Η συμφωνία «Blue Charter», η οποία υπεγράφη στη Μασσαλία από τις Costa Cruises, MSC Cruises, Royal Caribbean Cruises και Ponant, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μέτρων τη χρήση λιγότερο ρυπογόνων καυσίμων όταν πραγματοποιούνται ελιγμοί στα λιμάνια.

H κίνηση αυτή των τεσσάρων εταίρων έρχεται ενόψει του Sulphur Cap 2020, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα ετήσια οικονομικά οφέλη της κρουαζιέρας για τη Μασσαλία ανέρχονται σε $389 εκατ. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, τοπικές ενώσεις στο γαλλικό λιμάνι σημειώνουν τη ραγδαία αύξηση των ρύπων που εκπέμπονται από τα κρουαζιερόπλοια τα οποία προσεγγίζουν το λιμάνι.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τα φουγάρα των κρουαζιερόπλοιων ευθύνονται για το 40% των συνολικών εκπομπών πρωτοξειδίου του αζώτου και για το 32% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του θείου στο γαλλικό λιμάνι.

Γίνεται, συνεπώς, κατανοητό ότι η κίνηση των τεσσάρων κολοσσών της κρουαζιέρας είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της Μασσαλίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία αυξάνονται τα εγχειρήματα μείωσης των επιβλαβών εκπομπών από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Φωτό: Fernando Jorge/Unsplash

naftikachronika.gr