Την ουσιαστική ευθύνη της πορείας της εταιρίας ως μόνο εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. έχει ο Γιώργος Βακόνδιος

Tο στοίχημα της ανάπτυξης κερδίζει σταδιακά το λιμάνι του Λαυρίου.

Τον Οκτώβριο του 2019 ανέλαβε τη διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ νέο Διοικητικό Συμβούλιο. Την ουσιαστική ευθύνη της πορείας της εταιρίας ως μόνο εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. έχει ο Γιώργος Βακόνδιος, ο οποίος μετά από μια επιτυχημένη πορεία 45 ετών στον ιδιωτικό τομέα, δοκιμάζει τις δυνάμεις του στη διοίκηση ενός δημόσιου Οργανισμού.

Όπως έχει πει ο ίδιος, η διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ είναι ένα προσωπικό στοίχημα για τον ίδιο, ώστε ένας δημόσιος Οργανισμός να λειτουργήσει με τεχνοοικονομικά κριτήρια και να παράγει γρήγορα μετρήσιμα αποτελέσματα για τον μέτοχο, νέο πλούτο για την τοπική οικονομία και να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Παρακολουθώντας την πορεία του ΟΛΛ ΑΕ φαίνεται ότι το στοίχημα αυτό κερδίζεται σταδιακά.

Η διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ:

1) Το 2020 παρουσίασε ρεκόρ κερδοφορίας και το ίδιο δείχνουν και τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021 υπερκαλύπτοντας τους στόχους του προϋπολογισμού, παρά τις σημαντικές απώλειες εσόδων λόγω της πανδημίας COVID-19.

2) Βελτιώθηκε σημαντικά η ρευστότητα του Οργανισμού επιτυγχάνοντας την είσπραξη σημαντικών απαιτήσεων από τρίτους, οι οποίες είχαν συσσωρευτεί κατά την τελευταία δεκαετία.

3) Επετεύχθη συμφωνία με τη CELESTYAL CRUISES, η οποία από το καλοκαίρι του 2021 έχει ως βάση homeporting το λιμάνι του Λαυρίου, μια συνεργασία η οποία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, ενώ υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις και με άλλες εταιρίες κρουαζιέρας.

4) Για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων μελλοντικών αναγκών στην κρουαζιέρα, έχει επιτευχθεί ήδη η αδειοδότηση της ανακατασκευής μιας ακόμη προβλήτας. Είναι πλέον στη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης και του μετόχου η δρομολόγηση αυτού του έργου εφόσον κριθεί αναγκαίο.

5) Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προαπαιτούμενες ενέργειες για την τοποθέτηση πλωτών προβλητών στον τουριστικό τομέα του λιμένος, με στόχο την προστασία των υφιστάμενων θέσεων ελλιμενισμού και βεβαίως την προσθήκη επιπλέον 195 θέσεων. Το έργο αυτό ήδη εξαγγέλθηκε και από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, στην τελευταία επίσκεψή του στο Λαύριο και αναμένεται η απόφαση της ΕΣΑΛ στην προσεχή συνεδρίασή της.

6) Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, ήδη:

1. Έχει δημιουργηθεί μια νέα θέση για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας μικρών αποστάσεων,

2. Αδειοδοτήθηκαν από το ΚΑΣ δύο υφιστάμενες κατασκευές στον αλιευτικό τομέα.

3. Συνδέθηκε ο Επιβατικός Σταθμός με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ περίπου 10 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του.

4. Από 1/1/2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS σε δύο ζώνες του λιμανιού, διασφαλίζοντας τη δραστηριότητα πλήθους εμπλεκομένων με την ποντοπόρο ναυτιλία και τη διεθνή γραμμή Λαύριο – Κύπρος – Ισραήλ.

5. Εγκαταστάθηκε ολοκληρωμένο software παρακολούθησης του Τομέα Σκαφών Αναψυχής διασφαλίζοντας τα έσοδα του Οργανισμού, αλλά και βελτιώνοντας τις υπηρεσίες προς τα τουριστικά σκάφη.

6. Ανακατασκευάσαμε τη γλίστρα ανέλκυσης – καθέλκυσης σκαφών αναψυχής προς διευκόλυνση των φίλων της θάλασσας αλλά και του ναυταθλητισμού.

7. Αναμορφώθηκαν και εξορθολογίστηκαν τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών του ΟΛΛ ΑΕ, με την υπογραφή δύο ΚΥΑ από τους συναρμόδιους υπουργούς.

8. Ο ΟΛΛ ΑΕ πιστοποιήθηκε με ISO 27001 και ISO 23301 ενώ ήταν ήδη πιστοποιημένος με ISO 9001.

9. Με τη συνδρομή εθελοντών και την υποστήριξη της ΓΓΛΛΠΝΕ οργανώθηκαν δύο περιβαλλοντικές δράσεις και αφαιρέθηκαν από τον βυθό του λιμένος περισσότεροι από 20 τόνοι επικίνδυνων και επιβλαβών υλικών.

