Την ενοχή της για πλαστογράφηση εγγράφων σε μία υπόθεση μόλυνσης των υδάτων στις ΗΠΑ ομολόγησε η ελληνική ναυτιλιακή Chartworld Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, αν και αρχικά είχε αρνηθεί τις κατηγορίες.

Η Chartworld είναι η διαχειρίστρια του πλοίου Nederland Reefer (χωρητικότητας 627.986 dwt, κατασκευής 1991) που, σύμφωνα με τη δικογραφία, στις 21 Φεβρουαρίου μπήκε στο λιμάνι του Ντέλαγουερ στις ΗΠΑ με «πλαστό και παραπλανητικό αρχείο καυσίμων», ενώ φέρεται να κυκλοφορούσε για μήνες με τρύπα στο σύστημα διαχείρισης έρματος. Το πλοίο είναι ιδιοκτησίας της Nederland Shipping Corp, που επίσης ομολόγησε την ενοχή της, και κρατήθηκε επί 36 μέρες από τις αμερικανικές αρχές. Οι δύο εταιρείες καλούνται να πληρώσουν τώρα πρόστιμο ύψους 1,8 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα πάντα με τη δικογραφία, οι επιθεωρητές της αμερικανικής ακτοφυλακής διαπίστωσαν πως ο επικεφαλής μηχανικός του πλοίου είχε «πειράξει» μία συσκευή στον διαχωριστή του καθαρού νερού από το «βρώμικο» νερό, αναμεμειγμένο με πετρέλαιο, και από το πλοίο υπήρχαν εκροές «βρώμικου» νερού στη θάλασσα. Ο μηχανικός στη συνέχεια παραποίησε το αρχείο καυσίμων του πλοίου για να αποκρύψει αυτές τις παράνομες εκροές από την αμερικανική ακτοφυλακή. Ο μηχανικός ομολόγησε και αυτός την ενοχή του, και παραδέχθηκε επίσης ότι μεταξύ άλλων ότι κατέστρεψε αποδεικτικά στοιχεία και επηρέασε μάρτυρες για να παρεμποδίσει την έρευνα της ακτοφυλακής.

Οι δύο εταιρείες θα μπουν σε μία τετραετή περίοδο παρακολούθησης, που θα περιλαμβάνει ένα αναλυτικό σχέδιο συμμόρφωσης προς τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ώστε να διασφαλιστεί μεταξύ άλλων ότι τα πλοία που διαχειρίζεται η Chartworld και κινούνται στα αμερικανικά ύδατα συμμορφώνονται πλήρως με την εθνική και διεθνή νομοθεσία.

https://www.mononews.gr/business/shipping/l-kollak...