Άστοχο και επικίνδυνο χαρακτήρισε το κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που υποχρεώνει τους πλοιοκτήτες να χρησιμοποιούν από την 1η Ιανουαρίου του 2020 καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε συνέντευξη  Τύπου που παραχώρησε στο περιθώριο του Greek Shipping Summit .

Όπως εξήγησε υπάρχει  κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα ή να μένουν τα πλοία καραβοφάναρα , δηλαδή ακινητοποιημένα από μπλακ άουτ στις μηχανές τους καθώς δεν υπάρχει επάρκεια και δυνατότητα ανεφοδιασμού παντού με τα νέα καύσιμα και οι συνέπειες θα είναι τραγικές αν γίνει ανάμιξη με βαριά πετρέλαια. Ειδικότερα, σημείωσε:«Η εικόνα που έχουμε εμείς είναι ότι υπάρχουν διαθέσιμες ποσότητες στο 60%, ενώ ο ΙΜΟ κάνει λόγο για 80%. Αρα  δεν θα έχουν τα πλοία τη δυνατότητα να ανεφοδιάζονται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου με τα καύσιμα περιεκτικότητα θείου στο 0,5% και θα πρέπει να κάνουν μίξη με βαριά πετρέλαια. Κανείς δεν εγγυάται την ασφάλεια σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ακόμη και η Total έκανε γνωστό ότι δεν μπορεί να γίνει τέτοια μίξη, ενώ από την 1η Μαρτίου του 2020 το λιμάνι της Σιγκαπούρης δεν θα δέχεται πλοία με αναμειγμένα καύσιμα» πρόσθεσε ο κ. Βενιάμης για να υπογραμμίσει: «Υπάρχει κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα. Να μένουν τα πλοία καραβοφάναρα…»

Δεν υπάρχει επάρκεια παραγωγής- Η μελέτη που στηρίχτηκε ο κανονισμός είναι λανθασμένη

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι δε δίνονται από κανέναν εγγυήσεις για την επάρκεια παραγωγής και εφοδιασμού του νέου τύπου καυσίμων, τα ναυπηγεία αποφεύγουν να μιλήσουν για τα λάθη του κανονισμού, ενώ και οι νηογνώμονες που είναι σύμβουλοι του IMO επίσης δεν μιλάνε.Ο ίδιος τόνισε ότι η αρχική μελέτη του ΙΜΟ ήταν λανθασμένη: «Εμείς βγαίνουμε και το φωνάζουμε ανοικτά. Όποιος έχει διαφορετική θέση ας το πει επίσης δημόσια», πρόσθεσε. Εξάλλου, ο πρόεδρος των εφοπλιστών μίλησε και για την ελληνική πρόταση για άλλες εναλλακτικές. Αυτή περιλαμβάνει τη δυνατότητα μείωσης της ταχύτητας των πλοίων σε συνδυασμό με τον περιορισμό της κατανάλωσης. Όπως υποστήριξε η πρόταση της Ένωσης έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό.

Επίσης επανέλαβε τη θέση του συλλογικού οργάνου της Ένωσης πως είναι ενάντια στα scrubbers, που είναι εναλλακτικός μηχανικός τρόπος αποθείωσης εντός του πλοίου) και δήλωσε την ικανοποίησή του από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τον ΙΜΟ να επενεξετάσει κατά πόσο η εναλλακτική χρήση των scrubbers δεν μολύνει το περιβάλλον.