Θέση στα περί "ατολμίας και κακοδιαχείρισης" παίρνει με συνέντευξή του στο magnesianews.gr ο πρόεδρος του Οργανισμού

Για οικονομικά συμφέροντα τα οποία προσπαθούν το τελευταίο διάστημα να δημιουργήσουν μια αρνητική εικόνα, σε ότι αφορά τον τρόπο που ασκεί τα καθήκοντά του αλλά και την στρατηγική που ακολουθεί, κάνει λόγο σε συνέντευξή του στο magnesianews.gr ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος. Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για συγκρουσιακό κλίμα ανάμεσα στον ίδιο και το μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού που εκπροσωπεί το ΤΑΙΠΕΔ κ. Αθανάσιο Λιάγκο ο κ. Σταυριδόπουλος τοποθετείται θετικά στον διαχειριστικό έλεγχο που ζητά ο μέτοχος και αποδίδει την ένταση που υπήρξε μεταξύ τους σε εσφαλμένη πληροφόρηση που του παρείχαν τρίτοι.

Παράλληλα αφήνει αιχμές για κάποιους οι οποίοι όπως λέει ενώ ζουν από το λιμάνι και μετέχουν στη λήψη αποφάσεων φαίνεται να βάζουν μπροστά τα δικά τους συμφέροντα έναντι του οργανισμού προκειμένου να διατηρήσουν, όπως τονίζει, τις επί δεκαετίες προνομιακές σχέσεις που είχαν με το λιμάνι.

Αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Σταυριδόπουλος στο magnesianews.gr

Ερώτηση: Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν μερικά δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι ο Ο.Λ.ΒΟΛΟΥ περνά μια περίοδο κρίσης των σχέσεων του με μέλος ή μέλη του ΔΣ του Οργανισμού και με το ΤΑΙΠΕΔ. Κατά πόσο αντανακλούν την αλήθεια;

Απάντηση: Θα απαντήσω με ευθύτητα. Είναι σαφές και προφανές ότι συγκεκριμένα συμφέροντα προσπαθούν να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα για τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου. Και για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας προκαλεί εντύπωση, γιατί αυτό το ΔΣ προσπάθησε από την πρώτη ημέρα να αλλάξει τη ρότα που είχε πάρει το λιμάνι, ώστε να σταθεί όρθιο στον ανταγωνισμό, να αναβαθμίσει και να εκσυγχρονίσει τις υποδομές του, να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία και να του δώσει μια πραγματικά αναπτυξιακή προοπτική. Και μέσα στο μικρό διάστημα των 2,5 ετών από τότε που ανέλαβε το παρόν ΔΣ επιτύχαμε να ανεβάσουμε το τζίρο κα τα κέρδη τα Ο.Λ.Β. ΑΕ, κατά 29% το 2016 σε σχέση με το 2015, και άλλο 11% το 2017 σε σχέση με το 2018 και συνεχίζουμε με το ίδιο όραμα και με τους ίδιους στόχους μέσα σε μια ομολογουμένως δύσκολη οικονομική περίοδο.

Ερώτηση: Ποιος ο λόγος που μετά από μια περίοδο “νηνεμίας” στο λιμάνι προέκυψε αυτή η ένταση; Πιστεύετε ότι οι αλλαγές που κάνατε ενόχλησαν κάποιους που είχαν μάθει να δουλεύουν αλλιώς;

Γνωρίζαμε εξ αρχής ότι τα όσα κάναμε στο διάστημα αυτό και οι αλλαγές που έγιναν δεν θα άρεσαν. Δυστυχώς όμως προέκυψε ότι ανάμεσα σε αυτούς υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι ενώ ζουν από το λιμάνι και μετέχουν στη λήψη αποφάσεων και λογικά θα έπρεπε η ανάπτυξη του να τους χαροποιεί, μόλις είδαν ότι το λιμάνι και ο Οργανισμός αρχίζει να στέκεται για τα καλά στα δικά του πόδια έβαλαν μπροστά τα δικά τους συμφέροντα. Διότι θα ήθελαν να είχαμε επιλέξει τη γνωστή τακτική «έτσι το βρήκαμε κι έτσι το πάμε», ώστε να διατηρήσουν τις προνομιακές, έως μονοπωλιακές σχέσεις, που επί δεκαετίες είχαν με το λιμάνι. Και για το λόγο αυτό κατέφυγαν σε διαρροές υποτιθέμενων προβλημάτων στη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και σε ανυπόστατες καταγγελίες για δήθεν μη σύννομες οικονομικές αποφάσεις, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι η σημερινή διοίκηση μεριμνά διαρκώς και αδιάλειπτα για:

-την εφαρμογή διοικητικών πρακτικών που εξασφαλίζουν την πλήρη τήρηση της νομιμότητας και της διαφάνειας,

– τη διενέργεια όλων των προβλεπόμενων ελέγχων στον Οργανισμό, όπως ορίζει η νομοθεσία και το καταστατικό μας

– την τήρηση κάθε νόμιμης διαδικασίας αναφορικά με την προμήθεια ειδών και την παροχή υπηρεσιών.

Ερώτηση: Ποια θα είναι η πορεία του ΟΛΒ από εδώ και πέρα δεδομένου ότι απομένει λιγότερο από ένας χρόνος από την ολοκλήρωση της θητείας σας ως Δ.Σ. του Οργανισμού;

Η πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. και εγώ προσωπικά θα συνεχίσουμε μέχρι το τέλος της θητείας μας, τον Απρίλιο του 2019, να πορευόμαστε με όραμα, με ρεαλισμό και με στόχο την προάσπιση των συμφερόντων του λιμανιού και της Ο.Λ.Β. ΑΕ. και δεν θα ακολουθήσουμε τη λογική της αδιέξοδης αντιπαράθεσης και των καταγγελιών. Έχουμε άλλες προτεραιότητες και το αποδεικνύει το έργο μας. Ήρθαμε και βρήκαμε ένα λιμάνι με πεπαλαιωμένο εξοπλισμό, με μέση ηλικία μηχανημάτων και μέσων φορτοεκφόρτωσης σχεδόν 35 ετών, που οι τελευταίες προμήθειες γερανών έγιναν τη δεκαετία του 1990.

Βρήκαμε ένα λιμάνι με ενεργούς μόνο 4 από τους 9 εγκατεστημένους γερανούς! Σήμερα ήδη εκσυγχρονίσθηκαν και αναβαθμίσθηκαν 2 από τους εν λειτουργία γερανούς και επισκευάσθηκε και επανατέθηκε σε λειτουργία και 5ος γερανός, ενώ μέσα στο 2018 προχωράμε σε αναβάθμιση και επαναλειτουργία και 6ου γερανού. Βρήκαμε ένα λιμάνι που οι υπάλληλοι – χειριστές των γερανών και των μηχανημάτων του δεν επαρκούσαν σε αριθμό για να καλύψουν τη λειτουργία του εξοπλισμού του και γι αυτό το λόγο αναγκάζεται να καταφεύγει σε συνεχείς εργολαβικές συμβάσεις. Ενοχλεί συνεπώς η προσπάθεια μας να κάνουμε το λιμάνι αυτόνομο, με απλά λόγια να δουλεύει και να συντηρεί τα φορτοεκφορτωτικά του μέσα με το δικό του προσωπικό, που μάλιστα με το ενιαίο μισθολόγιο έχει πολύ μικρότερο κόστος από τις εργολαβίες. Ήδη μέσα στο 2018, έχουμε προσλάβει μέσω ΑΣΕΠ 4 χειριστές γερανών, 3 μηχανοτεχνίτες και 2 ηλεκτρολόγους και σύντομα θα προσλάβουμε, πάντα μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ, τον απολύτως απαιτούμενο και αναγκαίο αριθμό ατόμων και ειδικοτήτων, ώστε το λιμάνι να στέκεται στα δικά του πόδια και με τις δικές του δυνάμεις να μειώνει τα κόστη λειτουργίας του.

Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω επίσης ότι μέσα στα 2,5 χρόνια αυτά ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε έργα και παρεμβάσεις περίπου 2.500.000 ευρώ, και μόνο μέσα στο 2018 αυξήσαμε τις θέσεις ελλιμενισμού για ιδιωτικά και επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, εκσυγχρονίζουμε τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του χώρου στάθμευσης στην κεντρική προβλήτα, τοποθετήσαμε σύγχρονους προσκρουστήρες στην προβλήτα που ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια, αίτημα που επί έτη δεν είχε ικανοποιηθεί, προχωρούμε σε διαγωνισμό για παραχώρηση χώρου 7 στρεμμάτων στην προβλήτα στα Πευκάκια για να δημιουργηθεί μια σύγχρονη και ασφαλής υποδομή για τη διαχείμαση/επιθεώρηση ιδιωτικών και επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, προμηθευόμαστε, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε, νέο περονοφόρο όχημα για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, για να αναφέρω μερικές μόνο από τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η σημερινή διοίκηση με την αγαστή και δημιουργική συνεργασία με τους εργαζόμενους της Ο.Λ.Β. ΑΕ.

Κατά συνέπεια, όποιος ή όποιοι στοχεύουν με τις ενέργειες τους να διαρρήξουν το κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας που επιδίωξε η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του ΔΣ, ή στοχεύουν να απαξιώσουν το έργο και την ανοδική πορεία της Ο.Λ.Β. ΑΕ, ακολουθούν λάθος δρόμο και δεν θα τους ακολουθήσουμε στις πρακτικές που ακολουθούν, δεν θα αναλωθούμε σε αντιπαραγωγικές αντιπαραθέσεις. Θα συνεχίσουμε το έργο μας που δεν έχει κανένα άλλο σκοπό και στόχο από τον να διατηρήσουμε το λιμάνι του Βόλου βιώσιμο, ανταγωνιστικό και ικανό να συμβάλλει στην ανασυγκρότηση της οικονομίας της Μαγνησίας και συνολικά της Περιφέρειας Θεσσαλίας στον αγροτικό, βιομηχανικό και τουριστικό τομέα.

Ερώτηση: Εν κατακλείδι μπορείτε να μας διευκρινίσετε αν δέχεστε τον έλεγχο από το ΤΑΙΠΕΔ ή τον έχετε αρνηθεί;

Όσον αφορά τις σχέσεις μας με το ΤΑΙΠΕΔ, που αποτελεί τον μέτοχο της ΟΛΒ ΑΕ και των άλλων 9 Οργανισμών Λιμένων ΑΕ των οποίων επίσης κατέχει τις μετοχές, στόχος και επιθυμία μας ήταν και παραμένει η διατήρηση σχέσεων δημιουργικής συνεργασίας προς το κοινό όφελος. Γνωρίζουμε πολύ καλά βεβαίως ότι προσπαθούν να διαρρήξουν αυτή τη σχέση πρόσωπα και συμφέροντα, στα οποία αναφέρθηκα πριν λίγο, παρέχοντας εσφαλμένη πληροφόρηση, ίσως και παραπλανητική, προς τον μέτοχο, προσπαθώντας να απαξιώσουν το έργο και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής της περιόδου. Μέσω διαρροών μάλιστα προς τον Τύπο, άφησαν να εννοηθεί ότι δήθεν η Ο.Λ.Β ΑΕ αρνείται προβλεπόμενους ελέγχους των πεπραγμένων της, πράγμα απολύτως ανυπόστατο και αδιανόητο, δεδομένου ότι, όπως όλες οι ΑΕ που εποπτεύονται από το Δημόσιο, τελούμε υπό διαρκή και κατ έτος έλεγχο από ελεγκτές που προβλέπει η αντίστοιχη νομοθεσία και το καταστατικό της Ο.Λ.Β. ΑΕ. Προς άρση κάθε παρερμηνείας διευκρινίζω για μια ακόμη φορά ότι ουδεμία αντίρρηση έχει η Ο.Λ.Β ΑΕ, πως θα μπορούσε άλλωστε, για την πραγματοποίηση οιουδήποτε νομίμως προβλεπόμενου ελέγχου, σύμφωνου με τις προβλέψεις και προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας και του καταστατικού μας.

ΠΗΓΗhttps://magnesianews.gr/volos/th-stavridopoulos-ik...