΔΗΕ.

«Δεν είναι δικό μας, το φτιάξαμε, το κατασκευάσαμε και εμείς πληρώνουμε ένα μίσθωμα. Για 16 τετραγωνικά πληρώνουμε 131 ευρώ το τετραγωνικό ετησίως. Ξέρετε τι απόφαση πήρανε πριν από λίγες μέρες; για 500 τετραγωνικά για πάρκινγκ, μίσθωση αυτοκινήτων στο λιμάνι, 5 ευρώ το τετραγωνικό τον χρόνο» συμπλήρωσε ο κ. Τέφας.

Απάντηση στον Δήμαρχο και η διαπλοκή!

Όπως είπε ο κ. Τέφας όλ αυτά τα αναφέρει ως απάντηση στον απερχόμενο Δήμαρχο Χρήστο Μπαΐλη.

Τόνισε πως «Ίσως κάποιοι πρόεδροι του Δ.Λ.Τ. θέλανε να κλείσουν εκκρεμότητες του παρελθόντος, διότι το βλέπανε πιο πλατιά» αλλά δεν έγινε τίποτε όπως είπε «οι παρεμβάσεις του δημάρχου ήταν στον βαθμό, μην ασχολείστε με τους επενδυτές μην μας πουν διαπλεκόμενους» συμπληρώνοντας πως πήγανε δύο φορές στο υπουργείο στην ΕΣΑΛ και δεν πήγανε μαζί γιατί θεωρούνταν ότι «ήμασταν διαπλεκόμενοι».

«Από την άλλη την μεριά όμως η Λιμενική Επιτροπή πήγαινε με τους λιμενεργάτες και του φορτηγατζήδες [δεν έχω τίποτε με του ανθρώπους, αξιόλογοι, γνωστοί συμπολίτες]» είπε ο κ. Τέφας συμπληρώνοντας πως «Δυστυχώς όμως σε όλη αυτή την προσπάθεια να στηριχθούν μόνο εκείνοι και εμείς να ταλαιπωρούμαστε και να φαινόμαστε ότι είμαστε αντίπαλοι».

Χωρίς περιβαλλοντική άδεια το λιμάνι εδώ και 30 χρόνια

Όπως είπε ακόμα «Το εμπορικό λιμάνι, ως γνωστό, δεν έχει περιβαλλοντικούς όρους εδώ και 30 χρόνια. Απαγορεύεται να κάνει εκφόρτωση χύδην φορτίων, που στο 99% αυτά είναι τα εμπορεύματα που διακινεί. Αυτό το λιμάνι που λυμαίνονται μια κατηγορία ανθρώπων που δεν έχουν βάλει μια δραχμή και οι οποίοι άσκησαν όλο αυτόν τον πόλεμο γι αυτό το έργο [=μαρινα]».

Ο πόλεμος προς την Μαρίνα

Και πρόσθεσε «Εμείς όμως γνωρίζοντας όλ αυτά ποτέ δεν είπαμε τίποτε, ποτέ δεν κατηγορήσαμε κανέναν, ποτέ δεν εναντιωθήκαμε σε κανένα. Συνεχίζει το λιμάνι και δουλεύει. Είδατε κάτι που να ενοχλεί η Μαρίνα στο να δουλεύει το εμπορικό λιμάνι; Ποιος ήταν ο λόγος που ασκήθηκε όλος αυτός ο πόλεμος προς την Μαρίνα; Η οποία Μαρίνα για να μπορεί να επιβιώσει έχει πληρωμένο ένα έργο που, όσοι μπαίνουν βλέπουν την ποιότητα του. Και αυτοί που πριν από κάποια χρόνια δεν ήξεραν τι γίνεται και μας έβριζαν, τώρα μας συγχαίρουν».

Ο Γιάννης Τέφας έκανε λόγο για οξύμωρο γεγονός αναφερόμενος σε πράκτορα της πόλης ο οποίος πρωτοστατούσε για να μην υλοποιηθεί το έργο της Μαρίνας εκφράζοντας «λυσσαλέα αντίδραση» όπως είπε, και ο οποίος «φέτος έχει προσλάβει υπάλληλο και γυρίζει την παραλία πάνω κάτω για να διεκπεραιώνει έγραφα και διαδικασίες σε ότι αφορά στα κότερα».

«Δεν φταίμε εμείς που κάποιοι δεν βλέπανε που θα πάει το πράγμα και πως εξελίσσεται ο τουρισμός στην πόλη μας» τόνισε ο κ. Τέφας προσθέτοντας πως εάν υπήρχε η συμπαράσταση της Λιμενικής Επιτροπής αλλά και του Δημάρχου όλοι αυτοί που στέκονταν εμπόδιο θα είχαν πειστεί.

«Βέβαια από την άλλη την μεριά, εάν είχαμε την συμπαράσταση του Δημάρχου και της Λιμενικής Επιτροπής θα έπρεπε αυτοί οι άνθρωποι να πειστούν πως δεν μπορεί να κωλυσιεργεί το έργο και θα έπρεπε να είχε γίνει πολλά χρόνια πριν» είπε συγκεκριμένα.

Θα διεκδικήσουμε τα 12 χρόνια που χάσαμε και τα χρήματα που έχουμε καταβάλλει

Στην συνέχεια ο Γιάννης Τέφας αναφέρθηκε πως θα διεκδικηθούν αυτά τα 12 χρόνια τα χρήματα που έχουν καταβληθεί και που σήμερα δεν έχει αδειοδοτηθεί το έργο ενώ έχει ολοκληρωθεί.

Όπως είπε «Και εμείς θα πρέπει να διεκδικήσουμε τα 12 χρόνια που χάσαμε τα χρήματα που έχουμε καταβάλλει αυτή τη στιγμή στο Δ.Λ.Τ., διότι το έργο δεν βγαίνει. Θα μπει μέσα. Έχει γίνει ένας προϋπολογισμός από την αρχή που ξεκινήσαμε είδαμε που βγαίνουμε. Όταν αυτό το έργο έχει πάει δυόμιση φορές επάνω και έχουμε χάσει και 12 χρόνια από την μέρα που υπογράψαμε θα πρέπει αυτά να τα διεκδικήσουμε».
 


 

Το «περιβόητο τρίγωνο» για τα σκάφη του δημοσίου

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο «περιβόητο τρίγωνο για το οποίο γίνεται μεγάλος ντόρος και για το οποίο κάποιοι ψαράδες θεωρούσαν ότι είναι δικό τους ενώ το κράτος έχει φτιάξει ένα αλιευτικό καταφύγιο και εκεί πέρα μόνο επαγγελματίες δεν είναι και στο 60% είναι ερασιτεχνικά σκάφη. Και αυτό έχει κατασκευαστεί μόνο για αυτούς» είπε ο κ. Τέφας και συνέχισε «Σε αυτό το τρίγωνο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα σκάφος. Είχε παραχωρηθεί από την αρχή για σκάφη του ελληνικού δημοσίου. Όσα σκάφη του δημοσίου υπάρχουν αυτή τη στιγμή ελλιμενίζονται μέσα στην Μαρίνα. Λιμεναρχείου, ΕΤΑΝΑΜ, Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού. Όλ αυτά τα σκάφη του Δημοσίου ελλιμενίζονται εντός της Μαρίνας και χωρίς τέλη και όχι εκεί».

Και τόνισε πως «Το θέμα του τριγώνου δεν μπορεί να συζητείται αυτή τη στιγμή και να είναι μήλο της έριδος για το ποιος πάει και γιατί πάει».

Τα τσίγκια οι λαμαρίνες και γιατί παραμένουν

«Είναι πολύ αστείο να λέγεται αυτό που λέγεται» είπε για τις λαμαρίνες που διαχωρίζουν την Μαρίνα από το πάρκινγκ και συμπλήρωσε «Όταν έχουμε αυτό το έργο λέτε να θέλουμε να το κρατάμε κλειστό και να το έχουμε τρυπωμένο;».

Όπως είπε οι λαμαρίνες παραμένουν εκεί διότι αυτή τη στιγμή το έργο θεωρείται ακόμα εργοτάξιο και αφού το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει αποφασίσει να συμβάλει προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος, «εμείς δεν μπορούμε να παραβιάσουμε τους κανόνες, διότι εάν συμβεί κάτι θα θεωρηθούμε ότι είμαστε ανακόλουθοι και των υποχρεώσεων μας και τον μέτρων ασφαλείας».

