Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα παραμένουν οι τιμές ναύλωσης τάνκερ μεταφοράς αργού, καθώς οι παίκτες της αγοράς εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, η εποχιακά αυξημένη ζήτηση και οι επιπτώσεις από την ενεργοποίηση των νέων κανονισμών του ΙΜΟ θα διατηρήσουν περιορισμένη τη διαθεσιμότητα τάνκερ.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του τάνκερ Folegandros 1 (χωρητικότητας 300.000 dwt, κατασκευής 2004) της ναυτιλιακής Dynacom, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, το οποίο ναυλώθηκε από την Reliance Industries έναντι 272.807 δολαρίων ημερησίως για ένα δρομολόγιο από την Μπάσρα του Ιράκ προς τη δυτική ακτή της Ινδίας.

Ορισμένοι άνθρωποι της αγοράς δε διστάζουν να μιλήσουν για «τρέλα», καθώς οι τιμές ναύλωσης spot για τάνκερ VLCC στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα διαμορφώνονται στα 288.589 δολάρια ημερησίως, καταγράφοντας άνοδο 244,2% μέσα σε μία εβδομάδα, ενώ αντίστοιχα οι τιμές ναύλωσης των suezmaxes έχουν ενισχυθεί κατά 92,3% και των aframaxes κατά 35,3%, σύμφωνα με την Arctic Securities.

Επιπλέον, αναλυτές επισημαίνουν πως οι παράγοντες που προκαλούν αυτό το ράλι στις αγορές των τάνκερ μάλλον θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά για αρκετές εβδομάδες ακόμα, δημιουργώντας ένα ευμετάβλητο σκηνικό.

«300.000 δολάρια ημερησίως είναι ειλικρινά τρελό, και μία πανικόβλητη αντίδραση. Οι αγορές των τάνκερ έχουν ιστορικό βραχυχρόνιων ανόδων – αν ανέβει υπερβολικά γρήγορα, δεν θα κρατήσει πολύ», σχολίασε ο επικεφαλής ερευνών της Banchero Costa, Ralph Leszczynski, προσθέτοντας: «Πάντως, πιστεύω πως το τέταρτο τρίμηνο θα είναι πολύ ισχυρό».

Καθώς πολλά πλοία θα παροπλιστούν προσωρινά για να εξοπλιστούν με scrubbers και η κινεζική Cosco Shipping, η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια τάνκερ αργού στον κόσμο, επηρεάζεται από τις αμερικανικές κυρώσεις, ο Leszczynski αναμένει ότι περισσότερα από 100 VLCCs θα αποσυρθούν από την αγορά spot μέσα στους επόμενους μήνες.

https://www.mononews.gr/business/shipping/poso-tha...