Ηπιότερες τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά  των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 9-13 Σεπτεμβρίου 2019. 

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ηπιότερα σε γενικές γραμμές κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE, καθώς σε πολλές διαδρομές οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση. Ειδικότερα, στον Ειρηνικό, το κλίμα της ναυλαγοράς γενικότερα μετά από τις υποσχόμενα ανοδικές τάσεις των προηγούμενων εβδομάδων, μετατράπηκε σε αρνητικό αφού οι ναύλοι σε όλες τις διαδρομές σταδιακά υποχώρησαν αν και προς το κλείσιμο παρουσίασαν μικρή ανάκαμψη.

Ως εκ τούτου, ο δείκτης στην διαδρομή C5 την Παρασκευή έκλεισε με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $0.29 ανά τόνο στα $10.92 ανά τόνο. Παράλληλα, στον Ατλαντικό, παρόλο που ένας μεγάλος αριθμός πλοίων βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία τοποθέτησης scrubbers καθώς επίσης και καθαρισμού των δεξαμενών πετρελαίου, επηρεάζοντας έτσι και την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ, οι ναύλοι άρχισαν να  χάνουν την δυναμική τους ειδικά σε πλοία διαθέσιμα σε θέσεις prompt.

Ως εκ τούτου, ο δείκτης C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $25.89 ανά τόνο με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $2.07 ανά τόνο. Επίσης, ο δείκτης BCI έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 4,547 μονάδες με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των 402 μονάδων και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία πτώση της τάξεως των $ 2,925 αφού διαμορφώθηκε στα $ 33,996 ημερησίως.

PANAMAXES/KAMSARMAXES 

Σε σταθερά επίπεδα κινήθηκε η ναυλαγορά του Ατλαντικού καθώς οι ναύλοι από την αρχή της εβδομάδας  κατάφεραν να διατηρήσουν την δυναμική τους ενώ στην συνέχεια παρουσίασαν σταδιακή άνοδο.

Επίσης, στην περιοχή της Ευρώπης η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη με ενδεικτική ναύλωση για παράδειγμα σε πλοίο χωρητικότητας 85k dwt  σε ταξίδι μέσω της Βαλτικής με φορτίο άνθρακα και με επαναπαράδοση στο Γιβραλτάρ, στα $25k ημερησίως.

Παράλληλα, η κινητικότητα της αγοράς στην Μαύρη Θάλασσα ήταν αυξημένη ενώ οι ναυλωτές συνέχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον σε  πλοία διαθέσιμα στον Περσικό κόλπο και την Δυτική Ινδία αντί της Ανατολικής Μεσογείου αφού οι προσφορές των τελευταίων ήταν λιγότερο ανταγωνιστικές. Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε kamsarmaxes διαθέσιμα στην Ανατολική Ινδία κυμάνθηκαν κοντά στα $19k ημερησίως και από την Σιγκαπούρη περίπου στα $19.5k ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά της Νοτίου Αμερικής φαίνεται να έφτασε στα υψηλότερα της επίπεδα παρόλα αυτά πληροφορίες ανέφεραν ένα μεγάλο αριθμό ναυλώσεων πιθανόν και λόγω των επερχόμενων αργιών στην Άπω Ανατολή.

Στον Ειρηνικό λόγω των διαφόρων αργιών η ναυλαγορά κινήθηκε υποτονικά όμως με ικανοποιητικό αριθμό νέων  φορτίων. Παρόλα αυτά, βόρεια της περιοχής παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων με αποτέλεσμα την δυναμική της αγοράς να συνεχίσουν να συντηρούν τα φορτία από την Ανατολή Αυστραλία και Ινδονησία όμως καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν μεγαλύτερη οι προσφορές των ναυλωτών κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 79k dwt διαθέσιμο στην Νότιο Κίνα σε ταξίδι μέσω της Ανατολικής Αυστραλίας προς την Νότιο Κορέα στα $15.5k ημερησίως ενώ άλλο 73k dwt διαθέσιμο στις Φιλιππίνες σε ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Ταιβάν συμφώνησε στα $16k ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 13/9/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 2133 μονάδες. 

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

Αν και η ναυλαγορά του Ατλαντικού από το ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε υποτονικά προς το τέλος κατάφερε να κερδίσει το χαμένο της έδαφος.

Συγκεκριμένα, στον Κόλπο της Αμερικής αρχικά το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης έδειξε σημάδια ύφεσης, όμως προς το τέλος της εβδομάδας και ειδικά από τις ανατολικές ακτές η αγορά αναθερμάνθηκε και πάλι. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 52k dwt σε ταξίδι από τον Κόλπο της Αμερικής προς την Ινδία με φορτίο petcoke στα $33k ημερησίως ενώ άλλο 64k dwt σε ταξίδι από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής προς την Μαύρη Θάλασσα με φορτίο άνθρακα στα $28.5k ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής διατήρησε την δυναμική της ενώ στην Μαύρη Θάλασσα παρόλο που στην αρχή της εβδομάδας κινήθηκε υποτονικά, προς το τέλος παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της κινητικότητας και κατ’επέκταση των ναύλων. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 55.8k dwt σε ταξίδι από την Αργεντινή προς την Αλγερία με φορτίο σιτηρών στα $24k ημερησίως ενώ άλλο 51k dwt με παράδοση στην Ελευσίνα σε ταξίδι προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας συμφώνησε στα $29k ημερησίως.

Στο μεταξύ, η αγορά του Ειρηνικού συνέχισε να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις ενώ το κλίμα γενικά παρέμεινε υποτονικό, καθώς ο όγκος των νέων φορτίων ήταν ανεπαρκής έτσι ώστε η ναυλαγορά να διατηρήσει την δυναμική της. Ενδεικτικά, στη Νοτιοανατολική Ασία οι ναυλώσεις σε ultramaxes με παράδοση στην Ινδονησία σε κυκλικά ταξίδια προς την Ινδία κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $14k  ημερησίως, ενώ βορειότερα αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 64k dwt με παράδοση στο CJK για ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού κοντά στα $14.5k ημερησίως.

Τέλος, οι ναύλοι της Νοτίου Αφρικής παρουσίασαν μικρή ύφεση όμως η αγορά παρέμεινε σχετικά ενεργή. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 13/9/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1299 μονάδες.

HANDYSIZE 

Σταδιακή ύφεση παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού στις περισσότερες διαδρομές όμως προς το τέλος της εβδομάδος σε κάποιες περιοχές αναθερμάνθηκε και πάλι όπως για παράδειγμα στην Μαύρη Θάλασσα όπου αρκετοί πλοιοκτήτες φαίνεται να προτίμησαν μικρά ταξίδια εντός Μεσογείου με την προσδοκία ότι θα διατηρήσει την δυναμική της και τον επόμενο μήνα.

Από την άλλη, στην Ευρώπη, οι τάσεις παρέμειναν πτωτικές με τους ναύλους για παράδειγμα σε ταξίδια με φορτία scrap προς την ανατολική Μεσόγειο να κυμαίνονται μεταξύ $14-15k ημερησίως ενώ αντίθετα η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής διατήρησε την δυναμική της με τους ναύλους να έχουν σταθεροποιηθεί.

Επίσης, σημαντική αύξηση της δραστηριότητας παρατηρήθηκε στην αγορά της Νοτίου Αφρικής, ειδικά σε ταξίδια με κατεύθυνση τον Ατλαντικό. Στον Ειρηνικό η κινητικότητα γενικότερα επιβραδύνθηκε, όμως οι ναύλοι ανάλογα με την θέση και τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε πλοίου παρουσίασαν μικρές μεταβολές.

Συγκεκριμένα, βόρεια η μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε σε ταξίδια με φορτία άνθρακα από την περιοχή του CIS όπου για παράδειγμα σε πλοία χωρητικότητας 38k dwt οι ναυλώσεις κυμάνθηκαν μεταξύ $10-11k ημερησίως ανάλογα με την θέση του κάθε πλοίου ενώ σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν μεταξύ $9-9.5k ημερησίως.

Παράλληλα, νοτιότερα, παρόλο που η αγορά παρουσίασε μικρή ύφεση οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε ταξίδια από τη Νοτιοανατολική Ασία προς την Κίνα με φορτία άνθρακα ανάλογα με την θέση και την χωρητικότητα του πλοίου κυμάνθηκαν μεταξύ$11.5-12k ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 13/9/2019 έκλεισε αμετάβλητος στις 691  μονάδες.

mononews.gr