Και συνέχισε «Σε καμία των περιπτώσεων δεν έχουμε πρόθεση να κρατήσουμε τα τσίγκια. Το έργο θέλουμε να το προβάλλουμε, διότι δεν είναι δικό μας έργο είναι όλης της πόλης. Και όπως θα έχετε διαπιστώσει, την τελευταία χρονιά έχουν αναπτυχθεί τουλάχιστον δέκα δραστηριότητες που έχουν να κάνουνε σε σχέση με την Μαρίνα.

Και δεν τα λέμε αυτά για λόγους σκοπιμότητας αλλά γιατί τα πιστεύουμε. Εμείς ως επιχειρηματίες και ως συμπολίτες αυτής της πόλης, όποτε μας ζητήθηκε να βοηθήσουμε το κάναμε με τον καλύτερο τρόπο.

Η Αρμονία ζήτησε και έκανε δύο εκδηλώσεις στον χώρο της Μαρίνας. Παρ όλο που στερείται εγγράφων εμείς είπαμε ναι με ότι αυτό συνεπάγεται και οποιοδήποτε βαθμό ρίσκου, συμφωνήσαμε διότι θεωρούμε πως το έργο δεν είναι δικό μας αλλά όλων».

"Ο Δήμαρχος Χρήστος Μπαΐλης δεν έχει έρθει ούτε μια φορά να δει το έργο – Να μας επιστρέψει τα 800 χιλιάρικα των μισθωμάτων…"

Τέλος ο Γιάννης Τέφας αναφερόμενος στον απερχόμενο Δήμαρχο Χρήστο Μπαΐλη είπε για την τοποθέτηση τους πως «Ήταν μια έμμεση απάντηση, που πάντα ρωτούσε γιατί εγώ δεν του λέω καλημέρα…

»εάν ο κ. Δήμαρχος μας επιστρέψει τα 800.000 των μισθωμάτων από τις δικές του καθυστερήσεις, μας αποδώσει την ψυχική οδύνη που έχουμε υποστεί, τότε να είστε σίγουροι πως θα του μιλάω με τον ίδιο τρόπο που θα του μιλούσα όπως πριν και με τον καλύτερο τρόπο.

»Μπορεί ως άτομο να τον εκτιμώ αλλά θεσμικά ως δήμαρχος και ως πολιτικός άρχοντας αυτής της πόλης, να αντιμετωπίζει αυτό το έργο με αυτόν τον τρόπο, θεωρώ ότι προφανώς ή έχει τις δικές του σκοπιμότητες ή δεν θα ήθελα να το χαρακτηρίσω πως…»

Εξέφρασε το παράπονό του που «ο Δήμαρχος της πόλης δεν έχει έρθει ούτε μια φορά να δει το έργο. Ούτε κατά την κατασκευή ούτε και τώρα που τελείωσε. Δεν είναι δυνατόν να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο έργο στην ευρύτερη περιοχή και ο δήμαρχος να είναι απών. Πράγματα τα οποία μας δηλητηριάζουν και να είστε σίγουροι πως θα σκεφτούμε πάρα πολύ καλά εάν κάνουμε την οποιαδήποτε κίνηση στην περιοχή μας παρ ότι το θέλουμε πάρα πολύ».

Οι Χιώτες μας αγαπήσανε περισσότερο

Είναι τελικά αδιανόητο να ακούς πράγματα από το στόμα επενδυτών και μάλιστα ντόπιων, όπως οι Αφοι Τέφα, και τα οποία εκφράζουν πικρία για κάποιους, ευτυχώς λίγους, συμπολίτες μας.

Κάνοντας μια μικρή αναφορά στην Μαρίνα της Χίου που πριν από λίγες έπεσαν οι υπογραφές (δείτε εδώ) ο Γιάννης Τέφας είπα πως το έργο αυτό θα θα τελειώσει σε χρόνο ρεκόρ συμπληρώνοντας «Διότι εκεί μας αγαπήσανε περισσότερο οι Χιώτες παρά οι συμπατριώτες μας».

Ηλίας Τέφας: Από την πρώτη μέρα της σύμβασης, που η Μαρίνα δεν υπήρχε, πληρώνουμε μισθώματα - Μάλλον πιαστήκαμε ρομαντικοί και όχι επενδυτές

Πέρνοντας τον λόγο η Ηλίας Τέφας συμπλήρωσε πως «από την πρώτη μέρα της σύμβασης, που η Μαρίνα δεν υπήρχε, πληρώνουμε μισθώματα».

«Έχουμε βάλει ένα ποσό 10.000.000. Η κάθε επένδυση κάποια στιγμή πρέπει να κάνει απόσβεση. Δυστυχώς με τον ρυθμό αυτό δεν την βλέπουμε» και συμπλήρωσε «Μάλλον πιαστήκαμε ρομαντικοί και όχι επενδυτές».

Η υπομονή μας θεωρήθηκε αδυναμία - Κάνουμε έργα και δεν λέμε κουβέντες - Ο κάθε δήμαρχος σε αυτή την πόλη νομίζει είναι άρχοντας

Συνέχισε λέγοντας «Οι μονάδες που είναι η ζωή της Πρέβεζας είναι του Ακτίου και τώρα η Μαρίνα της Πρέβεζας. Αυτό δεν το λέω μόνο εγώ. Δεν υπάρχει άνθρωπος στην Πρέβεζα που δεν κερδίζει από την Μαρίνα. Και εμείς τι κάναμε, πήραμε μόνο το ρίσκο.

»Γιατί για λόγους δικούς τους και επειδή η υπομονή μας ήταν πάρα πολύ μεγάλη, για την οποία εκπλήσσομαι, θεωρήθηκε αδυναμία.

»Είναι ντροπή να θεωρείται αδυναμία την στιγμή που υπάρχει μια πραγματικότητα. Κάνουμε έργα και δεν λέμε κουβέντες. Και δεν έχουμε την ευχέρεια να καθόμαστε να απαντάμε στον οποιονδήποτε.

»Δεν με ενδιαφέρουν τι λένε στα καφενεία. Υπάρχουν άνθρωποι προοδευτικοί, υπάρχει χαραμάδα και αξίζει να προχωράμε. Εμείς θα το αφήσουμε το αποτύπωμα.

»Τώρα ο κάθε δήμαρχος που περνάει και γράφει στο μάρμαρο το όνομά του ας γράψει και μετέπειτα τι έχει κάνει. Εγώ θα αναφερθώ κάποια στιγμή.

»Και του τωρινού Δημάρχου και του προηγούμενου, του κ. Κλάπα θα μπορούσα να του κάνω ζημιά, να βγω και να πω ποια είναι τα έργα του και το μόνο που είναι το βόλεμά του, δεν το έκανα. Σέβομαι τον εαυτό μου και δεν το έκανα. Εγώ ιδιώτης είμαι. Δεν ζητάω να με τοποθετήσουν κάπου, ούτε να γυρνάω στην πόλη και να το παίζω ειδήμον.

»Εδώ έχει γίνει μια παρανόηση. Ο κάθε δήμαρχος σε αυτή την πόλη νομίζει είναι άρχοντας. Όπως είπα στον κ. Κλάπα πριν χρόνια και ασχολούνταν με εμάς, με την επένδυση του Ακτίου.

»Δυστυχώς, τότε, με την επένδυση του Ακτίου είχαμε παρεμβάσεις από την Πρέβεζα. Και του είπα, τόσες φορές που βάζεις για Δήμαρχος με παρακαλούσες να σε ψηφίσω; Ναι.

»Τόσα χρόνια που είσαι δήμαρχος σε παρακάλεσα ποτέ? Όχι.

»Δηλαδή σου έδωσα εγώ την δύναμη για να μπορείς εσύ […].

»Δυστυχώς εξακολουθεί και με τους υπόλοιπους δημάρχους… καβαλάμε το καλάμι και δεν ξέρουμε τι κάνουμε.

»Αν μπορούσε να καταλάβει ο κάθε δημότης ότι ανά πάσα στιγμή έχει δικαίωμα να ελέγχει τον κάθε δήμαρχο, θα ήταν καλύτερα. Ο κάθε δήμαρχος πληρώνεται. Ο κάθε εργαζόμενος όταν πληρώνεται απολογείται, εδώ έχει γίνει το ανάποδο.

