Μέσα σε αυτόν τον οικονομικό ορυμαγδό η…πιάτσα χωρίζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε τρεις κατηγορίες. Ναυτιλιακός οικονομολόγος εξήγησε στο «ΝΜ»

Η πανδημία έπληξε την ακτοπλοΐα. Γνωστό αυτό. Ο κλάδος προσπαθεί να πάρει μία ανάσα με τον Ιούνιο να θεωρείται χαμένος μήνες και τις ελπίδες να έχουν αφεθεί στον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Μέσα σε αυτόν τον οικονομικό ορυμαγδό η…πιάτσα χωρίζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε τρεις κατηγορίες. Ναυτιλιακός οικονομολόγος εξήγησε στο «ΝΜ»:

  1. Η Attica Group είναι μία κατηγορία μόνη ως μέγεθος στόλου και με βάση το αποτύπωμα που άφησε τον χειμώνα αφού εκτέλεσε τα περισσότερα δρομολόγια. Έχει το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην αγορά αφού δραστηριοποιείται σε όλο το Αιγαίο, στην Κρήτη και στην Αδριατική.
  2. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν Μινωικές και ΑΝΕΚ με μικρότερο αποτύπωμα αφού δραστηριοποιούνται σε Κρήτη και Αδριατική.
  3. Στην τρίτη κατηγορία κατατάσσονται όλες οι άλλες εταιρείες που στόλους από συμβατικά και ταχύπλοα πλοία» και συνέχισε αναλύοντας οικονομικά τις τρεις κατηγορίες:

«Η Attica ξεκίνησε το 2020 με υγιή θέση και 100 εκατομμύρια ευρώ ρευστότητα από την περσινή χρονιά και το ομολογιακό κεφάλαιο κίνησης. Έχει χαμηλό δανεισμό για το μέγεθός της αφού η αξία τους στόλου της υπολογίζεται στα 900 εκατομμύρια ευρώ. Η Attica σχεδίαζε επενδύσεις για τοποθέτηση scrubbers-φίλτρα την εκπομπή καυσίμων – στα πλοία της για αγορές ακόμη και ναυπηγήσεις. Όμως λόγω κορωνοϊού θα «κάψει» τα λεφτά για να καλύψει τις έκτακτες ζημιές που προκύπτουν. Και ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς στόχος ήταν το 2020 τα 100 εκατ. να τα κάνει 150, τώρα θα μειωθούν στα 50 εκ από 100 . Το 2021 υπολογίζεται ότι θα γίνουν και πάλι 100 εκατ. Και το 2022 θα φθάσουν 150. Δηλαδή θα πάνε δύο χρόνια χαμένα» επισημαίνει και συνεχίζει με τις άλλες δύο κατηγορίες:

«Οι Μινωικές και η ΑΝΕΚ λόγω του μικρότερου αποτυπώματός τους δέχθηκαν μικρότερο οικονομικό κτύπημα ενώ στηρίχθηκαν στη μεταφορά των φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Κρήτης και της Ιταλίας.

Οι υπόλοιπες εταιρείες, οι «μικροί» είναι το ερωτηματικό του καλοκαιριού. Περιορίζουν τη ζημιά τους αφού δεν δρομολογούν τα ταχύπλοά τους. Όμως η πτώση του τουρισμού θα τους κτυπήσει δυνατά. Και βασικά δεν έχουν ρευστότητα».

newmoney.gr