Διαμάχη ξέσπασε μεταξύ της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ για το μοντέλο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων.

Η ΝΔ μιλά για αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και ο ΣΥΡΙΖΑ για ξεπούλημα με τεράστια ζημιά για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.

Μετά τα όσα ανέφερε στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός επισήμανε τα ακόλουθα:

«Η ασάφεια, πολλές φορές, κρύβει τις πραγματικές προθέσεις. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που χαρακτηρίζει καλύτερα την ομιλία του κ. Πλακιωτάκη.

Μέσα σε πολλές αοριστίες και γενικολογίες ο υπουργός Ναυτιλίας, αναφορικά με τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια της χώρας, αποκάλυψε ότι θα καταργήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων, που ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε ως παρακαταθήκη, και θα προχωρήσει στην ‘διασφάλιση της ανάπτυξη κάθε λιμανιού’, δηλαδή σύμφωνα με τη γλώσσα του νεοφιλελευθερισμού που τόσο καλά ξέρει η Κυβέρνηση να μιλά, στη πλήρη πώληση όλου του πακέτου μετοχών των λιμανιών».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «η απέχθειά του για τον ιδιωτικό τομέα και τις επενδύσεις» έχει στοιχίσει ακριβά στην οικονομία και τους πολίτες.

Η δήλωση του Γιάννη Πλακιωτάκη

«Είναι καιρός να αντιληφθούν στο ΣΥΡΙΖΑ ότι ο ελληνικός λαός επέλεξε Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και κυβέρνηση τη Νέα Δημοκρατία, δίνοντας καθαρή εντολή να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα μας.

Αυτό ακριβώς κάνουμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχοντας ήδη από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης παρουσιάσει με σαφήνεια τις πολιτικές που θα προωθήσουμε σε όλους τους τομείς.

Ειδικότερα σε σχέση με τα λιμάνια:

– Σε τρεις μόλις μήνες, εγκρίναμε το master plan των επενδύσεων της ΟΛΠ Α.Ε. για το λιμάνι του Πειραιά ύψους 610 εκατ. ευρώ. Μετά από καθυστέρηση ετών, και δώδεκα αποτυχημένες προσπάθειες έγκρισης του, για τις οποίες ευθύνεται η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκινά μία τεράστια επένδυση, με πολλαπλά οφέλη τόσο για την πόλη του Πειραιά, όσο και για την Ελληνική οικονομία.

– Βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση επενδυτικού πλάνου του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Σε ότι αφορά τα 10 λιμάνια – ανώνυμες εταιρείες, προχωράμε εντός του 2020 σε διεθνείς διαγωνισμούς εκκινώντας από τα λιμάνια αυτά για τα οποία υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες βιωσιμότητας του κάθε λιμένα ξεχωριστά για να τους αξιοποιήσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλουν πραγματικά στην δημιουργία δημοσίων εσόδων και στην διασφάλιση επενδύσεων και θέσεων εργασίας. Το έχουμε πει πολλές φορές ότι τα λιμάνια μας μπορούν και πρέπει να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης τόσο της περιφερειακής, όσο και της εθνικής οικονομίας.

Όσον αφορά τα άλλα λιμάνια που βρίσκονται υπό τον έλεγχο Δήμων, έχουμε δεσμευθεί δημοσίως και θα πρέπει να θεωρείτε δεδομένη η στενή συνεργασία μας με τους Δήμους, τους οποίους θεωρούμαι στρατηγικούς μας συμμάχους, στην προσπάθεια μας να πετύχουμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο ανάπτυξης και αξιοποίησης και των λιμανιών αυτών, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων  και της πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Με την  ίδια σαφήνεια, παρουσιάσαμε το σχεδιασμό μας για τη αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και τη δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.

Η απέχθεια του ΣΥΡΙΖΑ για τον ιδιωτικό τομέα και τις επενδύσεις, η ιδεοληπτική εμμονή του σε ξεπερασμένα μοντέλα, αλλά και η αναποτελεσματικότητα του, τα χρόνια που κυβέρνησε τη χώρα, έχουν στοιχίσει πολλά  στην ελληνική οικονομία και τους πολίτες.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε λίγους μόνο μήνες, έχει πετύχει να αλλάξει τα δεδομένα. Κάτι που αναγνωρίζεται  από τους εταίρους μας στην ΕΕ,  τους επενδυτές και τις αγορές, κυρίως όμως – όσο και αν δεν αρέσει στο ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που αναγνωρίζεται από τους Έλληνες πολίτες».

Η δήλωση του Νεκτάριου Σαντορινιού

Η ασάφεια, πολλές φορές, κρύβει τις πραγματικές προθέσεις. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που χαρακτηρίζει καλύτερα την ομιλία του κ. Πλακιωτάκη στο 5ο Συνέδριο για τη Ναυτιλία της Ναυτεμπορικής, που διεξήχθη πριν λίγες μέρες στην Αθήνα.

Έτσι, μέσα σε πολλές αοριστίες και γενικολογίες ο Υπουργός Ναυτιλίας, αναφορικά με τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια της χώρας, αποκάλυψε ότι θα καταργήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων, που ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε ως παρακαταθήκη, και θα προχωρήσει στην «διασφάλιση της ανάπτυξη κάθε λιμανιού», δηλαδή σύμφωνα με τη γλώσσα του νεοφιλελευθερισμού που τόσο καλά ξέρει η Κυβέρνηση να μιλά, στη πλήρη πώληση όλου του πακέτου μετοχών των λιμανιών.