»Ο δήμαρχος δεν είναι να πηγαίνει ούτε στις κηδείες ούτε στα μνημόσυνα. Αυτό το έχει καταφέρει ο κ. Δήμαρχος. Κλείνω και λέω. Δεν είμαστε στα λόγια, είμαστε στην πράξη και ας την εκτιμήσει ο καθένας και ας τα βλέπει με τα δικά του μάτια».
 

Γιάννης Τέφας: Το μερίδιο ευθύνης είναι αναλογικό -  Ο νέος Δήμαρχος καλείται να δώσει λύσεις

Στην συνέχεια ο Γιάννης Τέφας είπε «Το μερίδιο ευθύνης είναι αναλογικό. Αυτό το οποίο δεν έχει συνειδητοποιήσει η Δημοτική Λιμενική Αρχή και κατ επέκταση ο δήμος, εκτός από συνεταίροι είναι υπεύθυνοι για όλο αυτό που λειτουργεί αυτή τη στιγμή. Δεν είναι δυνατό να συμβεί κάτι αύριο και να είναι αμέτοχοι. Όλο αυτό θα τους συμπαρασύρει. Διότι το έργο αυτή τη στιγμή στερείται των εγγράφων με υπαιτιότητα δική τους. Η γνωμοδότησή από την Λιμενική Επιτροπή για το υπουργείο».

Είπε ακόμα πως κοντεύει να λήξει η σύμβαση με την εταιρία για τον μαστερ πλάν. «Έχει παγώσει με εντολή του δημάρχου» και πρόσθεσε πως «Η εταιρία θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει την πρώτη και τη δεύτερη φάση, να υπάρχουν οι αποφάσεις και οι προτάσεις και να προχωρήσει. Διότι ένας λόγος επιπλέον να ενταχθεί και στο μάστερ πλαν. Η ευρύτερη ζώνη λιμένα περιλαμβάνει, αλιευτικό καταφύγιο, Μαρίνα και εμπορικό λιμάνι».

Όπως είπε ακόμα «Ενώ έχουν προχωρήσει, διαγωνισμό, σύμβαση κ.λπ., ο Δήμος, το Δ.Λ.Τ., είναι εκτεθειμένοι απέναντι στην υποχρέωση με την εταιρία. Αυτό έμεινε πίσω».

Και όπως υπογράμμισε ο κ. Τέφας «Όλ αυτά που έχουν μείνει πίσω θα τα υποστεί η καινούργια Δημοτική Αρχή» και πρόσθεσε πως «το τραγελαφικό θα είναι να πηγαίνουν στα δημοτικά συμβούλια και να ακούμε την τωρινή Δημοτική Αρχή, να είναι αντίθετη για πράγματα τα οποία καλείται να αποφασίσει η νέα Δημοτική Αρχή. Ξέρετε τι βουνό έχει να αντιμετωπίσει ο νέος δήμαρχος; Καλείται ο νέος Δήμαρχος τώρα να δώσει λύσεις».

Τέλος επανέλαβε το γεγονός πως «Εμείς δεν μπορούμε να καθίσουμε με τα χέρια σταυρωμένα. Θα ξεκινήσουμε ασφαλιστικά μέτρα. Ότι ένδικα μέσα μας παρέχει ο νόμος θα τα ασκήσουμε».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για ποιο λόγο δεν κινούνταν νομικά για όλ αυτά το προηγούμενο διάστημα ο Γιάννης Τέφας απάντησε:

«Γιατί εάν το κάναμε και λαμβάνοντας υπόψη την μικρή μας κοινωνία θα θεωρούσε ο κ. Μπαΐλης ότι του κάνουμε πόλεμο προεκλογικά. Τον να μην απαντάμε στον οποιονδήποτε θεωρήθηκε αδυναμία ή θεωρήθηκε ότι εδώ γίνονται πράγματα και θαύματα. Και πράγματι, όταν πριν 2-3 χρόνια ο δήμαρχος είπε, εμείς θέλουμε τη Μαρίνα αλλά να γίνει νόμιμη. Εσείς τι καταλαβαίνετε; Ότι η Μαρίνα είναι παράνομη. Το λέει ένας πολιτικός άρχοντας αυτό; Ένας συνέταιρος το λέει; Γιατί τα πίλαρ που βάλανε στην παραλία είναι νόμιμα; Αν ήμασταν παράνομοι γιατί δεν μας σταμάτησαν;»

