Συνολικά δόθηκαν 6 δισεκατομμύρια δολάρια για 377 τανκεράδικα όλων των τύπων με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη

Τα δεξαμενόπλοια ήταν η κατηγορία πλοίων στην οποία επένδυσαν, όσο αφορά τις αγορές, οι πλοιοκτήτες, παγκοσμίως.

Πιο συγκεκριμένα δόθηκαν συνολικά 6 δισεκατομμύρια δολάρια για 377 τανκεράδικα όλων των τύπων με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη.

Λόγω της κρίσης της πανδημίας το ποσό είναι μικρότερο από εκείνο του 2019 που ανήλθε στα 8 δισ. Ποσοστό μείωσης 31%.

Όμως είναι το μεγαλύτερο για το 2020 από όλους τους άλλους τύπους.

Από τα 377 τα 61 δεξαμενόπλοια αποκτήθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ποσοστό 16,1%. Ακολούθησαν οι Κινέζοι με 42 δεξαμενόπλοια και ποσοστό 11,1%.

Μετά τα δεξαμενόπλοια περισσότερα χρήματα δόθηκαν για την αγορά φορτηγών πλοίων. Ειδικότερα δαπανήθηκαν 5,845 δισ. δολάρια για 554 πλοία το 2020 με μέσο όρο ηλικίας τα 11 έτη, έναντι 5,839 το 2019 για 536 πλοία.

Μια εικόνα σταθερή που δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες εμπιστεύονται τη ναυτιλία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Οι Έλληνες απέκτησαν 147 φορτηγά πλοία ποσοστό 26,5% ενώ οι Κινέζοι 109, ποσοστό 19,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Allied ακολούθησαν:

– Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 133 κομμάτια και μ.ο. ηλικίας τα 12 έτη, μέσα στο 2020 αξίας 2,258 δισ. Έναντι 126 το 2019 αξίας 2,234 και μ.ο. ηλικίας τα 12 έτη.

-Τα γκαζάδικα με 37 αγορές, αξίας 1,559 δισ. Και μ.ο. ηλικίας τα 14 έτη έναντι 48 το 2019 αξίας 1,108 δισ. με μ.ο. ηλικίας 14 έτη

-Τα Γενικού Φορτίου με 50 πλοία με μ.ο. ηλικίας τα 14 έτη και αξίας 227,1 εκ. έναντι 65 το 2019 αξίας 239 εκατομμυρίων και μ.ο. ηλικίας τα 14 έτη.

– Τα Ro-Ro/Pax Total 14 συνολικά τ ον αριθμό αξίας 937 εκατομμυρίων και μ.ο. ηλικίας τα 26 έτη έναντι 20 πλοίων το 2019 με μ.ο. ηλικίας τα 25 έτη , αξίας μόλις 19,8 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ως γενική εικόνα για το 2020 τα ποσά που έδωσαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες για την αγορά πλοίων, εν μέσω της υγειονομικής παγκόσμιας κρίσης ήταν αυξημένα κατά 11,4% σε σύγκριση με το 2019 ενώ είναι μειωμένα κατά 25,5% σε σχέση με το 2018.

Πιο συγκεκριμένα ξόδεψαν 3,5 δισ. έναντι 3,1 δισ. δολάρια το 2019 και 4,7 δισ. Το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping. Αγόρασαν 233 πλοία όλων των τύπων έναντι 219 το 2019 και 292 το 2018.

Παγκοσμίως οι ναυτιλιακές εταιρείες το 2020 επένδυσαν κατά 9% μειωμένα κεφάλαια σε σύγκριση με το 2019 ήτοι 17 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 18,7 δισ.

Όσον αφορά τον αριθμό πλοίων αγοράστηκαν 1.214 έναντι 1.408 το 2019 ποσοστό μείωσης 13,5%.

Μηνάς Τσαμόπουλος https://www.newmoney.gr/