Σε νέα συνεδρίαση της ΕΣΑΛ θα αποφασιστεί η τύχη του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων και car terminal του ΟΛΠ που προβλέπονται στο αναθεωρημένο master plan του Οργανισμού.

Αντίστοιχα, το σύνολο των άλλων έργων που περιλαμβάνονται στο master plan και είχε αποδεχτεί, στην τελευταία της συνεδρίαση, η ΕΣΑΛ (1η Ιουλίου) εγκρίθηκαν στην χθεσινή συνεδρίαση, υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου.

Για τα έργα που αφορούν στο νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal αποφασίστηκε να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων και να επανέλθει, εντός 10ημέρου, η ΕΣΑΛ για την λήψη οριστικής απόφασης.

Η χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ήταν μαραθώνια, καθώς ξεκίνησε στις 10 το πρωί και μετά από μία διακοπή, συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ.

Δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα, προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.

Επίσης, υποστήριξαν ότι, μέχρι σήμερα, το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Από την πλευρά τους, στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι πρόκειται για ένα τροποποιημένο master plan και όχι για νέο, άποψη που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις φορέων.

Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου από τον ΟΛΠ θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού αναμένεται να υλοποιηθούν έργα, ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.

H κατασκευή του νέου προβλήτα για τα εμπορευματοκιβώτια, στα ανατολικά του λιμανιού, θα έχει δυναμικότητα στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

H ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας 

Συνεδρίασε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, με σκοπό την εξέταση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε.

Στη συνεδρίαση παρέστησαν εκπρόσωποι τοπικών φορέων και οργανισμών παρουσία των οποίων παρουσιάσθηκε και αναλύθηκε από την ΟΛΠ Α.Ε., το επενδυτικό σχέδιο της, για την ανάπτυξη του λιμένα Πειραιά, ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ΕΣΑΛ εξέτασε διεξοδικά το σχέδιο που πρότεινε η ΟΛΠ Α.Ε. και αποφάσισε την έγκριση του συνόλου του έργων του master plan, πλην δύο νέων έργων που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminal’s.

Για τα δύο αυτά νέα έργα η ΕΣΑΛ, κατόπιν αιτήματος των τοπικών φορέων, αποφάσισε να δοθεί χρόνος για την διατύπωση απόψεων και να επανέλθει εντός δεκαημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.

metaforespress.gr