Ένα έργο για πολλά χρόνια - Αυτό προφανώς δεν αρέσει. Γιατί εάν άρεσε θα μας είχανε γνωμοδοτήσει

Επίσης μεταξύ άλλων ανέφερε ο κ. Τέφας πως «Πρέπει να υπογραφεί το τελικό σχέδιο. Όπως όλα τα έργα όταν φτάσουν στο στάδιο της υλοποιήσεις προκύπτουν κάπου θέματα. Όταν το έργο έχει φτάσει στο τελικό στάδιο και έφτασε στα 10 εκ. έγινε για λόγους ασφάλειας και να γίνει ένα έργο για πολλά πολλά χρόνια με μηδέν συντηρήσεις. Όλο αυτό προφανώς δεν αρέσει. Γιατί εάν άρεσε θα μας είχανε γνωμοδοτήσει».

«Αναλγησία της Λιμενικής Επιτροπής» - Οι λόγοι καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του έργου

Στη συνέχεια ο Βασιλειάδης Κώστας, επιβλέπον του έργου αναφέρθηκε σε αυτό και ότι ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015 και τελείωσε τον Μάιο του 2019.

Όπως είπε «θα είχε τελειώσει το πολύ μέσα σε δύο χρόνια εάν δεν είχαμε την αναλγησία ειδικά από την Λιμενική Επιτροπή για μια σειρά από ζητήματα».

Και αναφέρθηκε στα προβλήματα τα κτηριακά που προέκυψαν αφού σκάβοντας για την θεμελίωση βρίσκονταν συνεχώς σωληνώσεις και καλωδιώσεις που εξυπηρετούσαν το εμπορικό λιμάνι και το αλιευτικό καταφύγιο.
 


 

Όπως είπε «Ήμασταν υποχρεωμένοι για κάθε κτήριο από τα 11 που έχει η Μαρίνα, να καθυστερούμε τουλάχιστον 15 μέρες για την θεμελίωση. Είναι συνολικά μήνες καθυστέρησης.

»Κάποια στιγμή το έργο απαιτούσε να υπάρχει εργοταξιακή παροχή. Για να μπει ο ΔΕΔΔΗΕ απαιτούσε να κατασκευαστεί ο οικίσκος. Από την πρώτη επιστολή με την οποία ζητούσαμε από το Δ.Λ.Τ. την σύμφωνη γνώμη για την κατασκευή με βάση τις προδιαγραφές του ΔΕΔΔΗΕ πέρασαν δέκα μήνες για την τελική έγκριση από το Δ.Λ.Τ..

»Ένα άλλο είναι για το δυτικό κρηπίδωμα. Μετά από γεωτεχνική μελέτη που έγινε φάνηκε πως το δυτικό κρηπίδωμα, από το εστιατόριο έως το ΑΤΜ είναι υπό κατάρρευση. Τότε στείλαμε αίτημα προς το Δ.Λ.Τ. που λέγαμε ότι δεν αποτελεί συμβατική υποχρέωση της εταιρίας η αντιστήριξη του κρηπιδώματος, προτιθέμεθα να το κατασκευάσουμε. Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειας, τη συμμετοχή τους δηλαδή.

»Η αντιστήριξη έγινε με τον πιο γρήγορο και σύγχρονο τρόπο. Δεν είχαμε καμία απάντηση. Αυτό έφερε μια ακόμα καθυστέρηση έξι περίπου μήνες.

»Η εταιρία ήταν υποχρεωμένη από την πρώτη μέρα να υπάρχει περίφραξη ύψους δύο μέτρων η οποία θα λειτουργεί και ως ηχοφράχτης προς την πόλη. Υπήρχε ένα τεράστιο εργοτάξιο και κίνδυνοι ήταν μεγάλοι, εάν ληφθεί υπόψη και η περιέργεια των περαστικών. Και φυσικά αυτά θα φύγουν όταν η Μαρίνα σταματήσει να είναι εργοτάξιο. 

»Ο χρόνος συνολικά καθυστέρησης ήταν 22 μήνες.

»Άλλη μια καθυστέρηση προέκυψε με την μετατόπιση του παλιρροιογράφου που βρίσκονταν στην είσοδο της Μαρίνας. Ο οποίος κατασκευάστηκε και τοποθετήθηκε νέος με έξοδα της Μαρίνας. Όλα αυτά αποτέλεσαν χρονική καθυστέρηση και οικονομική επιβάρυνση στην εταιρία.

»Το έργο φτιάχτηκε με κάποιους υπεργολάβους, μεγάλες εταιρίες κυρίως από Αθήνα. Εμείς σαν εταιρία, για να είμαστε εξασφαλισμένοι είχαμε βάλει κάποιες ποινικές ρήτρες σε περίπτωση που καθυστερούσαν οι εταιρίες να μας παραδώσουν το έργο. Αντίστοιχες ποινικές ρήτρες είχαν όμως και οι εταιρίες σε περίπτωση που εμείς καθυστερούσαμε. Μιλάμε για εταιρίες με 20 και 30 άτομα προσωπικό.

Η Μαρίνα δεν θα είναι κλειστή. Θα είναι μέρος του ιστού της πόλης

Τέλος τον λόγο πήρε ο Κωνσταντίνος Γέρος, Διευθυντής της Μαρίνας ο οποίος τόνισε πως οι καθυστερήσεις αυτές επιβαρύνουν την καθημερινή λειτουργία της Μαρίνας.

«Και πως φαίνεται στον κόσμο» είπε.

Πρόσθεσε πως «Το έργο είναι ακόμα εργοταξιακού χαρακτήρα και υπάρχουν κλειστές είσοδοι. Αλλά και το πλάνο ασφάλειας της Μαρίνας δεν μπορεί να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι να σταματήσει να είναι εργοταξιακού χαρακτήρα»
 


 

Τόνισε πως «Με δική μας ευθύνη μπαίνει ο κόσμος μέσα να κάνει την βόλτα του. Από συγκεκριμένες όμως εισόδους. Π.χ. η είσοδος στο ΑΤΜ που πρέπει προς το παρόν να είναι κλειστή παραβιάζει σχεδόν καθημερινά. Αυτό συνεπάγεται ένα βάρος ευθύνης και στο προσωπικό ασφαλείας και στο προσωπικό της Μαρίνας. Γιατί πρέπει να τηρούνται οι ώρες κοινής ησυχίας για τους πελάτες στα σκάφη κ.λπ.. οι καθυστερήσεις επιφέρουν καθυστερήσεις σε λειτουργίες της Μαρίνας που δεν μπορούν να ξεκινήσουν.

»Δεν μπόρεσαν να νοικιαστούν και να δουλέψουν εστιατόριο και άλλα καταστήματα εντός της Μαρίνας. Παρ όλα αυτά τα γραφεία εταιριών τσάρτερ έχουν νοικιαστεί και δουλεύουν κανονικά και υπάρχει ζήτηση από πάρα πολλές άλλες εταιρίες. Κάτι που σημαίνει πως υπάρχει ζήτηση για τον τουρισμό στην Πρέβεζα κάτι που δεν θα λειτουργήσει θετικά μόνο για την Μαρίνα αλλά και υπέρ της πόλης στον τουριστικό τομέα και όχι μόνο.

»Η Μαρίνα δεν θα είναι κλειστή. Θα είναι μέρος του ιστού της πόλης. Θα πρέπει να υπάρξει κατανόηση από τον κόσμο στην παρούσα χρονική στιγμή, να ακούει τις συστάσεις και την ενημέρωση από το προσωπικό για την ασφάλεια τους, την ασφάλεια των πελατών της Μαρίνας αλλά και της ίδιας της εταιρίας. Τελειώνει σύντομα και ο ναός της Αγίας Μαρίνας και θα γίνει παραχώρηση στην Μητρόπολη προς χρήση».

PAMEPREVEZA NEWSROOM / Επιμέλεια Γιώργος Ευσταθίου