Η κοινή επερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Πλήρη ένταξη στο μέτρο, όπως ισχύει για όλες τις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της χώρας, και όχι ημίμετρα ζητούν οι τοπικοί φορείς της Κρήτης, που ξεκινούν νέο γύρο πιέσεων και διεκδικήσεων με σκοπό, πέρα από τις επιχειρήσεις, να ενταχθεί το νησί μας και στο κομμάτι του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου που αφορά στο επιβατικό κοινό.

Σε συνέχεια της κοινής κοινοβουλευτικής παρέμβασης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη, χθες είχαμε ευρεία σύσκεψη στη Λότζια με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των Επιμελητηρίων και με πρωτοβουλία του δημάρχου Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινού, ο οποίος στη συνέχεια συναντήθηκε και με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, σε μια προσπάθεια να διαμορφωθεί ένα κοινό μέτωπο διεκδίκησης για το δίκαιο αίτημα να επιδοτείται μέρος του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που πληρώνουν οι Κρητικοί, όπως επιδοτούνται οι κάτοικοι των υπόλοιπων νησιών.

Ο αναβρασμός σε τοπικό επίπεδο είναι έντονος, με τους φορείς να διαμηνύουν ότι θα ενταθούν οι επαφές και οι πιέσεις προς την κυβέρνηση, πρωτίστως προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ σε ό,τι αφορά το βασικό “αγκάθι”, δηλαδή αυτό της χρηματοδότησης, βασική επιδίωξη είναι να καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η σύσκεψη στη Λότζια

Αναλυτικότερα, σύσκεψη με αφορμή την εξαίρεση των επιβατών της Κρήτης από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου συγκάλεσε χθες το πρωί, στο γραφείο του στη Λότζια, ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός με τη συμμετοχή του προέδρου του ΕΒΕΗ Μανόλη Αλιφιεράκη, του προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Σταύρου Καρτέρη και του προέδρου της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης Μανόλη Κουμαντάκη.

Όπως επισημάνθηκε, η Κρήτη δεν μπορεί να εξαιρείται ως νησί από μια τέτοια ρύθμιση, καθώς αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία, ενώ δημιουργεί και ανισότητες σε σύγκριση με τις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας, όπου εφαρμόζεται. Στη συνέχεια ο δήμαρχος Ηρακλείου επισκέφτηκε τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, με τον οποίο συζήτησε το θέμα προκειμένου από κοινού να διεκδικήσουν την ικανοποίηση του αιτήματος. Όπως αποφασίστηκε, θα ακολουθήσουν το προσεχές διάστημα συναντήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος επισήμανε: «Η άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι επιβάτες της Κρήτης πρέπει να αρθεί. Υπάρχει ήδη επικοινωνία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και έχω τη διαβεβαίωση ότι το θέμα εξετάζεται και ίσως μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουμε θετικές εξελίξεις, εφόσον η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας το επιτρέψει. Σε κάθε περίπτωση, θα είμαστε σε επαφή με τον περιφερειάρχη και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να υπάρξει μια οργανωμένη υποστήριξη του συγκεκριμένου αιτήματος, μέχρις ότου ικανοποιηθεί».

Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επισήμανε ότι η Κρήτη, όπως όλα τα νησιά μας, δικαιούται όλα τα θετικά που πηγάζουν από το μεταφορικό ισοδύναμο, και αφορά και το μειωμένο εισιτήριο για τους πολίτες του νησιού.

Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι η πρώτη “μάχη” κερδήθηκε το 2019, και το 2020 εντάχθηκαν και άλλες επιχειρήσεις στο μεταφορικό ισοδύναμο.

«Ως Περιφέρεια Κρήτης, σε πρόσφατη συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό κ. Πλακιωτάκη, εξετάζοντας το μεταφορικό ισοδύναμο ζητήσαμε να πληρωθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, και περιμένουμε να υλοποιηθεί. Πρόταση που στηρίζουν οι παραγωγικές τάξεις. Η Κρήτη το δικαιούται. Υπάρχει δρόμος ακόμα, είμαστε σε επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με το υπουργείο, με το οποίο υπάρχει πολύ καλή συνεργασία», ανέφερε ο κ. Αρναουτάκης.

Ο περιφερειάρχης σημείωσε, τέλος, ότι για το μεταφορικό ισοδύναμο η Περιφέρεια Κρήτης πλήρωσε για τη σύνταξη της σχετικής μελέτης.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ



Η κοινή επερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Των χθεσινών επαφών, που σηματοδοτούν μια πιο έντονη κινητοποίηση από πλευράς αυτοδιοικητικών και θεσμικών φορέων, είχε προηγηθεί η πολιτική παρέμβαση από πλευράς του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, με την κοινή επερώτηση των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νησί μας.

«Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του μεταφορικού ισοδύναμου από την προηγούμενη κυβέρνηση (Ν. 4606/2019, άρθρο 14) ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, αφού το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ), που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.

Μετά από πιέσεις και αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, η κυβέρνηση, με καθυστέρηση δύο ετών, προχώρησε στην έκδοση δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ), κατ’ εφαρμογή του Ν. 4606/2019, για την ένταξη όλων των επιχειρήσεων της Κρήτης στο Πρόγραμμα», αναφέρουν οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Μανόλης Θραψανιώτης, Χάρης Μαμουλάκης, Ανδρέας Ξανθός και Παύλος Πολάκης, οι οποίοι κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ζητώντας να εφαρμοστεί το πρόγραμμα του μεταφορικού ισοδύναμου και για τους επιβάτες.

Όπως υποστηρίζουν οι βουλευτές, από τον προϋπολογισμό του προγράμματος τα προηγούμενα έτη, υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη, δηλαδή και για τους επιβάτες.

neakriti.gr