Η Νορβηγία αναπτύσσει το οπλοστάσιό της στρατιωτικών αεροσκαφών για αποστολές που θα τις οδηγήσουν στις ροές καυσαερίων των διοχετεύσεων του πλοίου. Με τον ΙΜΟ που υποστηρίζει τώρα το 0,1% όριο θείου για τα καύσιμα πλοίων από τον Ιανουάριο του 2020 και με τη νότια Νορβηγία κάτω από τον 62ο παράλληλο επίσημα έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Ελέγχου Εκπομπών ή το ECA, η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή, η NMA, εκπομπών.

Το NMA του Όσλο και οι εγχώριοι σύμμαχοί του - το Νορβηγικό Ακτοφυλακή (Kystvakten), η νορβηγική παράκτια διοίκηση και η αστυνομία - θα μοιραστούν το βάρος της συμμόρφωσης της Νορβηγίας προς και από τη Νορβηγία με τους κανόνες ΕΕ, IMO και Νορβηγίας για τις εκπομπές θείου ή μάλλον οξείδιο του θείου. Ο έλεγχος των παράνομων επιπέδων SOx είναι η εργασία του κύριου επιθεωρητή της NMA, Svein Erik Enge, ο οποίος συναντάμε στο Haugesund, μια υπνηλία στην δυτική Νορβηγία που μετασχηματίζεται στο σύμπλεγμα "καθαρή τεχνολογία" της Νορβηγίας.

Η Enge, τον Ιούνιο του 2018, συντονίζει και εποπτεύει το δοκιμαστικό πρόγραμμα δοκιμών του NMA στην είσοδο του λιμανιού του Μπέργκεν. Για μια εβδομάδα, ένας φορτωμένος με αισθητήρες κινητήρας από τη γέφυρα του KV Tor του Kystvakten μεταφέρθηκε στο ρεύμα ατμού αρκετών πλοίων για να πάρει δείγματα SOx. Ο ηλεκτρονικός αριθμός θείου της εξάτμισης μεταδόθηκε αμέσως στις οθόνες υπολογιστών του KV Tor. Αν και ο αυτοκινητόδρομος είχε διατηρήσει την ασφαλή απόστασή του 50 μέτρα από τα πλοία, εντοπίστηκαν παράνομα επίπεδα θείου. Το Kystvakten ήρθε σε επαφή με το NMA στην ξηρά και σχεδιάστηκε επιθεώρηση πλοίου.

"Το χρησιμοποιούμε σαν μια δοκιμή αστυνομικής αναπνοής", λέει η Enge, προσθέτοντας, "Αλλά συνεχίζουμε να επιβιβάζουμε." Ωστόσο, οι έλεγχοι των δοκιμών ήταν απόλυτα επιτυχημένοι. Ο δακτύλιος ήταν «εντυπωσιακός». Χρειάστηκαν πέντε λεπτά για να διαλέξει το δείγμα χρησιμοποιώντας τους μισθωμένους χημικούς αισθητήρες που έφερε. Οι δυνατότητες ήταν ατελείωτες: "Μπορείτε να ειδοποιήσετε την επόμενη θύρα. Μπορείτε να εκδώσετε ένα τέλος ή μπορείτε να ζητήσετε εγγύηση (πληρωμής). "Τα υψηλότερα τέλη μέχρι σήμερα έχουν φτάσει τα 650.000 κορώνες ή 75.000 δολάρια. Είναι κατανοητό ότι έχει πάει σε ένα κρουαζιερόπλοιο χειριστή.

Από τη μοίρα αυτή δοκιμή του 2018, το Kystvakten έχει αυξήσει το στόλο των αεροσκαφών από ένα σε τρία και σύμφωνα με πληροφορίες είναι έτοιμο να αγοράσει πέντε νέα κάθε χρόνο: ή πέντε αισθητήρες. Οι πληροφορίες που λαμβάνουμε από διαφορετικές πηγές φαίνεται αντιφατικές. Η Enge λέει: "Αγοράζουμε μόνο τους αισθητήρες (όχι τα αεροσκάφη)", ενώ μια άλλη πηγή λέει ότι οι αισθητήρες νοικιάζονται από εμπορικούς παίκτες και ερευνητικά ινστιτούτα της Νορβηγίας, όπως η AMOS, που έχουν αναπτύξει τις δικές τους φασματικές κάμερες "χημικής οσφραίωσης".