Η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη που έχει θέσει ως βασικό της στόχο το ξεπούλημα κάθε σπιθαμής δημόσιας περιουσίας, εκποιεί τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, χωρίς να υπολογίζει ούτε το εθνικό κόστος, ούτε το στρατηγικό τους χαρακτήρα, ούτε την μεγάλη ζημία που θα υποστούν οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Στον αντίποδα του σύγχρονου και ρεαλιστικού αναπτυξιακού σχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ, που αποτυπώθηκε στον Ν. 4597/2019, ο οποίος συμβαδίζει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και πρακτικές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών και απαγορεύοντας την ολική υποπαραχώρηση του λιμανιού σε έναν και μόνο επενδυτή, η Κυβέρνηση της Δεξιάς δίνει λάφυρο τα λιμάνια της χώρας σε «ιδιώτες- επενδυτές», που η ιστορία του κόμματος αυτού έχει δείξει ότι εννοεί τους κολλητούς και τους κουμπάρους.

Ανίκανη να παρουσιάσει έστω και μια σοβαρή επενδυτική ρεαλιστική πολιτική, αυτή η Κυβέρνηση έχει επιδοθεί στο στήσιμο μιας επιχείρησης real estate, αφού πέρα από την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών που δρομολογείται, στο ίδιο Συνέδριο ο κ. Πλακιωτάκης διεμήνυσε ότι θα αφαιρέσει από τον έλεγχο των Δήμων και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων τη διαχείριση των λιμανιών και θα τα εντάξει υπό τον έλεγχο του Υπουργείου του, πάλι, όπως εξηγεί, για το καλό της «ανάπτυξης».

Με κυνικό τρόπο, η ΝΔ προχωρά στην αποψίλωση των τοπικών κοινωνιών από την λιμενική τους περιουσία και καταδικάζει σε ύφεση τις τοπικές οικονομίες στο όνομα μιας στρεβλής, χωρίς σχέδιο νεοφιλελεύθερης ανάπτυξης. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο λαός, όμως, δε θα ανεχτούν μια επανάληψη της δεξιάς λεηλασίας στη δημόσια περιουσία.

Την «αγάπη» της κας. Κεραμέως για τα ιδιωτικά κολέγια φαίνεται ότι ζήλεψε ο κ. Πλακιωτάκης για αυτό και στην ομιλία του υποσχέθηκε μέσα στο 2020 να δημιουργήσει με νόμο τις προϋποθέσει θεσμοθέτησης της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Έτσι μετά το άρθρο στο πρόσφατο νομοσχέδιο του Παιδείας που ανοίγει την πόρτα στην αναγνώριση των ιδιωτικών κολεγίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας κλείνει το μάτι σε φίλους- επενδυτές που θα στήσουν μπίζνα γύρω από την ναυτική εκπαίδευση.

Γιατί η αλήθεια είναι ότι όταν η δημόσια ναυτική εκπαίδευση παρέπαιε το 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που διατήρησε το δημόσιο χαρακτήρας και αναβάθμισε τις υποδομές, ίδρυσε την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο, τη Σχολή Σωστικών Πυροσβεστικών Μέσων στις Οινούσες, το Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού- το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας που από τότε που ανέλαβε η νέα  ηγεσία του Υπουργείου το παρουσιάζει ψευδώς ως δικό της έργο- προκήρυξε νέες μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού, δρομολόγησε την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδη και με το World Maritime University για προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτών και μεταξύ άλλων ενεργοποίησε, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση Δια Βίου Μάθηση και Κατάρτιση» δράσεις προϋπολογισμού  57.585.294,15 € και στο πλαίσιο των ΠΕΠ δράσεις που αφορούν στον εξοπλισμό των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού προϋπολογισμού 9.670.769,24€, εξασφάλισε 1εκ. ευρώ επιπλέον κατ΄ έτος από τη Συμφωνία φορολόγησης των Ελλήνων Εφοπλιστών, τέλος, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα – Κύπρος μερίμνησε για την υλοποίηση της δράσης «Πληροφοριακό Σύστημα Ναυτικής Σταδιοδρομίας», προϋπολογισμού 900.000€.

Για μια ακόμη φορά ο Υπουργός Ναυτιλίας υποσχέθηκε τη διόρθωση «στρεβλώσεων» για το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Η μόνη στρέβλωση που υπάρχει είναι ότι μετά τις εκλογές το Μεταφορικό Ισοδύναμο έπεσε στα χέρια της Κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία φάνηκε ανίκανη να το υποστηρίξει.

Γιατί επί ΝΔ κόπηκε το σκέλος του μέτρου για την επιδότηση των καυσίμων, επί αυτής της Κυβέρνησης καθυστερούν σημαντικά οι πληρωμές στους  νησιώτες και επί ΝΔ δεν υπογράφηκε ποτέ η έτοιμη απόφαση που είχαμε αφήσει για επέκταση του ΜΙ στις επιχειρήσεις της Κρήτης.

metaforespress.gr