Όσα συζητούνται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτιλίας

Το καύσιμο του μέλλοντος είναι το υδρογόνο. Αυτή είναι η σαφής κατεύθυνση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ όπως προκύπτει από τις συζητήσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με ενημέρωση που έχει το newmoney, από την πλευρά των πλοιοκτητών υπάρχει έντονος προβληματισμός για τους τύπους πλοίων που θα πρέπει να ναυπηγήσουν τα προσεχή χρόνια αφού κανείς δεν γνωρίζει ποίο θα είναι το καύσιμο.

«Δεν ξέρουμε για τι τύπο πλοίου να δώσουμε παραγγελίες ναυπήγησης. Τώρα κυρίαρχο ως εναλλακτικό καύσιμο το LNG όμως όπως προκύπτει από τις τοποθετήσει στις Συνέδριο του ΙΜΟ, σε λίγα χρόνια θα είναι ήδη ξεπερασμένο και πάμε για υδρογόνο. Το LNG είναι καύσιμο ”γέφυρα” για τη μετάβαση στο υδρογόνο. Κανείς όμως δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει για αυτό».

Δύο χρόνια νωρίτερα ο Γιώργος Προκοπίου είχε προβλέψει:

«Το LNG δεν αποτελεί λύση. Δεν πρόκειται να παραγγείλω πλοίο που θα καταναλώνει LNG».

Ενώ όμως η χρήση του LNG ικανοποιεί τους πρόσφατους κανονισμούς εκπομπών οξειδίων του θείου και αζώτου, στο μείζον ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας Atlantic Bulk Carriers, έχει διατυπώσει μία διαφορετική άποψη βασιζόμενος τόσο στην τεχνογνωσία που έχει, όσο και σε νέες μελέτες, πανεπιστημίων και ινστιτούτων. Άποψη που δικαιολογεί τη στροφή προς το υδρογόνο της διεθνούς Ναυτιλίας.

«Οι επιδόσεις του LNG είναι χειρότερες από τα σημερινά ευρέως χρησιμοποιούμενα συμβατικά καύσιμα όπως για παράδειγμα το ντίζελ».

Και επεξηγεί: «Το LNG αποτελείται κατά 95 – 98% από μεθάνιο. Σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες όταν το μεθάνιο διαρρέει στην ατμόσφαιρα, είναι 25 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα. Δηλαδή ένα λίτρο μεθανίου θερμαίνει την ατμόσφαιρα 25 φορές παραπάνω από ένα λίτρο CΟ2.

Πιο πρόσφατες μελέτες όμως δείχνουν ότι ή επίδραση αυτή του μεθανίου είναι πολύ χειρότερη. Δεν είναι απλά 25 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), όπως συνήθως λέγεται, αλλά 86 φορές χειρότερο σε ορίζοντα 20ετίας. Δηλαδή μία διαρροή ενός λίτρου LNG στην ατμόσφαιρα είναι σαν να απελευθερώθηκαν 86 λίτρα διοξειδίου του άνθρακα, σε σχέση με την επίδραση τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου».

Για τα βιοκαύσιμα δεν υπάρχει μέλλον αφού είναι δύσκολη η τροφοδοσία πλοίων σε μεγάλη κλίμακα, ενώ η χρήση μπαταρίας θα είναι για μικρά πλοία.

Για τη μετάβαση στην νέα εποχή καύσιμο ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει τονίσει:

«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία».

ΙΜΟ: Στροφή στο υδρογόνο για καύσιμο πλοίων από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα| newmoney