Κυράνης Κωνσταντίνος
Πρόεδρος ΕΠΛΣ Κεντρικής Ελλάδος


Προκαλεί μεγάλη θλίψη αλλά και πολλά αναπάντητα ερωτήματα η χτεσινή ψήφιση της διάταξης για τον Ενιαίο Φορέα Επιτήρησης Συνόρων ΕΝΦΕΣ υπό τον απόλυτο έλεγχο του "Εθνικού Συντονιστή " που στην ουσία αναλαμβάνει αποκλειστικά τη διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος σε όλη την Ελληνική επικράτεια.

Η Ένωση Προσωπικού ΛΣ Κεντρικής Ελλάδος από την πρώτη ενημέρωση που είχε εδώ και 2 ημέρες γνώριζε τόσο το κείμενο της τροπολογίας όσο και το κατεπείγον της ψήφισής της.

Δεν είναι τυχαίο ότι κατά τη ψήφιση στη Βουλή όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν την αντίρρησή τους καθώς και το εγχείρημα θα προκαλέσει προβλήματα αλλά και για το γεγονός οτι η τροπολογία μπήκε στο κείμενο του νομοσχεδίου εμβόλιμα ,αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία διαβούλευση.

Σημαντικότερη αλλά και στην ουσία η τραγική αλλαγή που επιφέρει είναι η διάσπαση του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ σε δύο μέρη καθώς το επιχειρησιακό κομμάτι, η έρευνα και διάσωση με τα πλωτά,χερσαία και εναέρια μέσα αλλά και το προσωπικό που τα επανδρώνει, συμπεριλαμβανομένου και των στελεχών που υπηρετούν και διαχειρίζονται το μεταναστευτικό στην νησιωτικές υπηρεσίες των Ελληνικών θαλάσσιων συνόρων, θα ανήκουν πλέον στην δύναμη του Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων ΕΝΦΕΣ και θα δέχονται εντολές μόνο από τον Εθνικό Συντονιστή του ΥΠΕΘΑ.

Το εξωφρενικότερο όλων είναι η ξεκάθαρη αποτύπωση στο άρθρο 3 της τροπολογίας , ότι τα ανωτέρω μέσα και το προσωπικό δεν θα ανήκουν πλέον επιχειρησιακά στο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και αν κάποια στιγμή ο Αρχηγός του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη να τα χρησιμοποιήσει θα πρέπει να υποβάλει αίτημα στον Εθνικό Συντονιστή ο οποίος με τη σειρά του αν κρίνει απαραίτητο να προβεί στη διάθεσή τους στον Αρχηγό του Σώματος.


Δυστυχώς για όλα τα ανωτέρω προκαλεί εντύπωση και η στάση του συνδικαλιστικού μας κινήματος καθώς οι μεν εκπρόσωποι των Αξιωματικών δηλώνουν θετικοί στα όσα ψηφίστηκαν ενώ η Ομοσπονδία μας σε σχετική ανακοίνωση της την 13/12/2019 αναφέρει ότι αναμένει ενημέρωση για την πραγματική διάσταση των πραγμάτων από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ.Πλακιωτάκη τη στιγμή που ώρες πριν η διάταξη είχε ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

Είναι ξεκάθαρο ότι από πλευράς πολιτικής ηγεσίας κάνεις δεν ενημέρωσε τους συνδικαλιστικούς φορείς και αυτό από μόνο του είναι καταδικαστέο καθώς είναι αδιανόητο για μια τόσο σημαντική και συνάμα αρνητική εξέλιξη οχι μόνο να μην ζητείται η άποψη των εκπροσώπων των εργαζομένων αλλά και να μην υπάρχει καμία ενημέρωση τους τη στιγμή που ψηφίστηκε στη Βουλή.

Σε κάθε περίπτωση η από δω και πέρα απαιτείται ψυχραιμία και ξεκάθαρη στάση όλων καθώς η διάταξη αυτή αποτελεί ότι χειρότερο έχει υποστεί το Λιμενικό Σωμα στη σύγχρονη ιστορία του και δυστυχώς είναι πλέον δύσκολο να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο.