Σχεδόν τριπλασιασμό στις διαλύσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με βάση τη χωρητικότητας τους, σε σχέση με την την προηγούμενη χρονιά, προβλέπουν οι ναυλομεσίτες βασισμένοι στις πρώτες ενδείξεις.

«Προβλέπουμε ότι η χωρητικότητα των φορτηγών πλοίων που θα αποσυρθούν το 2020 θα ανέρθει σε 19 εκατ. dwt, έναντι 7 εκατ. dwt το 2019 και μόλις 4 εκατομμυρίων το 2018, αλλά αρκετά χαμηλότερα από το υψηλό των 30 εκατομμυρίων dwt που ανακυκλώθηκαν το 2015 και το 2016», αναφέρει ο Joakim Hannisdahl, επικεφαλής ανάλυσης της Cleaves Securities.

«Τα κέρδη το 2019 ήταν στο ξεκίνημα πιο αδύναμα από το αναμενόμενο στη σκιά της κατάρρευσης του φράγματος της Vale, ωστόσο γρήγορα κάλυψαν μεγάλο μέρος των απωλειών φτάνοντας σε πολυετή υψηλά κατά το τρίτο τρίμηνο, μειώνοντας έτσι τα κίνητρα των πλοιοκτητών να πουλήσουν πλοία για scrap.»

Από τις αρχές του νέου έτους, ο Cleaves υποστηρίζει ότι στον κλάδο ξηρού φορτίου έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια πλοία χωρητικότητας 610,000 dwt, στα οποία περιλαμβάνονται ένα VLOC, ένα capesize, ένα supramax και δύο handymaxes.

Ο Hannisdahl εξηγεί ότι εάν συμπεριλάβουμε ένα VLOC, ένα capesize και ένα mini-cape που έχουν καταγραφεί ως scrap κατά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, αλλά δεν περιλαμβάνονται στα στατιστικά του 2019, το σύνολο ανέρχεται σε 1,28 εκατομμύρια dwt. Από αυτή την εικόνα μπορούμε να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ολόκληρο το έτος μπορεί το νούμερο να φτάσει στα 29,2 εκατομμύρια dwt.

«Αν και η διεξαγωγή συμπερασμάτων από τόσο μικρό δείγμα δεδομένων είναι παρακινδυνευμένη, η αρχή του έτους και οι προβλέψεις μας για χαμηλά κέρδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους, μπορεί να βάλουν τα θεμέλια για την αύξηση των διαλύσεων το 2020», υποστηρίζει ο αναλυτής.

«Επιπλέον, το υψηλότερο κόστος καυσίμων μετά την εφαρμογή των κανονισμών για το θείο του IMO 2020 έχει επιδεινώσει τα οικονομικά δεδομένα για πολλά πλοία που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers, κυρίως τα παλαιότερης τεχνολογίας, τα οποία έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου την ημέρα σε σχέση με τα αντίστοιχα πιο πρόσφατης κατασκευής πλοία».

Ωστόσο, ο Hannisdahl τονίζει ότι με τα νεότευκτα πλοία ξηρού φορτίου συνολικής χωρητικότητας 55 εκατομμυρίων dwt που είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν εντός του 2020, αναμένει καθαρή αύξηση της προσφοράς 4,5% το 2020 σε σχέση με την αύξηση της ζήτησης κατά 2,7%.

mononews.gr