Μία ακόμα επικερδή συμφωνία για ναύλωση πλοίου της εξασφάλισε η ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση, με επικεφαλής τον Γιώργο Καραγεωργίου.

Όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Γιώργος Καραγεωργίου, η Olympic συμφώνησε με τη Mercuria για τη ναύλωση του εξοπλισμένου με scrubbers VLCC Olympic Lyra (χωρητικότητας 319.000 dwt, κατασκευής 2019) για τρία χρόνια, έναντι 46.000 δολαρίων ημερησίως. Το ποσό αυτό, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, είναι το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί από σύγχρονο πλοίο VLCC για τριετή ναύλωση από τον Ιανουάριο του 2009.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτήν την περίοδο τα VLCCs που είναι εξοπλισμένα με scrubbers ναυλώνονται έναντι περίπου 4.000 δολαρίων ημερησίως παραπάνω συγκριτικά με τα άλλα πλοία της ίδιας κατηγορίας, για συμφωνίες μεταξύ έξι μηνών και τριών ετών, καθώς η τεχνολογία αυτή τους επιτρέπει να συνεχίσουν να καταναλώνουν φθηνότερα καύσιμα με υψηλή συγκέντρωση θείου και μετά την 1η Ιανουαρίου 2020, όταν και θα τεθούν σε ισχύ οι περιορισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων.

Εξάλλου, σύμφωνα με το TradeWinds, η Olympic εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα ναύλωση για ένα ακόμα VLCC εξοπλισμένο με scrubbers. Πρόκειται για το Olympic Trust (χωρητικότητας 319.900 dwt, κατασκευής 2010), που ναυλώθηκε από την Koch για έναν χρόνο έναντι 50.600 δολαρίων ημερησίως.

Σημειώνεται ότι κατά την τρέχουσα περίοδο οι τιμές χρονοναύλωσης VLCCs κινούνται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, ενώ σε ορισμένες διαδρομές οι τιμές spot έχουν σπάσει το φράγμα των 100.000 δολαρίων, ενισχυμένες από τις αμερικανικές κυρώσεις σε βάρος της κινεζικής Cosco Shipping Energy Transportation για συναλλαγές που φέρεται να έχει με το Ιράν. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, με την κίνηση αυτή έχουν μείνει εκτός αγοράς περίπου 50 VLCCs.

https://www.mononews.gr