Ολοκληρωμένη συσκευασία θείου-σκουληκιού: ένα μηχάνημα επιθεώρησης εκπομπών NAS που κατασκευάζεται από τροποποιημένο Aeryon Labs R70 drone. κάτω από την αρχική R70. Εικόνα: NAS / Η νορβηγική παράκτια διοίκηση Μηδενικές εκπομπές ρύπων
Το Kystvakten ήταν ιδανικό για την επιθεώρηση επειδή είχε ήδη τα πλοία και μπορούσε να φροντίσει τα αεροσκάφη. Ο παράκτιος φρουρός ελέγχει ήδη τα πλοία «50 έως 100» κάθε χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, παρόλο που ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί δραματικά και το 2018 οι επιθεωρήσεις πλοίων σε όλες τις περιοχές έφθασαν πάνω από 200. Ο ΔΝΟ εφαρμόζει τώρα το όριο θείου και από τις αρχές του 2026, το Όσλο αρχίζει να εφαρμόζει καθεστώς μηδενικών εκπομπών για κρουαζιερόπλοια στα φιόρδ. Μέχρι τότε, οι κανόνες για το ανώτατο όριο του θείου που έχουν αναγνωριστεί από το ΔΝΟ ισχύουν κάτω από 62 μοίρες βόρειου γεωγραφικού πλάτους και μετά την 1η Ιανουαρίου 2026 η ανωτέρω έκταση υπόκειται στο ανώτατο όριο θείου. Το 2030, ολόκληρη η νορβηγική ακτή - μια περιοχή όσο η δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών - θα είναι "απαλλαγμένη από εκπομπές".

Έτσι, η Enge και ο νέος R-70 Sky Ranger είναι το πρωτοπόρο της επιβολής του νόμου κατά την αυγή μιας νέας εποχής με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Όπως και άλλοι ποδοσφαιριστές πριν από αυτούς, θα αξιοποιήσουν την υπάρχουσα εμπειρία. Το Kystvakten θεωρείται ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει ένα Lockheed Martin Indago drone εξοπλισμένο με υπέρυθρες και 30x200 κάμερες για να εντοπίσει και να διαγράψει πετρελαιοκηλίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας και τη νύχτα. Τα νέα R-70s από την εταιρεία FLIR Aeryon θα βασίζονται επίσης σε αισθητήρες θέρμανσης που έχουν τοποθετηθεί, ενώ τώρα αναπτύσσονται και προμηθεύονται και άλλοι αισθητήρες για άλλα περιβαλλοντικά στοιχεία, ενόψει της περαιτέρω σκλήρυνσης του περιβάλλοντος. "Με την IR για πρώτη φορά, θα μπορούσαμε να δούμε πόσο βαθύ ήταν το πετρέλαιο στη θάλασσα. Θα μπορούσατε να εντοπίσετε τη διαρροή πετρελαίου σε ένα γράφημα. Το έκανε πολύ, πολύ πιο εύκολο ", λέει ο Enge. Τώρα, αναφέρθηκε και η ευκολία σε αυτή την πρώτη επιθεώρηση με θείο της εξάτμισης χωνιού ενός πλοίου: "Θα μπορούσατε να δείτε το αεροπλάνο να εξέλθει από το κατάστρωμα και να ακολουθήσει το πλοίο. Ήταν καλύτερο από ένα παιχνίδι ", λέει ο Enge, μια προφανής αναφορά στον ιχνηλάτη του πλοίου του Αέιρον. Άλλοι αρχαίοι ανταποκριτές ήθελαν το ένα, επίσης, έτσι το 2018, πέντε νέα R 70 είχαν παραγγελθεί, οι αισθητήρες τους μοναδικοί για υπηρεσίες που περιλάμβαναν την Νορβηγική Αρχή Ακτινοπροστασίας. την παράκτια διοίκηση. το NMA και το Kystvakten.

Τον Απρίλιο του 2019, η Norse Asset Solutions ή η NAS παρέδωσαν τους αισθητήρες θείου Sky Rangers και το GIS και τα αεροσκάφη με τα sniffers έγιναν σύμβαση ύψους 14 εκατομμυρίων κορών τον Μάρτιο του 2019. Η καναδική εταιρεία Aeryon Labs (η οποία ανήκε και τώρα ονομάζεται FLIR με βάση το Όρεγκον) δημιούργησαν τα αεροσκάφη και παρείχαν συστήματα ελέγχου αποστολών Aeryon που είχαν αρχικά κατασκευαστεί για στρατιωτική αγορά. Τα R-70 είναι φορητά σε άνθρωπο πλάτους 80 εκατοστών. πετούν σε ταχύτητες έως 50 km / h για 50 λεπτά έως πέντε χιλιόμετρα μακριά. Μπορούν να χειριστούν άνεμους 70 χλμ / ώρα και, κατά τις επιθεωρήσεις του θείου, θα ακολουθήσουν "ιδανικά" ένα σκάφος υποστήριξης, αυτόνομο ή όχι.

Αλλά όπως και με όλα τα drones, είναι ωφέλιμο φορτίο, ωφέλιμο φορτίο, ωφέλιμο φορτίο. Το 2,5 χιλιογράμμων drone μπορεί να φέρει μια κάμερα 2,5 κιλά και ωφέλιμο φορτίο αισθητήρα. Ο θειολόγος θείου NAS είναι μικροσκοπικός, αλλά χρειάζεται μόνο να πιπιλίζει σε ένα μικροσκοπικό δείγμα αέρα για να αναπαράγει την ανάλυση που έχουν εκπαιδευτεί οι επιθεωρητές έχουν κάνει πάντα σε εργαστήρια NMA.
"Μπορούμε να αλλάξουμε τον αισθητήρα και να ελέγξετε και άλλα αέρια στοιχεία", δήλωσε ο Enge, ο οποίος παραδέχεται ότι "εξακολουθούμε να εργαζόμαστε για το λογισμικό για αυτό το". Πράγματι, τα νέα αεροσκάφη που θα προμηθεύσει η NMA έρχονται με την Ασφαλή Κιτ Ανάπτυξης Εφαρμογών της Aeryon Labs και το Κιτ Ανάπτυξης Payload "για να επιτρέψει την ταχεία ενσωμάτωση λογισμικού τρίτων και την εξέλιξη του ωφέλιμου φορτίου" και αυτό ακριβώς συνέβη.
Όταν ο Sky Ranger εισήχθη το 2015, οι εταιρείες TrellisWare Technologies, Datron, Aeryon Labs και Black Diamond Advanced Technologies παρουσίασαν το SkyRanger στο US Marine Corp με ένα ραδιόφωνο TSM που επιτρέπει τη ροή σε πραγματικό χρόνο και τη θερμική απεικόνιση μέσω ενός κινητού ad hoc δικτύου , ή MANET. Δεν είναι γνωστό αν κάποια από αυτές τις τεχνολογίες χρησιμοποιείται στη Νορβηγία.
Πρόβλημα: κρουαζιερόπλοια που εκπέμπουν καυσαέρια σε "συνωστισμένα" νορβηγικά φιόρδ. Εικόνα: NMA Super drones
Οι πωλήσεις drone για ναυτιλιακές εφαρμογές ήταν ένα μεγάλο χτύπημα στη Νορβηγία, παρόλο που οι αποστολές ακεραιότητας δομής αποτέλεσαν το κύριο πλεονέκτημα. Από το 2015, η στολή Stavanger-area, η Nordic Unmanned, έπληξε μια συμφωνία διανομής με την Lockheed Martin για τα αεροσκάφη Indago VTOL.

Από τότε, η Nordic Unmanned έχει κερδίσει συμβάσεις που τραβούν πιλοτικές γραμμές υδροηλεκτρικής ενέργειας και πτώση αντικειμένων για ηλεκτρικούς διαχειριστές δικτύου, καθώς και έρευνες για τον εθνικό σιδηρόδρομο. Το Kongsberg Maritime Broadband Radio, ένα ανεξάρτητο δορυφορικό σύστημα, είναι τουλάχιστον στο σκάφος Indago, ένας από τους δύο τύπους που δοκιμάστηκαν, καθώς υπάρχει συμφωνία μεταξύ του Nordic Unmanned και του Kongsberg. Το MBR πραγματοποιεί επίσης ροή βίντεο σε πραγματικό χρόνο σε πραγματικό χρόνο μεταξύ του εδάφους, του αέρα και των θαλάσσιων πόρων.

Οι νέες εντολές NMA των αεροσκαφών Sky Ranger θεωρούνται ότι είναι R70 που μπορούν να λειτουργήσουν από -30 ° C έως 50 ° C. Είναι αρκετά διαισθητικές ώστε ο επιθεωρητής να μην είναι μηχανικός, παρόλο που θα εκπαιδευτεί από το NAS ή το Nordic Μη επανδρωμένα και FLIR.
"Αυτό το drone είναι το πρώτο του είδους του που συνδυάζεται και ενσωματώνεται ως έτοιμο πακέτο", δήλωσε ο αρχηγός των επιχειρήσεων NAS, Joachim Hovland, με επίσημους ημερολόγους. "Πριν από αυτό, δεν είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε πλοία που ταξιδεύουν, αλλά τώρα είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο που χρησιμοποιούν συστηματικά drones για αυτό το είδος εργασίας. Έτσι, ο αεροσκάφος θα διασφαλίσει ότι θα κάνουμε πιο αποτελεσματικό τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε τις εκπομπές θείου από τα πλοία. "

Ένα πράγμα είναι βέβαιο: η Enge ήταν "εξαιρετικά ευχαριστημένη" με τον έλεγχο πλοήγησης και πτήσης των Sky Rangers από το κατάστρωμα του KV Tor, με τα χειριστήρια της κάμερας. "Το σύστημα οθόνης αφής επιτρέπει την εκτέλεση δυναμικών σχεδίων πτήσης", λέει ο κατασκευαστής. Και η Enge και το NMA θα χρησιμοποιήσουν επίσης ένα πιστόλι XRF που θα σαρώσει το καύσιμο και θα καθορίσει την περιεκτικότητα σε θείο μέσα σε 30 δευτερόλεπτα - ή περίπου όσο ο Sky Ranger θα πρέπει να παραμείνει στη ρεύμα καυσαερίων της χοάνης του πλοίου.