Του Μηνά Τσαμόπουλου

Σε πλήρη εξέλιξη έχει το ναυπηγικό της πρόγραμμα η Eletson Corporation για την ναυπήγηση τεσσάρων LPG. Την περασμένη άνοιξη παρέλαβε τα LPG tankers «ITHACKI» και «ANTIKITHIRA» ναυπηγημένα στα νοτιοκορεατικές γιάρδες Hyundai Mipo. Είναι χωρητικότητας 15.068 τόνων το καθένα.

Η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει ακόμη δύο νεότευκτα. Πρόκειται για τα δεξαμενόπλοια aframax «Kastelorizo» και «Folegandros» χωρητικότητας 109.000 τόνων το καθένα. Ο προγραμματισμένος χρόνος παραλαβής είναι για το μεν πρώτο στα τέλη του 2018 και για το δεύτερο στα αρχές του 2019.

Μπορεί τα δύο νεότευκτα πλοία που παρέλαβε μέσα στο 2018 να γράφτηκαν στο νηολόγιο της Λιβερίας, όμως η Eletson παραμένει από τις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που στηρίζουν παραδοσιακά το ελληνικό νηολόγιο και τους Έλληνες ναυτικούς αφού στα 33 από τα συνολικά 38 πλοία του στόλου της κυματίζει η γαλανόλευκη σημαία, ποσοστό 86,8%.

Και στα 38 πλοία της έχει δώσει το όνομα το όνομα ενός νησιού της Ελλάδας που είναι άρρητα συνδεδεμένο με την ναυτική μας παράδοση, όπως στα νεότευκτα Ιθάκη-Αντικύθηρα-Καστελόριζο και Φολέγανδρο.

Σε μία χρονική περίοδο που η Ελλάδα αναζητά την ανάπτυξη μέσω της επιχειρηματικότητας, σε μία εποχή που στη ναυτιλία γίνονται πολλές συζητήσεις για την φυγή των επιχειρήσεων από την Ελλάδα, η ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη, είναι από εκείνες που όχι μόνο δεν....το κουνάνε από τον Πειραιά, όχι μόνο στηρίζουν την ελληνική σημαία αλλά προχωράνε σε εκσυγχρονισμό του στόλου.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia...