H εταιρεία Capital Ship Management, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη παρέλαβε μέσα σε 15 ημέρες δύο πλοία - Ενισχύει τον στόλο της η M/MARITIME του Γιάννη Μυτιληναίου

Αν και  οι Έλληνες εφοπλιστές  έχουν «μειώσει στροφές» όσον αφορά τις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στα μεταχειρισμένα,  παρ’ όλα αυτά έχουν σε εξέλιξη από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση  του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons  αυτή την περίοδο ναυπηγούνται για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων 244  πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων τόνων-gross tonnage.  H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου αυτού με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με  579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.

Ο ελληνόκτητος  στόλος θα είναι  από τους πιο σύγχρονος παγκοσμίως και θα συμμορφώνεται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Άλλωστε, οι μεγάλοι ναυλωτές, που είναι συνήθως πολυεθνικές εταιρείες, επιλέγουν τα νεότευκτα πλοία  για λόγους ασφάλειας αλλά και οικολογικούς.

Την αυγή του 2020 Έλληνες πλοιοκτήτες έκαναν ποδαρικό με παραλαβές νεότευκτων πλοίων.

Η  Capital Ship Management Corp., συμφερόντων  Βαγγέλη Μαρινάκη παρέλαβε μέσα σε 15 ημέρες δύο αδελφά πλοία τα οποία ναυπηγήθηκαν στις γιάρδες της Daehan Shipbuilding Co. Ltd, της Νοτίου Κορέας.  Πρώτο κατά σειρά ήταν  το eco δεξαμενόπλοιο  M/T «Aitolos»,  χωρητικότητας 115.000 τόνων. Ακολούθησε η παραλαβή  του  δεξαμενόπλοιου  M/T ‘Aristofanis’, μεταφοράς αργού πετρελαίου, επίσης τύπου eco type, χωρητικότητας 115.000 τόνων dwt.

Ο Όμιλος της Capital διαχειρίζεται έναν στόλο 78 πλοίων, που περιλαμβάνει 48 δεξαμενόπλοια (10 VLCCs, 4 Suezmaxes, 7 Aframax, 26 MR/Handy chemical/product και 1 μικρό δεξαμενόπλοιο), 5 σύγχρονα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7 πλοία μεταφοράς LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 8,5 εκατομμύριων τόνων (dwt). Ο υπό διαχείριση στόλος περιλαμβάνει τα πλοία της Capital Product  Partners L.P., εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq και της Diamond S Shipping Inc. εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Όμιλος Μαρινάκη μέσω της Capital Maritime & Trading, έκλεισε συμφωνία με το κορεατικό ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δέκα δεξαμενόπλοιων που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και με πετρέλαιο και με φυσικό αέριο. Στη συμφωνία συμπεριλαμβάνονται option για τέσσερα επιπλέον πλοία. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 1,5 δισ. δολάρια. Τα πλοία θα έχουν μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενές για αποθήκευση καυσίμου LNG για να μπορούν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις και θα παραδοθούν μέχρι το 2022.

Η  ναυτιλιακή εταιρεία  Kyklades Maritime Corporation συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου είχε  σε πλήρη εξέλιξη το διπλό ναυπηγικό της πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα,  είχε δύο προγράμματα εκ των οποίων ένα που αφορούσε  την κατασκευή δεξαμενόπλοιων VLCC, χωρητικότητας άνω των 319.000 τόνων και το οποίο  ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου με την παραλαβή του 8ου υπερ-πλοίου, από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία   της  Hyundai Ulsan . Το πρώτο VLCC της σειράς  παραδόθηκε τον Μάιο του 2019.  Και στα  οκτώ  δεξαμενόπλοια δόθηκε όνομα ελληνικού νησιού παράδοση η οποία συνεχίζεται στην εταιρεία της οικογένειας Αλαφούζου. «Nissos Rhenia», «Nissos Despotiko», «Nissos Santorini»,  «Nissos Antiparos», «Nissos Donoussa»,  «Nissos Kythnos», «Nissos Keros» και  «Nissos Anafi»

Η  εταιρεία «τρέχει» και δεύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα που αφορά τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax χωρητικότητας  157.974 τόνων dw το καθένα. Η παράδοση των πλοίων αυτών είναι προγραμματισμένη για το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Κατασκευάζονται  στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries μεταξύ. Η εταιρεία έχει στο νερό 18 πλοία και με τα έξι υπό ναυπήγηση φθάνει στα 24.

Ενισχύει τόσο αριθμητικά όσο και ποιοτικά τον στόλο της η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία M/MARITIME του Γιάννη Μυτιληναίου.

Πιο συγκεκριμένα, παρέλαβε το νεότευκτο «FEDRA.GR», πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου Handysize. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά  πλοίο αυτού του τύπου, χωρητικότητας 37.301 τόνων dw, που εντάσσει στην δύναμή της  η εταιρεία.

Πλέον διαθέτει στόλο από απαρτίζεται   17 νεότευκτα φορτηγά πλοίων, υψηλών προδιαγραφών τα οποία έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι τα δύο έτη.

Τον περασμένο Δεκέμβριο  η M/MARITIME  βραβεύτηκε ως η «Εταιρεία Φορτηγών Πλοίων της χρονιάς»  για το 2019 (Dry Cargo  Company  of the Year) στο πλαίσιο των βραβείων Lloyd’s List Greek Shipping Awards. Μέσα σε τρία χρόνια από την ίδρυσή της έχει μεταφέρει  7,5 εκατομμύρια τόνους ξηρού φορτίου σε όλο τον κόσμο.

Όλα τα ονόματα των πλοίων είναι ελληνικά και έχουν κατάληξη «GR».

Η M/ΜΑRITIME  είναι μία ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία η οποία απασχολεί 40 εργαζόμενους με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 38 ετών και έχει έδρα την Ελλάδα.Η εταιρεία είναι υπερήφανος χορηγός της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, έχει μεταφράσει στα ιαπωνικά το διεθνώς αναγνωρισμένο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΟΑ και το έχει αναβαθμίσει πλήρως ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκυο το 2020. Η Μ/ΜΑRITIME στηρίζει το ταξίδι του διεθνούς φήμης ιστιοπλόου στην κατηγορία FINN Γιάννη Μιτάκη και αθλητή του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο το 2020.

Στον χορό των παραλαβών μέσα στον Ιανουάριο μπήκε η Thenamaris επικεφαλής της οποίας είναι ο Νικόλας Μαρτίνος γιός του Ντίνου. Παρέλαβε ένα εκ των δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax, το «Sea Faith», από τα  γιαπωνέζικα ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries.

Η Thenamaris έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα συνολικά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 50.000 τόνων dw, τα οποία θα παραληφθούν σε δύο χρόνια, 2020-2021. Τα δύο Aframax δεξαμενόπλοια στην Ιαπωνία και έξι σε γιάρδες της Νοτίου Κορέας. Πρόκειται για δύο πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου–LNG στη γιάρδα της Hyundai Heavy Industries και τέσσερα μεταφοράς υγραερίου-LPG στη Hyundai Mipo.

Η εταιρεία διαθέτει στόλο από 89 πλοία εκ των οποία 64 είναι δεξαμενόπλοια όλων των μεγεθών, 15 φορτηγά, τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία LNG και τέσσερα LPG.

Ο Νικόλας Μαρτίνος διευθύνων σύμβουλος της Thenamaris έχει τιμηθεί στα Lloyd’s-Greek Shipping Awards, με το βραβείο Νέας Γενιάς (New Generation Shipping Award).

newmoney.gr