Μία ιδιαίτερα συμφέρουσα κίνηση φέρεται να έκανε η Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, αγοράζοντας σε πλειστηριασμό ένα τάνκερ aframax σε τιμή ευκαιρίας.

Πρόκειται για πλειστηριασμό που πραγματοποίησε το Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ για την πώληση ενός VLCC και τριών aframaxes της Brightoil Petroleum που είχαν επισχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς στην Ελλάδα, η Avin International απέκτησε το aframax Brightoil Legend (χωρητικότητας 107.500 dwt, κατασκευής 2009) έναντι ποσού λίγο χαμηλότερου από 20 εκατ. δολάρια. Η τιμή αυτή θεωρείται πολύ συμφέρουσα, με δεδομένο ότι η VesselsValue αξιολογεί πλοία με αυτά τα χαρακτηριστικά στα 24,5 με 25 εκατομμύρια δολάρια.

Άλλα δύο aframaxes, τα Brightoil League (χωρητικότητας 115.600 dwt, κατασκευής 2009) και Brightoil Lucky (χωρητικότητας 115.400 dwt, κατασκευής 2009), σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αποκτήθηκαν από την Union Maritime έναντι 21 εκατ. δολαρίων το καθένα.

Σημειώνεται ότι αυτός ήταν ο δεύτερος γύρος της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς στον πρώτο γύρο, αν και υπήρξαν 15 ενδιαφερόμενοι, τα προσφερόμενα τιήματα δεν κρίθηκαν επαρκή. Μάλιστα, αρχικά υπήρχαν πληροφορίες ότι και ο δεύτερος γύρος θα απέβαινε άκαρπος, λόγω του ότι τα πλοία πρέπει μέσα στο 2019 να περάσουν από ειδική επιθεώρηση και θα έπρεπε επίσης να εξοπλιστούν με scrubbers για να λειτουργούν απρόσκοπτα και μετά την ενεργοποίηση των κανονισμών του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων, από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Οι επίσημες ανακοινώσεις για τους πλειοδότες και τα ποσά που θα δαπανήσουν για την απόκτηση των πλοίων αναμένονται τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου.

Βετεράνος παίκτης στις δημοπρασίες πλοίων δήλωσε στο TradeWinds: «Το Χονγκ Κονγκ είναι ένα φτηνό και γρήγορο μέρος για να επισχέσεις και να πουλήσεις πλοία. Είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής τόπος επίσχεσης στον κόσμο, εν μέρει λόγω της αξιοπιστίας των δικαστηρίων του, του γεγονότος ότι έχει ειδικό δικαστή ναυτιλιακών υποθέσεων, των κανονισμών για την προτεραιότητα των απαιτήσεων που ευνοούν τους δανειστές και του χαμηλότερου επιπέδου λιμενικών χρεώσεων».

Σημειώνεται ότι ένα άλλο πλοίο της Brightoil Petroleum, το VLCC Brightoil Glory  (χωρητικότητας 318.000 dwt, κατασκευής 2012), που επίσης έβγαλε σε πλειστηριασμό το Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ, φέρεται να αποκτήθηκε από τη ναυτιλιακή Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη έναντι 58 εκατ. δολαρίων περίπου.

https://www.mononews.gr