Εεεπ…. τι νομίσατε , ότι σας ξεχάσαμε και σας αφήσαμε χωρίς ενημέρωση…

Κάνετε μεγάλο λάθος… Απλά μαζεύουμε υλικό και επιλέγουμε ανθολόγιο…. ενεργειών του Υπουργείου σχετικά με τα ναυάγια…

Αν ήταν να ασχολούμαστε κάθε μέρα με τα όσα καλά και άγια συμβαίνουν με τα ναυάγια και το Υπουργείο, θα θέλαμε ολόκληρη ομάδα ερευνητών  αποκλειστικής απασχόλησης….

Βλέπετε το θέμα το χειρίζεται προσωπικά  κυρίως ο ίδιος ο κ. Υπουργός και λιγότερο η  ΔΑΛ..

Να που λέτε οι κάμερες της Τηλεόρασης τις προάλλες, να οι φωτογραφίες του κ. Υπουργού  για την ανέλκυση ενός μικρού μέρους της πλώρης του πλοίου «Corfu Island».

Πάντως έτσι για να μην έχετε καμιά απορία, την ανέλκυση  του πλοίου είχε αναλάβει το «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» και όπως τόνισε ο κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ «χωρίς καμία επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο..». 

Δεν γνωρίζουμε τις τυχόν ευαισθησίες ιδιωτών για τα θέματα περιβάλλοντος και τους λόγους που αναλαμβάνουν  χωρίς καμία επιβάρυνση για το Δημόσιο ή  χωρίς να πληρώνουν  κανένα τίμημα  για το scrap,  που εκμεταλλεύονται μετά την ανέλκυσή του... 

Θα θέλαμε όμως να ρωτήσουμε τον κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ:

Με ποια νόμιμη διαδικασία παρουσιάστηκαν  αυτοί οι «κάποιοι» και ζήτησαν αμοιβή  1,5 εκατομμύριο ευρώ για την ανέλκυση του συγκεκριμένου τμήματος του πλοίου;

Ποιοι και με τίνος εξουσιοδότηση συζητούν,  με τίνος νόμου διατάξεις ακολουθούνται  τέτοιου είδους διαδικασίες  και συναλλαγές ή αν θέλετε προσφορές;

Με ποια διαδικασία και τίνος νόμου εξουσιοδότηση παρέχεται η δυνατότητα δωρεάν παραχώρησης  περιουσίας του Δημοσίου σε ιδιώτες;

 Γιατί  στην περίπτωση του πλοίου  «Corfu Island» δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες του ν. 2881/2001;

Γιατί τελικά την 22-6-2018 ημέρα Παρασκευή η ΔΑΛ εξέδωσε την Αριθ. Πρωτ.: 6000/330/2018/ 22 Ιουνίου 2018  Προκήρυξη για υποβολή προσφορών  για την ανέλκυση  των ναυαγίων στην περιοχή ευθύνης του ΟΛΠ;

Με την έκδοση αυτής της Προκήρυξης δεν αποτελεί  και επίσημη  πλέον παραδοχή  από την Υπηρεσία της ΔΑΛ,   ότι για την ανέλκυση των  ναυαγίων ισχύουν οι διατάξεις και οι διαδικασίες του ν. 2881/2001;

Μήπως θα πρέπει ο κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ,  που έχει την πολιτική ευθύνη για τις πράξεις των Υπηρεσιών του Υπουργείου του,  να διερευνήσει την νομιμότητα των μέχρι σήμερα εκδοθέντων Αποφάσεων περί δωρεάν παραχώρησης ναυαγίων, από τις οποίες είναι πολύ πιθανόν ιδιώτες να αποκόμισαν όφελος σε βάρος απαιτήσεων του Δημοσίου επί των ναυαγίων; 

Μήπως θα πρέπει να επανεξετάσετε  κ. Υπουργέ το θέμα της φωτογράφησης σας πίσω από ναυάγια πλοίων, που παραχωρήθηκαν δωρεάν σε ιδιώτες χωρίς αυτό να προβλέπεται από κάποια διάταξη νόμου;  

κ. Υπουργέ, πότε ενεργούσε νόμιμα η Υπηρεσία;

Όταν ακολουθούσε την διαδικασία της δωρεάν παραχώρησης σε ιδιώτες  ναυαγίων που και σεις ευλογούσατε  ή

Τώρα που ακολουθείται η διαδικασία  του ν. 2881/2001 με την έκδοση  της Αριθ. Πρωτ.: 6000/330/2018/ 22 Ιουνίου 2018  Προκήρυξης Διαγωνιστικής διαδικασίας…

Δεν μπορεί να είναι νόμιμες και οι δύο αντίθετες διαδικασίες..

 Δεν θα πρέπει να διερευνήσετε το θέμα; Ή μήπως είναι δική σας  επιθυμία ο χειρισμός των θεμάτων ανέλκυσης των ναυαγίων με αυτόν τον τόσο «διαφανή» τρόπο …

Ο κ. διοικητής της ΔΑΛ  στην σχετική κοινή φωτογράφησή σας για τα Μ.Μ.Ε.  κατά την ανέλκυση μέρους της πλώρης του «Corfu Island»  στις δηλώσεις του ανέφερε, ότι εκτελεί εντολές της πολιτικής ηγεσίας…

 Δηλαδή …δικές σας εντολές…

Θα μας συγχωρήσετε όμως κ. Υπουργέ, αλλά δικαιολογημένη δεν είναι η απορία μας, όταν στην Αριθ. Πρωτ.: 6000/330/2018/ 22 Ιουνίου 2018  Προκήρυξη ως τιμή εκκίνησης  για την συμμετοχή στον διαγωνισμό καθορίζεται το ποσό των 179,95 Ευρώ/ανά τόνο μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.;

Από την δωρεάν παραχώρηση ναυαγίων,  πήγαμε σε διαγωνισμούς με τιμή εκκίνησης για τους συμμετέχοντες τα 179,95 Ευρώ ανά τόνο;

 Μη σας θυμίσουμε και την περίπτωση που τον περασμένο Ιανουάριο επιχειρήθηκε -σε προθεσμίες ολίγων ωρών-  να παραχωρηθεί δωρεάν και να απομακρυνθεί πλοίο του οποίου απλά έσπασαν οι κάβοι και παρασύρθηκε από τον καιρό (Παναγία Αγιάσου 2.400 dwt), δηλαδή θα μπορούσε, χωρίς κανένα έξοδο ανέλκυσης, να ταξιδέψει σε οποιοδήποτε διαλυτήριο του Κόσμου;

Κάποιοι ισχυρίζονται , ότι η αξία του πλοίου αυτού  αν πήγαινε σε διαλυτήρια Ινδίας ίσως προσέγγιζε  το 1.125.000 δολ. (αξία σε scrap   περίπου 450 δολ./ανά τόνο);

 Τελικά σας θυμίζουμε κ. Υπουργέ,  ότι την απομάκρυνση  του παραπάνω πλοίου,  ανέλαβε την τελευταία στιγμή ο ιδιοκτήτης του, μόλις πήρε χαμπάρι τις διαδικασίες που εκτυλίσσονταν στο Λιμάνι… . 

Κ. Υπουργέ μπορείτε να μας ενημερώσετε :

Γιατί συστήσατε ομάδα εργασίας  για την τροποποίηση των διατάξεων του ν. 2881/2001, αφού όπως ισχυριστήκατε στην Βουλή στην δαιδαλώδη  9σέλιδη απάντησή σας σε σχετική ερώτηση βουλευτών, οι ισχύουσες διατάξεις δεν χωρούν αμφισβήτησης ως προς την αρμοδιότητα της ΔΑΛ για την εφαρμογή τους; 

Μήπως οι διατάξεις του ν. 2881/2001 σας εμποδίζουν και σας ενοχλούν για τις δωρεάν παραχωρήσεις σας;

Μήπως σας ενοχλούν και Υπηρεσιακοί παράγοντες που με αναφορές τους σας κρούουν τον κίνδυνο της μη νομιμότητας  επί των ακολουθούμενων διαδικασιών;