Το LNG δεν αποτελεί λύση - Πρέπει να στοχεύουμε στη μείωση των εκπομπών, αλλά αυτό εξαρτάται από τα εργοστάσια διύλισης πετρελαίου, τους κατασκευαστές κινητήρων και τα ναυπηγεία

Η ισχύς των νέων κανονισμών της Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ από την 1-1-2020 για χρήση είτε αποθειωμένων καυσίμων είτε εγκατάσταση “καταλύτη στα πλοία» -scrubbers με στόχο τη μείωση της εκπομπής αερίων, συνεχίζει να ταλανίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο Γιώργος Προκοπίου ο οποίος πρόσφατα συνόδεψε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Κίνα και είχε ιδιαίτερη συνομιλία με τον Κινέζο πρόεδρο κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα, αποκάλυψε ότι οι Κινέζοι δεν θα επιτρέψουν scrubbers αφού στην ουσία μεταφέρουν τη ρύπανση από τον αέρα στη θάλασσα. Ξεκαθάρισε δε ότι είναι υπέρ της υιοθέτησης ως μέτρου για τη μείωση της εκπομπής αερίων τη μειωμένη ταχύτητα πλεύσης και αναρωτήθηκε: «Γιατί τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν τόσο γρήγορα». Παραδέχτηκε βέβαια ότι οι χαμηλότερες ταχύτητες θα απαιτούν περισσότερα πλοία για να κάνουν τις μεταφορές και προσέθεσε:

«Πρέπει να στοχεύουμε στη μείωση των εκπομπών, αλλά αυτό εξαρτάται από τα εργοστάσια διύλισης πετρελαίου, τους κατασκευαστές κινητήρων και τα ναυπηγεία.»

Ο Γιώργος Προκοπίου τόνισε ότι υπάρχει τεχνολογία για τα διυλιστήρια να παράγουν συμβατά καύσιμα και πρέπει να το κάνουν για να προσθέσει:

«Το LNG δεν αποτελεί λύση. Δεν πρόκειται να παραγγείλω πλοίο που θα καταναλώνει LNG».

Όσο αφορά στις ρυθμίσεις της ναυτιλίας μετά το 2020, δήλωσε ότι υπάρχει ανάγκη για ένα δίκαιο σύστημα για τα υπάρχοντα πλοία, ειδικά τα νεότευκτα πλοία:

«Εναπόκειται στον IΜΟ και στους νηογνώμονες να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων μετά το 2020».

newmoney.gr