Το πλήγμα για τον κλάδο αλλά και για την ελληνική οικονομία είναι ισχυρό λαμβάνοντας υπόψη ότι τα έσοδα από το yachting αποτελούν το 1,4% του ΑΕΠ

H Δευτέρα 25 Μαΐου σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της θαλάσσιας οικονομίας. Στο κάδρο τοποθετείται με έντονα χρώματα το yachting και οι μαρίνες.

Τα σκάφη αναψυχής ξεκινούν τους πλόες συμβάλλοντας στην τόνωση των τοπικών κοινωνιών. Αναμένονται και τα σκάφη από το εξωτερικό αλλά και οι ξένοι τουρίστες που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο διακοπών τον επιλεκτικό σε αντίθεση με τον μαζικό.

Το πρωτόκολλο επιβατών επιτρέπει να επιβιβάζονται έως 12 ταξιδιώτες. Δόθηκε μεγάλος αγώνας από τους επαγγελματίες του κλάδου για να επιτευχθεί αυτή η συμφωνία αφού αρχικώς το πρωτόκολλο προέβλεπε ως όριο μόλις οκτώ επιβάτες.

“Είναι πολύ καλό για το yachting και για τις μαρίνες η επανεκκίνηση. Στηνουσία μιλάμε για επανεκκίνηση της θαλάσσιας οικονομίας. Όσο νωρίτερα γίνει η έναρξη επισκέψεων από το εξωτερικό και το άνοιγμα των αεροδρομίων τόσο μεγαλύτερο μέρος θα είναι αυτό που θα περισωθεί . Κρίσιμοι μήνες ο Ιούλιος,ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος” επεσήμανε στο ΝΜ ο Σταύρος Κατσικάδης πρόεδρος της Πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας ο οποίος αναφερόμενος στους παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό επίπεδο των ζημιών της βιομηχανίας Yachting και οι ο ποίο θα οδηγησουν στην ανάπτυξη τονίζει:

• Έγκαιρη εφαρμογή των πρωτοκόλλων υγείας και λειτουργίας στις μαρίνες και το yachting

• Παράταση της τουριστικής περιόδου και της περιόδου ναύλωσης σκαφών στην Ελλάδα

• Προώθηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας στο εξωτερικό (ασφάλεια, κλίμα, προορισμοί, προσφορές)

• Οικονομική βοήθεια από το Κράτος στις μμε και την απασχόληση (πρόγραμμα SURE, επιδότηση εργασίας κ.α.)

• Απαιτούμενος χρόνος για το αντιικό/εμβόλιο -Ερωτματικό για το αν θα σωθεί η επόμενη τουριστική περίοδος.

Το πλήγμα για τον κλάδο αλλά και για την ελληνική οικονομία είναι ισχυρό λαμβάνοντας υπόψη ότι τα έσοδα από το yachting αποτελούν το 1,4% του ΑΕΠ. Σε πρώτη φάση ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. ευρώ. Προσφέρει δε 25.150 θέσεις εργασίας.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 400 εταιρείες κάθε νομικής μορφής. Υπάρχουν 6.300 σκάφη υπό ελληνική σημαία.

Η έλλειψη ρευστότητας είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του κλάδου όπως πλοιοκτήτριες, ναυλομεσιτικές, εταιρείες πρακτόρων κα.

Οι Αμερικάνοι, που είναι οι “αιμοδότες” του κλάδου, δεν πρόκειται να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι στο εξωτερικό. Όποιες ελπίδες υπάρχουν στηρίζονται στους Ευρωπαίους τουρίστες. Όμως στα μεγάλα ευρωπαϊκά κράτη οι κυβερνήσεις έχουν δώσει το σύνθημα “διακοπές στη χώρας μας” με πρώτη και καλύτερη τη Γερμανία. Οπότε γίνεται …χλωμή” και η προοπτική της έλευσης στην Ελλάδα των Ευρωπαίων.

Οι επαγγελματίες δεν αιθεροβατούν. Καταλαβαίνουν ότι για να επαναλειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα ο κλάδος πρέπει, αρχικώς, να αποκατασταθούν οι αεροπορικές συγκοινωνίες αλλά και να μπει σε κανονική ροή η ζωή στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης και από στις ΗΠΑ από τις οποίες προέρχεται η πλειονότητα των πελατών.

newmoney.gr