Με μικρή πτώση έκλεισε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco.

Ειδικότερα, η θυγατρική της, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, εξυπηρέτησε συνολικά 1,97 εκατ. containers τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, έναντι περίπου 2,03 εκατ. containers το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ήτοι καταγράφηκε πτώση 3%.

Τον Μάιο, από το λιμένα διακινήθηκαν 416,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από 426,7 χιλιάδες "κουτιά" τον ίδιο μήνα του 2020 (-2,4%).

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως η επίδοση του Μαΐου είναι η καλύτερη μέχρι τώρα στο έτος, ενδεικτικό της ανοδικής πορείας που σημειώνει ο Πειραιάς τους τελευταίους μήνες εν μέσω κρίσης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. 

Η πτώση σε επίπεδο πενταμήνου οφείλεται κυρίως στο πρώτο κακό δίμηνο του έτους, όταν η εμπορευματική ροή περιορίστηκε από εξωγενείς παράγοντες. 

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο διακινήθηκαν 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-14% σε ετήσια βάση), το Φεβρουάριο 365 χιλιάδες (-12%), το Μάρτιο 416,4 χιλιάδες (+10,1%) και τον Απρίλιο 413,2 χιλιάδες (+5,2%).

"Ο Πειραιάς καταφέρνει να εξυπηρετήσει με ιδιαίτερα ικανοποιητικό τρόπο όλα τα πλοία (mother vessels και feeders) στη διάρκεια της πανδημίας και του "μπλοκαρίσματος” στο Σουέζ" σημειώνουν στο Capital.gr αρμόδιες πηγές.

Το διεθνές εμπόριο βιώνει την "τέλεια καταιγίδα", καθώς μετά την έλλειψη διαθέσιμων containers και το συμβάν στο Σουέζ, το νέο "χτύπημα" είναι η συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια ελέω πανδημίας.

O CEO της γερμανικής Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, εκτιμά πάντως ότι οι διαταραχές στα λιμάνια της νότιας Κίνας ίσως αποσυμφορήσουν τους λιμένες αφίξεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, καθώς θα φτάνουν πλέον λιγότερα φορτία εκεί και θα έχουν την ευκαιρία να καλύψουν το "χαμένο έδαφος".

capital.gr