10. Για πρώτη φορά μέσω διαγωνισμού αποδόθηκε προς εκμετάλλευση μέρος της παραλίας ΚΑΛΟΠΗΓΑΔΟ αποφέροντας σημαντικά έσοδα στον Οργανισμό.

Σε ό,τι αφορά τα άμεσα μελλοντικά σχέδια της διοίκησης, ερωτηθείς ο Γιώργος Βακόνδιος μας είπε:

Δρομολογώντας το έργο της τοποθέτησης των πλωτών προβλητών, σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση της κρουαζιέρας, εκτός του άμεσου οφέλους του ΟΛΛ ΑΕ σε επίπεδο εσόδων και κερδοφορίας προς όφελος του Μετόχου και του Ελληνικού Δημοσίου, προϋπολογίζουμε ότι η τοπική οικονομία θα ωφεληθεί με επιπλέον τζίρο της τάξης των 35 εκ. ευρώ ετησίως.

Όμως έχουμε και άλλα άμεσα σχέδια, όπως:

Την αδειοδότηση της κατασκευής και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος εκεί όπου ευρίσκεται το ερειπωμένο κτίριο ΚΟΡΑΛΛΙ , ιδιοκτησίας ΟΛΛ ΑΕ.

Την απομάκρυνση του κατασχεμένου από δικαστικές Αρχές φορτηγού πλοίου MEKONG SPIRIT, ώστε να αποδοθεί μια ολόκληρη προβλήτα στην εξυπηρέτηση της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Την ανακατασκευή μετά από αδειοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού της γλίστρας στον Όρμο του Θορικού, ώστε να διευκολυνθεί πλήθος επαγγελματιών ιδιοκτητών parking σκαφών.

Τη βελτίωση και δημιουργία νέων χώρων διαχείμασης τουριστικών σκαφών.

Τη βελτίωση συνολικά του φωτισμού του λιμένος και τον εξωραϊσμό κάποιων επισκέψιμων χώρων.

Την ολοκλήρωση της πιστοποίησης του λιμένος ως Πύλη Σένγκεν.

Είναι αλήθεια ότι η σημερινή εικόνα του Λιμένος Λαυρίου δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Ήδη δραστηριοποιούνται περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας και πέραν των γραμμών προς Κέα και Κύθνο, το Λαύριο συνδέεται με το Βόρειο Αιγαίο και την Καβάλα, την Εύβοια και τις Κυκλάδες, χωρίς να ξεχνάμε τη γραμμή Λαύριο – Κύπρος – Ισραήλ.

Ο Γιώργος Βακόνδιος πιστεύει ότι στον Τομέα των διεθνών γραμμών υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης και με άλλες χώρες, όπως την Αίγυπτο αλλά και τη Νότια Τουρκία, διεκδικώντας φορτία και από χώρες ανατολικά της Τουρκίας.

Όμως, αν επισκεφτεί κανείς το ωραίο Λαύριο, θα παρατηρήσει ότι, εκτός του ότι το λιμάνι είναι ασφυκτικά γεμάτο, στην εικόνα δεσπόζουν 3-4 μεγάλα κρουαζιερόπλοια που ομορφαίνουν το λιμάνι και την πόλη.

Σε μια πιο προσεκτική και επαγγελματική ματιά, ο επισκέπτης διαπιστώνει ότι σε ένα σχετικά μικρό λιμάνι υπάρχει πλέον το σύνολο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Συνυπάρχουν η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα, τα τουριστικά σκάφη, ο αλιευτικός τομέας, ο εμπορικός τομέας ξηρού φορτίου, η υποστήριξη τροφοδοσίας του αγκυροβολίου για την ποντοπόρο ναυτιλία, οι χώροι εναπόθεσης εμπορευμάτων και διαχείμασης σκαφών, η λειτουργία Τελωνειακής Αποθήκης, χώρος εκπαίδευσης σωστικών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και βεβαίως διασκέδαση με εστιατόρια και μπαρ που στεγάζονται σε κτίρια ή χώρους ιδιοκτησίας του ΟΛΛ ΑΕ.

Τελικά, στο Λαύριο γίνεται πραγματική δουλειά και ο Γιώργος Βακόνδιος, αν και ξένος στην περιοχή δεδομένου ότι είναι Συριανός, σε κάθε ευκαιρία τονίζει την άριστη συνεργασία του ΟΛΛ ΑΕ με τον Δήμο Λαυρεωτικής , το Κ. Λιμεναρχείο Λαυρίου, το Τελωνείο Λαυρίου, το ΥΝΑΝΠ, τη ΓΓΛΛΠΝΕ του ΥΝΑΝΠ, το Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος και βεβαίως τα μέλη του ΔΣ του ΟΛΛ ΑΕ και τους εργαζομένους στον Οργανισμό.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Συνεχής ανάπτυξη για το Λιμάνι του Λαυρίου| newmoney