Μικρή πρώτη ωστόσο καταγράφεται στον αριθμό των ελληνικών συμφερόντων διαχειριστριών εταιρειών, οι οποίες ανήλθαν το 2018 σε 588, έναντι 597 το 2017, 638 το 2016 και 648 το 2015.

Μια ακόμα έρευνα πιστοποιεί την πρωτιά του ελληνόκτητου στόλου και το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin, με τα οποία αναλύεται η πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, τα ποντοπόρα πλοία στα οποία κυματίζει ελληνική σημαία είναι πρώτα σε αριθμό, κατέχοντας μερίδιο 18,16% αφήνοντας πίσω τις άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Γερμανία.

H συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα 412,31 εκατ. dwt, συμπεριλαμβάνοντας 5.508 πλοία. Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο φτάνει τα 74.857 dwt, ο μέσος όρος ηλικίας τα 12,08 έτη, ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι συνολικά η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται διαρκώς από το 2000 σε όρους χωρητικότητας.

Μικρή πρώτη ωστόσο καταγράφεται στον αριθμό των ελληνικών συμφερόντων διαχειριστριών εταιρειών, οι οποίες ανήλθαν το 2018 σε 588, έναντι 597 το 2017, 638 το 2016 και 648 το 2015.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς το 46% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου αποτελείται από bulkers άνω των 10.000 dwt. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ελληνόκτητο στόλο των bulk carriers προστέθηκαν το περασμένο έτος 194 πλοία χωρητικότητας 15,7 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη.